Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 09:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Aktive monitors til pc? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 02 December 2013 kl. 02:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har en stor skærm til min pc på vej, den fylder lidt mere end den jeg har, jeg har et sæt Yamaha hs8 som ikke er vinklet
(har aldrig fået taget mig sammen), højtalerne er ca 7 måneder gamle som kan spille højt, rent, klart og med dyb og neutral
bas, men de fylder lidt rigeligt selv om bassen er god og de kan spille højt.

Jeg tror uden problemer jeg kan få 3000kr for dem eller bytte med nogen mindre aktive højtaler (har før haft Krk rokit 5
g2), et sæt som yamaha hs 7 kan bare ikke spille nok bas, de mangler en subwoofer, det gør hs 8 modellen ikke, så yamaha
hs 7 er udelukket.

Skal jeg have nogen andre højtaler som fylder mindre og dermed nemmere kan være på mit skrivebord samtidig med de
kan vinkles, hvad vil i så anbefale, jeg vil have 100% ens højtaler og har disse stander til min zensor 1 (tv) som jeg så vil
bruge til computeren og så skum underlag til dalierne. Max 6-6½" og 3000-3500kr pr sæt, meget gerne studio monitors
(bruger xlr skabler)

Isoacoustics

Har endnu ikke hørt de nye krk rokit g3 men de skulle være bedre end den game model som jeg havde i lidt over et år og
det ville være en fordel med nogen højtaler jeg kan lytte på før køb, da jeg er ret sikker på mange steder ikke har gratis
returret som komplett har i disse dage
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2013 kl. 05:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Man er forpligtiget til at give 14 dages returret som WebShop i følge dansk købelov, så det er altså ikke kun komplett som gør det ;-).....de overholder
blot lovgivning !
.....prøv at gå ind på Forbrugerstyrelsen hjemmeside og kigge der
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2013 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Komplett er de en af de få der har har gratis retur og jeg kan jo ikke lytte til alle højtaler før køb for at finde ud af om
de falder i min smag, derfor vil det i længden blive dyrt for mig så frem der ikke er gratis returret, så lytte til dem f.eks hos
av connection eller 4sound og læste test,reviews er vigtig

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2013 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Gratis returret:

Hvad ævler du om.???...alle webshops er forpligtiget til det du kalder gratis returret.....læs:

http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Fortr ydelsesret

Når du handler på nettet, har du derimod som udgangspunkt fortrydelsesret med en frist på 14 dage, og sælgeren kan ikke lave
sine egne regler.
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2013 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

yahooboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 December 2013 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

truef skrev:

Gratis returret:

Hvad ævler du om.???...alle webshops er forpligtiget til det du kalder gratis returret.....læs:

http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Fortr ydelsesret

Når du handler på nettet, har du derimod som udgangspunkt fortrydelsesret med en frist på 14 dage, og sælgeren kan ikke lave
sine egne regler.

Truef,

Det er rigtigt at du har 14 dages returret men webshoppen er ikke forpligtiget til at betale returfragten, hvilket Komplett gør
(ifølge deres hjemmeside)
Til top Vis yahooboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yahooboy

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2013 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo også kun 4sound,av connection og elgiganten i odense jeg kan lytte til højtaler (hifi klubben har ikke noget der falder
i min smag og vasago hifi som jeg aldrig har besøgt, men gået forbi mange gange, har ikke billige aktive studio monitors,hifi
højtaler).

Fragt med forsikring koster ofte 2-4 gange så meget som butikken tager for fragten, privat kunder kan bare ikke bare betale
det samme lave beløb (incl forsikring) for at sende dem tilbage som butikken tager for at sende dem og det skal være med
forsikring, i tilfælde af de ikke når tilbage til butikken.

Thomann.de har 30 dages returret,komplett (som jeg dog ikke tror har noget i min smag)45 dage, dustin i uåbnet pakke,kasse
60 dage og her til jul har mange returret til omkring den 15 januar

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2013 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Sonos Play 1

Whathifi

Nogen der har erfarringer med dem?

Har tdc boks og køber man 1 højtaler for man 1 Bridge med, køber man så endnu et sæt (2xtilbudet til 2x1499kr) for man 2
bridge med

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2013 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Har en køber til mine højtaler og har derfor op til 3000kr til et nyt sæt, gerne studio monitors som krk rokit 5 g3 og andre
mindre, placeringvenlige aktive højtaler

mmunk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 December 2013 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jeg ville kigge på noget af dette..

http://www.thomann.de/dk/adam_f5.htm (klart min favorit af disse)
http://www.thomann.de/dk/monkey_banana_turbo_4_black.htm (har hørt en størrer model fra denne serie og det var mums men ikke på højde med adam)
http://www.thomann.de/dk/yamaha_hs_5.htm (du kunne jo lide dine hs8 så mon ikke også disse falder i din smag?)

KRK er også lækkert men de to første er klart en tand bedre end tilsvarende KRK.. Specielt den adam der slår igennem hos mig..

Mit DIY projekt

hilsen mmunk
Til top Vis mmunk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mmunk

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2013 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

mmunk skrev:
Jeg ville kigge på noget af dette..

http://www.thomann.de/dk/adam_f5.htm (klart min favorit af disse)
http://www.thomann.de/dk/monkey_banana_turbo_4_black.htm (har hørt en størrer model fra denne serie og det var mums
men ikke på højde med adam)
http://www.thomann.de/dk/yamaha_hs_5.htm (du kunne jo lide dine hs8 så mon ikke også disse falder i din smag?)

KRK er også lækkert men de to første er klart en tand bedre end tilsvarende KRK.. Specielt den adam der slår igennem hos
mig..

Adam har en for fyldig mellembas,nedre mellemtone, fra fabrikken af er de udsædvanlig mørke,dæmpet i toppen (ikke
sikker de kan justeres ens i toppen med den specielle justeringesmulighed der er) og nogen på gearslutz siger den ikke er
god i bassen ved høj lydstyrke, de skriver ihvertfald at de på ingen måde ville kunne bruge den til at mixe bassen med (som
jeg ikke skal)

Hos 4sound koster de over 3000kr

Yamaha HS 5 vil jeg ikke eje pga de har en fremhævet mellemtone som jeg så skal kompensere for
HS 5 frequency response

Yamaha hs 5 har ikke nok bas (meget mere i den gamle krk rokit 5 g2 samlignet med yamaha hs50)

Monkey banana fra thomann

Det tager lang tid med fragt tidligst tirsdag,onsdag, så lang tid kan jeg ikke vente på dem, for jeg dem så hjem og de ikke
lyder godt nok(ikke nogen på fyn har dem og tror ikke de sælges i dk), så skal jeg betale det fragten til tyskland koster med
track and trace og forsikring, vente på at jeg for min penge eller andre højtaler fra thomann = med en 1-2 dage med nye
højtaler og min 1 uge/7 dage med fragt fra og til thomann

Har tænkt og undersøgt en masse på nettet omkring krk vxt 4 (brugt, som ny koster de over 4000kr), genelec 6010 (synes
de er vildt sexet i hvid), de små adam a3x

Krk vxt 4 skulle lider af det fænomen at den modtager radio signal så man meget svagt kan høre en radiostation (kunne
visse gammelt hifi udstyr også), der skulle desuden være problemer med forstærkerne, jeg ser i hvertfald mange youtube
videoer hvor der er problemer med forstærkerne.

Genelec de kan ikke spille vildt højt (en del over 100db) og lyden er vidst ikke helt optimalt, blandt de bedste i sin klasse,
adam a3x som nye er de for dyre, synes det med volumen knappen på fromten er et forstyrende element, tænker på
reflektioner fra bassen, men også et designmæssigt element jeg ikke bryder mig om, de spiller god, ax serien skulle være
bedre end f serien i samme størrelse

Dynaudio er generalt for dyre

mmunk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 December 2013 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Helt i orden, jeg kan kun gå ud fra hvad jeg selv har hørt og der har jeg ku li de to, og rokkit var jeg ikk så meget til.. Men, jeg hørte dem i en forretning hvor det slet ikke var optimalt så kan sagtens være jeg har et forkert indtryk af dem..

Mit DIY projekt

hilsen mmunk
Til top Vis mmunk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mmunk

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2013 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Nu er den ny krk rokit g3 serie også ret ny, tror den er ca 4 månede gammel og den skulle lyde en del bedre end den gamle
serie, lige som med de gamle hs 50/80 og de nye hs 5/7/8

Krk Rokit Powered 5 Gen 3

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes