Forfatter |
|
mmunk Forum Bruger
Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej H4A! NU er mine enheder kommet hjem og jeg skal på lørdag til at lege med kabinetter men at dette ikke er i dag hindrer mig jo ikke i at oprette forumet i dag Jeg har tænkt mig som fronter at bygge et lille sæt TQWT kabinetter efter råd fra Ulrik her inde fra, udover det vil jeg bygge et sæt baghøjtalere, og en center.. Disse kabinetter er dog ikke bestemt endnu.. Centeren bliver måske også et TWQT kabinet.. Dette for at få ens samt bedst lyd i front.. Baghøjtalerne bliver MÅSKE et sæt lukkede kabinetter fordi det bare er baghøjtalere.. evt et lille portet kabinet, dette er dog ikke på nogen måde anbefalet her inde fra, men fordi det bare skal være et sæt diskrete baghøjtalere overvejer jeg det. Flere billeder kommer
__________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger
Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Følger lige med her :)
Har hørt en 3" i en tqwt eller lignende hornladet konstruktion hos altoht.dk. Min kammerat var imponerede over thunderstruck
på de små
højttalere. De har vel været noget ala 25x10x10cm?
Spændende projekt.
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger
|
Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid fedt at der folk der vil følge med Jeg har aldrig hørt det før så jeg er lidt spændt Målene blir cirka 40*10*16 Syntes jeg også
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger
|
Sendt: 13 Oktober 2013 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger
Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 13 Oktober 2013 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan se du valgte at sætte porten på bagsiden - håber du har valgt at vende pladen rigtig inden i...
Glæder mig til at høre mere om dem.
MVH
Ulrik
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger
|
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har vendt alt rigtigt
Jeg glæder mig til at høre dem har kun lige testet de virker __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger
|
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 03:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonus info kan jeg fortælle at næste gang jeg skal bygge noget DIY (har sq fået blod på tanden) får jeg en af mine venner der tømrer til at skære pladerne for jeg skal aldrig nogen sinde bruge en stiksav igen så skævt jeg skærer Det blev dog klaret med en masse slibning
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næste gang kan du også for de flere byggemarkeder til at skære ud, de er nok mere nøjagtige end en stiksav, lol.
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger
|
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger
|
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lyttet lidt til dem i halvanden times tid (De spiller også lige nu) og jeg må satme sige jeg overrasket.. De spiller faktisk rigtig godt hvis man spiller ved moderat lydstyrke da de bliver alt alt for påtrængende ved lidt højere lyd (havde jeg godt forventet). Jeg tænker at tage det fra en ende af.. Diskanten-Hvis man spørger om min mening om diskanten er den lidt fremtrædende ift. det andet og en smule skinger.. En skingerhed som jeg syntes på min yams bliver lidt for meget hvis jeg skruer lidt op.. Det er Ikke en diskant der tiltale mig sønderligt, men ift. pris syntes jeg ikke den er ringe.. Mellemtone-Jamen.. Den er lidt tricky syntes jeg fordi den er flad men det gør mig personligt intet overhovedet.. Den lidt flade lyd får i mine ører en forvrænget guitar eller en mand der synger rock til at lyde som det skal.. Jeg hører meget metal og der skal lyden sq være lidt flad for det lyder godt... men så igen.. ved klassisk spillede den også super overraskende uden slinger i valsen.. MEN... Som jeg sidder nu hvor jeg slet ikke sidder i den korrekte trekant syntes jeg den bliver for indelukket (sidder ved computeren hvor de fik lov at rykke med) men min mening kommer fra da jeg lyttede i stuen hvor jeg godt ku li den og syntes den passede min smag godt.. jeg syntes i hvertfald den er noget mer intressant end diskanten var.. Bassen-Jamen jeg ved sq ikke om det er fair at snakke bas med sådan en lille enhed her.. Bassen som jeg foretrækker er den der slår i brystet som den gør på mine klipsch hvilket denne jo slet ikke gør grundet det lille membran areal der skal varetage hele området.. Dog syntes jeg ik at den spiller ringe, bassen står lige så klart som guitaren hvis det det den skal, og man kan sagtens skelne de forskellige toner, lige som man sagtens kan høre der er en stortromme med.. Men mærkes.. det kan det sq ikke.. Men igen, det havde jeg heller ikke forventet... Lyder godt men ikke hvad jeg foretrækker.. Men lad mig sige det sådan her.. til de skide 150kr pr. højtaler syntes jeg de klare det vildt godt.. og ift. hva den lokale hfk. har syntes jeg man skal lidt op i pris før de har noget jeg hellere vil ha... Nu vil jeg lytte videre
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger
Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lader til du skal have dæmpet diskanten lidt i toppen.
Mener det hedder et Parallet Notch filter.
Men du kan evt teste lidt med at hænge noget foran enheden - så vil du dæmpe den en lille smule.
Glad for du synes det er en fed test...
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger
|
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille vinkling af hjælp det så gider jeg sq ikke rigtig lege med hvis jeg skal være ærlig __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
mikeaarup Forum Bruger
Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forsøg lidt med at sætte en spole i serie med.. Lån lidt forskellgt fra 2mH til 6mH.. Mangler du lidt i toppen, efter du har "fladet frekvensgangen ud",
så kan du "ødelægge spolevirkningen" ved at sætte en modstand parallelt henover (+15R)..
Synd du bor på den anden side af vandet, ellers havde jeg en kasse forsøgsspoler du kunne låne..
Mvh
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger
|
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg overveje at prøve bliver bare ikke nu da jeg nu har lavet dem og ikke har planer om at lave mere ved dem foreløbig
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
mikeaarup Forum Bruger
Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 14 Oktober 2013 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo bare lave en fuglerede på højtalerklemmerne..
|
Til top |
|
|