Jeg har et sæt dali Zensor 1 sammen med et sæt Audioqest FLX SLiP 14/4 og denon's billige mini reciver DRA-
F109, som gir mig masser af power.
Lyden er god, meget behalig top og en åben og klar mellemtone, men til alt andet end moderne elektronisk musik
med masser af bas som trentemøller, mikael simpson,timbaland og b.la dj tiesto og armin van buren er bassen
lidt for svag, har ikke mulighed for at hænge dem på væggen (høre også pink floyd, u2,direstraits, pt tina dickow
imens jeg skriver denne tråd/indlæg)
Har haft i ca 1 uge et sæt system saxo 1 som trods en kun 4" bas har en dejlig dyb og kraftig bas (før jeg fik
dalierne), men de blev returneret, pga de kunne ikke klare mere end 30 ud af 60 på volumen uden at nå sin
grænse for bassen (moderne elektronisk musik) forstærkeren er ikke engang på nogen måder i nærheden af de
80 watt som højtalerne kan tåle og som sikkert er forstærkerens maximale udgangseffekt i 4 ohm, desuden var
de for lyse og påtrængende i toppen (helt anderledes end dalierne)
Saxoernes bas kombineret med dalierens mellemtone,diskant og power handling ville gi den perfekte lille billige
højtaler.
Jeg har søgt lidt på nettet og spurgt et andet sted og fundet frem til at den på Whathifi meget andmelder roste
Q Acoustics
2020i til kun 799kr pr stk incl fragt (de er meget dybe i størrelsen) eller en anden også meget anmelder
rost højtaler
Boston Acoustic A26
kunne være løsning på at jeg nogen gange mangler lidt bas
Monitor Audio BX2 er for dyr (Boston Acoustic A26 koster normalt det samme men er på tilbud), Wharfedale er
ikke muligt at lytte på, der er kun recoon der sælger lidt Wharfedale i dk, Boston & Q Acoustic højtalerne kan jeg
heller ikke høre da jeg ikke bor i nærheden af hififreaks og hififstore (bor på fyn)
Jeg kunne skrue lidt op for bassen på recviveren, men en på whathifi gjorde mig opmærksom på at bruge bass og
diskant eqen på en denon D-M39DAB gjorde at lyden blev farvede, så det måtte jeg prøve med min denon DRA-
F109 og bassen, lyden blev faktisk lidt farvede og jeg synes ikke bassen lød bedre (de står på et set Isoacoustics
stander så den del er der styr på).
Jeg har ikke brug for så meget ekstra bas at jeg vil ofre en subwoofer som skal justeres rigtig for at man ikke kan
ligger mærke til der er en subwoofer, men med det samme kan høre at der mangler noget når der bliver slukket
for subwooferen, har før haft en subwoofer jeg ikke kunne få optimalt justeret, desuden burde det jeg kan få for
højtalerne (forudsat at der er nogen der vil købe dem) være nok til at jeg kan få et sæt Boston eller Q Acoustics
for under 500kr ekstra, begge steder er der fri fragt (dalierne er meget nye, under 2 måneder og sælger dem med
2x1.5 meter Qed kabel).
Review Q Acoustic 2020i
Review Boston Acoustic A26
Hvad for små højtaler vil i anbefale mig som har lidt mere bas end mine dali zensor 1 og som har rigtig god lyd.