Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 02:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Zensor eller Lektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sypherian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu begivet mig ud på en mindre mission impossible :-) efter at have forelsket mig i min nabo's Dali blue 7.1 surround
sæt med en NAD T765 surround receiver er jeg blevet enig med mig selv om at investere i et ordentlig Surround sæt til
stuen.

Det jeg primært kommer til at bruge det til er PS3 og film og så lidt musik så sættet skal stå inde i min stue som er cirka 15
kvadratmeter.

Er ikke helt fastlåst på hvilken surround receiver fra NAD jeg vil vælge da jeg vakler lidt mellem T748 og T757V2 også da
den ene er næsten en fordobling i prisen men har så igen fået af vide det ikke er et sted jeg skal spare hvis jeg vil have
noget ud af mit surround anlæg.

Havde først kig på et DALI Zensor sæt inde på HIFI klubben og tog ind for at se/høre dem og blev mildt sagt skugget over
størrelsen men der var ikke en finger og sætte på lyden de spillede overraskende godt i forhold til mine forventninger de
front højtalere der er i sættet er Zensor 5 derfor lyttede jeg til Zensor 7 som havde lidt bedre lyd nok mest lidt mere bund
men da intentionerne var at købe en Zensor sub også ved jeg ikke hvor meget den ekstra bund er værd.

Men har så kigget på Lektor sættet har desværre ikke haft tid til at komme ind og høre dem pga. af mine mildt sagt trælse
arbejdstimer men håber en af jer kan hjælpe mig lidt her som eventuelt har erfaring med det ene eller andet sæt.

P.S.

Havde også kig på at bygge et sæt ud af Cervin Vega men blev frarådet det på det kraftigste da alle har en dominerende
Bas pga. de massive bas enheder i hver højtaler men også da de ikke kan levere den samme rene lyd som de to sæt jeg
har nævnt men et plus er at de kan spille så uoverskueligt højt at hvis jeg ikke kunne lide min nabo ville det være vejen
frem :-)

Aj spøg til side har virkelig brug for alt den hjælp jeg kan få her for er mildt sagt på herrens mark og også gerne råd til
receiver valget hvis det skulle være noget i gerne ville ytre en mening om.

På forhånd Tak

hilsen

Dennis.
Til top Vis Sypherian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sypherian

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Hej,

Gør dig selv den tjeneste at besøge andre butikker end HIFI-klubben inden du beslutter dig for hvad du skal købe. Der findes mange andre mærker - både
forstærkere og højttalere end dem HK fører

Ikke fordi der er noget i vejen med hverken Nad eller Dali (har selv Dali), men specielt højtalere har meget forskellig lyd - også indenfor samme prisklasse.
Det kan blive enten dyrt eller ærgerligt at opdage noget man bedre kan lide, lige efter at have investeret opsparingen

Så er det bedre at have fred i sindet, og vide at du har lyttet til lidt forskelligt, og valgt det du synes lyder bedst. Vi har alle forskellige opfattelser af hvad
der lyder godt, så du kan kun bruge råd fra andre, som inspiration til hvad der kan være relevant at lytte til. I sidste ende er det dine ører der skal afgøre
hvad du foretrækker

Kan se du bor i Vestjylland. Et besøg hos Hififreaks i Esbjerg kunne måske være et sted at starte alternativ lytning?

Jeg har ikke hørt Zensor og Lektor mod hinanden, og kan derfor ikke vurdere forskellene. I en stue på 15 kvm, vil jeg imidlertid anbefale dig at vente
med at købe en sub, til du har hørt det spille. Der er stor risiko for at bassen vil blive både buldrende og dominerende. I et så relativt lille rum vil et par
fornuftige fronter formentlig kunne levere rigelig bas. Prøv evt. at få lov at låne sub'en med hjem på prøve inden du beslutter dig for at købe.

Held og lykke med jagten.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

mmunk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

hej 

af de to du kigger på der havde jeg helt klart valgt lektor da jeg syntes den har en meget bedre diskant, dog kan jeg bedre lide mellemtonen i zensor vokal fremfor lektor centeren

MEN MEN MEN... jeg havde for det første kigget helt andre retninger.. nemlig i for af klipsch og harman kardon

dette kræver dog at du vil smide lidt mere på bordet men hvis du kan overkomme det syntes JEG det er KLASSER bedre end dali/nad

men jeg ville tage disse højtalere http://www.av-connection.dk/?PGr=5551&ML=1668 da de lyder super deluxe lækkert. de har horn diskant og dette betyder som regelt at de også har en meget høj følsomhed hvilket er lækkert i hjemmebioen da de så kan spiiille super højt uden lige så meget kraft bag dem. dog kræver disse højtalere nok en sub. men som sagt kan du afgøre det når du har sættet selv..

som sagt vil jeg "parre" dem med noget h/k(harman kardon) og vil til dette vælge dette sæt som dit budget jo fint overkommer umildbart.. da du jo også kigger på den store nad tænker jeg du ogs har pengene til dette sæt http://www.av-connection.dk/?PGr=5378&ML=1791

HVIS du så pgså vil have en sub syntes jeg denne er rigtig lækker.. spiller RIGTIG højt og kan uden problemer flytte noget luft http://www.av-connection.dk/?PGr=5249&ML=1889

dette vil jeg sætte sammen med noget vdh kabel..
dette til fronterne http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/hojttaler kabel/van-den-hul_the-clearwater_kabel_transparant.htm samt center
og dette til bag højtalere http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/hojttaler kabel/van-den-hul_the-snowline_kabel_hvid.htm

hdmi og sub kabel vil jeg bare købe noget billigt da jeg ikke kan høre forskel på dette men det må du jo lytte dig frem til

mvh mmunk

Mit DIY projekt

hilsen mmunk
Til top Vis mmunk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mmunk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes