Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 23 April 2013 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
er der nogen der ved om WIMP streamer i FLAC eller evt. hvornår de starter dermed?
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 23 April 2013 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 23 April 2013 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det skulle snart komme. Kan bare huske at jeg læste et sted, at prisen skulle blive det dobbelte af det nuværende premium abb. Måske lidt mere end jeg synes er rimeligt...
Lars
|
Til top |
|
|
Berdel Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2012 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 23 April 2013 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte også i hifi klubben at de regner med at prissætte det til 200kr/måned med at de også tog imod forslag til prissættelse
Jeg sprang selv på spotify da jeg kunne få det med i mit Telia abonnement og "overvejer" om jeg skal fortsætte når jeg kommer ud af tilbudsperioden
hvorefter det vis bliver 70kr/måned. 200kr/mdr nægter jeg simpelthen at betale.
Jeg synes at det er alt for dyrt sammenlignet med hvad man f.eks får for et netflix abb til 79kr/mdr
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2013 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 23 April 2013 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW.. bliver det 200 kr? Anede jeg ikke. Man holder med jer andre. 200 kommer til ikke til at give for en musik streaming
tjeneste. De 99 kr. til Spotify synes jeg er rimeligt prissat og hørte også på p3 den anden dag, at kunstnerne aldrig har tjent så
mange penge som de gør nu, efter spotify og andet streaming er kommet, så det er jo bare fedt!  __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2013 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi er oppe i de priser vil man sq egentlig hellere have en cd eller lp __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
Sendt: 23 April 2013 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
De betatester for tiden...
Og helt ærlig, 200kr er det samme som en CD koster ( samt den is man spiser på vejen hjem ).
For at få adgang til 12 mill album i flac syntes jeg ikke 200 kr/mdr er voldsomt. Og hvis man syntes 320 kbs er fint nok, så kan man jo bare nøjes med et billigt abb.
Jeg glæder mig meget over, at bare EN streaming tjeneste tager lydkvalitet alvorligt, og derved skaber et reelt alternativ til at købe enkelte albums.
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 23 April 2013 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
.Jeg glæder mig meget over, at bare EN streaming tjeneste tager lydkvalitet alvorligt, og derved
skaber et reelt alternativ til at købe enkelte albums.
|
|
|
Helt enig, har ventet på det længe! Man kan jo kun håbe på at andre får øjnene op for det også indenfor kort tid. Så kan der
komme noget konkurrence, og prisen lidt ned ad! Venter på den dag spotify får bedre kvalitet, for jeg synes uden tvivl de er
den bedste tjeneste. Et nøk op ad i kvaliteten og vi er ved at være der :) __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2013 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig i t lækkert men for 200kr syntes jeg det for dyrt..
Jeg bruger personligt kun streaming til bagrundsmusik og der kan man ikk høre forskel alligevel.. Jeg kan heller ikke høre nok forskel på mine FLAC
filer til jeg vil betale så meget mere for det __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 23 April 2013 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige, at jeg havde regnet med tillæg på 20 - 30%, f.eks en pris på max 129 kr. pr. mdr. Så havde jeg været en potentiel kunde.
Lars
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2013 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja 129 havde jeg også gerne givet men 200 der går min grænse sq..
__________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 23 April 2013 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes at det er et super initiv  på tide at der er nogen der lægger vægt på andet end kvantitet !
Er selv i gang med at afprøve wimp premium ! Dog ser jeg et par problemer : For det første vælger jeg primært musik ved at
scrolle igennem min musiksamling ( den på min hdd ) det er jo ikke muligt med en streamingtjeneste.
Man skal altså med andre ord vide på forhånd hvad man vil høre når man bruger streamingstjenester !
Sagt med andre ord så bruger jeg kun Wimp for at høre hvilken musik jeg senere vil købe ! OG jeg vil helst SELV rippe min
musik i den rigtige kvalitet til brug sammen med J Play ! Det er STADIG KLASSER bedre end NOGEN stremingstjeneste jeg
endnu har hørt ...... jeg tvivler faktisk også på at selv flac via streamingstjeneste kan lave om på det. !
For det andet er der jo prisen for flac streaming ..... hvis man som mig alligevel kun bruger det til gennemlytning så er 2400,-
om året nok liiiie i overkanten til hvad jeg vil ofre på sagen !
Men spændende udvikling er det da under alle omstændighedder og til "alm. mennesker" er det helt sikkert vejen frem. !
Bare jeg selv kan få lov at vælge hvad jeg foretrækker !
|
Til top |
|
|
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 23 April 2013 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 26 April 2013 kl. 04:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Synes t abb. at det er et super initiv på tide at der er nogen der lægger vægt på andet end kvantitet !
Er selv i gang med at afprøve wimp premium ! Dog ser jeg et par problemer : For det første vælger jeg primært musik ved at
scrolle igennem min musiksamling ( den på min hdd ) det er jo ikke muligt med en streamingtjeneste.
Man skal altså med andre ord vide på forhånd hvad man vil høre når man bruger streamingstjenester !  |
|
|
Hvad er der i vejen med favoritlisterne ?
Wimp har ikke et abonnement der Premium...blot lige for en god ordens skyld !
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 26 April 2013 kl. 04:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmunk skrev:
200kr er no go.. Så ka jeg sq nøjes med 320kb/s |
|
|
Roligt nu. De indhenter foreslag til priser pt. og intet er fastsat.
I sidste ende skal økonomien jo hænge sammen for både kunstnere, pladeselskabet, Wimp selv og ikke mindst brugeren.
Personligt synes jeg ikke 200 kr er dyrt, når man basalt set ikke skal ud investere i skiver længere. Inden Wimp kom til (tester Flac pt.) har jeg ofte
brugt 5-600 kroner på cd'er om måneden. Nu er det nede på kun kan købe en enkelt eller to gamle albums som ikke ligger på tjenesten. Og det bliver
færre og færre ting jeg skal ud og finde efterhånden.
Så 200, hvis ikke der er andre udgifter..det er sgu ok.
Har lidt på samme måde med film streaming. NetFlix er fedt, men udvalget er for ringe på film siden og jeg gav gladeligt 200 om måneden , hvis de
havde alle de nye film også.
|
Til top |
|
|
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 26 April 2013 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Wimp har ikke et abonnement der Premium...blot lige for en god ordens skyld ! |
|
|
Prøv lige det her link https://wimp.dk/wweb/iwannarock/ for god ordens skyld ... __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 26 April 2013 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Berdel skrev:
Jeg hørte også i hifi klubben at de regner med at prissætte det til 200kr/måned med at de også tog imod forslag til prissættelse
Jeg sprang selv på spotify da jeg kunne få det med i mit Telia abonnement og "overvejer" om jeg skal fortsætte når jeg kommer ud af tilbudsperioden hvorefter det vis bliver 70kr/måned. 200kr/mdr nægter jeg simpelthen at betale.
Jeg synes at det er alt for dyrt sammenlignet med hvad man f.eks får for et netflix abb til 79kr/mdr |
|
|
Helt ærligt. 200 kr. for adgang til næsten al musik incl. nyudgivleser. Så er 200 kr. da slet ikke dyrt. Hvis det bliver implementeret korrekt, og jeg på en eller anden måde kan få det igennem min Transporter, så hopper jeg gerne på vognen. Håber også at de får "replay gain" til at virke. En kanon forbedring til loudness war skiverne, som ellers ødelægger et blandet mix.
Godt gået WIMP at de tager lyden alvorligt. :) Håber blot ikke vi får noget opsamlet bras fra et lossy orginal track. Så kan det være det samme.
Hele kataloget skal geninsalleres i ren FLAC format. Så er jeg klart med :) __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2013 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
mmunk skrev:
200kr er no go.. Så ka jeg sq nøjes med 320kb/s |
|
|
Roligt nu. De indhenter foreslag til priser pt. og intet er fastsat.
I sidste ende skal økonomien jo hænge sammen for både kunstnere, pladeselskabet, Wimp selv og ikke mindst brugeren.
Personligt synes jeg ikke 200 kr er dyrt, når man basalt set ikke skal ud investere i skiver længere. Inden Wimp kom til (tester Flac pt.) har jeg ofte
brugt 5-600 kroner på cd'er om måneden. Nu er det nede på kun kan købe en enkelt eller to gamle albums som ikke ligger på tjenesten. Og det bliver
færre og færre ting jeg skal ud og finde efterhånden.
Så 200, hvis ikke der er andre udgifter..det er sgu ok.
Har lidt på samme måde med film streaming. NetFlix er fedt, men udvalget er for ringe på film siden og jeg gav gladeligt 200 om måneden , hvis de
havde alle de nye film også. |
|
|
men som jeg også har skrevet tidligere bruger jeg kun streaming til bagrundsmusik, og til det syntes jeg ikk det det værd.. min musiksmag ændre sig dog ikk så meget at jeg bruger 600kr om måneden på cd'er  __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|