Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Musik eller lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Hvad lytter i til?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
7 [11,11%]
56 [88,89%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2003 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hvad bestemmer hviklen musik  du vælger at lytte til.

Er i så meget nørder at i kun høre musik der lydmæssigt er på 1 klasse, men som måske ikke siger jer så meget på det kunstneriske plan. 

Eller sætter i bare jeres ynglingsmusik på og stamper med til dette uanset lydkvalitet.

Jeg selv høre til den sidste skare, jeg elsker ærligt pop/rock og blues, men ikke så meget klassisk og Jazz (har dog cdér af den slags). Sidstnævnte musikgenre vil altid næsten have en meget bedre lyd da de for det meste er optaget på en helt anden måde.

Men jeg gider altså ikke sidde og lyte til noget musik der intet siger mig bare forbi der er god lyd i, gør i?.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 December 2003 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Halløjsa,

Jeg kan da kun give dig ret.....jeg hører også helt klart det musik jeg synes er fedt. Hvis det så samtidig er en god indspilning, er det jo bare en ekstra bonus

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2003 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter til det musik jeg kan lide, jeg tager intet hensyn til om det er en audiofil indspilning, til gengæld er det da en ok overraskelse hvis det er en god optagelse.
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 December 2003 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Er i så meget nørder at i kun høre musik der lydmæssigt er på 1 klasse, men som måske ikke siger jer så meget på det kunstneriske plan. 

Eller sætter i bare jeres ynglingsmusik på og stamper med til dette uanset lydkvalitet.

Jeg selv høre til den sidste skare, jeg elsker ærligt pop/rock og blues, men ikke så meget klassisk og Jazz (har dog cdér af den slags). Sidstnævnte musikgenre vil altid næsten have en meget bedre lyd da de for det meste er optaget på en helt anden måde.

Men jeg gider altså ikke sidde og lyte til noget musik der intet siger mig bare forbi der er god lyd i, gør i?.

Hvorfor er det skal DU lige skrive så højt , ?

jeg lytter kun til en CD , men har mange andre .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hvorfor er det skal DU lige skrive så højt , ?

jeg lytter kun til en CD , men har mange andre .

[/QUOTE]

Det er en gammel skade Jensen, som musiker høre man ikke så godt.

Men det er da en fordel for de svagtseeende også...sååå....

Er det ikke trist altid at høe den samme cd?

Godt de ikke slides var.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2003 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Halløjsa,

Jeg kan da kun give dig ret.....jeg hører også helt klart det musik jeg synes er fedt. Hvis det så samtidig er en god indspilning, er det jo bare en ekstra bonus

Gode indspilninger er altid et must for et godt high-end anlæg, men jeg sortere ikke musik fra jeg kan lide hvis produktionen måske ikke lige lever op til mine forventninger.

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 December 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Jeg hører for det meste musik efter smag, uden hensynstagen til produktionskvalitet, men har dog nogle skiver, der er købt pga. kvaliteten og disse bruges til lyttesessions, hvor der skal vurderes nyt grej.

Så 95 % total yndlingsmusik og 5 % referencestof

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2003 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

Jeg hører for det meste musik efter smag, uden hensynstagen til produktionskvalitet, men har dog nogle skiver, der er købt pga. kvaliteten og disse bruges til lyttesessions, hvor der skal vurderes nyt grej.

Så 95 % total yndlingsmusik og 5 % referencestof

Vi har jo alle vores reference plader vi bruger når der skal testes nyt udstyr m.m.

Jeg selv har dog vidst kun en direkte test cd med forkelige ting fra kirkeogel, opera, løvebrøl og det bedste af det bedste, nemlig tordenvejr. Har faktisk været ude for at nogen troede det var blevet tordenvejr udenfor .

Men ellers bruger jeg nu mest musik til demo og med over 300 cd i samlingen er der egnetlig nok at ta af.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2003 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Hej Slips!

Det kommer an på, ja det gør så.

Jeg hører mest klassisk musik, så hvis jeg er vild med ét givent musikstykke, så leder jeg altid efter det i den bedst tænkelige indspilning, idet min oplevelse af musikken derved, bliver langt mere emotionel og uabstraheret.

MHT Dansk top hits så som "Tag med ud og fisk" Så er jeg mest glad, hvis det ikke skærer i ørerne. Ellers er det godt nok.

OK! Rock hører jeg sådan set uanset kvalitet en sjælden gang imellem.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 December 2003 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jo lidt synd - hvis god lyd på pladen kun er en ekstra gevinst. Dvs. det ikke sker for tit?! Jamen jeg er da fortaler for musikken - det er utrolig hvilke skavanker en optagelse kan have og så har man stadig et musikalsk udbytte (hvis der er et budskab i rillen). Men en ny optagelse bør lyde så godt man kan lave det idag!!!

Dinu Lipatti Grieg koncert fra ca 50-52 lyder bedre end Andsnes optaget i dette herrens år 2003 på samme plademærke. Se det er ikke så godt for EMI 2003. For at spare penge laver de en hurtig baghyler som ikke burde have været på markedet. EMI er blacklistet, knalder en livekoncert ind og bruger en pause til at fylde resten af cd'en ud - katastrofalt. Ubegribeligt at verdens bedste orkester og stjernekunstnere kan lægge navn til.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 December 2003 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Jeg hører alt uden hensyntagen - desværre er det jo heller ikke alle plader der er tilgængelige som "klasse-indspilninger"!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2003 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Jo lidt synd - hvis god lyd på pladen kun er en ekstra gevinst. Dvs. det ikke sker for tit?! Jamen jeg er da fortaler for musikken - det er utrolig hvilke skavanker en optagelse kan have og så har man stadig et musikalsk udbytte (hvis der er et budskab i rillen). Men en ny optagelse bør lyde så godt man kan lave det idag!!!

Dinu Lipatti Grieg koncert fra ca 50-52 lyder bedre end Andsnes optaget i dette herrens år 2003 på samme plademærke. Se det er ikke så godt for EMI 2003. For at spare penge laver de en hurtig baghyler som ikke burde have været på markedet. EMI er blacklistet, knalder en livekoncert ind og bruger en pause til at fylde resten af cd'en ud - katastrofalt. Ubegribeligt at verdens bedste orkester og stjernekunstnere kan lægge navn til.

Nemlig SES! Nemlig!
Har skidtet på hylden - amatørfis er det ja

I øvrigt rart at have dig herinde igen SES!
Don´t forget, People need you!

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 December 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

For undertegnede er det dagsformen , dvs humør og interesse. Nogle dage vægtes en parameter fx. det emotionelle ,hvorfor den tekniske del er underordnet.  Andre dage er det den tekniske del jeg sætter i højsædet, hvorfor fx. det emotionelle er underordnet. Det betyder at cd-hylden indeholder alt fra jazz , blues , rock , og pop i en skøn forening , uden specifik vægtning omkring lydteknisk kvalitet.........

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 December 2003 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej Slips, jeg kan kun tilslutte mig de herrer når vi taler musik.
Jeg er både musikelsker og lidt en hobby pladesamler af sjove
lp'er mv. og ser det egentligt som to forskellige ting. Køber både
plader/cd'er jeg vil nyde at høre og plader der bare er sjove at
have pga. deres udstyr eller et godt omslag eller lignende. Det
bedste er når de to ting forenes og man køber så man
overraskes.

Ikke kræsen med lydkvalitet når jeg hører spændende musik.
Var vant til at høre det nyeste hotte i dårlig men spændende
bølgende mellembølge kvalitet fra 208 meters. Radio
Luxemburg. Bob Stewart. Benny Brown. Rob Jones.
Kender i dem. Det var sgu godt.

Og når så jeg har lært musikstykke at kende er det nogen
gange jeg anskaffer mig samme i bedre lydende/udført
udgivelse.

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes