Forfatter |
|
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg håber jeg kan få råd til en effekt forstærker her den første, men jeg har lige nogle tanker jeg skal have på plads..
Det er sådan at jeg ikke vil kunne have min receiver og effekt tæt på hinanden, der vil derimod nok komme til at være 3m (CIRKA) i mellem dem, hvilket jo vil betyder 3-4M phonokabel.. Vil dette have nogen betydning for lyden?
Og så er det også sådan at jeg faktisk er lidt i tvivl om jeg kan trække den på den samme stikkontakt som jeg trækker resten, da jeg ikke ved hvor meget man kan hive ud af sådan en?? Lige nu vil der ved fuld forbrug blive trukket 1KW (PC 500w, skærm 200w, receiver 200w, bluray/ekstern hdd/dac cirka 100w) så vil det være et problem at smide en effekt på der??(den er opgivet til max 1300w)
Mvh __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyy mmunk, I en "gammel" bolig er der typisk en sikring til lys/stikkontakter på 10 Amp. = 2300Watt i hver gruppe. I nyere boliger er nettet trukket til at kunne bære 13 Amp. = 2990 Watt. Din effekts max. 1300 Watt er = 1300 Watt ved fuld skrue på alle kanaler samtidig, og det er vel næppe en option ved almindeligt brug. Af hensyn til kontaktfladen kunne du måske overveje at sprede det ud på 2 stikkontakter (kun af hensyn til varme), udover det tror jeg ikke, du skal være bange. (Måske det ikke er smart at have alt kørende på fuldt skrald og så starte en el-kedel  ). __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lang tid det er Line-signaler (ikke fra grammo) du kører med, så en god kvalitets kabler. Nu starter jeg ikke en kabeldebat, basta, men hvis man synes, at et kabel har en "lydsignatur" fremfor andre, vil signaturen nok være mere udtalt ved 4 meter end ved 1. Det betyder ikke nødvendigvis, at du vil ha´ brum/støjproblemer overhovedet, nok bare at du skal se dig godt om, før du beslutter dig. Formoder, at du kan lodde dem selv, da 4 meter ikke lige er gængs standard. Der er folk, der roser dette kabel til skyerne: http://www.4sound.dk/shop/kabel-i-metermaal/mogami/2549-mikr ofonkabel.htmlSe så er det indenfor rækkevidde økonomisk, at lave 4 meter kabler, og hvis det er noget l**t, så kostede det "kun" 200 for et stereosæt (- stik, men de kan bruges igen)  . Lod dem som pseudobalancerede, d.v.s. skærmen kun forbundet i den ene ende (afsenderenden), så sku´ der være 0 problemos med støj og brum  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu ikke loddet et Phono kabel, men jeg kan sagtens lodde så hvor svært mon det kan være __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
LM3886lover Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 14 Februar 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers prøv med et 5 meter phonokabel beregnet til bilstereo.
De er som regel ret godt skærmet og hvis lyden er ok i dine ører så er det jo perfekt
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil sq helst ikke sige jeg har phonokabler fra en bil i mit anlæg  Jeg plejer ikke at kunne høre forskel men det lyder sq for fesent __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Canare LV-77S (f.eks. fra Blue Jeans Cable)
__________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
LM3886lover Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 14 Februar 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmunk
Du behøver jo ikke sige til nogen at det er et bilstereokabel, men hvis det har betydning så skal du bare købe dette
link
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
Canare LV-77S (f.eks. fra Blue Jeans Cable) |
|
|
Jeg kan bestemt anbefale Blue Jeans Cable www.bluejeanscable.co.uk
Hvis du bestiller fra England bliver der ikke noget sjov med told og moms!
Prøv f.eks deres egen favorit LC-1 signalkabel. Det fås i alle længder og koster nærmest ingenting. Men det er GODE kabler! 😊
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Morgenstjerne skrev:
Canare LV-77S (f.eks. fra Blue Jeans Cable) |
|
|
Jeg kan bestemt anbefale Blue Jeans Cable www.bluejeanscable.co.uk
Hvis du bestiller fra England bliver der ikke noget sjov med told og moms!
Prøv f.eks deres egen favorit LC-1 signalkabel. Det fås i alle længder og koster nærmest ingenting. Men det er
GODE kabler! 😊
Mvh.
Niels
|
|
|
Dem kan jeg også anbefale. Rigtig lækre kabler som ikke er for stive og med gode stik. De er vidst crimpet på -
Hvorimod de fleste andre kabler har stik som bliver loddet på.
IMO kan jeg heller ikke høre ret meget (hvis nogen overhovedet) forskel på kabler - Og det er ikke her energien
skal bruges - Med mindre der er fuldstændig styr på setup og ikke mindst akustik.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmunk skrev:
Vil sq helst ikke sige jeg har phonokabler fra en bil i mit anlæg Jeg plejer ikke at kunne høre forskel men det lyder sq for fesent  |
|
|
Åehh da - dette kabel er slet ikke dårligt - der er tilmed en ekstra ledning , som du steller i den ene ende , så bliver alle mislyde lagt til stel, og påvirker derfor ikke lyden
 __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en 3 dobbelt afskærmet kabel fra Phoenix Gold, med stel ledning. (bil stereo) på 4 meter fra HF-Klubben fra tv til pre. Det er på ingen måde dårligere end andet man kan vælge til samme pris. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finder ud af hvilket kabel j eg vælger når jeg har købt mig en effekt 
__________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis 3 meter er nok er dette også en mulighed
http://www.techhaus.dk/Proffesional-kabel-2xRCA--3e0-m-AM/ca t-p/c100299/p4080460.html
test af disse kabler
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2659&zoneid=3
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
...Det kabel har jeg engang haft. Virkede glimrende. Det har desuden en ret slidstærk finish - da det jo som sagt er lavet til biler. |
|
|
Og så smider man en joke som ikke en sjæl opdager ...... nøjjjjj __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Åehh da - dette kabel er slet ikke dårligt - der er tilmed en ekstra ledning , som du steller i den ene ende , så bliver alle mislyde lagt til stel, og påvirker derfor ikke lyden
|
|
|
Ååhhhh Jan, jeg er en skiderik, jeg ved det godt  , men jeg er simpelthen nødt til at spørge: Hvad sker der, hvis man "steller" kablet i begge ender???????  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
jan_stevns skrev:
Åehh da - dette kabel er slet ikke dårligt - der er tilmed en ekstra ledning , som du steller i den ene ende , så bliver alle mislyde lagt til stel, og påvirker derfor ikke lyden |
|
|
Ååhhhh Jan, jeg er en skiderik, jeg ved det godt , men jeg er simpelthen nødt til at spørge: Hvad sker der, hvis man "steller" kablet i begge ender??????? |
|
|
det kan du da finde ud af ............. for 129 kroner :) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|