Emne: Højttaler anbefaling ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
damkel Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 365
|
Sendt: 13 Juni 2013 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig nogen højttalere med en mere "direkte" lyd, end dem jeg har idag.
Jeg har lyttet til et sæt MK-sound højttalere.
Et sæt små kasser (M7), som kun går ned til 80Hz og derfor i sig selv lyder tyndt, men med subwoofer faktisk lød virkeligt
godt.
Der var noget af den "klarhed" og direkte lyd, som jeg savner. Måske er det hvad man kalder mere analytisk lyd?
Nøgleord: Klar lyd, dynamik, "biograf agtig", direkte, men ikke lyttetræthed...
Men, bla. af hensyn til stereobrug, kunne jeg godt tænke mig nogen gulvhøjttalere - dog med en lyd, som minder om den fra
MK-sound'en.
Men, jeg mangler inspiration mht. hvad jeg skal lede efter - nogen anbefalinger?
Der skal findes en center der passer til.
Budget omkring 20k.
Gerne brugt.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 13 Juni 2013 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
TRBM Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 174
|
Sendt: 13 Juni 2013 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipsch RF 7 II (har dem til salg her på Hifi4all.dk og dba.dk)
har dem med Emotiva UMC-1, XPA-5 and squeezebox. De lyder åben, præcis, direkte
mvh
Thomas
|
Til top |
|
|
Sivert smed Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2013 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 13 Juni 2013 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan lide lyden i M7'eren, og har ca. 20.000,- til formålet, kan jeg anbefale dig et lyt på M&k's MPS1611P. Det er en aktiv højtaler, som bare lyder forrygende.
/Holger
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 13 Juni 2013 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke type musik lytter du til. hvor stort er dit rum
du kunne give disse et lyt Magnepan 1.6
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=249280
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 13 Juni 2013 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
damkel skrev:
Jeg kunne godt tænke mig nogen højttalere med en mere "direkte" lyd, end dem jeg har idag. Jeg har lyttet til et sæt MK-sound højttalere. Et sæt små kasser (M7), som kun går ned til 80Hz og derfor i sig selv lyder tyndt, men med subwoofer faktisk lød virkeligt godt. Der var noget af den "klarhed" og direkte lyd, som jeg savner. Måske er det hvad man kalder mere analytisk lyd? Nøgleord: Klar lyd, dynamik, "biograf agtig", direkte, men ikke lyttetræthed... Men, bla. af hensyn til stereobrug, kunne jeg godt tænke mig nogen gulvhøjttalere - dog med en lyd, som minder om den fra MK-sound'en. Men, jeg mangler inspiration mht. hvad jeg skal lede efter - nogen anbefalinger? Der skal findes en center der passer til. Budget omkring 20k. Gerne brugt. |
|
|
Nu er det jo lidt svært at vide, hvad du mener med mere direkte lyd, men som lille_smed var inde på, vi bor i samme by, send en PB, hvis du vil prøve at høre et par Magnepaner, de er godt nok mindre end dem, der bliver linket til (1.6), men det ku´ jo gi´ et hint
Rettet: Ved nærlæsning af, hvad du ønsker, er det nok en selvmodsigelse  , klar, mere analytisk m.m. plejer at være indbegrebet af det, der på sigt gi´r lyttetræthed. Du kan sagtens få dynamik, "hul igennem", perspektiv m.m. uden at det nødvendigvis bli´r skapt og trættende. Men som sagt, bare send en PB, hvis du vil prøve et lyt __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 13 Juni 2013 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Boydk skriver: "Ved nærlæsning af, hvad du ønsker, er det nok en selvmodsigelse , klar, mere analytisk m.m.
plejer at være indbegrebet af det, der på sigt gi´r lyttetræthed. Du kan sagtens få dynamik, "hul igennem", perspektiv
m.m. uden at det nødvendigvis bli´r skapt og trættende" ---- Men det er vanskeligt og måske dyrt - Jeg går selv efter
lyd, man ikke bliver træt af at høre på efter 1 time !
Der er mange højttalere, der lyder anderledes end Vianna´s.
Tag imod tilbuddet fra Boydk (og evt. andre), for at høre om de forskellige anlæg kan give dig den ønskede lyd !
Hvor stort er dit lytterum, og er du til diy ?
__________________ mvh. Kim
|
Til top |
|
|
damkel Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 365
|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg er godt klar over, at analytisk og lyttetræthed nok er selvmodsigende.
Men, det var vist også hvad jeg ville have frem, at der ikke måtte være lyttetræthed, for så kan det jo være lige meget....
Jeg syntes at det er fantastisk, at der er folk som vil invitere til et lyt og det vil jeg helt klart sige ja til
Det er jo klart den bedste måde at vurdere en højttaler.
Mht. mit lytterum (stuen), så er det ca. 25m2.
Der er loft til kip, hvilket jeg har en teori om gør noget positivt mht. akustikken, som jeg mener er rimelig.
Der lyttes på tværs af rummet - altså den smalle led, hvilket også betyder, at jeg ikke har plads til "kæmpe kasser" og jeg
har heller ikke plads til, at de skal stå en meter fra væggen (for nu at overdrive det lidt).
Mit musiksmag er bredt, der lyttes til alt fra pop, over rock (ikke heavy dog) og blues til klassisk (hvilket er endnu et tegn
på, at jeg er ved at blive gammel  )
Mht. DIY, så er det bestemt en mulighed og her på mit skrivebord står faktisk et par små to-vejs, som er DIY.
Jeg er ikke helt grøn indenfor træarbejde og har faciliteterne  (det er nok tiden der er et problem...)
Problemet med DIY, syntes jeg, er at jeg ikke tør/vil/har tid etc. kaste mig ud i, at bygge noget op selv fra bunden. Jeg tror,
at der er alt for mange parametre til at det vil blive en succes i dette årtusind...
Jeg har faktisk kigget lidt efter nogen færdiglavet kit. Eneste jeg har kunnet finde, hvor der også er center til, er vel Troels
Gravesens TQWT "familie".
Jeg har faktisk lavet en papmodel af en DTQWT og haft sat op i stuen - den ER stor, for stor.
Papmodellen blev lavet om til en TQWT, som jeg tror vil passe bedre.
Men, hvordan lyden er fra dem - ja, det ved jeg jo faktisk ikke...
(jeg lavede nogen fostex horn i mine unge dage (i 80'erne) - hold da kæft de kunne spille højt på min 3020'er... men om de
egentligt lød godt, kan jeg ikke huske...)
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Mit musiksmag er bredt, der lyttes til alt fra pop, over rock (ikke heavy dog) og blues til klassisk (hvilket er endnu et tegn
på, at jeg er ved at blive gammel  )" arhh må jeg nu lige  jeg er 15 år og hører klassisk og blues  det har skam intet med alderen at gøre  jo jo, jeg hører da også heavy, og death metal osv, men jeg både hører og spiller klassisk samt blues   nå tilbage på topic- hvis du en dag er i Holbæk (4300) må du gerne komme forbi og få et lyt til klipsch også  dog ikke den største model, men det giver et meget godt udtryk omkring lyden  det er "klipsch rf-62 II" der er tale om her  __________________ mit anlæg
Mit DIY projekt
hilsen mmunk
|
Til top |
|
|
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 19 Juni 2013 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Damkel
Nu kender jeg ikke ham der har de her til salg, men de ville passe fint ind i din stue, så mon ikke du kan høre dem først?
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=250129
|
Til top |
|
|
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 19 Juni 2013 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fimpe skrev:
Hej Damkel
Nu kender jeg ikke ham der har de her til salg, men de ville passe fint ind i din stue, så mon ikke du kan høre dem først?
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=250129
|
|
|
Den moderne måde at lave den slag anbefalinger på er altså vha. HifiShark:
Dynaudio Audience til salg i Danmark LIGE NU!
Dette link udpeger ALLE dynaudio audience højttalere til salg på det danske brugtmarked LIGE NU - altså når du trykker på linket, ikke når du sætter det
ind
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2013 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL ls 80 var på tilbud i fona til 7999kr
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|