Forfatter |
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 09 April 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slips!
En skam at du ikke prøvede at skifte dine Madrigal netkabler ud, inden du solgte MIT kablet. Så forsvandt den slappe bas og detaljerne ville komme i overflod er jeg sikker på. Det har jeg prøvet.
Madrigal netkablerne spiller ok, men ikke musik. Dog er de bedre end de fleste alm. netkabler. De har nogle år på bagen og jeg er sikker på at Madrigal ikke har tænkt ret langt i den retning.
Prøv at låne Jorma, Analyse Plus eller noget andet - det vil givetvis "ryste" lidt! __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 09 April 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Hej Slips!
En skam at du ikke prøvede at skifte dine Madrigal netkabler ud, inden du solgte MIT kablet. Så forsvandt den slappe bas og detaljerne ville komme i overflod er jeg sikker på. Det har jeg prøvet.
Madrigal netkablerne spiller ok, men ikke musik. Dog er de bedre end de fleste alm. netkabler. De har nogle år på bagen og jeg er sikker på at Madrigal ikke har tænkt ret langt i den retning.
Prøv at låne Jorma, Analyse Plus eller noget andet - det vil givetvis "ryste" lidt!
|
|
|
Hej Mr High-end.
Jeg skal nok få prøvet andre netkalber hen ad vejen,men jeg tror lige vi holde tingene adskilte.Et netkabels opgave er at levere strøm til apperatet og ikke musik. . At man så åbenbart kan ændre lyden ad den vej kan man så forundres over,men det kan man sikkert,men jeg tror næppe man ændre så meget så man kan få et dårligt højttalerkabel til at lyde godt. Men i så fald så må Kimberen komme til at lyde endu mere fantastisk. .
Noget helt andet er at Levisons produkter er udviklet til at lyde som de gør med deres egne netkabler , men kan man ikke lide den lyd kan man da altid prøve med andre netkabler, det står jo een frit for og jeg får nok også prøvet det når tid er,men du får mig ikke til at bruge en formue på kabler af nogen art mere. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 09 April 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slips
Jeg har selv prøvet Jorma og Supra, Jorma løb med sejeren - men der er et billigere alternativ til Jorma, det er et kabel som er beregnet til kranstyring, det er et kabel med følgende dim : 3 x 2,5 kva. + skærm og en klar PVC kappe.
Prisen er 39,- + moms pr. meter hos den lokale elektrikker - og resultatet er i den grad overraskende, det er efter min bedste overbevisning i samme klasse som Jorma - og faktisk lidt bedre i mellembassen - Jorma virker lidt oppustet i mellembassen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 April 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Hej Slips
Jeg har selv prøvet Jorma og Supra, Jorma løb med sejeren - men der er et billigere alternativ til Jorma, det er et kabel som er beregnet til kranstyring, det er et kabel med følgende dim : 3 x 2,5 kva. + skærm og en klar PVC kappe.
Prisen er 39,- + moms pr. meter hos den lokale elektrikker - og resultatet er i den grad overraskende, det er efter min bedste overbevisning i samme klasse som Jorma - og faktisk lidt bedre i mellembassen - Jorma virker lidt oppustet i mellembassen.
|
|
|
Hej Alex.
Tak for den oplysning,den er da nok værd og prøve an. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 April 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Hej Slips
|
|
|
Hej Alex.
Tak for den oplysning,den er da nok værd og prøve an.
|
|
|
Jeg kan lige finde betegnelsen frem til dig hvis du er interesseret.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 April 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Hej Slips
|
|
|
Hej Alex.
Tak for den oplysning,den er da nok værd og prøve an.
|
|
|
Jeg kan lige finde betegnelsen frem til dig hvis du er interesseret
|
|
|
Det behøver du ikke lige pt,ellers tak, jeg sender dig en pm hvis det bliver aktuelt __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slips!
Der har du din egen overbevisning! Prøv! Jeg troede heller ikke før jeg prøvede! __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 April 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Hej Slips!
Der har du din egen overbevisning! Prøv! Jeg troede heller ikke før jeg prøvede!
|
|
|
Jeg har nu ikke skrevet at jeg ikke er ovebevist om at de ikke virker/ændre lyden,de gør de givet,men som i så mange af livets andre forhold så er snusfornuft en god ting .En del af de netkabler folk siger virker,er også dem der filtrere i en eller anden form og jeg har både haft nettjøsfiltre og ferritkerner og jeg skal komme efter dig, ingen af delene med særlig stor succes.
Pricippet i de dyre netkabler er lidt det samme, dæmpning af støj og jeg har faktisk for mange år siden haft MIT´s netkabler på og de kom hurtigt af igen, magen til l**t skal man lede længe efter, så vil dog hellere have deres højttalerkabler af 2 onder.
Men jeg skal nok vende tilbage når jeg er blevet klogere eller overbevidst. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 12 April 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke i tvivl om at du har afprøvet mange ting.
Men man bliver alligevel sommetider overrasket.
Jeg fik virkelig et løft i lyden da jeg fik købt netkabler fra Mictor, så jeg synes du en gang ved lejlighed igen skal gøre forsøg med powerconditioner og strømkabler.
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 April 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjaer skrev:
Jeg er ikke i tvivl om at du har afprøvet mange ting.
Men man bliver alligevel sommetider overrasket.
Jeg fik virkelig et løft i lyden da jeg fik købt netkabler fra Mictor, så jeg synes du en gang ved lejlighed igen skal gøre forsøg med powerconditioner og strømkabler.
|
|
|
Ja, gudskelov at man stadig kan blive overasket,det er jo det herlige ved vores hobby ikke sandt. Mictor har jeg faktisk siddet og studeret for ikke så lang tid siden, de ser ganske interesante ud. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 17 April 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Alex E Nielsen]
Hej Slips
------------------------------------
Hej Alex.
Jeg er interesseret. Har prøvet at skrive til dig på mail, men forgæves.
Åbenbar mig.
Mvh
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 270961 - Dr. Lyd.
Hvordan er det gået med Alex! Har du fået hjælp til at fremskaffe disse kabler til at styre din "Kran".
I såfald - hvordan lyder det ? Er det bedre end Jorma? Hvad er prisen og hvor kan de købes? Sådanne informationer skal da ud til folket!
Hvad med stik og forbindelser i al almindeliged?
__________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 April 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er som ikke så meget hokus-pokus ved det krankabel, det er til at få hos de fleste el-huse, men jeg finder lige betegnelsen frem og smider den i tråden.
De stik jeg bruger er Schuko Støbt gummi og forniklet ben - de er robuste og kan sagtens tage kablet på 3 x 2,5 kvmm eks. kappe i klar PVC og flettet skærm.
Det er faktisk skræmmende så meget det ligner Jorma og tilmed ligeså godt og måske bedre i mellembassen.
Kablet koster 39,- + moms pr. meter
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Hej Slips
|
|
|
Hej Alex...
Gider du fortælle hvad det kabel hedder? - Så vil jeg gå til den lokale elektriker og få en stump af det!
Med venlig hilsen
Niels L.
____________________________________________________________ _______
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav-dav,
De nævnte "kran-kabler" er desværre ofte af mærket Ölflex, der giver en "vis" dæmpning af RFI/EMC.
Dog er de ikke tilnærmelsesvis så vellydende som Jorma's JPC 2.5 (som er et versionsnummer og ikke refererer til kvadrattykkelsen, som er 1.5 kvmm) eller for den sags skyld et ægte G/S kawel på ægte 2.5 kvmm (laves primært til IT!).
Nu får jeg sikkert rockerprygl for at småpushe etc., men det er sq den skindbarlige sandhed
Eventuelle tvivlere er selvfølgelig altid velkomne til en lydmæssig sammenligning, gnæk-gnæk.
Med høflig mandagshilsen
G&S
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 April 2005 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Dav-dav,
De nævnte "kran-kabler" er desværre ofte af mærket Ölflex, der giver en "vis" dæmpning af RFI/EMC.
Dog er de ikke tilnærmelsesvis så vellydende som Jorma's JPC 2.5 (som er et versionsnummer og ikke refererer til kvadrattykkelsen, som er 1.5 kvmm) eller for den sags skyld et ægte G/S kawel på ægte 2.5 kvmm (laves primært til IT!).
Nu får jeg sikkert rockerprygl for at småpushe etc., men det er sq den skindbarlige sandhed
Eventuelle tvivlere er selvfølgelig altid velkomne til en lydmæssig sammenligning, gnæk-gnæk.
Med høflig mandagshilsen G&S
|
|
|
Det jeg bruger er der ikke noget øl eller anden alkohol i - og jo det er et rigtigt godt kabel.
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os se nogle billeder af "krankablet" og "IT kablet".
Hvem kan påvise forskellene?
Billeder og data!!!!! __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 April 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Lad os se nogle billeder af "krankablet" og "IT kablet".
Hvem kan påvise forskellene?
Billeder og data!!!!!
|
|
|
Du må ud og investere i et par kabler med og uden øl - du skal bare huske at du ikke må føre automobil hvis du køre med mere en 2 meter krankabel med øl.
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Alex vil åbenbart gerne beholde sin hemmelighed. Jeg blev nysgerrig og gik til en elektrikker og bestilte 11 m "styrekabel". Lidt tyndere end Jorma, men lidt mere lækkert visuelt.....2.5 kvadratmm med gennemsigtig PVC kappe og med fortinnet kobberskærm.....meget tæt skærm. Trak næsten hele anlægget om. Forbandt skærmen i begge ender med jord, netfasede det korrekt og....hovsa hvor det lød godt. De bliver hængende. Billigt og overraskende.
Mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 April 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interesant må jeg sige,har DU så et typenummer, eller skal jeg bare bede om noget syrekabel.....undskyld styrekabel. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|