Forfatter |
|
mmunk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 19 August 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 20 August 2013 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monitor Audio BX2 er i den grad et bud. God fast bas og detaljeret diskant og mellemtone. Jeg har 2 sæt. Det ene er hovedht. i mit surroundsetup, hvilket de klarer yderst tilfredsstillende. Det andet sæt bruger jeg i køkkenet, hvor det spiller klassisk, Dire Strait, Creedence, masser af jazz fra 1926 og til ca. 1970. De klarer det faktisk fremragende, og de koster 1299 pr. stk. NYE!
__________________ mvh
Jens-B
|
Til top |
|
|
Madskinen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 20 August 2013 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B: Mange tak for svaret ! - Kan det virkelig passe de spiller så godt til en ny pris der ikke er højere? :)
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 21 August 2013 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har slidt dem hæftigt de sidste par år. Har også brugt dem som ht. til mit sekundære set-up i soveværelset, hvor de "spillede bukserne af" et par B&W 685 med en XTZ forstærker. Du sku' ta' en tur til Århus og blive overbevist hos Tape Connection. Brug evt. lidt penge på et godt ht. kabel, og du vil ikke fortryde det.
__________________ mvh
Jens-B
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 21 August 2013 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt dem mange gange hos Jens-b og JA det kan godt passe det er en fantastisk ht til prisen
|
Til top |
|
|
Madskinen Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2013 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har idag erhvervet mig et sæt dali 400 højtalere. Jeg er klar over at det er en gammel hund, men på trods af det synes jeg at lyden i dem er rigtig
god, og til en pris af 600kr kunne det ikke gå helt galt.
Jeg oplever dog at lyden fra min receiver ikke er nær den samme som i sælgers gamle onkyo forstærker. Hos mig mangler det meste af bassen,
hvilket må skyldes de beskedne 35 watt som min receiver yder. Næste investering er derfor en ny forstærker/receiver. Jeg tænker selv på receiver da
der på sigt er mulighed for at opgradere med center og baghøjtalere. Hvad har i af forslag til at få liv i mine "nye" højtalere? Kan en stereo forstærker
frembringe tilstedeværelsen i film som en surround receiver kan?
Tusind tak for jeres hjælp!
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 08 September 2013 kl. 03:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taler vi lydkvalitet, kan en stereoforstærker frembringe mere tilstedeværelse end en surroundreceiver til samme pris - og lyde godt til musik, hvad mange receivere har det sværere med. Men, du kommer naturligvis til at undvære effektlydene i film.
|
Til top |
|
|
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 08 September 2013 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er lige glad med de sidste nye formater i surround, så kig evt på en nad t762, der har lige være en tilsalg til sølle 1700, den kostede 9995 fra ny, den kan levere varen og gør sig godt sammen med dali (har selv haft en inden jeg gik tilbage til stereo)
|
Til top |
|
|
Madskinen Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2013 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon og andersen31 tusind tak for jeres svar !
Jeg har gået og funderet lidt over jeres bud og er egentlig blevet enig med mig selv om, at jeg vil gå stereo vejen.
Desuden har jeg læst andre tråde omkring Dali højtalere magen til mine og nogle i samme alder. Men jeg kan ikke finde ud
af hvilken forstærker jeg bør satse på, forslagene er mange og ikke mindst forskellige! Har i nogle forslag, evt. nogle på dba
der er aktuelle lige nu? Mit prislege er 1500 danske dollars plus minus.
I mente må det gerne prioriteres at der ikke er ret meget bas i højtalerne som de er nu, hvilket skuffer mig lidt. Det må
skyldes min gamle receiver. Jeg drømmer om at en den kommende forstærker vil lave om på dette.
Da jeg har valgt stereo opstår der et nyt problem! for jeg har kun digitale udgange i mit fjernsyn, hvordan får jeg et Toslink
forvandlet til phono stik? Helst uden at miste lydkvalitet.
Et helt 3. spørgsmål: i mine Dali 400 er der monteret en horn diskant. Denne lyder nogenlunde under moderate lydniveauer
og er super til tale i film osv, men når der skrues op for volumen synes jeg den bliver skinger. Desuden er hornet firkantet
hvor den originale diskant er rundt, det vil sige at der er 4 huller rundt om hornet hvor der blæser luft ud i forbindelse med
at enhederne bevæger sig. Dette må have indflydelse på lyden af de andre enheder.
Hvilke diskanter kan med fordel monteres, så de matcher de andre enheder og slutter tæt! til en overkommelig pris?
På forhånd tak, endnu engang.
|
Til top |
|
|