Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 02:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Endnu et anlæg *opdateret* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej.

Så er det blive tid til at vise nogle nye billeder af mit anlæg. Der var sket alt for meget siden sidst!

Min receiver:

Denon AVR-3802 gold. Denne er den næste der står på spring til at blive udskiftet. Jeg skal have en Nad 163 v2 forforstærker til at styre min nyindkøbte effekt. Glæder mig!

Effektforstærker:

Harman kardon Signature 2.1. En dejlig effekt. Den ser godt ud og spiller også ganske udemærket. Derudover gør det jo ikke noget den ser godt ud!

DVD/SACD-afspiller:

En sony DVP-NS900V. Kanon DVD-afspiller der afspiller alle gængse formater undtagen DVD-audio, og leverer, efter min mening, et rigtig godt billede. Dog står denne også på spring til at blive udskiftet, enten med en nad eller en primare.

Stereo forstærker:

En denon PMA-1315R. Efter at jeg har fået ny receiver, bruges denne kun til at trække mine subs.

Front højtalere:

Dali 450. De spiller bare GODT til prisen. De kan kun anbefales. Men jeg ville ønske at der var lavet en rigtig center i serien!

Center:

Dali New Suite c0.8. Den spiller udemærket. Den opfylder de krav til en center som jeg har. Lige primært ligger den under mit tvbord, men den skal da op og hænge over tv'et.

Baghøjtalere:

2 vejs hjemmebyg med Monacor enheder. SPH-165kep bas/mellemtone og Dt-300 diskant. Jeg elsker den mellemtone/bas enhed fra monacor. Den spiller bare godt!

2 stk små jamo sat 100 til 7.1 lyd. Det var bare nogle jeg havde liggende, men de giver en meget god effekt i DTS es og Dolby digital ex soundtracks.

Subwoofere:

Nu er mine før så elskede amadeus sub100 blevet udskiftet med en hjemmebygget med peerless XLS enheder. 12" + slave. Men disse lever slet ik op til mine forventninger. Jeg regner med at bygge en ny sub med en enkelt 12" sls enhed fra peerless. Med mindre I har en bedre idé!?

Fjernsyn:

28" thomson 4:3 fjernsyn. Ikke så meget at sige om det.

Af ledninger bruger jeg pt standard kabler hele vejen rundt, dog bruger jeg kraftigt dimensionerede kabler til front og subs. Opgradering af mine ledninger kommer langt nede på ønskelisten, men ved at det vil gavne mit setup.

Det gamle setup:

  

Et par billeder af det nye setup:

 

 

 

 

 

 

 

Det var så hvad jeg havde at byde på denne gang. Der skulle gerne komme nogle rigtige billeder af setuppet senere hen. Disse her er i rigtig dårlig kvalitet.

 

MVH Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Du har absolut ikke noget at skamme dig over. Det er vel ikke noget krav at alle set-up's skal koste et 6 cifret beløb. Det er sq rart også at se et begynder anlæg, og når bare interessen er der - ja så er der muligheder.

At drømme er ofte halvdelen af oplevelsen

Held og lykke med udbygningen af anlægget

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted
 
Larsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Det ser da ud til at være et ganske lækkert anlæg du har skrabet sammen for forholdsvis billige penge. Nu nævner du selv farven på dine subber, og hvis du er træt af det er der jo altid den mulighed at du kan male kabinetterne eller måske beklæde dem med folie som ligner træ.

Men   til dig og dit anlæg.

Mvh.

Larsen



__________________
It´s Nice To Be Important, But It¨s More Important To Be Nice
Til top Vis Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Det er dejligt med lidt positivt feedback....

Ang. subberne sker det indenfor nær fremtid at jeg får dem fineret..

 

MVH Christian

 

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Lækkeri må man sige. Det ville være rart med to subs til anlægget, meeen det må vente lidt endnu. Lige pt har jeg én Yamaha YST-SW 320. Den klarer det ok.

Det lyder interessant med dine subs. 4x8" basenheder i hver? Jeg har ellers fået den tro, at det er bedste med få, men store (10" eller 12") enheder til film. Det giver en bulder bas i stedet for en stram og præcis bas, som flere små skulle give, MEN jeg snakker kun ud fra hvad jeg har fået indtryk af.  Måske du kunne tilintegøre mine fordomme?

Ellers er der vel ikke andet at sige end:

Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt
 
omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Må indrømme at jeg faktisk synes de subs virker til at være lidt fede omend farven ikke passer til resten.

hvad siger du at du samlet har givet, det virker til du er sluppet billigt

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert et dejligt setup til prisen især. Jeg vil dog nok vægte en center højest på listen, da der kommer så meget lyd ud af den (f.eks alt tale), det vil gøre en kæmpe forskel.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 506
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Ser rigtig godt ud!

Kan det passe at det er Vifa-enheder der sidder i subben? Synes jeg har set nogen magen til på mine første højttalere (Eltax Linear Response et-eller-andet)

Står selv og kunne bruge en sub eller to - hvad har du givet for dine?

Med venlig hilsen

Søren

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

 

Takker rasmus_bt...

Yamahaen er en af de bedre subs ....men jeg vil til enhver tid foretrække mindre, men mange enheder.

Det er rigtigt at en større membran kan flytte mere luft, men du skal tænke på at 4x8" ca. har et membranareal svarende til en 15". Så samlet 2x15". Hæftigt!  Jeg har fået det indtryk at små enheder er hurtigere (mere præcise). Havde en enkel 12" sub a'la din før, denne fandt jeg buldrende og upræcis. Selv med mit nybegynder øre mærkede jeg en radikal forskel da jeg lyttede til de 2 sub100. 

Det at de 2 sub100 spiller lineært helt ned til 20hz, mixet med en ok forstærker og det store membranareal giver tordene bas hvor der er brug for den, men også fornem hifi-gengivelse af de dybeste toner ved musik. Selv har jeg aldrig hørt starwars episode 1 så kraftfuld og eksplosiv som efter jeg fik sub100 ind på værelset. Men jeg kan kun anbefale dig at lytte dig til hvad du synes der er bedst!

 

MVH Christian

 

 

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

For hele anlægget har jeg ca. givet:

14000 kr. i alt!

Det kan godt passe at det er vifa enheder der sidder i subben, men er ikke sikker. Tjekker det lige til senere i dag!

Tro mig, vægter center HT'eren højt. Men da de små 2vejs er mit første, forhåbentlig, vellykkede selvbygger projekt, ville jeg lige afslutte dem først, og så derefter begynder på centeren. De skal ho helst matche hinanden.

 

Fortsat god nat til alle jer herinde.

 

MVH Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Undre mig lidt over den ikke er at finde på DATs side, eller er det bare mig der er dårlig til at lede?
Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy
 
omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Undrer mig lidt over at de subs ikke er at finde på DAT's site, eller er det bare mig der er dårlig til at lede
Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy
 
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes faktsik farven på sub'erne er ret fed, ikke bare den almindelige sorte box.

 



__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

omegasteffy:
Det er en gammel konstruktion fra DAT, den kan ikke købes som samlesæt mere. Den eneste artikkel som er blevet skrevet om SUB100, var i det hedengange hifi og elektronik vist nok.

Har artiklen herhjemme, og kan maile den til dig. Har faktisk lige fundet den frem, skal også sende den til en anden...

Mirovich: Takker, det er du vist den eneste der har syntes indtil videre. hehe...men går nu alligevel ikke væk fra mine planer om at gøre noget ved dem....

 

MVH Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Nice, Men jeg ville se at få lagt et gulvtæppe over hele gulvet, du vil få en meget meget lyd ud af det. 

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Du siger noget, ang. det med gulvtæppet. Det må prøves...Vil det hjælpe bare at købe et mindre gulvtæppe og ligge der hvor højtaler og lytteposition er, eller skal det være et væg til væg??

Kom endelig med flere kommentarer og lignende....

MVh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 12 December 2003 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

 

Tjaa..Nu er det snart lang tid siden at der er sket noget i denne tråd  Det er jo altid dejligt med lidt feedback.

Nå men mellemtiden er blevet myndig, og har fået en del flere penge at gøre godt med. Det betyder at jeg har kunne realisere min drøm om selvbyggede 2vejs frontHT.

Mit valg gik på enheder fra Monacor, da disse har det bedste pris/ydelses forhold efter min mening. Højtalerne er bygget i et 12L kabinet med følgende enheder: 2x SPH-165kep, bas/mellemtone, og 2 x DT-300, diskanter. Delefilteret er konstrueret med bl.a. Mcap kordensatore. 

Jeg har kun lige fået samlet højtalerne, de står altså stadig i rå MDF. (19mm) Skal nok få taget nogle billeder når standerne kommer ind ad døren, og jeg har fået fineret HT'erne. (Subwooferne har jeg desværre ikke fået gjort noget ved endnu)

Fremtidige planer:

Om et ½års tid afslutter jeg gymnasiet, og jeg vil derfor kunne udnytte hele mit værelse til anlægget. Mit værelse er ca. 6m langt og 4m bredt, og desværre har jeg anlægget på den korte led lige nu, så afstanden mellem min lytteposition og fronterne er ikke særlig stor. Jeg ville gerne have haft højtalerne til at stå på den anden led, men da jeg også skal have skrivebord osv. stående kan dette ikke lade sig gøre.

Til Januar skal der købes/bygges center højtaler. Har ikke helt besluttet mig endnu. Men der skal i hvert tilfælde erhverves én.

Et widescreen fjernsyn.

Bagerste center så jeg kan bruge min 6.1 forstærker fuldt ud.

 

God jul til jer alle..

MVH Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 13 December 2003 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Spændende projekt. Glæder mig til at se billeder. Køb dog noget ekstra finer nu når du skal til at beklæde dine nye højtalere, så du har nok til både begge dine subs og centeren. Så får det hele samme farve og du skal ikke til at købe fineren af flere omgange.

Har du overvejet at smide en kraftigere effektforstærker på subben? Det tror jeg de ville blive glade for  Så kan du evt. bruge din Denon til at trække frontene som du selv sagde du gjorde nu og da.

Tillykke med anlæget. Det ser jo ud til at du har fået meget for pengene!



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 13 December 2003 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hej Chiller

Hvordan lyder så de nye højtalere ? Jeg glæder mig til at høre om delefliterne lever op til dine forventninger.

SE SÅ AT FÅ GANG I DET DIGICAM !!!

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 
afm|
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 286
Sendt: 13 December 2003 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

hey

dine subber er sku nice.

men hvad er modelnr.?

ellers fedt setup



__________________
Søren
Til top Vis afm|'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af afm|
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes