Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Problem med Proceed PMDT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OldSmurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 November 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har store problemer med min PMDT og håber på hjælp her fra forumet.

Den hopper/springer forskellige steder på flere og flere CD'er. Herudover er der en slags syngende lyd fra drevet. Alt dette forsvinder ca. 10 min ind på CD'en. Og så er det ellers ligegyldig om det er en helt ny eller en af de gamle. Ingen problemer med DVD'er
Jeg har fået skiftet laseren hos et andet firma end den officielle importør. Laseren viste sig at være en Pioneer type. (Jeg valgte en "uoriginal"reparation, fordi importøren Steensen synes at 10.000 kr  er en passende pris for denne reparation og det er mere end jeg ville ofre på maskinen. Dog var Steensens løsning et komplet drev).

Men de løste aldrig problemet med den syngende motor idet det ikke lykkedes dem at identificere motoren.

Nu er PMDT'eren igen begyndt at springe ved afspilning og det kombineret med larmen gør, at nu skal derske et eller andet.

Er der nogen der har en god ide? Ved hvilket Pioneer drev der er tale om, så jeg måske kunne skifte hele drevet? Et eller andet?

/Jens - der overvejer at sætte en PMDT ud til storskrald

Til top Vis OldSmurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OldSmurf

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 November 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke forvente bare at smide et andet drev i den .

Du må gå den sure vej og smide de 10000kr , kender en del der har haft samme problemer og de har valgt at lade den stå , nok også det ML håber på for så køber du en ny ikke og da en fra dem igen

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Lyder til at vare samme problem som Sony SCD 1 samt SCD 777es hvade.(Dog hvade de et andet drev)Der skulle en ny motor til samt laser,spindel.Der var nasten problemer med alle deres modeller fra 99 frem til 01.(scd 1/scd 777es).Jeg kender en bekendt her i london som laver alt highend,men det betyder jo du skal til at sende den osv.Saa jeg maa gi' jensen ret

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

OldSmurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Grunden til at jeg tøver med at kaste 10.000 efter den er primært ordene fra Steensen under en telefonsamtale sidste uge ...

Jens: Hvilken form for garanti får jeg, hvis jeg ofrer de 10.000

Steensen: Øh - ja, altså hvis den er gal igen indenfor kort tid, må vi jo kigge på den.

Jens: Jamen - giver I f.x. 2 års garanti på reparationen?

Steensen: Nej.

Jens: mumler noget med forbrugerlovgivning ....

Så hvis det ender med at jeg køber en ny i stedet for reparationen, lover jeg at jeg ALDRIG mere vil købe noget mekanisk fra ML (eller dens søsterfirmaer)

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Har fundet en x-demo til £2000 vist det var noget?
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

OldSmurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej Winter

£2000 = DKK 22.000

Jeg er ikke millionær

/Jens

OldSmurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Jeg skylder måske at komme med et lille tillæg til ovenstående for at belyse de tidsmæssige og økonomiske aspekter.

Dec. 2004 - jeg køber PMDT for DKK 13.500

Apr. 2005 - defekterne tager overhånd

Juni 2005 - jeg får maskinen retur fra laser udskiftn. DKK 1.000

Så derfor synes jeg at en rep. til 10.000 eller for den sags skyld en anden spille til 22.000 er mange penge.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes jeg har læst om dette før samt meget lange rep-tider, da delene ikke lige er til at skaffe. Det er skidt, men jeg tror skraldemanden får en fed defekt CD-afspiller.

Jeg føler med dig

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 November 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hvis det er samme problem som med ML no. 37 cd-drev hjælper det svjv. ikke noget at skifte laseren, det er hele drevet som er defekt og som skal skiftes.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 November 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

OldSmurf skrev:

Grunden til at jeg tøver med at kaste 10.000 efter den er primært ordene fra Steensen under en telefonsamtale sidste uge ...

Jens: Hvilken form for garanti får jeg, hvis jeg ofrer de 10.000

Steensen: Øh - ja, altså hvis den er gal igen indenfor kort tid, må vi jo kigge på den.

Jens: Jamen - giver I f.x. 2 års garanti på reparationen?

Steensen: Nej.

Jens: mumler noget med forbrugerlovgivning ....

Så hvis det ender med at jeg køber en ny i stedet for reparationen, lover jeg at jeg ALDRIG mere vil købe noget mekanisk fra ML (eller dens søsterfirmaer)

Ja 10000 er mange penge,det ville jeg ikke selv ofre for nogen som helst repereation.

Problemet har ML på de fleste af deres cd maskiner og drev, min engen CDD har fået skiftet alt undtagen displayet  , men det var før jeg købte den som brugt heldigvis, hvis den nogesinde går i stykker igen bliver den kasseret.

Man kan ikke bare skiftet laseren, Madrigals produkter er lidt specielle omkring de drev da de bygger dem helt om, det hele hænger sammen og det der går i stykker er et eller andet print i bunden der styre motor og laser m.m. Det kan ikke bare skiftes siger de kloge, så det kræver et nyt drev. Laseren ryger sjældent på dem, så der har du fået spildt nogen penge,så det må lige være en advarsel til andre med de problemer, det er ikke noget andre værksteder kan reparere da de ikke kan få de rigtige reservedele.

Du kan klikke dig ind på Mit hifi anlæg hernede (www), den sidste halvdel af den tråd handler om problemerne med  ML´s & Proceeds drev . Der er flere tråde heirnde  der omhandler det hvis du bruger søgefuktionen.

OldSmurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Tak til alle der har viderebragt deres tanker og viden her i tråden. Selv om der altså ikke kom en billig "Sådan gør du og så spiller det" ud af det, blev jeg da noget klogere :-)

Nå, men lidt nyt herfra .... jeg har jo altså bragt i erfaring at man i det store udland tilbyder selvmordstruede PMDT ejere en ombytning til enten en Lexicon RT10 eller RT20 formedelst hhv. 1.500 eller 2.500 Euro.

Ikke overraskende ville Steensen ikke lige hjælpe her - han har jo ikke importen af Lexicon :-/ Egentlig interessant når nu Harman Specialty står bag ombytningerne og er leverandør af diverse andre produkter til Steensen. Men hvorfor skulle solen lige pludselig skinne på mig i denne sag?  Men nu har jeg altså afsendt en forespørgsel til HTP.DK i går morges og venter spændt om det er noget de vil røre ved ...  

OldSmurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Opfølgning 2 .... HTP er godt nok hurtige ... sidste uge tirsdag talte jeg med Claus hvor han berettede, at det kunne han da godt være behjælpelig med

Prisen var godt nok 1.600 Euro (dansk moms kontra fransk moms?), men det nu en gang bedre end at smide en PMDT på lossepladsen. Ja, og her til aften var Claus altså allerede forbi med en funklende ny Lexicon RT-10 ...

Så her er en mand - han er glad - han kan høre CD'er igen

Nå - jeg har ikke mere tid til at skrive her ... skal høre musik

/Jens

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 16 November 2005 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

Kanon service - godt for dig! Det er jo stadig billigere end et nyt drev til den anden...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 November 2005 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

dejligt at det fik en positiv afslutning!
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 November 2005 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Wow flot behandling og service du fik det andet sted. Jeg var faktisk så naiv at tro at der altid blev udvist fin service, når vi har at gøre med så dyre ting som der er tale om her, men det er åbenbart ikke tilfældet.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes