Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 08:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Ny top serie fra Bertrem Audio hos... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hificable.dk introducerer ny top serie fra Bertram Audio High-tech kabler.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1266&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Mon man også kan få kablet laser-svejset fast til cd-afspiller og forstærker?
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Der står: "Den nye kobber serie tilbyder bedre sammenhæng i lyd billedet med mere krop og fylde nedadtil i musikken uden dog på nogen måde at farve lyden."

Den lyder anderledes, uden at farve lyden ?

Betyder det den tidligere serie, der sammenlignes med, farvede lyden ?
Sådan tolker jeg det...

EDIT: Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, om testmiljøet er rørbaseret, eller kører solid state ?
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Der står: "Den nye kobber serie tilbyder bedre sammenhæng i lyd billedet med mere krop og fylde nedadtil i musikken uden dog på nogen måde at farve lyden."

Den lyder anderledes, uden at farve lyden ?

Betyder det den tidligere serie, der sammenlignes med, farvede lyden ?
Sådan tolker jeg det...

EDIT: Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, om testmiljøet er rørbaseret, eller kører solid state ?

Hej Spencer,

Sætningen "uden at farve lyden" skal ses i forhold til den forgående sætning omkring mere krop og fylde, og ikke i forhold til tidligere kabler. Mere krop og fylde kommer jo nemt til at lyde som om musikken bliver pumpet godt op og det er altså ikke tilfældet. Håber det giver mening, men udover det siger Betram selv at det er hans bedste kabler til dato.

Vi har testet på solid state og PWM forstærkere, ikke på rørgrej men har du rørgrej og er nyssgerig kan du bare sende en mail og låne et demo sæt eller to. Så kan du selv teste på lige præcis det der passer dig og i dine egne omgivelser.

Mvh

Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Mere krop og fylde nedadtil er vel typisk det som sølvkabler mangler, så det kommer da ikke bag på mig at kobberkabler netop er bedre i den disiplin.

Hvad der så menes med at de ikke farver er så et godt spørgsmål, for det gør langt de fleste kobberkabler nu. Trods det er jeg personligt nu til kobberkalber.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Mere krop og fylde nedadtil er vel typisk det som sølvkabler mangler, så det kommer da ikke bag på mig at kobberkabler netop er bedre i den disiplin.

Hvad der så menes med at de ikke farver er så et godt spørgsmål, for det gør langt de fleste kobberkabler nu. Trods det er jeg personligt nu til kobberkalber.

For mit vedkommende, er det lidt mere komplekst.

Jeg veksler imellem rør- og transistorgrej, og kombinerer begge dele, med både kobber og sølvkabler i samme setup, samtidig. Så der er mange ubekendte, og tilfældigheder der skal passe sammen. Sølv har ikke hidtil givet problemer i mit setup.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

For mit vedkommende, er det lidt mere komplekst.

Jeg veksler imellem rør- og transistorgrej, og kombinerer begge dele, med både kobber og sølvkabler i samme setup, samtidig. Så der er mange ubekendte, og tilfældigheder der skal passe sammen. Sølv har ikke hidtil givet problemer i mit setup.

Sølv behøver da heller ikke give nogen former for problemer, jeg foretrækker bare kobberkabler, netop pga af stemmer og intrumenter for lidt mere krop eller ægthed vil jeg måske hellere kalde det. Det er bare mine erfaringer, sølventusiaster skal ikke føle sig ramt da jeg jo ikke har hørt alle de sølvkabler der findes . 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes