Forfatter |
|
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne engang købe et DIY netstøj filter på brinck og lavpriselektronik, men de har det ikke mere, hvor kan man ellers købe sådan et diy kit.
Da jeg ikke er den store elektronik guru, bliver jeg nødsaget til at købe en færdig pakke.
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har godt set den, men den koster også ca. 3 gange så meget som de diy sæt man kunne købe i tidernes morgen.
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget eller hvor lidt vil det kunne påvirke forstærkeres måde at spille på ? - der står noget om lavere bas-formåen ved "for småt dimensionerede net-dele" ifht. forstærkere.
Nogen der har et bud på, om fx. en Onkyo TX.SR805 SS-receiver vil komme til at lide under et net-støj-filter? (Kan ikke huske hvor god strømforsyningen er- men den har vist ry for at være ret god.. men ifht. nævnte kapacitet...LC-audio nævner noget med 120,000 uF som et godt udgangspunkt.. hvordan kan jeg se hvor meget der er i min Onkyo?)
Mvh. og undskyld for at jeg stiller dette spørgsmål i tråden.
Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg synes du skal lave en aftale om at kunne aflevere den tilbage hvis den ikke fungerer for dig. Der er en ret stor "fare" for at den ikke
nødvendigvis vil give dig bedre lyd. Naim, som jeg har herhjemme, fraråder decideret ENHVER brug af netstøjsfiltre. Men hvis du kan lave en
ordentlig aftale kan det ike skade at prøve, hold øje med du mister noget dynamik eller bund i lyden.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil ikke råde dig til at brugr nætstøjs fildter det tager noget dynamik, jeg kendte en der også laved net fildter fra Åge Nielsen over hele linen lidt af gangen og en dag to han det hele fra og hans komentar var så, så fik jeg sku dynamiken igen
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige snakket med en ven som er elektrikker, og vi blev enig om at lave en seperat gruppe til mit anlæg.
det var faktisk heller ikke mit anlæg det netstøjfilter skulle på, men der imod min emhætte da den laver en masse unoder :)
|
Til top |
|
|
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
indomitus skrev:
Har lige snakket med en ven som er elektrikker, og vi blev enig om at lave en seperat gruppe til mit anlæg. det skulle vist være en meget god ide, som jeg har læst flere steder er 2 * 1,5mm / 3 * 1,5mm skuller være det der er best lydende
det var faktisk heller ikke mit anlæg det netstøjfilter skulle på, men der imod min emhætte da den laver en masse unoder :) det giver sikkert en bedre blæser lyd  |
|
|
|
Til top |
|
|
indomitus Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 skrev:
indomitus skrev:
Har lige snakket med en ven som er elektrikker, og vi blev enig om at lave en seperat gruppe til mit anlæg. det skulle vist være en meget god ide, som jeg har læst flere steder er 2 * 1,5mm / 3 * 1,5mm skuller være det der er best lydende
Det bliver i enten 3x2.5mm eller 5x2.5
det var faktisk heller ikke mit anlæg det netstøjfilter skulle på, men der imod min emhætte da den laver en masse unoder :) det giver sikkert en bedre blæser lyd 
Ja det p***e træls at blæseren ikke lyder ren  |
|
|
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 skrev:
jeg vil ikke råde dig til at brugr nætstøjs fildter det tager noget dynamik, jeg kendte en der også laved net fildter fra Åge Nielsen over hele linen lidt af gangen og en dag to han det hele fra og hans komentar var så, så fik jeg sku dynamiken igen |
|
|
Det må ikke sidde på forstærkeren/effektrin, så mister man dynamik. Det kan være en klar lydforbedring derimod at koble det til cd maskiner, konvertere og evt forforstærker, men ikke til enheder der skal levere power til højtalerne. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
indomitus skrev:
Jensen100 skrev:
indomitus skrev:
Det bliver i enten 3x2.5mm eller 5x2.5 pas nu lige på med 2,5 den tykelse skylle ikke have samme dynamik som 1,5mm der er tråde der beskriver dette emne, tjek det lige ud før du begynder, som jeg har læst bruger man 1,5 til 220 og 2,5 til 380, 5*2,5 er til 380/220 i samme kabel, så pas lige på du ikke mister musikken  |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Til top |
|
|