Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netskinne men hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alfaffa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 04:33 | IP-adresse registreret  

Leder efter en god netskinne! End til videre er jeg kun stødt på denne som de sælger hos mictor.. http://www.mictor.dk/dynam/index.php 

Synes dog 3.300 er lige i overkanten for hvad jeg vil smide efter en "stik dåse"..

Hva kan i andbefalde?

Til top Vis Alfaffa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alfaffa

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

som udgangspunkt være opmærksom på at filter kan virke som en desideret dynamik dræber, så husk returretten hvis du køber et.

Læs evt. denne tråd om netskinner i den lidt billiger ende.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25806&K W=filter

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Prøv også Supra - deres strømskinner har fået megen ros !

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

boerboel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

nu spørger jeg nok lidt dumt men hvad kan den bruges til andet end strøm?

hvad er forskellen

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv denne her fra Elfa: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=dk&vat=0& dok=5121.htm

Den er i aluminium, og til schuko-stik, men elfa har mange andre. Har set den til salg herinde for 500,-, men elfa er altså billigere. Det er ret nemt at skifte kablet til et andet, hvis man vil det.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Jeg bruger selv denne her fra Elfa: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=dk&vat=0& dok=5121.htm

Den er i aluminium, og til schuko-stik, men elfa har mange andre. Har set den til salg herinde for 500,-, men elfa er altså billigere. Det er ret nemt at skifte kablet til et andet, hvis man vil det.

/Præsten

Findes den med ganske almindelige stik, som vi kender dem i DK? 

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
Præsten skrev:

/Præsten

Findes den med ganske almindelige stik, som vi kender dem i DK? 

Jo, så er det sådan en du skal have, den viste er med 8 udtag, kan fåes med 6 udtag ca. en hund billigere.

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=810

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Køb een i bauhaus

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

alfaffa

Det bliver godt nok et lidt større læsearbejde, men prøv at læse denne tråd - der finder du vejen igennem bedre strøm samt lidt om stikdåser. Ideen er at man ikke starter forkert og evt. bruger nogle penge unødigt, det hele skal ses i sammenhænget af dit setup og investeringen.
Da vi ikke kender omfanget af dit setup og du ikke direkte beskriver målsætningen, med denne nestskinne, om du ønsker at optimere lyden eller bare primært ønsker en god netskinne med rigeligt af plads / udtag.

Under alle omstændigheder bør du undgå en med filter i, ligesom de billige fra Silvan og supermarkedene, også er direkte dynamikdræbende. Byg en selv stjernebox som det bliver beskrevt i følgende tråd - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34767&K W=Toftdahl&TPN=1  - ellers er der Furutec dåser, dem kan du evt. se her www.hificable.dk, jeg ved ikke hvor de derudover kan købes.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

alfaffa

Det bliver godt nok et lidt større læsearbejde, men prøv at læse denne tråd - der finder du vejen igennem bedre strøm samt lidt om stikdåser. Ideen er at man ikke starter forkert og evt. bruger nogle penge unødigt, det hele skal ses i sammenhænget af dit setup og investeringen.
Da vi ikke kender omfanget af dit setup og du ikke direkte beskriver målsætningen, med denne nestskinne, om du ønsker at optimere lyden eller bare primært ønsker en god netskinne med rigeligt af plads / udtag.

Under alle omstændigheder bør du undgå en med filter i, ligesom de billige fra Silvan og supermarkedene, også er direkte dynamikdræbende. Byg en selv stjernebox som det bliver beskrevt i følgende tråd - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34767&K W=Toftdahl&TPN=1  - ellers er der Furutec dåser, dem kan du evt. se her www.hificable.dk, jeg ved ikke hvor de derudover kan købes.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hvordan i alverden skulle en strømskinne fra silvan uden nogen former for filter være dynamik dræbende. Mener du seriøst at fordi du bruger en masse penge på en stik dåse at så kommer kommer der mere strøm ud af den ?, i så fald prøv at stikke fingerne ned i en dåse fra silvan, jeg er ret sikket på du vil føle at der kommer rigeligt med strøm ud. 

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Ikke slipsefyr

Det er ikke noget jeg har opfundet - men derudoverkan man teste / lytte sig til det. Når og hvis setup ellers er i orden, er der meget hørbar forskel, så det er ikke noget jeg tror, men har hørt igen og igen. Det handler kun om rigeligt strøm - kig i tråden som jeg henviser til ovenfor, der kommer en del af kapaciteterne fra forum ind på det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Ikke slipsefyr

Det er ikke noget jeg har opfundet - men derudoverkan man teste / lytte sig til det. Når og hvis setup ellers er i orden, er der meget hørbar forskel, så det er ikke noget jeg tror, men har hørt igen og igen. Det handler kun om rigeligt strøm - kig i tråden som jeg henviser til ovenfor, der kommer en del af kapaciteterne fra forum ind på det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Det vil sige at du også er i stand til at måle at der kommer mere strøm ud af den ene stikdåse fremfor den anden? Altså godt nok har jeg været med i som hifi entusiast mindst ligeså længe som dig selv,at der er forskel på netkalber o.l er helt sikkert, jeg har så til gode at høre at det bliver bedre lyd,men en anden lyd vil jeg da gå med til. Men en stikdåse, har du prøvet at skille dem ad og kigge ned i dem?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Toftdahl skrev:

Ikke slipsefyr

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Det vil sige at du også er i stand til at måle at der kommer mere strøm ud af den ene stikdåse fremfor den anden? Altså godt nok har jeg været med i som hifi entusiast mindst ligeså længe som dig selv,at der er forskel på netkalber o.l er helt sikkert, jeg har så til gode at høre at det bliver bedre lyd,men en anden lyd vil jeg da gå med til. Men en stikdåse, har du prøvet at skille dem ad og kigge ned i dem?

Min erfaringer er, at en seperat gruppe og en bætte stjerneforbindelse giver bedre lyd end alverdens netkabler og strømskinner.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Toftdahl skrev:

Ikke slipsefyr

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Min erfaringer er, at en seperat gruppe og en bætte stjerneforbindelse giver bedre lyd end alverdens netkabler og strømskinner.

Ja se det vil jeg gerne tro, det virker også langt mere logisk.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Istedet for at købe en netskinne, kan man jo selv sysle med en stjerneforbindelse (relativt billigt alt efter antallet af udtag) som beskrevet i tråden som Toftdahl refererer til...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Bwana Muziki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enign med Toftdahl i at forskellige netskinner er hoerbart i et bedre setup.

Har man en AC sniffer med ht'er saa hoere man let forskellen ved at bevaerge denne hen over de forskellige netskinner man maatte have til raadighed. Med samme indstilling paa snifferen saa skal den foeres helt ned paa fase-hullet af en Furutech skinne foer snifferen generer stoej. Paa en Supra skinne kommer stoejen allerede i 10 cm afstand af stikkene. Bruger man en billigere stikdaase i plast er der stoej hele vejen rundt.

Stoejen er formentligt genereret og magnetiske materialer i form af jernholdige skruer etc og selvfoelgeligt AC'en selv. Stoejen maa ogsaa vaere et tegn paa manglende skaermning.

Mindre stoej paa AC snifferen peger klart i retrning at forbedret lyd. Men dette er selvfoelgeligt kun en af de mange faktorer i vejen til bedre stroem.

Koeber man en god netskinne er der dog ikke meget vundet hvis man ikke bruger rimelige netkabler og stik videre fra denne.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Ikke slipsefyr

Jeg påstår ikke noget, samtidigt skriver ej at det ikke alene drejer sig om mængden af strøm man kan måle. Men det kommer an på så mange andre ting, hvordan skinnen er opbygget, materialevag til leder og ikke mindst selve boxen den e rbygget op i.

Og som du ser, er der andre som refererer til det samme - du skylder dig selv at bruge nogle måneder på at få det testet igennem og sammenlinet.

Mangen en elektriker og ingeniør har måttet sande det samme, trods deres hårdnakkede påstande om - at strøm er da strøm, for det er det langt fra, hvis vi taler om god lyd og forskellene på hvordan man opnår det bedste. Faktisk forsvinder mange af de finurligheder i ens lydbillede, når man får separat gruppe og ordentlige netskinner / stjernebox etableret.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

En decideret netskinne er den fra Mictor jo ikke. Der er tale om et "netstøjfilter/netfilter". En almindelig netskinne fordeler "bare" strømmen, hvorimod et netfilter behandler, og "plejer" strømmen. Om det lyder godt/bedre, er ikke til at sige. På nogle systemer virker det fortræffeligt, og på nogle det modsatte. Du kunne også prøve med nye netkabler og en strømskinne. Jeg har selv købt netkabler (DIY) og strømskinne (Bachmann) fra Gorm (GMsound), og det er god kvalitet til billige penge - ca. 1000kr. Om det har hjulpet, og lyder decideret bedre end med standardkablerne, ved jeg ikke. Jeg har ikke lavet A/B test, desværre. Men det ser jo godt ud, og HVIS der skulle være en forbedring, så er det jo bare endnu et plus

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Toftdahl skrev:

alfaffa

Det bliver godt nok et lidt større læsearbejde, men prøv at læse denne tråd - der finder du vejen igennem bedre strøm samt lidt om stikdåser. Ideen er at man ikke starter forkert og evt. bruger nogle penge unødigt, det hele skal ses i sammenhænget af dit setup og investeringen. Da vi ikke kender omfanget af dit setup og du ikke direkte beskriver målsætningen, med denne nestskinne, om du ønsker at optimere lyden eller bare primært ønsker en god netskinne med rigeligt af plads / udtag.

Under alle omstændigheder bør du undgå en med filter i, ligesom de billige fra Silvan og supermarkedene, også er direkte dynamikdræbende. Byg en selv stjernebox som det bliver beskrevt i følgende tråd - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34767&K W=Toftdahl&TPN=1 - ellers er der Furutec dåser, dem kan du evt. se her www.hificable.dk, jeg ved ikke hvor de derudover kan købes.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hvordan i alverden skulle en strømskinne fra silvan uden nogen former for filter være dynamik dræbende. Mener du seriøst at fordi du bruger en masse penge på en stik dåse at så kommer kommer der mere strøm ud af den ?, i så fald prøv at stikke fingerne ned i en dåse fra silvan, jeg er ret sikket på du vil føle at der kommer rigeligt med strøm ud.

Daws og godaften hr. Slips,

Mmmjah... det er egentlig et godt spørgsmål. Dog er en stikdåse ikke blot en stikdåse.

P.t. har jeg selv 3 forskellige stikdåser, en ganske umindelig standard én, en af dem med gode kobberskinner i og så en stjernebox i en kasse af dejlig, uforgængelig plast

De her mest interessante er nok de to første. Den billige standard stikdåse får f.eks. trommer til at lyde som en våd søndagsberlinger, der får smæk med et par gummidejskrabere

Dåsen med de gode kobberskinner retter noget videre op på dette, og her begynder det såmænd at lyde af noget, der i en mindre rødvinsbrandert godt kunne beskrives som småtilforladeligt

Går vi et skridt videre, så er den beskrevne plaststjernebox skam udmærket. Men smækkes der en af alu på, så lyder det simpelthen radikalt anderledes. Det kan vel bedst betegnes som en gewaldig hovedrengøring efterfuldt af et skud steroider opløst i en ærwærdig single malt af finere årgang. Smækker man sådan en djæwel på et high end setup, så kunne man fristes til at tro, at nogen har skiftet komponenterne ud med nogle langt bedre, sådden lige foran næsen på én. Det er ægte wæmmeligt, ja det er så

Med høflig aftenhilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes