| Forfatter |
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er fra A Night In London
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar
|
| Til top |
|
| |
SCM1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv hvor træls! - Har aldrig været indehaver af en VHS maskine. Så vil det nok være smartere at hente nummere direkte fra
youtube.
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes her på cd2 - og ja det er dén version  I øvrigt sammen med den ret fantastiske version af Money for Nothing, der ligeledes er fjernet fra dvd versionen af A Night in London. Linket er til en remaster version af den originale dobbelt cd udgave (Fra 1998 - har den selv), så det er meget muligt at den komprimeret beyond all recognition. Du kan jo eventuelt prøve at finde den originale dobbelt cd version. __________________ The information is out there...
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siankovic skrev:
Findes her på cd2 - og ja det er dén version I øvrigt sammen med den ret fantastiske version af Money for Nothing, der ligeledes er fjernet fra dvd versionen af A Night in London... |
|
|
Jeg kan se at track listen for DVDen er forskellig fra cderne. Jeg har 2CD udgaven da jeg normalt ikke gider at give penge for musik DVDer, for jeg ser dem aldrig. Måske man skulle gøre en undtagelse her, for jeg har set DVDen alene til 50 kr. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medmindre DVD'en er en compilation kan den jo af gode grunde ikke indeholde versionen fra BBC 1996, da tracklisten er helt anderledes end ANIL. Meld endelig tilbage hvis du køber den. Eventuelt lige smide et link 50,- er i orden uanset hvad den indeholder.
__________________ The information is out there...
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siankovic skrev:
| Medmindre DVD'en er en compilation kan den jo af gode grunde ikke indeholde versionen fra BBC 1996, da tracklisten er helt anderledes end ANIL. Meld endelig tilbage hvis du køber den. Eventuelt lige smide et link 50,- er i orden uanset hvad den indeholder. |
|
|
Jeg så de havde den i stereo studio i Århus (afdelingen i Bruuns galleri) for 50 kr. Jeg har alt tror jeg nok på CD med Dire straits, men det kunne være interessant hvis de ville udgive en CD med numre der kun har været på maxi singler og 7" singler, for der er flere numre der kun findes der. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siankovic skrev:
Findes her på cd2 - og ja det er dén version I øvrigt sammen med den ret fantastiske version af Money for Nothing, der ligeledes er fjernet fra dvd versionen af A Night in London. Linket er til en remaster version af den originale dobbelt cd udgave (Fra 1998 - har den selv), så det er meget muligt at den komprimeret beyond all recognition. Du kan jo eventuelt prøve at finde den originale dobbelt cd version. |
|
|
Hmm, det er korrekt at det er samme version da det er samme år, samme besætning og samme turne der irøvigt også kiggende forbi i forum samme år hvor der iøvrigt også blev sendt dirkete i Dr radio.
Men cdén og dvdén a nigt in london er ikke optaget samme sted, cdén er fra royal albert hall hvilke tydeligt høre på lyden, der er jo en helt anden sound på dvdén.
A nigth in london er jeg ikke klar over hvor er optaget, men det ligner et lille tv studie. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Hmm, det er korrekt at det er samme version da det er samme år, samme besætning og samme turne der irøvigt også kiggende forbi i forum samme år hvor der iøvrigt også blev sendt dirkete i Dr radio.
Men cdén og dvdén a nigt in london er ikke optaget samme sted, cdén er fra royal albert hall hvilke tydeligt høre på lyden, der er jo en helt anden sound på dvdén.
A nigth in london er jeg ikke klar over hvor er optaget, men det ligner et lille tv studie. |
|
|
Det er da helt rigtigt, men hvis alternativet er youtube, så er det vel lige meget om den er optaget hos BBC eller i Royal Albert Hall. Versionen er magen til fra ende til anden. Soloen er i bund og grund også magen til den han spillede live med Dire Straits, selvom selve nummeret bliver spillet lidt mere afdæmpet end i de unge Dire Straits år - i hvert fald i de indspilninger jeg har hørt. Kan i øvrigt selv bedst lide indspilningen fra Royal Albert Hall hvis man skal vælge mellem de to. Hvis man sammenligner Brothers in Arms - som findes både på dvd'en og denne cd - så lyder indspilningen fra BBC som en fugtig lagerhal med trommesættet stående i den ene ende og resten af orkesteret i den anden.
__________________ The information is out there...
|
| Til top |
|
| |