Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: KÆMPE delayproblemer! Hjælp!? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Har netop købt mig en Harman Kardon AVR255 reciever. Til denne har jeg koblet min ligledes nyindkøbte Philips BDP3000 Blu-ray afspiller samt mit ASUS EEE B206 Mediecenter. Begge dele er tilkoblet via HDMI kabler. HK'eren tager sig så af lyden og sender så billedet videre til mit Philips Essense 42PES0001. Problemet er at begge kilder giver ufatteligt stort delay mellem billede og lyd. HK'eren tilbyder en feature der hedder "lip-sync" og denne er skruet op på max (180ms) og det har hjulpet men det er stadig ikke optimalt. Hvad kan der være galt? Jeg mener det kan jo ikke passe at man ikke kan tage 4 relativt nye produkter og sætte dem sammen med HDMI og forvente et rimeligt resultat. Jeg har prøvet at slå alle billedoptimeringsprogrammerne fra på tv'et men det gør ingen forskel. Disse skabte nemlig delay så man bl.a. ikke kunne spille Nintendo Wii på tv'et.

Men modtager hjælp og gode forslag med kyshånd da jeg pt har for rigtig mange kr grej stående som jeg i bund og grund ikke er tilfreds med.

NB: Både TV, reciever og Blu-ray har nyeste firmware installeret.

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Prøv at find ud af hvor problemet ligger først.

1. Kør HDMI direkte i fjernsynet fra din BD-afspiller. Er lyden på TV'et synkron? Hvis ja, så er det ikke din BD-afspiller der er problemet. Hvis usynkron, så er der dømt "bytte bytte afspiller" såfremt alt er sat korrekt op.

2. Kør fortsat derefter din HDMI direkte i fjernsynet fra din BD-afspiller men send nu lyden til din reciever via Coax. Hvis dette også er synkront så må fejlen vel ligge i din HK's HDMI switching funktion? Så er der dømt "bytte bytte reciever" såfremt alt er indstillet korrekt.

Håber det giver mening... :o)
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

løsningen er meget simpel: Slå "Natural Motion" fra på dit Philips TV.
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Det giver masser af mening. Og bluray afspilleren har indtil for få dage siden siddet på gammel analog sourround reciever og der fungerede den upåklageligt. Og det er noget der er opstået efter jeg fik den nye reciever for mediecenteret gjorde heller ingen knuder da det sad direkte til tv'et.

hmm fandme surt at skulle til at bytte den.... men det kan jo være løsningen. Må nok hellere lige snakke med HK først så. Gider ikke få en ny med samme fejl.

Men tak for svaret.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Hmmm ja synes jeg har slået alt det skidt der fra på tv'et men dobbelttjekker det lige når jeg er hjemme. Det er nemlig et dejligt tv jeg har men remoten kan dog ikke nå de 34km hjem fra arbejde. Hmmm er det egentlig noget jeg burde klage over? :)

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Ja, den glemte jeg at nævne så godt du fangede den. Mange fjernsyn har mulighed for at slå alskens effekter, gøgl fyrværkeri og lir til. Fælles for mange af dem er at de forsinker billedet en smule, da billedbehandlingen tager lidt tid. Ad bad... så væk med det også!
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Har også haft problemet med mit nyindkøbte philips lcd. Løsningen her var at benytte den digitale udgang bag på fjernsynet og ned til recieveren. Så kan man sagtens have digital motion slået til som jo skulle være med til at give et bedre billede.

Eneste ulempe er at man ikke får DTS signal med igennem, man kan kun køre "dolby digita 5.1l" hvilke jeg så har valgt at leve fint med..

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Ja jeg må lige tjekke alt det hejs igen.... men angående det med at snuppe lyden fra tv'et så er det da også en løsning men jeg købte jo netop ny forstærker for at slippe for det og for at få DTS HD lyden så det vil ikke være optimalt....

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Master_F skrev:
Ja jeg må lige tjekke alt det hejs igen.... men angående det med at snuppe lyden fra tv'et så er det da også en løsning men jeg købte jo netop ny forstærker for at slippe for det og for at få DTS HD lyden så det vil ikke være optimalt....

Nææ det forstår jeg udemærket, nu er min reciever så gammel så den kan ikke køre DTS HD, kun alm DTS og her er forskellen mellem alm. digital 5.1 og DTS ikke så stor, så jeg valgte optimalt billede i stedet..

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

lige præcis Natural Motion giver en meget glidende overgang, men forsinker billedet temmeligt meget ( mener at det er ca ½ sekund!!!!)

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hmmm nedtur alt er slået fra på tv'et..... er efterhånden ved at være pænt træt af det her.

Andre forslag?

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Slå lyden fra også.

Nej pjat, har selv været der, der kun den digitale udgang på tvét der kan afhjælpe det eller væk med hdmi kablerne.

Langt fra optimalt, men hvis du sætter et scart kabel eller component kabel på er jeg ret sikker på problemet er væk.

Men hvem gider køre med scart?

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Har du stillet receiverens lip-sync tilbage til 0 ? (ellers har du bare den modsatte fejl.)
Sker det på alle film? (nogen film kan godt være fårcked up)

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Den en stillet tilbage og det gør det stadig kun værre. Det er stadig billedet der er bagud. Der er ingen problemer hvis jeg plugger bluray eller mediecenter direkte i tv'et og der er delay på både bluray (alle film) samt hvad som helst fra mit mediecenter.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Ok. Så må du prøve dig frem for at finde ud af hvilket apparat der fejler. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes