| Forfatter |
|
duck64 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er man endlig hjemme igen, efter en fantastisk tur i det fjerne østen.
Medbringende min nye "øjesten" ( blandt andet godt )

Og tung er "hun" med sine 16 kg. turen hjem var dyr og tung, men besværet værd.
"Hun" hedder Denon DCD SA10N.
Et mindre indgreb i strømforsyningen og hun er klar til at uddele vellyd i min stue.
SACD, og 24 bit upsampling til de "gamle" skiver.
Her er endlig en maskine der spiller begge formater optimalt.
De kan bare "det der"
vh.
Morten.
__________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med "spillen" 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, den er fed. Synd og skam at de ikke lancerer den i Danmark! Selv med begrænset salg, ville det stadig give oplagt mulighed for at stifte bekendtskab med Denon´s bud på en SACD/CD-maskine!
Hvad var prisen? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
ost. Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Misundelse er en grim ting. Men for h...... bare den var min. Tillykke fra Ost
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 09 Marts 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften Mighty Duck
Et stort tillyke med spillen skal lyde her fra Fyn. Det er kram du der har fået vingerne i. Nyd den, som var det kvinden i dit liv .
Hvad skal den spille sammen med?
mvh FLEX
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad måtte du slippe for den?
Ved du hvordan den "performer" i forhold til de dyrere dvd-afspillere fra denon? (a1 og a11)
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Jep, den er fed. Synd og skam at de ikke lancerer den i Danmark! Selv med begrænset salg, ville det stadig give oplagt mulighed for at stifte bekendtskab med Denon´s bud på en SACD/CD-maskine!
Hvad var prisen?
|
|
|
Den ligger på små 15k http://www.rakuten.co.jp/avfuji/423067/
Ej den SA12S1 skulle også være fed , nogle der har hørt den .
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet. Har selv flere gange ønsket at høre denne maskine - men nej kun for japaner og turister i østen.
det var vist det med at misundelse er en grim ting 
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
duck64 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den out preformer samtlige DVD maskiner uanset pris på alle områder med en kæmpe margin.
Hvorfor ?
Jo dette er en decideret CD afspiller hvor ALT er lagt i lyden fra de to cd medier der her er satset på SACD og de gamle 16/44 skiver.
Hvis du køber en DVD til 15 - 20000 kr. og en decideret cd afspiller til det samme, så kan du vel nok tænke dig at når DVD maskinen også skal have den teknik ombord til afspilning af billeder og alt der her høre med af tilslutninger og teknik mm. så må der spares et og andet sted hvis prisen ikke skal mange dobles.
Derfor vil en ren cd. afspiller altid outpreforme en DVD inden for samme pris ramme, og endda et godt stkkke dyre.
Samme gør sig meget klart gældende her med Denons DVD maskiner og deres ikke her i EU releasede cd/SACD maskiner.
I hifi klubben har man prøvet at bilde mig ind ved forspørgsel på disse cd/ SACD maskiner, at deres top DVD modeller er lige så gode til cd. og to kanal mm. NOOOOOT!
Jeg har selv en A11 stående nu jeg lod mig lokke til at købe, som DVD og til film & billede og den lyd er den ganske suveren og en rigtig god maskine, men den svare lydmæssigt med SACD og cd. til en 4 - 5000 kr. cd. afspiller, her er INGEN sammenligning med lyden fra DCD SA10N.
vh.
Morten
__________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
duck64 skrev:
|
Jeg har selv en A1 stående nu jeg lod mig lokke til at købe, som DVD og til film & billede og den lyd er den ganske suveren og en rigtig god maskine, men den svare lydmæssigt med SACD og cd. til en 4 - 5000 kr. cd. afspiller, her er INGEN sammenligning med lyden fra DCD SA10N.
|
|
|
A1 har ikke SACD men kun DVD-audio. A11 har SACD men ligger lydmæssigt bagud i forhold til A1 men billede skulle være lidt bedre på A11 til DVDfilm altså.
Jeg kan rigtigt godt lige det med at den kun kan spille CD og SACD så spilder man ikke penge på billede delen. Glæder mit til min CD12 bliver opgraderet til SACD12 
|
| Til top |
|
| |
duck64 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry! du har ret A11!! glæmte lige et1 tal.. 
OG JA! den ligger langt bagud lydmæssigt for de fleste cd afspillere til samme penge, og endda billigere.
Også selv om "klubben" påstår andet.
vh.
Morten. __________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja et stort tillykke med maskinen, bare det var mig
nu kan jeg se at der på bagsiden står "100v" ... har du så en fiks lille omformer, eller kan den alligevel sluttes til 230v?
|
| Til top |
|
| |
duck64 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger en omformer lige nu..
Men skal se på om vi kan modeficere lidt i strømforsyningen, ved ik om den omformer er gavnlig for lyden?
Net filtre er jo noget snavs, så mon ik en omformer er ditto?
Er der iøvrigt nogen der har en ide om dette?
vh.
Morten. __________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
duck64 skrev:
|
Bruger en omformer lige nu..
Men skal se på om vi kan modeficere lidt i strømforsyningen, ved ik om den omformer er gavnlig for lyden?
Net filtre er jo noget snavs, så mon ik en omformer er ditto?
Er der iøvrigt nogen der har en ide om dette?
vh.
Morten.
|
|
|
De amerikanske maskiner og japanske jeg har haft det skulle man blot åbne den skifte sikring og måske lige flytte nogle stik eller noget simpelt. Dette skyldes at de ofte af kostprismæssige omstændighedder bruger samme trafo så de ikke har for mange typer på lager.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten er inde på noget!!
vil brug af en omformer have negativ indflydelse på lyden, på samme måde som net filtre kan have det???? ( med mindre de er af ekstrem kvalitet )
Mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
en omformer er jo endnu et led i kæden, hvis resten af kæden består at det bedste (eller så godt som..) så JA vil omformeren have en negativ inflydelse på lyden. Især når I påstår at nye netkabler har en positiv indflydelse på lyden. Skulle nogen påstå det modsatte, dvs at en omformer (uanset kvalitet) IKKE har nogen indflydelse af nogen art på lyden, men samtidig have andre netkabler end dem der fulgte med apparatet ville jeg ikke kunne tage personen seriøst.
(jeg har ingen erfaring med nye netkabler)
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 Marts 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo meget logisk!! og DER ER!! klar fordel og forskel!! når man bruger gode net kabler!!..
Hvad enten det er gode solide NKT kabler eller speciel købe kabler til mange penge!! ( forskellene reelt mellem disse kan så diskuteres!! og blir det også!!) men der noget at hente med gode netkabler i forhold til alm. medfølgende uskærmede 0,75 net kabler!!..
Der er MEGET!! at hente!! ( men efter min mening kun til en grænse!!.. her over er det voodoo!!)
så en omformer vil nok være negativ da denne som regel vil være af komponent mæssigt og leder mæssigt tvivlsom kvalitet!!... og også fungere som et filter og en flaskehals!!..........
Jeg kan dog ikke påvise dette og har ikke hørt dette da jeg ikke har haft nogen mulighed for dette eller sammenlignings grundlag!! men logikken siger det!! ( selv om hifi & logik ikke altid går hånd i hånd!!) 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
kentp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 13 Marts 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvorfor man ikke kan købe den i Danmark.
Der er jo ikke mange afspiller til cd og sacd uden man for alt mulig pis med i prisen som man ikke kan bruge til noget. 
mvh Kent
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forhørt mig i hifiklubben.. og de siger at de satser på DVD og multiformat maskinerne 100% her i dk og det meste af EU... og så sage han at disse var fuldt på højde med DCD SA10 maskinen og de andre rene cd. maskiner.
HVILKET ER EN LODRET OG GRUM LØGN!!!
DET ER SÅ LANGT FRA MAN KAN KOMME!!!..
Der er INGEN! sammenligning!! kan jeg sige afetr at have hørt Mortens maskine op mod hans egen A11 DVD maskine... INGEN!! sammenligning!!..
Det er som at sammenligne en 5 år gammel diskount Sony cd. til 2500 kr. med en Linn cd.12!!...
Eller en Denon DCD 1400 med en DCDS1!! for at blive lidt i denons univers!!..
Så at de DVD maskiner de nu sælger skulle være lige så gode er noget pis!!... de berøver os forbrugere for at få den optimale 2 kanals lyd fra Denon.. hvorved man desverre må se sig om efter andet sted at få dette.. og det er synd da DCD SA10 er en fremragende maskine der rivalisere de fleste andre!..
Mærkelig politik iøvrigt!! da eks. Sony jo sælger deres SACD maskiner foruden DVD og multi maskiner!!.???
Her forstår jeg slæt ikke hifiklubben og Denon!??...
STOR dumhed efter min mening!! hvorfor fraskrive sig en mængde potencielle kunder!??
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet her er jo nok bare at der ikke ER en mængde kunder til en ren SACD maskine.
Men klubben kunne jo godt have maskinen i deres sortiment så de da i det mindste kunne betille den hjem til folk der var intereseret.Det kaldes god service. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |