Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 04:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: marantz cd17 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Har set et godt tilbud på denne spille. Men kan ikke få søge-funktionen til at virke. Er der nogen der gider smide et par om denne cd.

Den skal spille med Densen B100 og avance sig3.

MVH Obi.



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

MIn far har lige købt en cd 17 mk. 2M, men han skal kun bruge den som drev til sin Proceed DAP som lyder bedst sammen philips drev.

Vi smed dog noget kabel på den her i søndags for at sammenligne den med Proceeden som jo har ca.10 år på bagen, men jeg må nok sige Proceed vandt stort i vores øre, men ok du kan også købe 2 cd 17 for Proceedens nypris, så måske det er at sammenligne æbler og bananer.

 Masantzen har dog en høj byggekvalitet og den spiller skam da glimerende,den er dog langtfra neutral, der fokuseres en del i mellemtone området, det syntes jeg går lidt ud over helheden i musikken.

Jeg har haft en Marantz cd 94 en gang, en spille helt tilbage fra 1987, den havde en noget bedre klangfylde, intrumenter klingede mere neturligt på den, det hænger måske lidt sammen med at cd17 er en 1 bit maskine, tendensen har jeg i hvert fald hørt før på 1 bit maskiner.

Men smag og behag er jo forskelig, så få den hjem og giv den et lyt og hør om det er noget der tænder dig.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hmm - ikke en voldsomt lovende udmelding...

Well - de fleste maskiner blegner vel i mødet med maskiner til den dobbelte pris. Jeg har set den til 2000 - men da det er et brugtkøb, kan jeg jo ikke bare låne den, og så aflevere den tilbage igen hvis jeg ikke kan lide den. Så kan jeg selvfølgelig bare prøve at sælge den igen, men alt det besvær for ingenting har jeg prøvet før, og det er kedeligt...

Dens direkte konkurenter er for mig lige PT Denon S10, og om laaaang tid Densen B400.

Hvad kan du sige om dens spillestil. Jeg er meget til "fremme i skoene" lyd, og ikke så meget det tilbagelænede "blues-spillestil" som hedengangne hr. Bojer kaldte det.

Den vil formentligt banke min Rotel, men det skal vær en langtidsholdbare løsning.



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Hmm - ikke en voldsomt lovende udmelding...

Well - de fleste maskiner blegner vel i mødet med maskiner til den dobbelte pris. Jeg har set den til 2000 - men da det er et brugtkøb, kan jeg jo ikke bare låne den, og så aflevere den tilbage igen hvis jeg ikke kan lide den. Så kan jeg selvfølgelig bare prøve at sælge den igen, men alt det besvær for ingenting har jeg prøvet før, og det er kedeligt...

Dens direkte konkurenter er for mig lige PT Denon S10, og om laaaang tid Densen B400.

Hvad kan du sige om dens spillestil. Jeg er meget til "fremme i skoene" lyd, og ikke så meget det tilbagelænede "blues-spillestil" som hedengangne hr. Bojer kaldte det.

Den vil formentligt banke min Rotel, men det skal vær en langtidsholdbare løsning.

Nu skal du jo ikke kun lytte til mig, der kommer sikkert andre på banen med en anden mening.

Men skulle jeg vælge, ville jeg klart tage en Denon S10,den har den spillstil du efterlyser faktisk, ægte multibit sound, saft og kraft og dynamik i musikken.

Eneste minus ved en Denon S10 er laseren der ikke ligefrem har ry for at holde særlig lang tid, jeg har haft en DCD S1 og nåede at skifte laser i den 3 gange på 6 år. Det problem får du næppe med Marantz.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Tjaa - måske der kommer nogle og siger noget modsat - så bliver det først rigtig besværligt...

Men jeg er også ret tændt på den S10 - har bare ikke lige pengene lige nu, s¨det må vente lidt endnu. Tror nu nok det der laser-problem er meget forskelligt fra  maskine til maskine så vidt jeg kan forstå...



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Tjaa - måske der kommer nogle og siger noget modsat - så bliver det først rigtig besværligt...

Men jeg er også ret tændt på den S10 - har bare ikke lige pengene lige nu, s¨det må vente lidt endnu. Tror nu nok det der laser-problem er meget forskelligt fra  maskine til maskine så vidt jeg kan forstå...

Det er korrekt, det skulle være meget værre i en S10ér.. S1 og S10 har samme laser (KSS151A). Laseren siges dog at fungere upåklageligt i nogle maskiner, men Denons S Serie er den ikke velykket i.Der vil altid være nogen der ikke har oplelvet problemet, dette hænger sikkert lidt sammen med hvor meget de spiller på maskinen. I hvert fald er det et kendt problem i branchen, men nok ikke hvis du spørger i hifi klubben.. Jeg ville dog stadig vælge den S10ér,den spiller klart bedst af de to........når den spiller.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hvor tit skal den skiftes, efter din erfaring, og hvad koster det? Det er jo også værd at tage med i betragtningen.

Og nej, jeg mener helt bestemt S1 var den værste... 



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Hvor tit skal den skiftes, efter din erfaring, og hvad koster det? Det er jo også værd at tage med i betragtningen.

Og nej, jeg mener helt bestemt S1 var den værste... 

he-he, ja i mit tilfælde var den værst i S1, men jeg har helelr aldrig haft en S10.

Tjaa....min holdt max 3 år = ca.3500 timer. DEn holder længere jo mindre du spiller.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Tjaa - jeg spiller stort set 24 timer i døgnet, og den står altid tændt. Men 3 år kan da godt gå an.

Hvad koster sådan en rep.?



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Tjaa - jeg spiller stort set 24 timer i døgnet, og den står altid tændt. Men 3 år kan da godt gå an.

Hvad koster sådan en rep.?

Jamen l**tet skal også stå tændt hele tiden for at lyde optimalt.

HVad det koster.........tja, en s1ér er noget vanskeligere at skille ad, så der løber nok lidt mere abejdsløn på, du skal nok påregne ca.2-3000 kroner.Selve lasrren koster omkring 600 kroner.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

2-3000 !!!!!!

Det er da det rene vanvid!!! Måske man skulle prøve den CD17 alligevel...



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg fik skiftet laseren i min s10 for 3 måneder siden. Det kostede 1095,- ved Hifiklubben inkl alt. I mine har de holdt i mindst 4 år.

Kan kun anbefale S10. Har godt nok tænkt på at jeg skulle give Marantz en chance, men ovenstående lyder jo ikke lovende.

Smidder lige en privat besked.

 



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

2-3000 !!!!!!

Det er da det rene vanvid!!! Måske man skulle prøve den CD17 alligevel...

. Jeg gav over 3000 kroner 3 gang, men High-end musikservice tog sig også godt betalt for laseren(900 kr.). Den  første gang blev den lavet af hifi klubbens eget værksted (eksistere ikke mere) på garantien, her kostede selvsamme laser kun 595 kroner og det hele løb op i små 1800 kroner.

Jeg købte maskinen i klubben som demo (19.000 kr). Men med to laserskift kunne jeg næsten ligså got have købt den fra ny, da jeg også havde en del taxaregninger til og fra værksted m.m. En af grundene til at jeg skippede maskinen til sidst, den var for dyr at have stående. 

Nå, nu går jeg offline for en stund, hygge.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Ja - OK en tusse er da til at overkomme pr. 3-4 år...

2-3000 pr.3-4 år, og jeg skulle kigge efter en anden spille...



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Hej

Jeg fik skiftet laseren i min s10 for 3 måneder siden. Det kostede 1095,- ved Hifiklubben inkl alt. I mine har de holdt i mindst 4 år.

Kan kun anbefale S10. Har godt nok tænkt på at jeg skulle give Marantz en chance, men ovenstående lyder jo ikke lovende.

Smidder lige en privat besked.

 

Forskellen er bare at i marantzen holder laseren  MINDST 10 år..

Vil også lige sige at mange kan godt lide den CD 17, den kan bare ikke bringe mit pis i kog.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Marantz CD 17 er efter min mening pæn i lyden, og det er ikke positivt ment. Jeg ville ikke selv købe den. Prøv evt. at finde en Kenwood 7090 fra slutningen af 90'erne. Den kostede dengang ca. 4500 kr., og benytter ikke færre end 8 stk BB1702. Den lyder godt og dynamisk, men mangler dog lidt krop og fylde.

En af mine venner har en S10 og har skiftet laser en gang efter ca. 4 år. Det kostede under en tusse, og det kan de stadig lave. Jeg ved ikke hvor ikke slipsefyr har fra, at hifi klubben ikke har værksted længere. Det skulle efter sigende være nemt selv at skifte laseren, da alignment er integreret i laseren, og derfor er foretaget fra fabrikkens side. Så burde man kunne gøre det for 5-600 kr som laseren koster.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hele problematikken omkring de lasere er vildt overdrevet.
S10 er så nem at skifte laser i, at man nemt selv kan gøre det.
Køb en servicemanual og en ekstra laser, så kan du spille 8-10 år på den.
Det med at laserne bare holder og holder, er ikke nødvendigvis et godt tegn.
Kraftig fejlretning giver mulighed for, at køre med en sløv laser i meget længere tid end, hvis fejlretningen eksempelvis er slået fra.
Min S10 havde jeg i 4 år før jeg skiftede laser på den, min S1 har fået skiftet én gang på 5 år, min 3560 som bruger samme laser som S1 har fået skiftet 1 gang på 10 år.
Så hvad er problemet?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Du kunne  også tage et kig på Sonys CDP-707/779ES, de lyder også rigtigt godt, og de er ikke til at slide op.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Kiggede lige kvitteringen. På Hifi-klubbens værksted (jo de har stadig ét) har beregnet sig 340,- + moms for laseren.

Hvis man kan skifte den selv, er det i hvert fald ikke en udgift som er værd at starte en debat for!

Hvis man vil overlade det til fagfolk kan man jo gøre op med sig selv om men synes 250,- kr årligt i vedligeholdelse på en billig, men kanon go' cd-afspiller er noget særligt. Personligt er jeg meget mere irriteret over at skulle undvære den i de 14 dage! Herre gud 1000,- er jo ikke mere end en sending cd'er koster

Jeg har haft S10 MKI i mange år, og min næste spille bliver ret sikkert også en Denon (S10 MKII el. S1).

Den tilfredse S10 ejer!!!  



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Til den pris er det da bare at give den et lyt. Det er vel et spørgsmål om smag og den kæde som den ingår i.  Det der med multibit og 1bit snak er det rene vås. Der er jo ingen som har været i dette forum der bare har været i nærhenden at at sammenligne de to principper. Ken Iswihata som har stået for special modellerne fra Marantz har sagt at der faktisk kun er helt ubetydelig forskel på lyden af selve konverteringen. Må jeg lige sige at der pt. er stor mode i en konverter fra 85. 1985 !, så meget for det tekniksnak.

Pres den helt ned i pris, - den er ikke lav nok :) - og giv den en grundig lytter. Virker den ikke 100% lyttemæssigt så skift l**tet.

PS: Den har faktisk en l**te konverter :) En eller anden idiot ved phillips ødelage denne ellers fine dac7 chipsæt med en elendig analog udgang. Men det skal man ikke lade sig forstyrre af. :) Hellere en l**te konverter end en l**te analog udgang som på Denon maskinerne. Iøvrigt er Denon 10 modellen vel en noget dyrere sag.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71
 

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes