| Sendt: 13 September 2003 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi snakker om den E-211 der er på markedspladsen, er den solgt og jeg er den glade ejer!
Forgængeren E-210 var god, og jeg var tilfreds med den da jeg havde den, men E-211 er bare endnu bedre! For mit vedkommende kunne de godt skippe tonekontrollerne - musikken skal være som den er i neutral stilling, alt andet er unødvendig tiltning af frekvensområdet og lyder alligevel sjældent godt.
Jeg ofrede mit Harman/Kardon Signature-sæt og i dette tilfælde var det i den gode sags tjeneste for E-211 banker det sønder og sammen målt på stereo-performance. Bassen blev en smule mere fast og knap så amerikansk, detaljeringsgraden er væsentlig højere og mellemtonen er forbilledlig - stemmer står simpelthen så godt på den forstærker. Og via den balancerede indgang er der ingen tvivl om at Accuphase er på hjemmebane - lyden røg en klasse op da min X779ES fik et sæt balancerede Gamut-kabler i røven!
Signature-sættet er suverænt i surround, men Accuphase tog kegler i 2-kanals så det blev vinderen! Hvis du kan støve en E-211 op, eller for den sags skyld en E-210 (og glem de tonekontroller - de er absolut ikke nødvendige) så tøv ikke med at købe den!
E-211 fik 100 ud af 115 punkte i tyske Audio - det er ikke så ringe! Jeg har en tendens til at være enige med dem! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|