| Forfatter |
|
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et meget smukt sæt Infinity Renaissance 90, de spiller rigtig godt, men jeg kan godt høre at min Sirius DM 100 er i det mindste! selv om det fungere bedre end jeg havde turde håbe på, så kunne jeg godt tænke mig, at høre nogle forslag til " det rigtige match " og så må det jo godt være til menneskepenge!
Mvh. Peter
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
INF har altid haft den ulempe at de "er til tunge effekter" = masser af power/strøm. menneskepenge er jo et vidt begreb !! Hvor meget er du villig til at investere ?
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max 10-15k mere vil jeg helst ikke investere. Måske bi-amping ville være godt?
Mvh. Peter
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

|
| Sendt: 11 September 2003 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Parasounds 2200 serie er god og meget strømstærk. Tilden pris kan du købe 2 stk og stort set drive hvad somhelst. Udover det er det en pragtfuld effekt som også spiller skide godt til pengene !!
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 04:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
til pthj.
Har du nogensinde lyttet til en crown ? Jeg har selv spillet med en Crown Power tech 2.1 på Infinity Renaissance 90...og det lød virkelig godt..total styr på bassen og masser af overskud. Den erstattede en Conrad Johnson der var 4 gange så dyr...så det er ikke altid den dyreste amp er den bedste
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal have max strøm .
Glem alt om rør på dem til de penge , men P2200 kunne være det .
glem alt om ML og krell i den pris klasse
|
| Til top |
|
| |
Vitus Branchemedlem

Vitus Audio
Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
I forbindelse med åbningen af vores nye web (www.vitusaudio.com) har vi besluttet at køre nogle gode åbnings tilbud - f. eks. :
Usher Poweramps (Nej det er ikke en kopi af noget )
R-3.0 2x300W Dkr. 19.995,- (norm. pris Dkr. 42.750,-)
R-2.8 2x280W Dkr. 16.995,- (norm. pris Dkr. 36.750,-)
R-2.5 2x250W Dkr. 12.995,- (norm. pris Dkr. 29.250,-)
Priserne er inkl. moms ex. forsendelse
Check http://www.vitusaudio.com/products/import_amps_usher.asp
Mvh/ Vitus
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
|

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et meget smukt sæt Infinity Renaissance 90, de spiller rigtig godt, men jeg kan godt høre at min Sirius DM 100 er i det mindste! selv om det fungere bedre end jeg havde turde håbe på, så kunne jeg godt tænke mig, at høre nogle forslag til " det rigtige match " og så må det jo godt være til menneskepenge!
Mvh. Peter
|
|
|
Tilykke med de højt.Jeg har for mange siden haft fornøjelsen af en renaissance 80 som har samme følsiomhed på 87 DB som 90éren.
De kan godt lide strøm, men jeg havde nu mine til at køre på en lille acurus 80 watter på et tidspunkt, en forstærker til knapt 8000 kroner og den styrede dem med hård hånd.
Du skal kigge på dæmpnigsfaktoren, jo højere og mere ens tal pr kanal, jo mere styr har den på dine højtaler, det har ikke altid noget med en masse watt at gøre, jeg har hørt 50 watt forstærker på en JBL ti 5000 styre den perfekt og hørt den på en 200 watt forstærker der slet ikke kunne puste liv i den selvsamme højt.
Det bedste du kan gøre er jo at låne nogle forskelige med hjem og lytte dig frem.
Køb evt.en brugt ML, den kan sagtens trække dem og klangmæssigt matcher den perfekt. En Parasound er efter min smag en al for farvet forst.Især bunden er meget fremhævet , bevares de har styr på det der foregård, men dine inf.farver i forvejen lidt (typisk amerikanerlyd ) og du vil meget nemt få alt for meget bas i dem da Parasound også har det jeg kalder typisk amarikanerlyd DVS.Meget stort tranparent lydbillede, frehævet mellemtone og stor fed bund.Ikke at det behøver at være negativt, men det kan godt blive for meget af det gode, men det er selvfølgelig altid en smagssag jo.
Du bør gå efter en forholdsvis neutral klingende forstærker efter min mening. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vitus skrev:
|
Hejsa,
I forbindelse med åbningen af vores nye web (www.vitusaudio.com) har vi besluttet at køre nogle gode åbnings tilbud - f. eks. :
Usher Poweramps (Nej det er ikke en kopi af noget )
R-3.0 2x300W Dkr. 19.995,- (norm. pris Dkr. 42.750,-)
R-2.8 2x280W Dkr. 16.995,- (norm. pris Dkr. 36.750,-)
R-2.5 2x250W Dkr. 12.995,- (norm. pris Dkr. 29.250,-)
Priserne er inkl. moms ex. forsendelse
Check http://www.vitusaudio.com/products/import_amps_usher.asp
Mvh/ Vitus
|
|
|
what the f**k , lige før jeg køber 5 stk 300
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide om vi får mængderabat hvis vi deler en palle !!
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Hk signature 1.5 eller lignede ? de har ihvet flad masser af strøm
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonny skrev:
| Gad vide om vi får mængderabat hvis vi deler en palle !! |
|
|
ja måske
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Tilykke med de højt.Jeg har for mange siden haft fornøjelsen af en renaissance 80 som har samme følsiomhed på 87 DB som 90éren.
De kan godt lide strøm, men jeg havde nu mine til at køre på en lille acurus 80 watter på et tidspunkt, en forstærker til knapt 8000 kroner og den styrede dem med hård hånd.
Du skal kigge på dæmpnigsfaktoren, jo højere og mere ens tal pr kanal, jo mere styr har den på dine højtaler, det har ikke altid noget med en masse watt at gøre, jeg har hørt 50 watt forstærker på en JBL ti 5000 styre den perfekt og hørt den på en 200 watt forstærker der slet ikke kunne puste liv i den selvsamme højt.
Det bedste du kan gøre er jo at låne nogle forskelige med hjem og lytte dig frem.
Køb evt.en brugt ML, den kan sagtens trække dem og klangmæssigt matcher den perfekt. En Parasound er efter min smag en al for farvet forst.Især bunden er meget fremhævet , bevares de har styr på det der foregård, men dine inf.farver i forvejen lidt (typisk amerikanerlyd ) og du vil meget nemt få alt for meget bas i dem da Parasound også har det jeg kalder typisk amarikanerlyd DVS.Meget stort tranparent lydbillede, frehævet mellemtone og stor fed bund.Ikke at det behøver at være negativt, men det kan godt blive for meget af det gode, men det er selvfølgelig altid en smagssag jo.
Du bør gå efter en forholdsvis neutral klingende forstærker efter min mening.
[/QUOTE]
Jeg mener slet ikke man skal går efter en ML til lige de speaker , han skal søge noget med en varm top ellers er de ikke de at holde ud at høre på .
Og det med Pararsound den holder ikke de har langt fra en stor bund , jeg havde to stk på min 1B og de var meget hurtiger end ML332 og ML23,5 og havde meget mere styr på de 12 8" end ML og Jr M7 .
Og det med mellemtonen gør de også bedre da mange speaker mangler noget der .
Også der for de brugte ARC til de speaker også beta.
Og hvis det skal være ML skal han op i pris 29 27 27,5 23 23,5 dur ikke til de speaker , de er for langsome .
Lige r90 og omega er meget tunge speaker , og stille stor krav til amps men det glemte de lige at fortælle da de solgte dem , det samme med kapp8 og 9 samme problem der .
Bare tag her nu de krell MDA300 har slet ikke samme styr på bunden som ARC M300 og det er rør ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør gå efter en forholdsvis neutral klingende forstærker efter min mening.
[/QUOTE]
Jeg mener slet ikke man skal går efter en ML til lige de speaker , han skal søge noget med en varm top ellers er de ikke de at holde ud at høre på .
Og det med Pararsound den holder ikke de har langt fra en stor bund , jeg havde to stk på min 1B og de var meget hurtiger end ML332 og ML23,5 og havde meget mere styr på de 12 8" end ML og Jr M7 .
Og det med mellemtonen gør de også bedre da mange speaker mangler noget der .
Også der for de brugte ARC til de speaker også beta.
Og hvis det skal være ML skal han op i pris 29 27 27,5 23 23,5 dur ikke til de speaker , de er for langsome .
Lige r90 og omega er meget tunge speaker , og stille stor krav til amps men det glemte de lige at fortælle da de solgte dem , det samme med kapp8 og 9 samme problem der .
Bare tag her nu de krell MDA300 har slet ikke samme styr på bunden som ARC M300 og det er rør ?
[/QUOTE]
Jeg kan ikke pille ved dine oplevelser, kun sige at alt afhænger igen af sammensætning af resten af udstyret.
Jeg har haft et par Inf.højt. jeg aldrig oplelvet nogen problemer i forbindelse med ML. ML spiller ikke lyst på nogen måde, men det har til gengæld helelr ikke nogen form for kunstig tilskud af varme, hvis man opllever det spiller lyst, har man sat det sammen med noget forkert.
Jeg syntes inf.har varm mellemtone, derfor ville jeg personligt ikke smide dem på forstærker med samme lydideal,men smag og behag som du ved.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er jeg også med på, lad os dele den palle.
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg kan ikke pille ved dine oplevelser, kun sige at alt afhænger igen af sammensætning af resten af udstyret.
Jeg har haft et par Inf.højt. jeg aldrig oplelvet nogen problemer i forbindelse med ML. ML spiller ikke lyst på nogen måde, men det har til gengæld helelr ikke nogen form for kunstig tilskud af varme, hvis man opllever det spiller lyst, har man sat det sammen med noget forkert.
Jeg syntes inf.har varm mellemtone, derfor ville jeg personligt ikke smide dem på forstærker med samme lydideal,men smag og behag som du ved.
[/QUOTE]
De har langt fra en varm melemtone så har du aldrig hørt en speaker med varm mellemtone 
ML til bånd dur ikke , og hvis vi snakker de gammel modeller de havde det med at skrige , lige meget hvad man næsten smed på dem .
De nye modeller er meget mere varme i lyden .
hvis du vil høre varme amps så er det JR Cj .
Og når snakken går på nerotral lyd så vil jeg til vær tid stille op med ARC M300 , bare bunden er langt bedre og meget dyber end ML , og de har slet ikke den varme melletone som mange tro , de har hørt en ARC eller krell eller andet mærke engang også spille de alle ens , ikke en ML er ens i lyden .
Men hvad ved jeg også om det .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 September 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
De har langt fra en varm melemtone så har du aldrig hørt en speaker med varm mellemtone 
ML til bånd dur ikke , og hvis vi snakker de gammel modeller de havde det med at skrige , lige meget hvad man næsten smed på dem .
De nye modeller er meget mere varme i lyden .
hvis du vil høre varme amps så er det JR Cj .
Og når snakken går på nerotral lyd så vil jeg til vær tid stille op med ARC M300 , bare bunden er langt bedre og meget dyber end ML , og de har slet ikke den varme melletone som mange tro , de har hørt en ARC eller krell eller andet mærke engang også spille de alle ens , ikke en ML er ens i lyden .
Men hvad ved jeg også om det .
[/QUOTE]
Næ ellres tak Jensen, jeg vil ikek høre en varm foerstærker, jeg vil høre en neutral og sådan een har jeg af slagsen.
Jeg har haft Inf.R.80 og en Kappa 8.2 og de havde varm mellemtone ligesom næsten alle amerikanske højtaller har, hvis du stiller inf.op ved siden af en JBL Ti model så tror jeg nok du vil syntes at Inf. spilelr klart varmest. JBL er en af de få mærker + revel der ikke har den sædvanlige karaktiristiske fede amerikaner mellemtone. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|

Tak for de svar der hidtil er givet. Men der må da være flere der har nogle erfaringer eller gode råd, angående forstærker match til INF Ren.90
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Næ ellres tak Jensen, jeg vil ikek høre en varm foerstærker, jeg vil høre en neutral og sådan een har jeg af slagsen.
Jeg har haft Inf.R.80 og en Kappa 8.2 og de havde varm mellemtone ligesom næsten alle amerikanske højtaller har, hvis du stiller inf.op ved siden af en JBL Ti model så tror jeg nok du vil syntes at Inf. spilelr klart varmest. JBL er en af de få mærker + revel der ikke har den sædvanlige karaktiristiske fede amerikaner mellemtone.
[/QUOTE]
Nu er jbl nu heller ikke så meget us mere , og revel ja ved ikke hvad jeg skal sige til det , jeg synes dem jeg har hørt har en alt for fed bund , også i forhold til inf .
ML Neutral ja nogle af dem , men se om du kunne høre et par M300 under de rigitig forhold , så skal du høre neutral bund og melletone .
Det med us lyd var i gammel dage .
En ting jeg ikke fortår i dit setup er din cdafspiller , det er en af de maskiner jeg har hørt der har haft den mest fede melemtone og løse bund jeg har hørt , men den spiller godt , den spiller musik men slet ikke neutralt .
Men det må også hjælpe på det ML38 og ML331 mangler .
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

|
| Sendt: 13 September 2003 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo det der er det fede ved vores hobby, vi lider vanvittigt af forskellig smag, heldigvis !! 
|
| Til top |
|
| |