| Forfatter |
|
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes hver gang jeg kigger på et eller andet indlæg handler det om en eller anden der har lavet et alligevel ret udmærket anlæg vha. sin S.U., børnepenge, bistand, dagpenge eller det der er værre.  Findes der ikke nogen her i forummet der ikke behøver at være på fornavn med sin bankrådgiver (der i øvrigt sklal ha en god dag før hun forstår hvorfor man netop skal have den RIAA til 3500,-) 
Her må da være nogen som har råd til et lækkert anlæg, men som stadig bor på en respektabel adresse i et domicil på en størrelse der er til at forstå, og ikke har solgt alle barndomsminderne for go lyd (bare det ku lade sig gøre)
Kom frem med jer - det er jo ikke fordi I blærer jer med det - desuden vil jeg gerne høre om nogen der ikke skal få deres liv til at gå op i en større ligning for at det kan lave ændringer/udbyggelser på deres setup.
Fortæl lidt om hva I har af udstyr. Og hvorfor I benytter dette.
eller
er Hifi folket et fattigt et?
kan de bare aldrig få nok? __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen penge har jeg nok af og nyt tøj har jeg haft. 
citat Søs og Kirsten
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte nok at der hverken fandtes velhavende eller velklædte HiFi entutiaster 
I må da findes et eller andet sted i verden - I kan umugligt alle sammen ha købt B&O.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har mødt sådanne rige folk og de gider ikke forums som disse. Nogle bor på herregårde og har anlæg til 4 millioner og det går de ikke og snakker om, de vil bare have det bedste.
Livet er åbenbart mere simpelt med så mange penge. Heldigvis er jeg fattig og skal spare op og låne i banken for at få mit drømme anlæg og så er det også sjovere at spare op og glæde sig til man får penge nok, dette er en glæde de rige aldrig oplever 
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Touché Jonas. 
dybe ord fra Hr. Bojer. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ingen penge har jeg nok af og nyt tøj har jeg haft. |
|
|
... mad fik jeg i går
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilmann...du spiser da også konstant....
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Jonas er inde på, har folk med penge nok andet at lave end at sidde og følge med i foras som dette.
Men jeg kan jo kun tale for mit eget vedkommende, og her er der ingen penge på kistebunden .
Jeg tror faktisk at det er ens over hele linjen når det kommer til Nørder/seminørder (som mig selv) Ja så bliver det meste af ens indtægt brugt på hifi og helst lidt mere .
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Som Jonas er inde på, har folk med penge nok andet at lave end at sidde og følge med i foras som dette.
Men jeg kan jo kun tale for mit eget vedkommende, og her er der ingen penge på kistebunden .
Jeg tror faktisk at det er ens over hele linjen når det kommer til Nørder/seminørder (som mig selv) Ja så bliver det meste af ens indtægt brugt på hifi og helst lidt mere .
MVH WRONG
|
|
|
Jeg mener ikke folk som Maersk der har råd til at bruge 4 mill, men bare folk med 2 biler, stort hus i Rungsted, Hørsholm, Vedbæk og lign. og som hæver indkomstsgennemsnittet i DK.
Måske en lille yacht i Rungsted havn.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phat Simon skrev:
wrong skrev:
|
MVH WRONG
|
|
|
Jeg mener ikke folk som Maersk der har råd til at bruge 4 mill, men bare folk med 2 biler, stort hus i Rungsted, Hørsholm, Vedbæk og lign. og som hæver indkomstsgennemsnittet i DK.
Måske en lille yacht i Rungsted havn. 
|
|
|
Jamen det er jo netop os UDEN to biler og strandvejsvillaen der har råd til det dyre grej.
Alt i alt er det jo et priotets spørgsmål hvad man i grunden vil bruge sine penge til, jeg tror da alle har råd til et anlæg som mit, eller mere endnu, men det kræver jo at man må undvære nogle andre ting i livet så som bil og hus og gøre som jeg og vælge en 1 værelses med køkken og bad. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Phat Simon skrev:
wrong skrev:
|
MVH WRONG
|
|
|
|
|
|
Jamen det er jo netop os UDEN to biler og strandvejsvillaen der har råd til det dyre grej.
Alt i alt er det jo et priotets spørgsmål hvad man i grunden vil bruge sine penge til, jeg tror da alle har råd til et anlæg som mit, eller mere endnu, men det kræver jo at man må undvære nogle andre ting i livet så som bil og hus og gøre som jeg og vælge en 1 værelses med køkken og bad.
|
|
|
eller som jeg leje 2 små værelser til 1800 alt inclusive 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Phat Simon skrev:
wrong skrev:
|
MVH WRONG
|
|
|
|
|
|
Alt i alt er det jo et priotets spørgsmål hvad man i grunden vil bruge sine penge til, jeg tror da alle har råd til et anlæg som mit, eller mere endnu, men det kræver jo at man må undvære nogle andre ting i livet så som bil og hus og gøre som jeg og vælge en 1 værelses med køkken og bad.
|
|
|
eller som jeg leje 2 små værelser til 1800 alt inclusive 
|
|
|
Det er også en mulighed,men små rum er mindre anvendelige til et stort anlæg, så der foretrækker jeg en stue på 27kvm. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Det er også en mulighed,men små rum er mindre anvendelige til et stort anlæg, så der foretrækker jeg en stue på 27kvm.
|
|
|
Hmm bliver man ikke smidt ud når man spiller dagen og natten lang i en lejlighed ? eller bliver man ikke uvenner med naboerne ?
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Det er også en mulighed,men små rum er mindre anvendelige til et stort anlæg, så der foretrækker jeg en stue på 27kvm.
|
|
|
Hmm bliver man ikke smidt ud når man spiller dagen og natten lang i en lejlighed ? eller bliver man ikke uvenner med naboerne ?
|
|
|
De naboer jeg har har faktisk vist sig at være til at snakke med, jeg nøjes bare med at "larme" FREDAG OG LØRDAG aften/nat. I hverdagen hører jeg ikk musik på anlægget efter kl. 20., og hvis de så kommer og klager, kan jeg bare klage over at deres unger vækker mig hver morgen,
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes egentlig det er synd for dem med mange penge, som vælger at gå ud og ofre flere hundrede tusind på en gang til det de mener er det bedste anlæg. De har ikke samme glæde som os andre, når de kan høre forskellen på de systemer de har haft gennem tiden. Der er ikke meget der kan slå at have brugt tid på at spare penge sammen til en ny RIAA, cdafspiller etc. komme hjem med den nye (eller brugte) ting og sætte det til resten og så nyde den forskel der var fra det gamle l**t til det nye.
At jeg så har måneder hvor jeg dårligt har råd til mad, er måske lidt en irriterende del af min hobby. Men så kan man bare tage sin spaghetti med ind foran anlægget og nyde musikken. Så glider maden nemt ned.
I øjeblikket sparer jeg sammen til en projektor og en ny CDafspiller, måske bliver det en SACD istedet, jeg har ikke besluttet mig. Men projektoren har første prioritet.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen penge har jeg også nok af, plus 14 arbejdsløse børn der også skal holdes i i live, derfor selvbygger jeg hifi, men det dur jo ikke efter hr. JB.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
Jeg synes egentlig det er synd for dem med mange penge, som vælger at gå ud og ofre flere hundrede tusind på en gang til det de mener er det bedste anlæg. De har ikke samme glæde som os andre, når de kan høre forskellen på de systemer de har haft gennem tiden. Der er ikke meget der kan slå at have brugt tid på at spare penge sammen til en ny RIAA, cdafspiller etc. komme hjem med den nye (eller brugte) ting og sætte det til resten og så nyde den forskel der var fra det gamle l**t til det nye.
At jeg så har måneder hvor jeg dårligt har råd til mad, er måske lidt en irriterende del af min hobby. Men så kan man bare tage sin spaghetti med ind foran anlægget og nyde musikken. Så glider maden nemt ned.
I øjeblikket sparer jeg sammen til en projektor og en ny CDafspiller, måske bliver det en SACD istedet, jeg har ikke besluttet mig. Men projektoren har første prioritet.
|
|
|
Enig __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har sagt til mine naboer at de bare kan ringe på døren hvis det bliver for højt. Men bortset fra det så nyder jeg nu allermest at sidde og lytte til musik om natten for lav styrke, her spiller anlægget allerbedst fordi strømmen er renere om natten. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man får ikke automatisk råd til fedt grej fordi man er entusiast. Og man bliver ikke automatisk entusiast fordi man har råd til fedt grej...
Mvh. Otto, Tape Connection
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Man får ikke automatisk råd til fedt grej fordi man er entusiast. Og man bliver ikke automatisk entusiast fordi man har råd til fedt grej...
Mvh. Otto, Tape Connection
|
|
|
Det kan du godt have ret i, men nu tror jeg helelr ikke at man bare går ud og køber dyrt grej hvis man ikke har interessen i det, så køber de nok hellere en bil. Når jeg fortæller folk at mit stereo koster 200.000 kr, så er det første de udbryder....nøjjjj en god bil du kunne have købe for de penge. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |