Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kimber Cable Hit eller Skidt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Simon Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 September 2003 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jeg skal snart have nogle nye kabler da de gamle ikke er noget særligt. Så faldt jeg over Kimber Cable, og jeg synes de er vildt flotte og jeg har også hørt og læst at de ikke er helt værst. Så spørgsmålet er, er de noget værd eller er der bedre alternativer, til overkommelige penge.
Til top Vis Simon Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Riis

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 September 2003 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Tror næppe du finder bedre kabler til pegene, ydelse og prisforholdet er helt unikt i de kabler efter min mening.

Simon Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Denon anlæg nu, men jeg skal have nyt til foråret. Jeg tror umiddelbart det bliver Thule, hvis jeg ikke finder noget bedre. Vil Kimber passe godt til Thule. Det eneste jeg ikke er helt vild med ved Thule, er at jeg synes det er lidt lyst i lyden, kan Kimber hjælpe lidt på det.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Simon Riis skrev:
Jeg har et Denon anlæg nu, men jeg skal have nyt til foråret. Jeg tror umiddelbart det bliver Thule, hvis jeg ikke finder noget bedre. Vil Kimber passe godt til Thule. Det eneste jeg ikke er helt vild med ved Thule, er at jeg synes det er lidt lyst i lyden, kan Kimber hjælpe lidt på det.

Ahhh, det ville jeg nok passe lidt på med, Kimber er rimeligt afslørende. Tror Thule ville gøre sig bedst med MIT kabler, men her taler vi så en hel anden pris.

Audioqust er måske også en mulighed, de fås i alle prislejer og er også lidt amerikaner  fede i lyden.

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

He He Slips så slår Amerikaneren til igen, men det er nu heller ikke værst !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Simon Riis skrev:

Hvorfor købe noget du i forvejen ikke kan lide og du syntes det er for lyst i lyden ? Du får noget rod ud af at have et anlæg der spiller på en måde og kabler der skubber i en anden retning det får du noget værre sjusk udaf, du får 2 kraftige farvninger og det er ikke godt. Der findes jo mange alternativer til Thule i disse prisklasser.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Simon Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke fundet anlægget, hvor kunne sige at det bare var det rigtige. Men det er måske fordi jeg er ret kritisk. Hvis jeg efter meget søgning ikke finder noget perfekt, må jeg jo nøjes med noget rimelig godt. Og Thule er på trods af den lyse klang det jeg bedst kan lide til dato. Jeg ved endnu ikke helt hvordan "Min" lyd skal være. Om den skal være blød eller lys, men den må ikke være anstrengende at høre på. Det er alt jeg ved.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:

Nej vel, dog er der noget amerikanergrej der godt kan blive lidt for vammelt i længden, men det er jo en smagssag.

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 September 2003 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Tonny skrev:

Nej vel, dog er der noget amerikanergrej der godt kan blive lidt for vammelt i længden, men det er jo en smagssag.

Helt sikkert, men hvad der er endnu mere sikkert er at det er en balandingssag, noget fungerer skide godt, andet ikke !! Det drejer sig jo bare om at finde blandingen som passer DIG Sværere er det vel ikke.

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Simon Riis skrev:
Jeg har endnu ikke fundet anlægget, hvor kunne sige at det bare var det rigtige. Men det er måske fordi jeg er ret kritisk. Hvis jeg efter meget søgning ikke finder noget perfekt, må jeg jo nøjes med noget rimelig godt. Og Thule er på trods af den lyse klang det jeg bedst kan lide til dato. Jeg ved endnu ikke helt hvordan "Min" lyd skal være. Om den skal være blød eller lys, men den må ikke være anstrengende at høre på. Det er alt jeg ved.

Det kender jeg godt, derfor tog jeg for ca 8 år siden springet og købte Mark Levison, så var den sag ude af verden.

Måske du skulle overveje at gå en klasse eller to op, det kan faktisk godt høres, men selvfølgelig også mærkes på pengepungen i den grad, men det er lidt nememre deroppe at finde noget tilfredstillende skulle jeg mene.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Tonny skrev:

Helt sikkert, men hvad der er endnu mere sikkert er at det er en balandingssag, noget fungerer skide godt, andet ikke !! Det drejer sig jo bare om at finde blandingen som passer DIG Sværere er det vel ikke.

Vi er helt enige her.

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 September 2003 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Ha det er da godt at man kan blive enige en gang imellem, hvor mange ka prale af det her !!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
Ha det er da godt at man kan blive enige en gang imellem, hvor mange ka prale af det her !!

Ja, det er en sjældenhed herinde..Lad os alle klappe.

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 September 2003 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

OKI

Simon Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Er der ikke noget fornuftigt i klassen under 100.000 kr per anlæg?

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Simon Riis skrev:
Er der ikke noget fornuftigt i klassen under 100.000 kr per anlæg?

Jo da, rigtig meget enddag, men hvis du ikke rigtig kan finde fuld tilfredshed i nogen af disse produkter, så må du jo gå en klasse op og prøve der, men det koster.

Alternativt så prøv at samle et anlæg af forskelige fabrikanter og dan dig den lyd du vil have, nogen laver jo kanon cd afspilelre, men måske ikke så gode forstærkere og omvendt, jeg tror du vil få mere ud af at købe lidt forskeligt i klassen under 100.000

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 September 2003 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Tro mig på den anden side af 100k bliver alting ypperst meget mere besværligt !!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
Tro mig på den anden side af 100k bliver alting ypperst meget mere besværligt !!

Det er korrekt, men det er faeme besværet værd.

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 19 September 2003 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Kimber er et godt kabel, har selv haft gode erfaringer med PBJ og 4TC til Et Densen setup. Til Thule er det måske lidt for meget af det lyse eller Prøv Audioquest Midnight/Forest højtalerkabel og Ruby/Emerald signal det kan købes brugt til meget fornuftige penge
Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 September 2003 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Joo dettt   ææææ er vel derfor at man er endt her !! Men billigt ææææ !!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes