Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 11:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nordost Super Flatline Mk. 1 vs. Mk. 2? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvad er forskellen på Nordost Super Flatline og Nordost Super Flatline Mk. II?

Skal bruge det mellem en H/K AVR 4550 og et sæt B&W DM603 S3.

På forhånd tak.

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Ja, det er sku et godt spørgsmål Jeg har selv kigget på Nordost Super Flatline Mk. II nemlig. Jeg tror helt ærligt ikke der er nogen forskel på de 2.....måske udseendet

Til top Vis dolese1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dolese1

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 03:23 | IP-adresse registreret  

Come on, ved at der er flere herinde der har haft Nordost Super Flatline...

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Nordost
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 28 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej Rapper,

Forskellen mellem mk1 og mk2 er at vi på mk2 renser overfladen på lederne med ultralyd, således at vi er istand til at ekstrudere teflonen omkring lederen meget mere nøjagtigt. Hvilket i praksis betyder mindre tolerancer på kablet, hvilket igen betyder bedre ydeevne.

Flatline Gold og Super mk2. er klart bedre lydende..

Med venlig hilsen

Lars

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Er "Nordost" brancemedlem???  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hvis det drejer sig om Lars Kristensen så burde han være, men han ville nok bare hurtigt give et svar og redaktionen har nok ikke nået at oprette ham som BM.

Men fedt at der er en repræsentant fra Nordost herinde.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Tror nu hurtigt han kan få der hedt herinde.

Nordost
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skriver ikke her på vegne af Nordost, men på egne vegne .

MVH

Lars

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Det glæder mig at der (endelig) er en der ved noget faktuelt om Nordost og deres produkter, som stiller op. Der har i rigtig lang tid været uforholdsmæssig megen svinen-til overfor NO´s produkter og meget af det har kørt på faktuelt forkerte oplysninger om bl.a. impedans, DCmodstand, m.m.m.

Jeg mener omvendt af Ikke-Slipsefyr, at der ikke bliver tale om Lars får det hedt. Hvorfor skulle han få det hedt når det tværtom er dem der sviner til der får modstand?

Jeg regner dog ikke med vi kan få endelig afgjort om der er de påståede vilde fortjenester for forhandlere, som Kurt von Kubik har påstået gentagne gange. Det er jo lidt ærgeligt men forståeligt at bruttoavancer ikke kan oplyses og hvis det bliver er oplysningen måske bevidst vildledning. Som andre konkurrerende producenter ville gøre, så det er nok ligemeget med de omtalte avancer.

Har iøvrigt lige læst HighFidelitys test af NO´s strømkabler. Det er jo indiskutabelt hvad de når frem  til af posistivt syn på dem, men som Kurt igen har påstået, så er Sven Bilén jo både købt og betalt af NO eller kan ikke høre.

Nå, men velkommen ihvertfald!

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Det glæder mig at der (endelig) er en der ved noget faktuelt om Nordost og deres produkter, som stiller op. Der har i rigtig lang tid været uforholdsmæssig megen svinen-til overfor NO´s produkter og meget af det har kørt på faktuelt forkerte oplysninger om bl.a. impedans, DCmodstand, m.m.m.

Jeg mener omvendt af Ikke-Slipsefyr, at der ikke bliver tale om Lars får det hedt. Hvorfor skulle han få det hedt når det tværtom er dem der sviner til der får modstand?

Jeg regner dog ikke med vi kan få endelig afgjort om der er de påståede vilde fortjenester for forhandlere, som Kurt von Kubik har påstået gentagne gange. Det er jo lidt ærgeligt men forståeligt at bruttoavancer ikke kan oplyses og hvis det bliver er oplysningen måske bevidst vildledning. Som andre konkurrerende producenter ville gøre, så det er nok ligemeget med de omtalte avancer.

Har iøvrigt lige læst HighFidelitys test af NO´s strømkabler. Det er jo indiskutabelt hvad de når frem  til af posistivt syn på dem, men som Kurt igen har påstået, så er Sven Bilén jo både købt og betalt af NO eller kan ikke høre.

Nå, men velkommen ihvertfald!

Nu var min sætning mest af alt ment som en spøg,men netop på bagrund af den megen kritik omkring Nordost herinde som jeg ikke mener  handler om at svine nogen til, enhver herinde har lov at have sin mening om et produkt uden det straks bliver til at man sviner det til.

Det er ligesom hvis man kommer til at sige noget forkert om en indvandrer, så er man straks racist.

Underlig verden vi lever i ikk.

Nordost
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Hej Dige,

Det er dejligt at blive ønsket velkommen på en sober og anstændig måde. Tak skal du ha'.

Vedr. avancer.

Jeg læst med stor fornøjelse at Nordost + mange andre producenter giver forhandlerne avancer op til ca 98%. det næste bliver vel at vi bliver beskyldt for at forære vores produkter væk, i det tilfælde vil forhandleren jo opnå en avance på 100%, hvilket vil være det helt optimale.

De fleste produkter du vil finde i en HIFI-butik vil give forhandleren en avance på typisk 25 til 40%( enkelte måske op til 50% ).. Taget i betragtning at forhandleren har store omkostninger så som husleje, løninger, annoncering etc. er dette vel ikke for meget..

Distributør avancen ligger typisk en del under forhandleravancen, da disse som regel ikke har helt så høje omkostninger når det f.eks gælder husleje og lign.

Efter Kurt Kubiks mening er producenterne den helt store skurk. Jeg tror at der er en del producenter der ville være glade for en brutto avance på 30 til 40%, men iøjeblikket er der en del der ikke har det på grund af et vigende marked og meget vanskelige konkurence vilkår, f.eks Kinesiske billig producerede højttaler kabinetter, hvilket har tvunget Jamo i knæ( læs Børsen)..

Vedr. pressen  er det helt klart at Nordost + mange andre selvfølgelig har mere eller mindre købt hele verdens pressen for adskellige milliarder af $$$.

Med venlig hilsen

Lars

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Nordost]

Hej Dige,

Det er dejligt at blive ønsket velkommen på en sober og anstændig måde. Tak skal du ha'.

Vedr. avancer.

Jeg læst med stor fornøjelse at Nordost + mange andre producenter giver forhandlerne avancer op til ca 98%. det næste bliver vel at vi bliver beskyldt for at forære vores produkter væk, i det tilfælde vil forhandleren jo opnå en avance på 100%, hvilket vil være det helt optimale.

Tja, personligt vil jeg helst købe til kostpris - 110%  

Vedr. pressen  er det helt klart at Nordost + mange andre selvfølgelig har mere eller mindre købt hele verdens pressen for adskellige milliarder af $$$.

- Selvfølgelig har I det

Sorry, kunne ikke lade være............................

mvh.

J/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Nordost: Tak for dit svar, det var ganske brugbart

Hehe, så indlægget her i morges, fik bare ikke svaret. Vidste at folk ville FARE op fordi der pludselig var et nyt brancemedlem. Er mig en stor ære at have den første tråd føromtalte person poster i

Andre herfra der har erfaringer med dem?

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Nah; jeg spurgte bare fordi det ikke fremgik, at "Nordost" var brancemedlem. Jeg har selv entry-level Nordost og er glad og tilfreds!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes