Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Kvaliteten i frekvenserne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Hvad synes I generalt om kvaliteten af radiostationerne
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
10 [18,87%]
28 [52,83%]
8 [15,09%]
7 [13,21%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 02 December 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Hvad synes I generalt om kvaliteten af det de danske radiostationer sender ud til lytterne anno 2004... Der er sket meget siden dengang der kun var DR. I dag bugner frekvenserne af diverse lokal radioer og nye kommercielle stationer som The Voice, 100 FM osv. Men hvad synes I? Dækker valgmulighederne ikke så kom bare med jeres egen mening... tænker ikke på selve lydkvaliteten, men kvaliteten af deres produkt.

Personligt hører jeg kun radio i bilen og det er nu mere for at bryde stilheden og  et håb om et nummer jeg kan lide. Ofte synes jeg at lyden af min Peugeot er langt bedre musik end det jeg hører i radioen.  Specielt "The Noice" og diverse lokalstationer kan være slemme... det er bare det samme og samme og det samme!! og kun indholdet af top 10-listen. 100FM er dog noget bedre til at variere sig. Kan også lytte til P3, men det er sjælent. Derhjemme lytter jeg udelukkende til CD'er og diverse rock-kanaler på nettet. Glæder mig iøvrigt til at radio over nettet bliver mere udbredt, for synes det er fedt man kan lytte til en kanal der KUN spiller ens ynglingsgenre! 

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 December 2004 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Synes nu selve lyd kvaliteten er udemærket, hvis man ser bort fra de små lokal stationer

Hvar der ikke også nogen på et tidspunkt der snakkede om at DR's bedste udstyr var henvist til P1 (færrest lyttere men mest klassisk musik...) Synes nu personligt at P3 lyder fint. Men det kommer jo også meget an på ens tuner!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 02 December 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Hej

hører mest radio på arbejdet og da er det helst p3 eller p1 - radio 2 kan jeg ikke holde ud, jeg ved ikke helt hvorfor, for den musik de spiller er for det meste ok ( der mangler nyhederne ) - sky radio er bedre end jeg frygtede den ville blive ( deres reklamer genere mig ikke så meget og nyhederne er ok ) - vores lokale radio sydhavsøerne har en frisk og ligefrem måde at formidle radio på og har meget lokalt stof både sport og kulturelt, så den er ok

for det meste syntes jeg at kvaliteten af diverse radio kanaler er ok, selvfølgelig med programmer ind imellem der ikke siger mig noget, men så skifter jeg bare station

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 December 2004 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er udmærket tilfreds med de kanaler jeg har. Udover almindelig FM, kan jeg også modtage et væld af forskelle stationer, via min satellit receiver. Jeg kan altid finde noget jeg gider at høre, uanset hvilket humør jeg er i.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 December 2004 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

jeg glæder mig til at jeg får min bestilte dab, så slipper jeg for selvfede radioværter der kun elsker at høre deres egen stemme.

derfor hører jeg pt næsten kun p2 og p3, men går uden om de programmer der inkluderer Dan Rachlin og kopier heraf samt the Noice og de programmer der efterligner den station.

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 December 2004 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

P3 kører på arbejdet hver eneste dag og den station synes jeg er toppen. Eneste nitte er at man får de samme nyheder serveret ret mange gange

Voice, 100, Pop FM, Sky og hvad de ellers hedder lytter jeg kun til meget sjældent.

Hygge
JJ

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 December 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jeg hører udelukkende P1 og P2. Det går jeg tilgengæld hver dag. Jeg synes kvaliteten og variationen på P3 er ikke eksisterende. Det er for intetsigene og POP'et på den overfladiske måde.

Jeg hader reklamer så voice, sky osv er ikke mig.

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 December 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Kvaliteten er rigtig god på DR, lokal stationerne har noget en noget dårligere kvalitet - ikke kun lydmæssigt, men også på indhold m.v. Værterne er alt for "friske" med den uendelige strøm af platte vittigheder.

Jeg lytter stort set kun til P3. Deres dag programmer minder dog meget, indholdsmæssigt, om lokal stationerne - bare uden reklamer, men bedre værter.

P3 åbner til gengæld op om aftenen: Før festen, fest udvalget, monkey business m.v.

Dog passer det lige med at når jeg kører på arbejde forbi Randers at jeg kan høre radio abc - de spiller nemlig start 90'er euro dance - charmerende på en lidt fesen måde. Men der er da nogle nostalgisk gode ind imellem

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 December 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:
Jeg hører udelukkende P1 og P2. Det går jeg tilgengæld hver dag. Jeg synes kvaliteten og variationen på P3 er ikke eksisterende. Det er for intetsigene og POP'et på den overfladiske måde.

Jeg hader reklamer så voice, sky osv er ikke mig.

Kan kun være enig med hensyn til P3, lytter man udenlukkende på den kanal får man vidst et meget svævert syn på udvalget af musik.

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 December 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Kan kun være enig med hensyn til P3, lytter man udenlukkende på den kanal får man vidst et meget svævert syn på udvalget af musik.

Hmm.. Nææææh...

Min CD-samling ligger meget langt fra de typiske P3-numre. Men, det er i mine ører god underholdning og god arbejdsmusik.

De plader jeg ofte lytter til derhjemme gør det umuligt at arbejde samtidig

Hygge
JJ

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

Hmm.. Nææææh...

Min CD-samling ligger meget langt fra de typiske P3-numre. Men, det er i mine ører god underholdning og god arbejdsmusik.

De plader jeg ofte lytter til derhjemme gør det umuligt at arbejde samtidig

Hygge
JJ

Ja nu skal jeg helelr ikke skære alle over een kam..Pesonligt kan jeg bare ikke fordrage det meste af det maskinpopkvidder der køre på den kanal og værterne kæmper en kamp for at overspille deres roller og platheder.

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 02 December 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

På det "almindelige radionet" lytter jeg kun til P3, jeg synes de programmer de sender er gode, fx. Mads og monopolet osv. Så synes jeg også altid de er først med det nye og spændene musik, ex. ugens u-undgåelige. Sky og 100 fm The Vioce osv hader jeg....jeg lyttede en del til dem før i tiden, men det er bare det samme hele tiden! 

På net-radioerne lytter jeg til den shoutcast-kanaler der liger falder i min smag på det tidspunkt.

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 02 December 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hej !

Jeg må sige at jeg lytter mest til P4 og ( P2 Torsdag aften og søndag morgen ) P4 faller i min smag der er en god lyd det samme gæller P2, alle de andre kanaler er ikke vær at lytte til det er det samme man høre og lyden er    men kan godt springe over på Skay / FM100 på arbejde når der er noget jeg ikke gider høre på P4

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

Hej !

Jeg må sige at jeg lytter mest til P4 og ( P2 Torsdag aften og søndag morgen ) P4 faller i min smag der er en god lyd det samme gæller P2, alle de andre kanaler er ikke vær at lytte til det er det samme man høre og lyden er    men kan godt springe over på Skay / FM100 på arbejde når der er noget jeg ikke gider høre på P4

Ja P4 er god og har normalt talende/tænkende værter.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes