Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Årsindkomst (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Hvad er din årsindkomst
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
40 [15,44%]
17 [6,56%]
36 [13,90%]
112 [43,24%]
54 [20,85%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 September 2004 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har ofte spekuleret på om denne sides medlemmer enten er geniale til at spare op eller blot tjener kassen, siden mange af dem hygger sig med anlæg omkring 100K .

Og indkomst må vel være personlig indkomst med mindre der er nogle derude, der har fundet en bedre halvdel, der bidrager økonomisk til HIFI-indkøbene..

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 September 2004 kl. 02:59 | IP-adresse registreret  

a. hvad har det direkte med hifi at gøre? det ville vist lidt være som at spørge til folks hårfarve....? en ting er prisen, noget andet er hvordan man finansierer det...

b. der er allerede lavet noget lignende to-tre gange....

c. eftersom en del af brugerne enten er umyndige skole elever, eller studerende, mener jeg at en sådan afstemning vil blive temmeligt misvisende, i det tilfælde at de alle stemte....

desuden kan enhver idiot der fyldt 18 få et større banklån nutildags....

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 03:10 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

a. hvad har det direkte med hifi at gøre? det ville vist lidt være om at spørge til folks hårfarve....? Den kommentar vil jeg lade stå

b. der er allerede lavet noget lignende to-tre gange....
Det er muligvis mig, der ikke kunne finde en lign. tråd - jeg søgte skam inden jeg lavede den.

c. eftersom en del af brugerne enten er umyndige skole elever, eller studerende, mener jeg at en sådan afstemning vil blive temmeligt misvisende, i det tilfælde at de alle stemte.... Hvis nu alle stemte ville vi kunne se spredningen. Det er jo den der er interessant

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 September 2004 kl. 03:36 | IP-adresse registreret  

Tror altså at du har lagt din skale lidt forkert. Du fokuserer mod den nedre bund med en findeling der, men den ovre lade du står til >400K. Da der også er en del der skriver herinde hvor der er noget tid siden man læste på uni osv, så vill ejeg mener at du skulle haven en deling ved 750K og 1000K også.

Vedrørende det med anlæg til over 100K vil jeg bare sige at vis nogen låner sig til det, så er de helt ude på et vildspor efter min mening. For det første så er anlæg en elendig investering. Det taber i værdi hurtigere end en hest kan løbe. Og 100K skal altså betales tilbage også. Man kan sagtens gå at låne lidt i ny og næ, men i den størrelses orden er det privat økonomisk meget uklogt.

Nu er jeg en af dem som har anlæg i klassen som koster samlet over det en større sprit ny mellemklasse bil med afgifter og det hele koster. Men man skal jo huske at man jo normalt ikke vandrer ud og køber dette  den samme dag. Det er noget som kommer over tid, selvom der da har det med at ske en masse når interessen lige er på sit højeste igen og bankbogen ikke har det skidt.

HVis man har Hifi interessen så er pris udviklingen ligesom prisudviklingen på den rødvin man drikker.

Da jeg læste havde jeg mange gode stunder med vennerne og vin til 1,99 Dmark, men idag fårstår jeg ikke rigtig hvordan det kunne drikkes, men det kunne det altså med stor fornøjelse. Det er det samme med HiFi. Bibeholder man interessen ja så kommer der med årene til at stå for en del kroner hjemme i stuen.

Men en god investering bliver Hifi aldrig, ligesom rødvin heller ikke gør, selvom der er nogen der prøver at sælge aktier i en investeringsforening med henblik på køb og salg af vine.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 September 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

nu er jeg en lille l**t der ikke er fyldt 15 endnu og jeg har ikke mere tilbafe på mit frikrot (så jeg har tjent 25k i år) og hvor blev de af???
Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 September 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Tror altså at du har lagt din skale lidt forkert. Du fokuserer mod den nedre bund med en findeling der, men den ovre lade du står til >400K. Da der også er en del der skriver herinde hvor der er noget tid siden man læste på uni osv, så vill ejeg mener at du skulle haven en deling ved 750K og 1000K også.

Vedrørende det med anlæg til over 100K vil jeg bare sige at vis nogen låner sig til det, så er de helt ude på et vildspor efter min mening. For det første så er anlæg en elendig investering. Det taber i værdi hurtigere end en hest kan løbe. Og 100K skal altså betales tilbage også. Man kan sagtens gå at låne lidt i ny og næ, men i den størrelses orden er det privat økonomisk meget uklogt.

Nu er jeg en af dem som har anlæg i klassen som koster samlet over det en større sprit ny mellemklasse bil med afgifter og det hele koster. Men man skal jo huske at man jo normalt ikke vandrer ud og køber dette  den samme dag. Det er noget som kommer over tid, selvom der da har det med at ske en masse når interessen lige er på sit højeste igen og bankbogen ikke har det skidt.

HVis man har Hifi interessen så er pris udviklingen ligesom prisudviklingen på den rødvin man drikker.

Da jeg læste havde jeg mange gode stunder med vennerne og vin til 1,99 Dmark, men idag fårstår jeg ikke rigtig hvordan det kunne drikkes, men det kunne det altså med stor fornøjelse. Det er det samme med HiFi. Bibeholder man interessen ja så kommer der med årene til at stå for en del kroner hjemme i stuen.

Men en god investering bliver Hifi aldrig, ligesom rødvin heller ikke gør, selvom der er nogen der prøver at sælge aktier i en investeringsforening med henblik på køb og salg af vine.

Det er da ikke mere sygt end at låne til bil , jeg kender mange folk der ligger ders hus lån om og købe bil hahahaha

næ de penge jeg har i fri værdi i mit hus skal bruges til at leve for når jeg bliver 50år og til jeg smutter .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 27 September 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Enig med Jensen. 3-400.000 kr for en bil, der bare ligner lidt. Der er sgu da for sindsygt, men det er der ingen der har noget imod....heller ikke mig, selvom det er det mest flygtige der findes...en bil. Hifi................der er sgu da sindsygt at bruge mere end 5.000 kr eller hvad ? 

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 September 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

4500 X 12 = pænt fattig.. og har haft 4 måneder uden su plus en husleje på 4600.. hmm et eller andet går ik p***e godt..

må sælge lidt stoffer og andet godt for at klare mig

Nej har haft 25 timer pr uge i en fona indtil jeg flyttede til gylland i juli.. men pt er inkomsten 0 kr og har været det de sidste 4 måneder grundet nogle skrankepaver i su styrrelsen plus at jeg måske har sendt nogle papirer lidt sent..

hvis pengene er helt væk kan man tage lidt arbejde som bartender, men ellers er der sku sjovere på den anden side.

til de nysgerrige skylder jeg 25 k i banken, de femten er til et indskud i lejlighed..

hvem opretter næste tråd:

Hvor tit får hifinørder sex ?

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 September 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Jeg synes egentlig at det var en god ide, hvis du bare lod det stå til folk selv hvordan de vil få råd til deres anlæg - uanset om de har pengene eller ej, er det helt deres egen sag, og hvis løsningen er et lån, så fred være med det - det er ikke værre end så meget andet!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 September 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Enig med Jensen. 3-400.000 kr for en bil, der bare ligner lidt. Der er sgu da for sindsygt, men det er der ingen der har noget imod....heller ikke mig, selvom det er det mest flygtige der findes...en bil. Hifi................der er sgu da sindsygt at bruge mere end 5.000 kr eller hvad ? 

Mvh

Ja jeg har haft ny bil engang og det gør jeg aldrig mere , selvom jeg var heldig at få en del kørepenge i de år så den var betalt ret hurtigt med overskud , men det stoppet skattefar også .

Men om man låner eller ikke gør det er en privat sag , jeg jeg synes nu det er ok .

E ting folk bare skal huske på når de låner max i ders hus , de huspriser falder igen og står man så og skal sælge er man godt på røven , jeg ved godt banker de meget vil låne penge ud til os der har stor friværdi i huset , men man skal tænke sig godt om .

Min kone har tit sagt så lån da det vi kan og du kan købe et nice setup , (kvinde er du syg og betale 30år på det ), næ så heller betale så meget ned jeg kan inden mine børn bliver store også tage et lån så stort man kan og dele dem ud til mine børn .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 September 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hehe, har dedikeret hele min løn til hjemmebio, og har gjort det de sidste par år... Dette har resulteret i et setup til knap 45k som 17årig. Kun tjent ind ved hjælp at et arbejde som undarbejder i den lokale Føtex

Det handler bare om at være en fedtsyl uden at overdrive. Jeg har fx ikke købt tøj i over et år... Er begyndt at sy det sammen når det falder fra hinanden i stedet. Det er vel det man kalder Hi-Fi-ånd

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 September 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

hvis pengene er helt væk kan man tage lidt arbejde som bartender, men ellers er der sku sjovere på den anden side.

Men okay på den anden side, hvem gider at stå en hel nat og lytte til det billigste PA-anlæg, som ejeren af etablisementet overhoved kunne finde ....

Så heller køre mælk for arla-foods og lytte til rammstein for fuld hammer

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 September 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

lån aldrig til noget der reelt koster dig penge. div kun til hus, og intet andet (inflation, værdistigning og fradrag æder rente udgiften til et hus).

således kan man hurtigt få råd til det hifi man gerne vil have, og så er det ens eget, og ikke bankens eller su-styrrelsens...

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 28 September 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen årsindkomst (løn), den snupper konen!
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 28 September 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Om et år så er huset betalt, derefter skal der spares op til nyt hifi anlæg samt løbende forbedringer i huset - kan ikke fordrage at skylde noget og kunne aldrig drømme om at købe på afbetaling.

Har ingen bil ( kun en cykel og har 5 min til arbejde ), ryger og drikker ikke - har ingen børn - får en rimelig løn og tjenestemands pension ( min stilling blev nedlagt for 7 år siden ) så jeg kan rimeligt hurtigt få skrabet lidt gryn sammen.

Er "kun" 43 så jeg har forhåbentlig masser af år tilbage til at nå mine mål i livet og det er bla et ordentligt hifi anlæg.

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 September 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Tjaa.....jeg har da lånt lidt penge efterhånden, til lidt af hvert. Skylder da en del på min (bankens) kværn......men så'en er det bare! Jeg er ikke verdens bedste til at spare op, og det tror jeg sgu ikke lige jeg kan ændre på....og har sådan set heller ikke lyst.

Jeg har intet imod at skylde en 10-15 K på lidt grej, køber man brugt taber man sjældendt det vilde hvis man sælger igen indenfor nogle få år. Jeg er da måske med til at holde min bank kørende......men skidt med det. Så får jeg det grej jeg vil have, og ikke mindst NÅR jeg vil have det. Skylder dog intet på det jeg har nu.....

Hvordan folk får penge til deres grej, synes jeg de selv må styre. For mit vedkommende er det ikke noget jeg vil blande mig i, bare folk er glade og tilfredse med det de har. Det gælder jo også om at leve livet, mens man er her. Ikke fordi jeg regner med at skulle herfra foreløbeligt.......men er der noget jeg gerne vil have indenfor en realistisk grænse, så skal jeg nok få fat på det.

Glæden ved at have et fedt anlæg, opvejer til fulde det lidt triste ved gælden i banken......og hvis man som almindeligt menneske en dag vil have hus, så skal der jo alligevel lånes en god sjat penge! Så er det er skylde 50 K til grej jo intet i forhold....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

angrii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Helt enig dumbo

Til top Vis angrii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angrii

angrii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=dumbo]

Helt enig dumbo

Jeg er ikke verdens bedste til at spare op, og det tror jeg sgu ikke lige jeg kan ændre på....og har sådan set heller ikke lyst.

Til top Vis angrii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angrii

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Hej

Om et år så er huset betalt, derefter skal der spares op til nyt hifi anlæg samt løbende forbedringer i huset - kan ikke fordrage at skylde noget og kunne aldrig drømme om at købe på afbetaling.

Har ingen bil ( kun en cykel og har 5 min til arbejde ), ryger og drikker ikke - har ingen børn - får en rimelig løn og tjenestemands pension ( min stilling blev nedlagt for 7 år siden ) så jeg kan rimeligt hurtigt få skrabet lidt gryn sammen.

Er "kun" 43 så jeg har forhåbentlig masser af år tilbage til at nå mine mål i livet og det er bla et ordentligt hifi anlæg.

Det lyder sgu, undskyld mig, som et halvkedeligt liv du har dig der....se og find dig en kone du kan få lavet en hi-fi freak ud af, få lavet nogle unger der kan pille lidt ved anlægget sammen med farmand.....

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Min kone har tit sagt så lån da det vi kan og du kan købe et nice setup , (kvinde er du syg og betale 30år på det ), næ så heller betale så meget ned jeg kan inden mine børn bliver store også tage et lån så stort man kan og dele dem ud til mine børn .

Det er sådan det skal skrues sammen.....kun låne til huset, bilen øhrmm...nu gik det vist galt igen . Nej, Jensen har en pointe....det er dyrt at være fattig men det er endnu dyrere at være en gældsat fattig.....

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes