Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Cinemaxx Århus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 November 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg var i går inde og se Konge Kablen, en efter min mening super god film.

Jeg så den i Cinemax i Århus sal 8. dette var tilgengæld en skuffelse.

Biografen er helt ny og man skulle tro der var nogle krav til en sådan ny biograf, et burde være at man ikke skulle kunne høre noget fra de andre sale.

Men i Cinemax i Århus er det så dårligt i sal 8, flere gange under stille dialoger i filmen, bragede det løs fra salen ovenpå det var så irreterende at jeg var lige ved at gå, det var simpelthen for ringe.

Nu er jeg måske en krævende biogænger, men det er sku da irreterende at betale 140 kr. for 2 biletter 150 kr. for sodavand og slik og glæder sig til at se en god film, som så bliver ødelagt.

Det var en trist oplevelse, og det er for mit vedkommen sidste gang jeg tager i en af de små sale i Cinemax i Århus.

Er der andre der har været i Cinemax i Århus som har oplevet dette ?

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 November 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Er der andre der har været i Cinemax i Århus som har oplevet dette ?

Ikke lige dette, men jeg går generelt ikke i Cinemaxx længere, jeg går konsekvent i Biocity i stedet. Først og fremmest fordi der er _alt_ for skarpt lys i trapperne, sidder man uheldigt bliver man direkte blændet under filmen. Usandsynligt dårligt design imho. Desuden bryder jeg mig ikke om det buede lærred i den store sal. En mindre detalje er en oplevelse jeg havde da jeg skulle se "Dark Water" - under musikken inden filmen bemærkede jeg at en basenhed i højre side raslede, enheden var simpelthen defekt. Da jeg påtalte det blev der vild panik, de piskede rundt og testede den ene kanal efter den anden, hvorefter jeg 20 minutter senere kunne høre en gut sige "det er bassen i højre side" (NO sh*t, SHERLOCK!). De fik koblet enheden fra og filmen blev spillet, og der blev uddelt fribilletter til alle, så servicen i situationen var helt i top - men der er ikke lige topkarakterer for snarrådighed hos operatøren...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 27 November 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Kan også kun være enig i at Cinemaxx var en skuffelse! Det eneste positive jeg sådan lige har lagt mærke til, er at biograf sæderne er rigtig gode ;-)

Men jeg går også meget hellere ned i Biocity/Cinecity istedetfor!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

morden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 27 November 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu heller ikke til det buede lærred i den store sal, men har ellers gode erfaringer i cinemaxx i Århus.

Faktisk er det den bio, hvor jeg har haft den bedste oplevelse. Jeg kan ikke huske nummeret, men det var en af de mindre sale - alt var bare afstemt perfekt. Filmen var en ret dårlig remake af Texas Chainsaw Massacre, men lydsporet er godt, og det var i denne sal meget intenst og nærværende - jeg har ikke hørt det bedre i nogen bif.

Det skal dog lige siges at salen kun var ca. 1/4 fuld, det kan vel også ha' lidt at sige. Og så vidt jeg husker er det den sal for enden af højre side, lige efter trappen op til de øverste sale.

Otto; jeg har nu også oplevet tekniske problemer flere gange i CC og dér skal man også klage før der sker noget, med mindre det er hele billedet der mangler, det reagerer de trods alt på :)

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 November 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

morden skrev:
Otto; jeg har nu også oplevet tekniske problemer flere gange i CC og dér skal man også klage før der sker noget, med mindre det er hele billedet der mangler, det reagerer de trods alt på :)

Det var nu ikke så meget det at der skulle klages, mere at jeg efter tre gange at have sagt ordene "det er basenheden i højre side der er defekt", hvilket blev ignoreret, 20 minutter senere kunne høre præcis samme ord komme ud af en medarbejders mund... Det kunne nu aldrig få mig til at skifte biograf af den grund, jeg synes bare det var morsomt. (Jeg har sikkert selv lavet meeeget værre ting...) Og servicen i situationen var som nævnt i orden, fribilletterne faldt prompte uden at nogen havde brokket sig yderligere. Men lyset i trapperne, det er sgu for ringe.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 27 November 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Jeg så The Incredibles i sal 4, og blev generet af at der var en pixelfejl nederst i billdet. Da den ikke var der permanent, gad jeg dog ikke sige noget, af frygt for at blive til grin, plus jeg ikke er sikker på at der sidder en DLP projektor i sal 4, så det kunne jo være på filmen.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 November 2004 kl. 05:25 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Jeg så The Incredibles i sal 4, og blev generet af at der var en pixelfejl nederst i billdet. Da den ikke var der permanent, gad jeg dog ikke sige noget, af frygt for at blive til grin, plus jeg ikke er sikker på at der sidder en DLP projektor i sal 4, så det kunne jo være på filmen.

Eftersom Cinemaxx i Århus ikke har en DLP projektor, så vil det være et pænt godt gæt at det skyldes filmen og ikke biffen...

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 November 2004 kl. 05:39 | IP-adresse registreret  

I københavn er cinemaxx ikke meget bedre, første gang jeg var der, var der en højttaler der var faldet ud af lærredet så der hang en flap ned. 2 måneder efter endte jeg op i samme sal. Men tja,.. jeg tænkte at det var nok fikset. Men NEJ.. så sad jeg og så endnu en film med god flap i øverste venstre hjørne som manglede...

Jeg holder mig til Imperial, Palladium og empire.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 November 2004 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

sjovt nok er det omvendt i odense.....

omend de havde et forsøg med en ekstra stor cinemaxx.. bare to fejl....

A. en biocity tættere på selve byen.

B. det var den eneste forretning i et nyt kæmpekompleks (der stadigt står tomt hvis nogle er interesseret... ligger for enden af gågaden.)

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004
Sendt: 28 November 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Kim => Sådan var det jo også i kbh til at starte med, lå for langt fra byen og der var mennesketomt på fisketovet.

Jeg er personligt blevet træt af biograferne, man sidder af helvede til og sidst jeg var i biffen var der nogle der hostede ca hver 30 sekundt.

Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 28 November 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Et generelt problem med Cinemaxx Århus er, at de simpelthen skruger for højt op! Har flere gange oplevet af lyden har været generende høj! Er der andre der kan nikke genkendende til det?

Til gengæld er det de lækreste biografstole man kan tænke sig, man sidder dælme godt

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 28 November 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

Til gengæld er det de lækreste biografstole man kan tænke sig, man sidder dælme godt

Så har du ikke været i Empire bio i københavn .. de har nice sæder

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Spider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 November 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Imperial er den bedste bio jeg har været i uden tvivl...
Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 November 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Jeg var i én af Cinemaxx's små sale i Århus sidste år med arbejde, og der var stolene sgu ikke ret store/brede synes jeg. I hvert fald ikke skabt til folk i 0,1 tons-klassen...

Var dog i Sal 1 i tirsdags, og der var lidt bedre plads (og nej, er ikke blevet mindre siden sidste år!). Iøvrigt var det er ganske fin oplevelse.....ikke noget klage over der....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 November 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

Et generelt problem med Cinemaxx Århus er, at de simpelthen skruger for højt op! Har flere gange oplevet af lyden har været generende høj! Er der andre der kan nikke genkendende til det?

Ja jeg syntes også de spiller for højt, især under de indledende reklamer hvor man kan høre samtlige enheder stå og hive efter vejret bagefter.

I starten i Biocity spillede de også for højt, men efter at rigtig mange biografgængere klagede, blev der skruet lidt ned og det hjalp meget.

Med henblik på sæderne, ja så er de sku alt for små i Cinemaxx, de har satset på at stoppe så mange sæder ind i hver sal, at de er så smalle at er man 176 cm og vejer 0,1 tons, sidder man rent ud sagt af l**t.

Nej den eneste bio der dur i Århus er BIOCITY.

Godt gået Biocity

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes