Forfatter |
|
danish-analog Forum Bruger

Tidl. Hifishark/Dacapo Audio
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 22 April 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en rigtig super DAC, som man burde investere i.
Jeg undrer mig bare meget over, at den bliver prissat næste dobbelt så højt i Danmark end i USA. Faktisk kostede DACen under USD 900 indtil for et par måneder siden, hvor man p.g.a. succesen hævede prisen til USD 975,00. Men der er stadigt langt op til den pris på DKK 10.000 vi skal give i Danmark.
Der er selvfølglig fri prissætning, men p.g.a. den mere globaliserde verden tror jeg ikke det er en klof prissætningspolitik, den danske importør fører. Jeg tror mange gerne vil give lidt ekstra for at handle i Danmark, men ikke 70% mere. Det er blot min mening.
Mange hilsener
Ole
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 22 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig hørt den... Men de billeder man ser af indmaden, ligner ihvertfald ikke noget til 10.000kr
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 22 April 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal lige huske at medregne at den danske moms er højere, når man sammenligner. Derfor er den også, af samme grund, billigere i Tyskland.
|
Til top |
|
|
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
Sendt: 22 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Man skal lige huske at medregne at den danske moms er højere, når man sammenligner. Derfor er den også, af samme grund, billigere i Tyskland. |
|
|
Benchmark dac 1 koster 1000 euro i tyskland (listepris) altså er det ikke kun moms til forskel
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 22 April 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clouseau skrev:
Spencer skrev:
Man skal lige huske at medregne at den danske moms er højere, når man sammenligner. Derfor er den også, af samme grund, billigere i Tyskland. |
|
|
Benchmark dac 1 koster 1000 euro i tyskland (listepris) altså er det ikke kun moms til forskel
Mvh Claus |
|
|
Nej, men i Tyskland er der en hårdere konkurrence, og dermed en lavere fortjeneste pr. eksemplar. Til gengæld er der lidt flere kunder som kan købe, og give en fin omsætning alligevel, ved at skubbe tilsvarende flere eksemplarer over disken.
Køber du ti stk. hos den danske importør, så kan du nok få dem lidt billigere. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 April 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Clouseau skrev:
Spencer skrev:
|
|
Mvh Claus |
|
|
Nej, men i Tyskland er der en hårdere konkurrence, og dermed en lavere fortjeneste pr. eksemplar. Til gengæld er der lidt flere kunder som kan købe, og give en fin omsætning alligevel, ved at skubbe tilsvarende flere eksemplarer over disken.
Køber du ti stk. hos den danske importør, så kan du nok få dem lidt billigere.
|
|
|
Og køber du ti stk. hos den tyske forhandler får du dem også billigere. Men det ændrer stadig ikke på, at det er usmart for den danske importør, at der er så stor forskel på priserne i to nabolande.
Jeg var slet ikke klar over, at prisen i Tyskland ikke var meget højere end i USA. Jeg kan da kun synes det er lidt synd for den danske forhandler at han skal prøve at sælge dt samme produkt til en så meget højere pris.
Ole
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 22 April 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så godt som alt hifi er meget billigere i tyskland. Se www.guenstiger.de for eksempler. Der kan være mange penge at spare.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 22 April 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting er i hvert fald sikkert venner, i får den ikke gratis. .
Prøv at surfe lidt på nettet, jeg har da fundet den i sort til omkring 7-8000 så vidt jeg husker og iøvrigt mener jeg at have set éen til salg herinde i køb og salg til 7700 kr.
Så mulighederne er mange og man får i mine øre ikke ret meget under 20-30.000 der kan hamle op med den. Sååå.... dyr ? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 22 April 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en i sort helt sprit ny den skulle jeg gi 7700 for
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 23 April 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
danish-analog skrev:
Jeg var slet ikke klar over, at prisen i Tyskland ikke var meget højere end i USA. Jeg kan da kun synes det er lidt synd for den danske forhandler at han skal prøve at sælge dt samme produkt til en så meget højere pris. |
|
|
"Skal"? Bestemmer man da ikke selv hvad man vil sælge sine ting for? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 23 April 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og så får man den ikke soldt  , slet efter den omtale den har fået her  , mon der ikke kommer nogle ud på tilbud
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 April 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
danish-analog skrev:
Jeg var slet ikke klar over, at prisen i Tyskland ikke var meget højere end i USA. Jeg kan da kun synes det er lidt synd for den danske forhandler at han skal prøve at sælge dt samme produkt til en så meget højere pris. |
|
|
"Skal"? Bestemmer man da ikke selv hvad man vil sælge sine ting for?
|
|
|
Næææ i.h.t.lovgivningen så skal" han jo ikke. Uden at jeg dog som dig kender branchen indefra, så er det da mit helt klare indtryk, at hifibranchen, særligt den mere niecheprægede, som håndterer det udstyr vi nørder her på debatsidderne interesser os for, ikke opererer med fri prisdannelse.
Det bliver dog et udokumenteret postulat fra min side, som slet ikke har rod i virkeligheden, andet end en fuldstændig tilfældig rundsurfen på de danske hifibutikkers hjemmeside. Men denne ensartethed i priserne er sikkert helt tilfældig, hvilket jeg selvfølgelig også hermed gør mig til talsmand for, idet enhver anden påstand ville betyde at man påstod at der foregik noget ulovligt, og det har jeg intet belæg for at påstå.
Ole
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 23 April 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen gange tjener man mere på at sælge mindre til en højere pris, end mere til en lavere pris. Otto har engang lavet et indlæg om det. Men altså lad nu sælgerne om at sælge. Hvis man synes at det er for dyrt i Danmark i forhold til USA, så kan man jo bare købe i USA. Længere er den vel ikke.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|