Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 08:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Benchmark DAC1, - for dyr! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
danish-analog
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 April 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en rigtig super DAC, som man burde investere i.

Jeg undrer mig bare meget over, at den bliver prissat næste dobbelt så højt i Danmark end i USA. Faktisk kostede DACen under USD 900 indtil for et par måneder siden, hvor man p.g.a. succesen hævede prisen til USD 975,00. Men der er stadigt langt op til den pris på DKK 10.000 vi skal give i Danmark.

Der er selvfølglig fri prissætning, men p.g.a. den mere globaliserde verden tror jeg ikke det er en klof prissætningspolitik, den danske importør fører. Jeg tror mange gerne vil give lidt ekstra for at handle i Danmark, men ikke 70% mere. Det er blot min mening.

Mange hilsener

Ole

Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Har aldrig hørt den... Men de billeder man ser af indmaden, ligner ihvertfald ikke noget til 10.000kr
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 April 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Man skal lige huske at medregne at den danske moms er højere, når man sammenligner.
Derfor er den også, af samme grund, billigere i Tyskland.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Man skal lige huske at medregne at den danske moms er højere, når man sammenligner.

Benchmark dac 1 koster 1000 euro i tyskland (listepris) altså er det ikke kun moms til forskel

Mvh Claus

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 22 April 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Clouseau skrev:

Spencer skrev:

Benchmark dac 1 koster 1000 euro i tyskland (listepris) altså er det ikke kun moms til forskel

Mvh Claus

Nej, men i Tyskland er der en hårdere konkurrence, og dermed en lavere fortjeneste pr. eksemplar. Til gengæld er der lidt flere kunder som kan købe, og give en fin omsætning alligevel, ved at skubbe tilsvarende flere eksemplarer over disken.

Køber du ti stk. hos den danske importør, så kan du nok få dem lidt billigere.

danish-analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Clouseau skrev:

Spencer skrev:

Mvh Claus

Nej, men i Tyskland er der en hårdere konkurrence, og dermed en lavere fortjeneste pr. eksemplar. Til gengæld er der lidt flere kunder som kan købe, og give en fin omsætning alligevel, ved at skubbe tilsvarende flere eksemplarer over disken.

Køber du ti stk. hos den danske importør, så kan du nok få dem lidt billigere.

Og køber du ti stk. hos den tyske forhandler får du dem også billigere. Men det ændrer stadig ikke på, at det er usmart for den danske importør, at der er så stor forskel på priserne i to nabolande.

Jeg var slet ikke klar over, at prisen i Tyskland ikke var meget højere end i USA. Jeg kan da kun synes det er lidt synd for den danske forhandler at han skal prøve at sælge dt samme produkt til en så meget højere pris.

Ole

Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 22 April 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Så godt som alt hifi er meget billigere i tyskland. Se www.guenstiger.de  for eksempler. Der kan være mange penge at spare.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 April 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

En ting er i hvert fald sikkert venner, i får den ikke gratis..

Prøv at surfe lidt på nettet, jeg har da fundet den i sort til omkring 7-8000 så vidt jeg husker og iøvrigt mener jeg at have set éen til salg herinde i køb og salg til 7700 kr.

Så mulighederne er mange og man får i mine øre ikke ret meget under 20-30.000 der kan hamle op med den. Sååå.... dyr ?

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 April 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en i sort helt sprit ny den skulle jeg gi 7700 for
Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 23 April 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

danish-analog skrev:
Jeg var slet ikke klar over, at prisen i Tyskland ikke var meget højere end i USA. Jeg kan da kun synes det er lidt synd for den danske forhandler at han skal prøve at sælge dt samme produkt til en så meget højere pris.

"Skal"? Bestemmer man da ikke selv hvad man vil sælge sine ting for?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 April 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Ja og så får man den ikke soldt , slet efter den omtale den har fået her , mon der ikke kommer nogle ud på tilbud 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

danish-analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

danish-analog skrev:

"Skal"? Bestemmer man da ikke selv hvad man vil sælge sine ting for?

Næææ  i.h.t.lovgivningen så skal" han jo ikke. Uden at jeg dog som dig kender branchen indefra, så er det da mit helt klare indtryk, at hifibranchen, særligt den mere niecheprægede, som håndterer det udstyr vi nørder her på debatsidderne interesser os for, ikke opererer med fri prisdannelse.

Det bliver dog et udokumenteret postulat fra min side, som slet ikke har rod i virkeligheden, andet end en fuldstændig tilfældig rundsurfen på de danske hifibutikkers hjemmeside. Men denne ensartethed i priserne er sikkert helt tilfældig, hvilket jeg selvfølgelig også hermed gør mig til talsmand for, idet enhver anden påstand ville betyde at man påstod at der foregik noget ulovligt, og det har jeg intet belæg for at påstå.

Ole

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 April 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Nogen gange tjener man mere på at sælge mindre til en højere pris, end mere til en lavere pris. Otto har engang lavet et indlæg om det. Men altså lad nu sælgerne om at sælge. Hvis man synes at det er for dyrt i Danmark i forhold til USA, så kan man jo bare købe i USA. Længere er den vel ikke.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes