Nye billeder side 5 25/8-2008! Onkyo TX-SR875 erstatter H/K AVR8500! ny kabel gemmer!
Nye billeder side 4 22/07-2008! Harman Kardon AVR 8500 solgt! Pioneer til låns
Nye billeder side 4, 6/3-2008 Pioneer 428XD - Toshiba HD-EP35 - Spectral Straight ST910
Nye bileder side 4, 28/9-2007 Ny lejlighed og lidt nyt udstyr!
Nye billeder side 3, 21/9-2006 komplet surround set-up!
Nye billeder side 3, 2/3-2006 Infinity Intermezzo 3,5c centerhøjttaler!
Nye billeder side 2, 22/12-2005 Infinity Intermezzo 2,6 baghøjttalere!
Nye billeder side 2, 1/3-2005 med holfi cd!
En lille opdatering!
Udstyret der spilles på i dag:
Fronthøjttalere: Infinity Intermezzo 4,1t
Center: Infinity Intermezzo 3,5
Baghøjttalere: Infinity Intermezzo 2,6
Surroundforstærker: Onkyo TX-SR875
HD-DVD afspiller: Toshiba HD-EP35
Laserdisk: Pioneer cld515
Slimdevices Squeezebox
Minidisc: Sony MDS-JE510 Defekt, overvejer invistering i en anden!
Video: Lumatron billig model fra brugsen
Plasma: Pioneer PDP 428XD
Kabler: Wasatch til front og center!
Sony Playstation 2
Sega Dreamcast
billederne nedenunder er fra da jeg kørte rent stereo!
Mit grej består af følgende:
Fjernsyn: Loewe 4681zp 32" widescreen udemærket fjernsyn jeg købte for en del år siden, har tjent mig godt, men synes nu 32" er for lidt i den nye lejlighed, i det jeg sidder 5 meter der fra, så engang i fremtiden vil jeg da gerne have et nyt, men venter lige og ser tiden an mht digital tv osv (penge)
Forstærker: SOLGT NAD S300, købte den da jeg kunne få den til en ydderste favorabel pris, og da jeg først fik den hjem i hus, blev jeg for alvor ramt af hifi-feberen på ny, så mine højttalere skulle udskiftes! forstærkeren afløste en Arcam AV50 pro logic forstærker på 5*50watt, en udemærket forstærker som også gjorde det godt i stereo, men tåler overhovedet ingen samligning med S300'eren hvor der langt flere detaljer og punch i, en fremragende forstærker, som kommer til at tjene mig i rigtig mange år!
CD: SOLGT Holfi Xaurus NFB REX sidste nye maskine i hjemmet og sikke en maskine, det er virkelig kram, 9 kgs dansk håndværk, en verden til forskel fra min NAD T550, langt mere kontrol over sagerne end nad'en! (kommer billeder så snart jeg kan up loade dem)
DVD: NAD T550 en god maskine til dvd, eneste negative er at den ikke spiller brændte cd'er/dvd'er! men en fin maskine som går det godt med eagles eller phil collins koncerter på dvd, uhh det er super musik!
Minidisc: Sony mds-je510 ja hvad er der at sige: en gammel svend som spiller endnu!
Laserdisc: Pioneer cld 515 købte dyret da dvd var så småt begyndt at komme frem på markedet, jeg mente det var sikrest at købe laserdisc på daværende tidspunkt, er nu sjældent jeg bruger den efterhånden, mest når jeg skal høre min Cher koncert!
Højttaler: Inifinity Intermezzo 4,1t! ledte egentlig efter nye højttalere til min S300 i lang tid, hørte lidt forskelligt bla Dali Helicon 400, JBL TI 5000/TI 10k osv osv, men da jeg var til Lyd og billed udstilling i Århus hørte jeg i experts udstilling et sæt Infinity Prelude MTS, hvilket er deres topmodel til 95000kr, og efter det lyt, var jeg slet ikke i tvivl om, at det var en Infinity jeg skulle eje, men okay 95000kr havde jeg ikke til højttaler (får det nok heller aldrig), men vidste at Audiovision i skive havde den mindre model Intermezzo 4,1t på tilbud, som iøvrigt benytter samme 12" bas enhed og 850 watt forstærker som preluden gør. Så den efterfølgende mandag kørte jeg til Skive, og lørdagen efter var jeg den lykkelige ejer af dette enestående sæt højttalere, som jeg bliver mer glad for hver dag der går! højttalernes placering er efter anvisninger fra Audiovision sådan ca, hvor jeg så til sidst har finindstillet dem! de afløser et sæt System Audio 1050!
Højttalerkabel og Interconnect: Wasatch Cable Works 530 og Wasatch Cable Works Maxamus, kunne få de kabler til en billig pris, så jeg slog til, og jeg må sige de slog benene væk under mig, der kommet langt flere detaljer og perspektivet er noget for sig, alt er faldet på plads nu!
Fremtiden: hmm ja stereoen er sådan set på plads, er yderst tilfreds, dog går jeg og drømmer om at opgradere til surround med infinity hele vejen rundt(gjort) , og højest sandsynlig med en NAD surround forstærker da jeg synes det er et godt makkerpar(blev H/K), så kommer vi jo til næste problem: racket er for bette, så der går jeg og tænker på at lave mit eget, med nogen lega blokke osv! fjernsynet er også ved at have nogen år på bagen, og jeg døjer med at læse teksten, så går og drømmer om et bagprojektions fjernsyn Thomson eller LG!