Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 21:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Micromega WM-10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

now-in-stereo skrev:

Hej drenge


Jeg har skrevet til Micromega for af få en teknisk forklaring på hvorfor WM-10 spiller så meget bedre en standart Air Port.


Jeg vil dog stadig anbefale folk at lytte til produktet, alt i alt er det vel god lyd vi er på jagt efter

<FONT face=ArialMT><FONT
face=ArialMT>

Micromega WM-10 <FONT face=Arial><FONT face=Arial>AirStream
<FONT face=ArialMT><FONT face=ArialMT>is <FONT face=Arial><FONT
face=Arial>NOT
<FONT face=ArialMT><FONT face=ArialMT>just an Airport
Express

<FONT face=ArialMT><FONT face=ArialMT>

The Apple Airport Express is a highly popular, wireless device designed for


listening to music without having a physical connection between the computer


and the music reproduction system.


However, for audiophiles and discerning music lovers, the quality of its sonic


fidelity is limited and clearly not as good as it could be…


When opening the airport express box, some of these limitations are obvious


while others are hidden that in total limit the products ultimate potential. The


two biggest areas that need improvement are:

<FONT face=Arial><FONT face=Arial>

Power Supply <FONT face="Times New Roman">– The <FONT
face=Arial><FONT face=Arial>AE
<FONT face=ArialMT><FONT face=ArialMT><FONT size=2 face="Times New
Roman">uses a very noisy (Electrically) low-cost switch-mode


power supply. These types of power supplies are nightmares for any audio


designer as the noise generated by the supply itself is impossible to remove


once inside the signal path.


This is why WM-10 uses a sophisticated linear power supply. This highperformance


power supply is built with a specially designed very lowbandwidth


R-CORE transformer, which creates a natural line-filter, effectively


removing a great part of the high frequency noise present in the AC mains line.


Robust rectification is deliberately employed using a 25A bridge rectifier where


film capacitors have been inserted in parallel with each diode to smooth the


switching peak.


A smoothing C (capacitor), R (resistor), C (capacitor) network takes care of the


AC mains ripple. A low noise, fast response linear regulator has been selected


to provide a very clean 3.3V supply to the main module. The noise figure of


this main power supply is below 100uV rms from 10Hz to 20KHz. Thanks to


this power supply, the module is now <FONT face=Arial><FONT
face=Arial>“breathing fresh air with almost no


pollution”<FONT size=2 face="Times New Roman">.

<FONT face=Arial><FONT
face=Arial>

Clock <FONT face="Times New Roman">– The less obvious, but weakest part of
the
<FONT face=Arial><FONT face=Arial>AE <FONT face=ArialMT><FONT face=ArialMT><FONT size=2
face="Times New Roman">wireless device is the


clock inside the 88F6-BGH2 Marvell module responsible for the digital data


stream to the D/A converter. This master clock is a simple “gate type”


oscillator, internal to the IC itself, and uses a basic crystal. There are two main


drawbacks to this technique; first, the oscillator shares its power supply with


the rest of the components, and second, the gate oscillator is hard on the


crystal itself and creates jitter.


Micromega designed a very low jitter 25.000MHz clock with a dedicated


extremely low noise power supply. This power supply has its own winding on


the secondary side of the R-CORE transformer and uses sophisticated


regulation techniques to reach a noise level of 7nV/<FONT lang=JA face=ArialMT><FONT
lang=JA size=2 face=ArialMT>√<FONT face=ArialMT><FONT face=ArialMT>Hz. This technical solution


brings a total separation between the main and the clock supply reducing jitter


down to levels that eliminate the harsh time domain errors generally


associated with low quality digital decoding.


Med venlig hilsen


 


Kurt


 


Micromega.dk



Inden armene kommer for højt op. Nyeste digital til analogkonvertere .
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

En ny strømforsyning, en ny clockchip og et nydeligt kabinet, og så ganger vi prisen med 10! Det hænger stadig ikke sammen,
Kurt!

__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4566
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Så lad være med at købe den, og glæd dig over de sparede penge!

At nogen andre synes, at det er et spændende produkt, er vel så deres sag?

Så behøver vi vel ikke jokke mere i den sag?

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 608
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Så lad være med at købe den, og glæd dig over de sparede penge!

At nogen andre synes, at det er et spændende produkt, er vel så deres sag?

Så behøver vi vel ikke jokke mere i den sag?

Mvh, Mikkel.

Selvfølgelig gør vi ikke det Hr. general Gige....

Nu skal vi nok opføre os pænt, og lade være med at stille alt for kritiske spørgsmål mere....



__________________
Mvh. friman
Til top Vis Friman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friman
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Så lad være med at købe den, og glæd dig over de sparede penge!


At nogen andre synes, at det er et spændende produkt, er vel så deres sag?


Så behøver vi vel ikke jokke mere i den sag?


Mvh, Mikkel.




Jeg undres over, hvad du egentligt vil med dette site. Jeg forstår, du er den nye ejer, men de gange, jeg har bemærket, at
du har ytret dig, har det været for at lægge lå på diskussioner, som på en eller anden måde rejser kritik af distributører –
eller rettere - de produkter, distributørerne forhandler.

Det så vi i Red Wine- tråden og nu også her. Der var også masser af redaktionel hjælp til MJ i den sørgelige sag om
forhandlerens forsøg på at snyde en kunde med et par tussegamle Sonus Faber højttalere.

Det ville klæde den såkaldte redaktion, hvis det var jer, der rejste den slags kritiske spørgsmål om et produkts lødighed i
stedet for som nu, hvor i ukritisk lægger floromvundne pressemeddelelser op, og herefter henstiller til, at man skam ikke
skal stille spørgsmålstegn ved de produkter, som har fået gratis omtale.

Vil du ikke have, at vi (jeg) diskuterer, hvad jeg mener om disse produkter og eller deres distributører og deres
markedsføring, kan du jo udelukke mig fra forummet. Jeg vil blot minde dig om, at dette er et brugerdrevet site, som
udelukkende har sin værdi takket være brugerne.

Edit: Der skal stå 'vil' og ikke 'ved' i første sætning. Er rettet.


__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 
Friman
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 608
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
Mikkel Gige skrev:

Så lad være med at købe den, og glæd dig over de sparede penge!


At nogen andre synes, at det er et spændende produkt, er vel så deres sag?


Så behøver vi vel ikke jokke mere i den sag?


Mvh, Mikkel.




Jeg undres over, hvad du egentligt ved med dette site. Jeg forstår, du er den nye ejer, men de gange, jeg har bemærket, at
du har ytret dig, har det været for at lægge lå på diskussioner, som på en eller anden måde rejser kritik af distributører –
eller rettere - de produkter, distributørerne forhandler.

Det så vi i Red Wine- tråden og nu også her. Der var også masser af redaktionel hjælp til MJ i den sørgelige sag om
forhandlerens forsøg på at snyde en kunde med et par tussegamle Sonus Faber højttalere.

Det ville klæde den såkaldte redaktion, hvis det var jer, der rejste den slags kritiske spørgsmål om et produkts lødighed i
stedet for som nu, hvor i ukritisk lægger floromvundne pressemeddelelser op, og herefter henstiller til, at man skam ikke
skal stille spørgsmålstegn ved de produkter, som har fået gratis omtale.

Vil du ikke have, at vi (jeg) diskuterer, hvad jeg mener om disse produkter og eller deres distributører og deres markedsføring, kan du jo udelukke mig fra forummet. Jeg vil blot minde dig om, at dette er et brugerdrevet site, som
udelukkende har sin værdi takket være brugerne.

Dit spørgsmål besvares så udemærket af Quad´s link til Poul "halvpris" hjemmeside-klumme....

EDIT: Den pågældende klumme hedder "Vagthunde og kamphunde og almindelige dumme hunde " til dem der skulle være interesseret....



__________________
Mvh. friman
Til top Vis Friman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friman
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
Mikkel Gige skrev:

Så lad være med at købe den, og glæd dig over de sparede penge!


At nogen andre synes, at det er et spændende produkt, er vel så deres sag?


Så behøver vi vel ikke jokke mere i den sag?


Mvh, Mikkel.




Jeg undres over, hvad du egentligt ved med dette site. Jeg forstår, du er den nye ejer, men de gange, jeg har bemærket, at
du har ytret dig, har det været for at lægge lå på diskussioner, som på en eller anden måde rejser kritik af distributører –
eller rettere - de produkter, distributørerne forhandler.

Det så vi i Red Wine- tråden og nu også her. Der var også masser af redaktionel hjælp til MJ i den sørgelige sag om
forhandlerens forsøg på at snyde en kunde med et par tussegamle Sonus Faber højttalere.

Det ville klæde den såkaldte redaktion, hvis det var jer, der rejste den slags kritiske spørgsmål om et produkts lødighed i
stedet for som nu, hvor i ukritisk lægger floromvundne pressemeddelelser op, og herefter henstiller til, at man skam ikke
skal stille spørgsmålstegn ved de produkter, som har fået gratis omtale.

Vil du ikke have, at vi (jeg) diskuterer, hvad jeg mener om disse produkter og eller deres distributører og deres
markedsføring, kan du jo udelukke mig fra forummet. Jeg vil blot minde dig om, at dette er et brugerdrevet site, som
udelukkende har sin værdi takket være brugerne.


Først og fremmest: Du skal ikke påstå vi hjalp MJ i sagen om ham og Sonus Faber højttalere, det er direkte forkert.

Når vi ser bort fra er det naturligvis meget sjovt at være kritisk, hvis man har noget at have det i. Tråden her startede med
at folk mente, at det var en Apple Airport Express der sad i, men det viser sig, at den har fået en anden clock også og ny
strømforsyning. Engang i mellem bliver man bare træt af at høre folk gøre sig kloge på produkter, og efter at blive
modbevist, så trække prisen frem som som et slags es.

Fx tænker man slet ikke på, at Micro Mega har større udgifter til produktionen, fordi deres produkt produceres i et
betragteligt mindre omfang, Apple har jo også avance på deres Airport Express, når de sælger til Micro Mega og jeg kunne
forestille mig at butikkerne har mindre lagre af Micro Mega end Apple-butikkerne har af Airport Express, hvilket også lægger
en omkostning indover.

Det er for sort/hvidt, den måde mange ser prissætningen på. Hvis man vil dedikere sit liv til at råbe op, når hifiprodukter er
højt prissat i forhold til indholdet, kommer man virkelig også til at dedikere sit liv til det.

At nyhedsteksten roser den til skyerne som værende en Micro Mega innovation, er nok lige lovlig overdrevet, den er jeg helt
med på. Forhandlerne presser alt ros ind i de tekster, de kan komme til, og her er de gået over stregen, efter min mening.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke stillet spørgsmålstegn, ved pris, lyd, design.Når man læser pressemeddelsen, for jeg klart det indtryk, at
det eneste der er tilbage af AE, er den trådløse funktion.Det er det jeg har stillet spørgsmålstegn ved, uden svar.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:


Fx tænker man slet ikke på, at Micro Mega har større udgifter til produktionen, fordi deres produkt produceres i et
betragteligt mindre omfang, Apple har jo også avance på deres Airport Express, når de sælger til Micro Mega og jeg kunne
forestille mig at butikkerne har mindre lagre af Micro Mega end Apple-butikkerne har af Airport Express, hvilket også lægger
en omkostning indover.

Det er for sort/hvidt, den måde mange ser prissætningen på. Hvis man vil dedikere sit liv til at råbe op, når hifiprodukter er
højt prissat i forhold til indholdet, kommer man virkelig også til at dedikere sit liv til det.

At nyhedsteksten roser den til skyerne som værende en Micro Mega innovation, er nok lige lovlig overdrevet, den er jeg helt
med på. Forhandlerne presser alt ros ind i de tekster, de kan komme til, og her er de gået over stregen, efter min mening.

Dét som du og flere andre tilsyneladende fuldstændigt overser, er at det NETOP er den rosenrøde præsentatoin af produkterne der skaber den hårde kritik. Hvis nu producent og forhandler havde fortalt om de fortræffeligheder de tilsyneladende har gjort i strømforsyning og clock, i stedet for at få det til at fremstå som om man har opfundet en helt ny måde at overføre lyd via wifi på (whi-fi???), så er jeg fuldstændigt overbevist om at balladen slet ikke havde været særligt stor. Lidt ligesom at Ayre ikke får specielt meget ballade over at tage 100k for en afspiller der er baseret på Oppo, fordi de helt åbent og ærligt fortæller præcist hvad det er for nogle forbedringer de rent faktisk har lavet.

Uretfærdigt eller ej, så er det producenten der sender et produkt på gaden, der må forsvare det overfor en evt. kritik. Også den ubegrundede kritik. Sådan er det bare, hvis man ikke kan eller vil dét, så må man lade være med at være producent. Ligesom at man må lade være med at drive butik hvis man ikke vil leve op til de på mange måder uretfærdige (for butikken) regler der er for butiskdrift. Hvis folk siger "jamen er det ikke bare en Airport Express i en anden kasse", så må man som producent (som man også gør her) uddybe hvad det er man har gjort anderledes. Det har man så gjort meget fint i dette tilfælde, det giver bare det "lille" problem at det er i direkte modstrid med dét produktet blev markedsført på at være. Det er DÈT der er det helt store problem her, men de to ting kan altså ikke bare sådan adskilles.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4566
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
Mikkel Gige skrev:

Så lad være med at købe den, og glæd dig over de sparede penge!


At nogen andre synes, at det er et spændende produkt, er vel så deres sag?


Så behøver vi vel ikke jokke mere i den sag?


Mvh, Mikkel.




Jeg undres over, hvad du egentligt vil med dette site. Jeg forstår, du er den nye ejer, men de gange, jeg har bemærket, at
du har ytret dig, har det været for at lægge lå på diskussioner, som på en eller anden måde rejser kritik af distributører –
eller rettere - de produkter, distributørerne forhandler.

Det så vi i Red Wine- tråden og nu også her. Der var også masser af redaktionel hjælp til MJ i den sørgelige sag om
forhandlerens forsøg på at snyde en kunde med et par tussegamle Sonus Faber højttalere.

Det ville klæde den såkaldte redaktion, hvis det var jer, der rejste den slags kritiske spørgsmål om et produkts lødighed i
stedet for som nu, hvor i ukritisk lægger floromvundne pressemeddelelser op, og herefter henstiller til, at man skam ikke
skal stille spørgsmålstegn ved de produkter, som har fået gratis omtale.

Vil du ikke have, at vi (jeg) diskuterer, hvad jeg mener om disse produkter og eller deres distributører og deres
markedsføring, kan du jo udelukke mig fra forummet. Jeg vil blot minde dig om, at dette er et brugerdrevet site, som
udelukkende har sin værdi takket være brugerne.

Edit: Der skal stå 'vil' og ikke 'ved' i første sætning. Er rettet.

Jeg ønsker en side, hvor vi kan debattere sagligt og ligeværdigt, men det er ikke dét jeg oplever.

Jeg oplever mere og mere, at forummet bliver en gabestok, hvor man hænger produkter og forhandlere ud, fordi de tør stikke næsen frem og vise deres produkter.

At du - eller andre - synes at produktet er for dyrt, er helt og aldeles sagligt. Det er din mening, og den har du lige så meget ret til, som alle andre der ønsker at deltage i debatten.

Det der gør at jeg blander mig er, når I ikke helmer, men bare bliver ved og ved. Bare fordi I kan! Det er usagligt!

En producent kan prissætte sit produkt som han vil. Hvis du ikke har råd - eller lyst - til at købe produktet, så lad være. Skriv blot at du synes det er for dyrt, men lad det blive ved dette ene indlæg. Resten er bare fnidder og mudderkastning. At skrive det igen og igen, gør det ikke mere rigtig. Du har givet udtryk for din mening en gang... det burde være nok.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Fx tænker man slet ikke på, at Micro Mega har større udgifter til produktionen, fordi deres produkt produceres i et betragteligt mindre omfang, Apple har jo også avance på deres Airport Express, når de sælger til Micro Mega og jeg kunne forestille mig at butikkerne har mindre lagre af Micro Mega end Apple-butikkerne har af Airport Express, hvilket også lægger en omkostning indover.


Meget muligt at der skal højere absolut (ikke nødvendigvis %-mæssigt) avance på produkter der sælges i et mindre oplag, men dette afspejler som regel også en langt dyrere direkte produktionsomkostning. Det er desværre ikke altid tilfældet, og som udgangspunkt har jeg svært ved at se hvordan man kan forsvare rebranding af eksisterende produkter, solgt til overpris. Så er jeg egentlig ligeglad med lageromkostninger, mellemled mv. Hvis faktum er at man køber samme vare, til en pris der er mange gange højere end originalproduktet, så er det under alle omstændigheder ikke til forbrugerens fordel.


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Først og fremmest: Du skal ikke påstå vi hjalp MJ i sagen om ham og Sonus Faber højttalere, det er direkte forkert.

Når vi ser bort fra er det naturligvis meget sjovt at være kritisk, hvis man har noget at have det i. Tråden her startede med
at folk mente, at det var en Apple Airport Express der sad i, men det viser sig, at den har fået en anden clock også og ny
strømforsyning. Engang i mellem bliver man bare træt af at høre folk gøre sig kloge på produkter, og efter at blive
modbevist, så trække prisen frem som som et slags es.

Fx tænker man slet ikke på, at Micro Mega har større udgifter til produktionen, fordi deres produkt produceres i et
betragteligt mindre omfang, Apple har jo også avance på deres Airport Express, når de sælger til Micro Mega og jeg kunne
forestille mig at butikkerne har mindre lagre af Micro Mega end Apple-butikkerne har af Airport Express, hvilket også lægger
en omkostning indover.

Det er for sort/hvidt, den måde mange ser prissætningen på. Hvis man vil dedikere sit liv til at råbe op, når hifiprodukter er
højt prissat i forhold til indholdet, kommer man virkelig også til at dedikere sit liv til det.

At nyhedsteksten roser den til skyerne som værende en Micro Mega innovation, er nok lige lovlig overdrevet, den er jeg helt
med på. Forhandlerne presser alt ros ind i de tekster, de kan komme til, og her er de gået over stregen, efter min mening.


I sagen om MJ blev redaktionen bl.a. anmodet om at fjerne de annoncer, MJ havde indrykket, men redaktionen foretog sig
intet.

Jeg har ikke dedikeret mit liv til at kritisere hifi-produkter, som er for højt prissat, men giver gerne min mening til kende, når
der som i dette tilfælde efter min mening er tale om rent optrækkeri. Akkurat som i Lexicon/Oppo-sagen. En ny
strømforsyning (som var nødvendig alt den stund, at den er integreret i den originale Airport) samt en ny clock-chip og et
kabinet retfærdiggør i mine øjne ikke et prishop fra kr. 700 til kr. 7.000. Og det har jeg vel lov til at mene, uden at jeg af
den grund er pris-autistisk eller kværulantisk. Eller for den sags skyld skal sættes på plads af sitetes ejer!

Det, der undrer mig, er såmænd bare, at redaktionen gang efter gang kommer diverse distributører til undsætning, når der
rejses en eller anden form for kritik. Jeg så hellere, at det var jer, der tog de kritiske briller på.   

__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Mastervol skrev:
Fx tænker man slet ikke på, at Micro Mega har større udgifter til
produktionen, fordi deres produkt produceres i et betragteligt mindre omfang, Apple har jo også avance på deres Airport
Express, når de sælger til Micro Mega og jeg kunne forestille mig at butikkerne har mindre lagre af Micro Mega end Apple-
butikkerne har af Airport Express, hvilket også lægger en omkostning indover. Det er for sort/hvidt, den måde mange ser
prissætningen på. Hvis man vil dedikere sit liv til at råbe op, når hifiprodukter er højt prissat i forhold til indholdet, kommer
man virkelig også til at dedikere sit liv til det. At nyhedsteksten roser den til skyerne som værende en Micro Mega
innovation, er nok lige lovlig overdrevet, den er jeg helt med på. Forhandlerne presser alt ros ind i de tekster, de kan
komme til, og her er de gået over stregen, efter min mening.


Dét som du og flere andre tilsyneladende fuldstændigt overser, er at det NETOP er den rosenrøde præsentatoin af
produkterne der skaber den hårde kritik. Hvis nu producent og forhandler havde fortalt om de fortræffeligheder de
tilsyneladende har gjort i strømforsyning og clock, i stedet for at få det til at fremstå som om man har opfundet en helt ny
måde at overføre lyd via wifi på (whi-fi???), så er jeg fuldstændigt overbevist om at balladen slet ikke havde været særligt
stor. Lidt ligesom at Ayre ikke får specielt meget ballade over at tage 100k for en afspiller der er baseret på Oppo, fordi de
helt åbent og ærligt fortæller præcist hvad det er for nogle forbedringer de rent faktisk har lavet.


Uretfærdigt eller ej, så er det producenten der sender et produkt på gaden, der må forsvare det overfor en evt. kritik.
Også den ubegrundede kritik. Sådan er det bare, hvis man ikke kan eller vil dét, så må man lade være med at være
producent. Ligesom at man må lade være med at drive butik hvis man ikke vil leve op til de på mange måder uretfærdige
(for butikken) regler der er for butiskdrift. Hvis folk siger "jamen er det ikke bare en Airport Express i en anden kasse", så
må man som producent (som man også gør her) uddybe hvad det er man har gjort anderledes. Det har man så gjort meget
fint i dette tilfælde, det giver bare det "lille" problem at det er i direkte modstrid med dét produktet blev markedsført på at
være. Det er DÈT der er det helt store problem her, men de to ting kan altså ikke bare sådan adskilles.



Jamen jeg kan ikke rigtig være uenig bortset fra, at jeg mener, at det er muligt at adskille reklametekst vs. indhold fra
diskussionen indhold vs. pris.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev bl.a.:

"...At nyhedsteksten roser den til skyerne som værende en Micro Mega innovation, er nok lige lovlig overdrevet, den er jeg helt med på. Forhandlerne presser alt ros ind i de tekster, de kan komme til, og her er de gået over stregen, efter min mening."

Det er lige netop den problemstilling, jeg ønsker at debattere. Det kan så måske være, at den skal flyttes over i en anden tråd.

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at rosenrød lovprisning af egne produkter har en lang historik inden for alle brancher. Jeg synes bare, at grænsen herfor er ved at være nået. Det bliver sq sværere og sværere for den almindelige forbruger at skelne skidt fra kanel, og derfor synes jeg, det kunne være interessant at høre, hvorvidt andre er enige heri.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Jeg ønsker en side, hvor vi kan debattere sagligt og ligeværdigt, men det er ikke dét jeg oplever.


Jeg oplever mere og mere, at forummet bliver en gabestok, hvor man hænger produkter og forhandlere ud, fordi de tør
stikke næsen frem og vise deres produkter.


At du - eller andre - synes at produktet er for dyrt, er helt og aldeles sagligt. Det er din mening, og den har du lige
så meget ret til, som alle andre der ønsker at deltage i debatten.


Det der gør at jeg blander mig er, når I ikke helmer, men bare bliver ved og ved. Bare fordi I kan! Det er usagligt!


En producent kan prissætte sit produkt som han vil. Hvis du ikke har råd - eller lyst - til at købe produktet, så lad være.
Skriv blot at du synes det er for dyrt, men lad det blive ved dette ene indlæg. Resten er bare fnidder og mudderkastning. At
skrive det igen og igen, gør det ikke mere rigtig. Du har givet udtryk for din mening en gang... det burde være nok.


Mvh, Mikkel.



Distributøren indhenter oplysninger fra producenten, som forklarer forskellen på deres produkt og en standard Apple Airport.
Fint nok. Og det er det svar, jeg reagerer på; altså den nye oplysning. Hvis debatten, efter din mening, skulle have været
lukket der, kunne du jo bare lukke tråden. det er jo også set før.

__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
Mastervol skrev:

Først og fremmest: Du skal ikke påstå vi hjalp MJ i sagen om ham og Sonus Faber højttalere, det er direkte forkert.

Når vi ser bort fra er det naturligvis meget sjovt at være kritisk, hvis man har noget at have det i. Tråden her startede med
at folk mente, at det var en Apple Airport Express der sad i, men det viser sig, at den har fået en anden clock også og ny
strømforsyning. Engang i mellem bliver man bare træt af at høre folk gøre sig kloge på produkter, og efter at blive
modbevist, så trække prisen frem som som et slags es.

Fx tænker man slet ikke på, at Micro Mega har større udgifter til produktionen, fordi deres produkt produceres i et
betragteligt mindre omfang, Apple har jo også avance på deres Airport Express, når de sælger til Micro Mega og jeg kunne
forestille mig at butikkerne har mindre lagre af Micro Mega end Apple-butikkerne har af Airport Express, hvilket også lægger
en omkostning indover.

Det er for sort/hvidt, den måde mange ser prissætningen på. Hvis man vil dedikere sit liv til at råbe op, når hifiprodukter er
højt prissat i forhold til indholdet, kommer man virkelig også til at dedikere sit liv til det.

At nyhedsteksten roser den til skyerne som værende en Micro Mega innovation, er nok lige lovlig overdrevet, den er jeg helt
med på. Forhandlerne presser alt ros ind i de tekster, de kan komme til, og her er de gået over stregen, efter min mening.


I sagen om MJ blev redaktionen bl.a. anmodet om at fjerne de annoncer, MJ havde indrykket, men redaktionen foretog sig
intet.

Jeg har ikke dedikeret mit liv til at kritisere hifi-produkter, som er for højt prissat, men giver gerne min mening til kende, når
der som i dette tilfælde efter min mening er tale om rent optrækkeri. Akkurat som i Lexicon/Oppo-sagen. En ny
strømforsyning (som var nødvendig alt den stund, at den er integreret i den originale Airport) samt en ny clock-chip og et
kabinet retfærdiggør i mine øjne ikke et prishop fra kr. 700 til kr. 7.000. Og det har jeg vel lov til at mene, uden at jeg af
den grund er pris-autistisk eller kværulantisk. Eller for den sags skyld skal sættes på plads af sitetes ejer!

Det, der undrer mig, er såmænd bare, at redaktionen gang efter gang kommer diverse distributører til undsætning, når der
rejses en eller anden form for kritik. Jeg så hellere, at det var jer, der tog de kritiske briller på.   


Forhandlere betaler forud for 6 måneders fri brug af Tilbudsavisen. Hvis du vidste, hvor mange MJ har truet med, og pudset
sin advokat på for mindre, ville du bedre kunne forstå vores bevæggrunde for ikke at fjerne dem med det samme. Det
gjorde vi så sidenhed alligevel, men det er diskussion, der er taget. Back on topic.

Vi har bestemt vores kritiske briller på, men på grund af vores position, er vi nødt til at stræbe mod objektivitet. Det
betyder, at vi bliver nødt til at se kritisk på tingene mere end een gang, og fra flere sider af. Det ville være useriøst af os, at
hoppe med den her slags uden at have hørt produktet, vide hvad det præcist indeholdt og vi kan da slet ikke udtale os om
prissætningen. Den slags mere eller mindre kvalificerede gætterier, er nok heller ikke det, de fleste brugere her på siden vil
være bedst tjent med.

Alle har lov til at have deres meninger, vi skal bare usandsynligt sikre i vores sag for at udtale os kategorisk om et produkt
ud fra et billede og en beskrivelse.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Mastervol skrev bl.a.:


"...At nyhedsteksten roser den til skyerne som værende en Micro Mega innovation, er nok lige lovlig overdrevet, den er jeg
helt med på. Forhandlerne presser alt ros ind i de tekster, de kan komme til, og her er de gået over stregen, efter min
mening."


Det er lige netop den problemstilling, jeg ønsker at debattere. Det kan så måske være, at den skal flyttes over i en anden
tråd.


Der skal ikke herske nogen tvivl om, at rosenrød lovprisning af egne produkter har en lang historik inden for alle brancher.
Jeg synes bare, at grænsen herfor er ved at være nået. Det bliver sq sværere og sværere for den almindelige forbruger at
skelne skidt fra kanel, og derfor synes jeg, det kunne være interessant at høre, hvorvidt andre er enige heri.


/Henrik



Det er en spændende diskussion, som nok fortjener en tråd for sig.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
dreamz skrev:
Mikkel Gige skrev:

Så lad være med at købe den, og glæd dig over de sparede penge!


At nogen andre synes, at det er et spændende produkt, er vel så deres sag?


Så behøver vi vel ikke jokke mere i den sag?


Mvh, Mikkel.




Jeg undres over, hvad du egentligt vil med dette site. Jeg forstår, du er den nye ejer, men de gange, jeg har bemærket, at
du har ytret dig, har det været for at lægge lå på diskussioner, som på en eller anden måde rejser kritik af distributører –
eller rettere - de produkter, distributørerne forhandler.

Det så vi i Red Wine- tråden og nu også her. Der var også masser af redaktionel hjælp til MJ i den sørgelige sag om
forhandlerens forsøg på at snyde en kunde med et par tussegamle Sonus Faber højttalere.

Det ville klæde den såkaldte redaktion, hvis det var jer, der rejste den slags kritiske spørgsmål om et produkts lødighed i
stedet for som nu, hvor i ukritisk lægger floromvundne pressemeddelelser op, og herefter henstiller til, at man skam ikke
skal stille spørgsmålstegn ved de produkter, som har fået gratis omtale.

Vil du ikke have, at vi (jeg) diskuterer, hvad jeg mener om disse produkter og eller deres distributører og deres
markedsføring, kan du jo udelukke mig fra forummet. Jeg vil blot minde dig om, at dette er et brugerdrevet site, som
udelukkende har sin værdi takket være brugerne.

Edit: Der skal stå 'vil' og ikke 'ved' i første sætning. Er rettet.

Jeg ønsker en side, hvor vi kan debattere sagligt og ligeværdigt, men det er ikke dét jeg oplever.

Jeg oplever mere og mere, at forummet bliver en gabestok, hvor man hænger produkter og forhandlere ud, fordi de tør stikke næsen frem og vise deres produkter.

At du - eller andre - synes at produktet er for dyrt, er helt og aldeles sagligt. Det er din mening, og den har du lige så meget ret til, som alle andre der ønsker at deltage i debatten.

Det der gør at jeg blander mig er, når I ikke helmer, men bare bliver ved og ved. Bare fordi I kan! Det er usagligt!

En producent kan prissætte sit produkt som han vil. Hvis du ikke har råd - eller lyst - til at købe produktet, så lad være. Skriv blot at du synes det er for dyrt, men lad det blive ved dette ene indlæg. Resten er bare fnidder og mudderkastning. At skrive det igen og igen, gør det ikke mere rigtig. Du har givet udtryk for din mening en gang... det burde være nok.

Mvh, Mikkel.



Jeg synes du bliver ved med at overse sagens kerne, i pressemeddelelsen bliver produktet jo nærmest præsenteret som verdens 8. vidunder til en pris på 7.000 kr, derfor er det da klart at folk bliver skeptiske på pris kontra produkt når man finder ud af at det "bare" er en forfinet Airport Express. Som AV Precision også er inde på tror jeg ikke at denne debat ville være opstået, hvis der er i pressemeddelelsen havde stået noget ala at Micromega havde taget en AE og forfinet strømforsyningen samt clock.

Jeg synes faktisk det er usagligt bare at sige at "Hvis du ikke har råd - eller lyst - til at købe produktet, så lad være." eller har du hørt produktet? Faktisk synes jeg at folk netop forholder sig kritisk og umiddelbart sagligt til det, spørgsmålet er jo netop hvorfor bliver det lovpriset på den måde i pressemeddelelsen? Hvorfor får vi at vide vi har med en Ferrari at gøre når det i virkeligheden er en forfinet billig sportsvogn. Hvorfor ikke bare være ærlig? Des ærligere pressemeddelelserne er, des mere tror jeg at folk bl.a. her på H4A vil respektere produkterne og kunne forholde sig til dem, i stedet for gang på gang at få stukket blår i øjnenen..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:


Forhandlere betaler forud for 6 måneders fri brug af Tilbudsavisen. Hvis du vidste, hvor mange MJ har truet med, og pudset
sin advokat på for mindre, ville du bedre kunne forstå vores bevæggrunde for ikke at fjerne dem med det samme. Det
gjorde vi så sidenhed alligevel, men det er diskussion, der er taget. Back on topic.

Vi har bestemt vores kritiske briller på, men på grund af vores position, er vi nødt til at stræbe mod objektivitet. Det
betyder, at vi bliver nødt til at se kritisk på tingene mere end een gang, og fra flere sider af. Det ville være useriøst af os, at
hoppe med den her slags uden at have hørt produktet, vide hvad det præcist indeholdt og vi kan da slet ikke udtale os om
prissætningen. Den slags mere eller mindre kvalificerede gætterier, er nok heller ikke det, de fleste brugere her på siden vil
være bedst tjent med.

Alle har lov til at have deres meninger, vi skal bare usandsynligt sikre i vores sag for at udtale os kategorisk om et produkt
ud fra et billede og en beskrivelse.


Fair nok. Var det så ikke en ide med en test af Micromega WM-10 op imod en Apple Airport Express?

__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
Mastervol skrev:


Forhandlere betaler forud for 6 måneders fri brug af Tilbudsavisen. Hvis du vidste, hvor mange MJ har truet med, og pudset
sin advokat på for mindre, ville du bedre kunne forstå vores bevæggrunde for ikke at fjerne dem med det samme. Det
gjorde vi så sidenhed alligevel, men det er diskussion, der er taget. Back on topic.

Vi har bestemt vores kritiske briller på, men på grund af vores position, er vi nødt til at stræbe mod objektivitet. Det
betyder, at vi bliver nødt til at se kritisk på tingene mere end een gang, og fra flere sider af. Det ville være useriøst af os, at
hoppe med den her slags uden at have hørt produktet, vide hvad det præcist indeholdt og vi kan da slet ikke udtale os om
prissætningen. Den slags mere eller mindre kvalificerede gætterier, er nok heller ikke det, de fleste brugere her på siden vil
være bedst tjent med.

Alle har lov til at have deres meninger, vi skal bare usandsynligt sikre i vores sag for at udtale os kategorisk om et produkt
ud fra et billede og en beskrivelse.


Fair nok. Var det så ikke en ide med en test af Micromega WM-10 op imod en Apple Airport Express?


Jo, det er da en idé. Men jeg kan ikke garantere noget.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes