Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dire Straits (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Er der en venlig sjæl som vil fortælle hvor denne version af Sultans kan findes henne - evt. også hele livesettet

http://www.youtube.com/watch?
v=4j34gG2xR3I&feature=related

Velsagtens den bedste performance af Dire Straits
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Den er fra A Night In London
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Tak for svar

SCM1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Den er fra A Night In London

Samme sted og tid, og også at finde på VHS versionen

http://cgi.ebay.com/Mark-Knopfler-A-Night-in-London-VHS-Good -VHS-Mark_W0QQitemZ250568039629QQcmdZViewItemQQptZVHS?hash=i tem3a5704dccd

Men bemærk den er ikke på dvd'en af samme navn!!

MVH

Kasper

Til top Vis SCM1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SCM1

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Æv hvor træls! - Har aldrig været indehaver af en VHS maskine. Så vil det nok være smartere at hente nummere direkte fra
youtube.

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Findes her på cd2 - og ja det er dén version I øvrigt sammen med den ret fantastiske version af Money for Nothing, der ligeledes er fjernet fra dvd versionen af A Night in London. Linket er til en remaster version af den originale dobbelt cd udgave (Fra 1998 - har den selv), så det er meget muligt at den komprimeret beyond all recognition. Du kan jo eventuelt prøve at finde den originale dobbelt cd version.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Siankovic skrev:
Findes her på cd2 - og ja det er dén version I øvrigt sammen med den ret fantastiske version af Money for Nothing, der ligeledes er fjernet fra dvd versionen af A Night in London...

Jeg kan se at track listen for DVDen er forskellig fra cderne. Jeg har 2CD udgaven da jeg normalt ikke gider at give penge for musik DVDer, for jeg ser dem aldrig. Måske man skulle gøre en undtagelse her, for jeg har set DVDen alene til 50 kr.

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Medmindre DVD'en er en compilation kan den jo af gode grunde ikke indeholde versionen fra BBC 1996, da tracklisten er helt anderledes end ANIL. Meld endelig tilbage hvis du køber den. Eventuelt lige smide et link 50,- er i orden uanset hvad den indeholder.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Siankovic skrev:
Medmindre DVD'en er en compilation kan den jo af gode grunde ikke indeholde versionen fra BBC 1996, da tracklisten er helt anderledes end ANIL. Meld endelig tilbage hvis du køber den. Eventuelt lige smide et link 50,- er i orden uanset hvad den indeholder.

Jeg så de havde den i stereo studio i Århus (afdelingen i Bruuns galleri) for 50 kr. Jeg har alt tror jeg nok på CD med Dire straits, men det kunne være interessant hvis de ville udgive en CD med numre der kun har været på maxi singler og 7" singler, for der er flere numre der kun findes der.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Siankovic skrev:
Findes her på cd2 - og ja det er dén version I øvrigt sammen med den ret fantastiske version af Money for Nothing, der ligeledes er fjernet fra dvd versionen af A Night in London. Linket er til en remaster version af den originale dobbelt cd udgave (Fra 1998 - har den selv), så det er meget muligt at den komprimeret beyond all recognition. Du kan jo eventuelt prøve at finde den originale dobbelt cd version.

Hmm, det er korrekt at det er samme version da det er samme år, samme besætning og samme turne der irøvigt også kiggende forbi i forum samme år hvor der iøvrigt også blev sendt dirkete i Dr radio.

Men cdén og dvdén a nigt in london er ikke optaget samme sted, cdén er fra royal albert hall hvilke tydeligt høre på lyden, der er jo en helt anden sound på dvdén.

A nigth in london er jeg ikke klar over hvor er optaget, men det ligner et lille tv studie. 

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Hmm, det er korrekt at det er samme version da det er samme år, samme besætning og samme turne der irøvigt også kiggende forbi i forum samme år hvor der iøvrigt også blev sendt dirkete i Dr radio.

Men cdén og dvdén a nigt in london er ikke optaget samme sted, cdén er fra royal albert hall hvilke tydeligt høre på lyden, der er jo en helt anden sound på dvdén.

A nigth in london er jeg ikke klar over hvor er optaget, men det ligner et lille tv studie. 

Det er da helt rigtigt, men hvis alternativet er youtube, så er det vel lige meget om den er optaget hos BBC eller i Royal Albert Hall. Versionen er magen til fra ende til anden. Soloen er i bund og grund også magen til den han spillede live med Dire Straits, selvom selve nummeret bliver spillet lidt mere afdæmpet end i de unge Dire Straits år - i hvert fald i de indspilninger jeg har hørt. Kan i øvrigt selv bedst lide indspilningen fra Royal Albert Hall hvis man skal vælge mellem de to. Hvis man sammenligner Brothers in Arms - som findes både på dvd'en og denne cd - så lyder indspilningen fra BBC som en fugtig lagerhal med trommesættet stående i den ene ende og resten af orkesteret i den anden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes