Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 13:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: High Fidelity anmeldelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:

Jeg købte bladet fast fra 1977 - 1994, da de begyndte med de cder og hævede prisen gik jeg over til at læse det på biblioteket. 

Hvad f..... brokker du dig så over? Du får jo det hele gratis! Men du har bare ikke alle de gode CD'er ... ha ha!

(typisk det danske samfund nu om dage .. man vil ha' alt gratis, men er stadig utilfreds).



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Sønnen skrev:

Jeg købte bladet fast fra 1977 - 1994, da de begyndte med de cder og hævede prisen gik jeg over til at læse det på biblioteket. 

Hvad f..... brokker du dig så over? Du får jo det hele gratis! Men du har bare ikke alle de gode CD'er ... ha ha!

(typisk det danske samfund nu om dage .. man vil ha' alt gratis, men er stadig utilfreds).



Jeg kopierede bare det du citerede.

Du skrev at han ikke havde set bladet siden 94



EDIT: Jeg er slet ikke utilfreds
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Sønnen skrev:

Jeg købte bladet fast fra 1977 - 1994, da de begyndte med de cder og hævede prisen gik jeg over til at læse det på biblioteket. 

Hvad f..... brokker du dig så over? Du får jo det hele gratis! Men du har bare ikke alle de gode CD'er ... ha ha!

(typisk det danske samfund nu om dage .. man vil ha' alt gratis, men er stadig utilfreds).

haha jeg har alle de cd´´er og såmen også alle blade lige fra nr 1 67, men synes også bladet var mere spændende for tyve år siden, og mangler meget nogle af de produkter fra den gang også...men intet holder evigt....

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Man er jo nødt til at læse bladet, hvis man vil følge med i det danske marked, og selv om jeg har været ude med noget kritik også, køber jeg det stadig - det nyeste nummer har jeg dog ikke fået fingre i. Et eller andet interessant er der altid, synes jeg - i øvrigt ser jeg, at man kan stemme om hifi-magasinerne her: www.high-performance.dk">www.high-performance.dk - det er der foreløbig 6, der har gjort - sjovt hvis 100 ville gøre det.

Men jeg fortsætter nu med at købe high-fidelity - også for at læse Janils artikler  



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

I skal klikke på link No 2 - jeg ved knagensparkee ikke, hvorfor jeg aldrig kan lave det rigtigt første gang ...

Janils: Nåhr - ny signatur? Grooving !!



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Full_blow
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - KvK

Bruger siden: 22 September 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Måske det var på sin plads, at få en debat om hvad en anmelders opgave er. Jeg forsøgte med en af anmelderne her på siden i en anden tråd, men det blev slettet, og efterfølgende fik jeg en privat besked om, at jeg var udenfor pædagogisk rækkevidde, fordi jeg ikke fattede at han ikke ville diskutere det! Ja, det var faktisk i det stemeleje hans besked var skrevet

Min mening er, at en anmelder skal benytte sin erfaring til at dissekere produktet, liste positiv såvel som negative egenskaber for til sidste at komme en samlet vurdering. Det stemmer meget godt overens med definitionen på Wikipedia: http://da.wikipedia.org/wiki/Anmeldelse

Desværre synes jeg tendensen går meget mere i retning af, at anmeldere forsger at skabe interesse om de enkelte produkter. Man ser næsten kun ovenud positive anmeldelser. Som om anmelderen ser det som sin rolle, at motivere folk til at købe produktet.
Og her mener jeg de er helt ude på et sidespor. Det er jo den slags producenternes markedsføringsafdeling skal gøre. Og jeg mener ikke at anmelderen skal være markedsføringsafdelingens forlængede arm. Det stemmer ihvertfald ikke overens med definitionen på en anmeldelse.

Hvad siger i??

Til top Vis Full_blow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Full_blow
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Med få, meget få, undtagelser er anmeldelser af HIFI fabrikanternes forlængede arm...de vil skabe mersalg og give lyst til udskiftning. De kan ikke bruges til noget overhovedet.

Typisk er de også faktuelt forkerte og vildledende, skrevet af ikke-teknisk kyndige, der så aligevel bruger en stor del af teksten til at "beskrive" teknikken.

De har ser hvordan en anmeldelse ser ud hos de "store" og så prøver de at kopiere konceptet...

Man bør finde grunden til at der skal laves en anmeldelse...og definerer sit ståsted derfra...men...

 



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Full_blow
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - KvK

Bruger siden: 22 September 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er sådan set ret enig, men synes vi skal starte med at få defineret grundlaget først. Altså: Hvordan bør en anmeldelse være.

Så kan vi altid sammenligne med det hvad det reelt er anmelderne gør.

Til top Vis Full_blow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Full_blow
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Full_blow skrev:

Desværre synes jeg tendensen går meget mere i retning af, at anmeldere forsger at skabe interesse om de enkelte produkter. Man ser næsten kun ovenud positive anmeldelser. Som om anmelderen ser det som sin rolle, at motivere folk til at købe produktet.
Og her mener jeg de er helt ude på et sidespor. Det er jo den slags producenternes markedsføringsafdeling skal gøre. Og jeg mener ikke at anmelderen skal være markedsføringsafdelingens forlængede arm. Det stemmer ihvertfald ikke overens med definitionen på en anmeldelse.

Hvad siger i??

Selvfølgelig skal anmelderen skabe interesse. Alt andet vil være underligt. Om interessen, i visse tilfælde, er for positiv vil altid være en smagssag. Men at smide alle anmeldere i samme spand; købt og betalt af brancen, er vel lige voldsomt nok.

Prøv engang at vende tilstanden 100 %. En anmelder angriber alle produkter nådesløst og særdeles kritisk!
Hvordan reagerer læserne og dermed køberne af produktet?
Hvordan reagerer importører og sælgere og dermed muligheden for at anmelde andre produkter?
Får vi bedre information( korrekt information) ved negative anmeldelser?
Skaber en negativ anmeldelse en bedre basis for diskussion af produktet?
Er en konstant negativ anmelder mere troværdig end den konstant positive?

Hvis du læser den sidste multi-anmeldelse her på sitet viser det tydeligt, at man ikke behøver at "markedsføre". Her bliver positive og negative sider opregnet, men som altid er der andre der mener noget andet. Og netop dette element kan man ikke se bort fra hvorfor en endelig anmeldelse altid vil være til diskussion!

 



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Full_blow skrev:
Desværre synes jeg tendensen går meget mere i retning af, at anmeldere forsger at skabe interesse om de enkelte produkter. Man ser næsten kun ovenud positive anmeldelser. Som om anmelderen ser det som sin rolle, at motivere folk til at købe produktet.
Og her mener jeg de er helt ude på et sidespor. Det er jo den slags producenternes markedsføringsafdeling skal gøre. Og jeg mener ikke at anmelderen skal være markedsføringsafdelingens forlængede arm. Det stemmer ihvertfald ikke overens med definitionen på en anmeldelse.

Jeg er sådan set enig (og nu taler jeg generelt, ikke om nogen bestemt anmelder). Jeg hader at læse en negativ anmeldelse om et produkt jeg forhandler, for jeg vil per definition være uenig (ellers forhandlede jeg ikke produktet). Men det er lige så skidt at læse en ovenud rosende anmeldelse af et konkurrerende produkt som jeg synes er ringe. Derfor synes jeg faktisk ikke at linien med at have en positiv indgangsvinkel til alt, er synderligt gavnlig for mig som forhandler. Hvis anmelderne er for positive overfor mine ting, så er de det også overfor konkurrenternes, og så er vi lige vidt. Jeg savner dén form for kritiske stillingtagen som man f.eks. har i bil-branchen. Især inden for billedprodukter, hvor det til en vis grænse er muligt at være noget mere objektiv end inden for lyd.

Den eneste jeg mener for alvor tager dén definition af anmeldelse seriøst, er sjovt nok Nikolaj Sonne fra DR. Det er muligt at han på grund af programmernes udformning er nødt til at være lidt overfladisk i forhold til en trykt anmeldelse på flere sider, men han er en af de eneste der tør mande sig op til at sige "dét der, det er simpelthen en ommer". Så kan man gisne om hvorvidt det skyldes at han er den eneste der ikke helt eller delvist får sin løn fra reklamer. Man får hvad man betaler for, hvis ikke man som bruger vil betale en anmelder for at være uafhængig, så er han det nok heller ikke. Desværre er der ikke et marked i et land som Danmark for en professionel, 100% uafhængig, fuldtids hifi-anmelder. Hvis ikke det er et problem at en negativ anmeldelse kan gå ud over reklameindtægterne, så er det et problem at en negativ anmeldelse betyder at man ikke låner noget udstyr fra dén forhandler igen lige foreløbig. De journalister der sidder på de store blade, der kunne være uafhængige hvis de ville, har oftest ikke 100% fokus på radio/tv, det er oftest noget med at ham der står for at skrive om biler eller computere, også lige får hifi med i hatten.

Så jeg er med andre ord helt enig, der mangler radio/tv anmeldere der står på forbrugernes side, og ikke forhandlernes. Det gælder iøvrigt ikke kun i Danmark.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Selvfølgelig skal anmelderen skabe interesse. Alt andet vil være underligt. Om interessen, i visse tilfælde, er for positiv vil altid være en smagssag. Men at smide alle anmeldere i samme spand; købt og betalt af brancen, er vel lige voldsomt nok.

At en anmelder ikke er uafhængig af branchen, behøver ikke at betyde at han er købt og betalt. Det kan sagtens bare betyde at han gerne vil holde sig gode venner med distributører og forhandlere, for at kunne få de fordele der er ved dét - herunder at blive inviteret til arrangementer der kan være interessante for læserne at læse om.

gl.jas skrev:
Prøv engang at vende tilstanden 100 %. En anmelder angriber alle produkter nådesløst og særdeles kritisk!
Hvordan reagerer læserne og dermed køberne af produktet?
Hvordan reagerer importører og sælgere og dermed muligheden for at anmelde andre produkter?
Får vi bedre information( korrekt information) ved negative anmeldelser?
Skaber en negativ anmeldelse en bedre basis for diskussion af produktet?
Er en konstant negativ anmelder mere troværdig end den konstant positive?

Der findes vel noget midt imellem? Det behøver heller ikke være Thomas Treo det hele. Men det er meget svært at være den første der stiller sig op og forholder sig kritisk, for læserne har vænnet sig til den positive linie. Det er desværre blevet sådan at hvis en anmeldelse skriver 200 linier ovenud ros, og 2 linier med et lille pip om en ting der kunne have været bedre, så fokuserer læseren sindssygt meget på de 2 linier, og lader i meget høj grad de 2 linier overskygge al rosen, når de skal beslutte sig til hvad de skal købe. "Sammenlignet med langt dyrere produkter, så savner denne højttaler en smule åbenhed i toppen" bliver meget hurtigt i købernes øjne til "jeg vil da ikke have en højttaler der lyder lukket".

Jeg mener for så vidt ikke at det er i de almindelige subjektive beskrivelser af lyd og billede at problemet ligger. Jeg synes problemet ligger i en mangel på kritik af decideret kritisable forhold. Eksempelvis har jeg engang læst en tysk stortest af DVD-afspillere, med billeder af indmaden og hele dynen, hvor det IKKE blev nævnt med et ord at tre af afspillerne reelt var 100% ens! Når prisen så svinger med over 100% fra billigst til dyrest af de tre, så er det da noget en anmelder skal tage fat i. Jeg så engang en Philips DVD-afspiller, som man alt efter hvor man placerede en jumper på bundkortet, kunne få til at starte op med et Philips, Grundig eller Loewe start-billede. Dén slags er da ret relevant viden for forbrugerne - eller hvad?

Jeg vil ikke have "Basta"-lignende tilstande i fagpressen, langtfra, men en almindelig fornuftig og velbegrundet kritik af ting der rent faktisk ikke er i orden, det er der vel ikke noget galt i. Det er en almindeligt kendt ting blandt anmeldere at et TV som regel reelt ikke kan bruges med dé indstillinger de leveres med, de er indstillet til at stå i butikken og ikke i en stue. Hvorfor hulen er dét ikke noget anmelderne sabler ned? Det bliver altid sådan en lille sidebemærkning, hvis det overhovedet er nævnt: Husk lige at indstille tv'et ordentligt. Men det er da direkte skandaløst at producenterne leverer et tv med indstillinger beregnet til at stå i butikken. Den nyeste trend er at lave en menu der spørger om tv'et står i en butik eller i et hjem, når man tænder for den. Hvad helvede skal forbrugeren se sådan en menu for, og hvorfor må man ikke se dét billede i butikken, som man kan forvente at se derhjemme? Det er da dybt til grin at INGEN tager sig sammen til at kritisere sådan noget, det er direkte forbrugerfjendsk.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4566
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Så jeg er med andre ord helt enig, der mangler radio/tv anmeldere der står på forbrugernes side, og ikke forhandlernes. Det gælder iøvrigt ikke kun i Danmark.

Jeg er godt nok ked af, at det er den opfattelse, der hersker om anmelderne på Hifi4all.dk. For med mindre at jeg fuldstændig misforstår, så er vi vel inkluderet i det "statement"?

Jeg har forsøgt mig før, men lige meget hvordan jeg forsøger at argumentere for, at vi rent faktisk skriver af interesse for produkterne, til læserne, så stilles der spørgsmålstegn ved det igen og igen.

Jeg ved efterhånden ikke hvorfor det forholder sig sådan. Vi forsøger at få så mange produkter som muligt til test her på siden, men vi er også "iskolde", hvis en forhandler ikke er tilfreds med udfaldet. Og tro mig, det sker oftere end I regner med!!!

Negative test? Prøv at læse om følgende: Chord Prima, Audio Research LS17 & CD5, Moon CD-1, Pathos Endorphin, Gamut Phi5, Audio Analogue Donizetti, Gallo Ref. 3.1. Hvis der ikke er negativt indhold i disse test, så kald mig bare Mads. Og det er kun de "værste" jeg har plukket ud her. Der findes flere, også fra andre anmeldere her på siden. Og jo, så er de andre produkter faktisk så gode, som vi skriver!!!

Mener I så stadig, at vi kun tænker på at tækkes branchen???

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Jeg er godt nok ked af, at det er den opfattelse, der hersker om anmelderne på Hifi4all.dk. For med mindre at jeg fuldstændig misforstår, så er vi vel inkluderet i det "statement"?

Det var ikke rettet mod hifi4all, men anmeldere i almindelighed. Tråden her hedder jo "high fidelity anmeldelser", ikke "hifi4all anmeldelser"... De enkelte anmeldere afviger mere eller mindre fra gennemsnittet. Hifi4all's anmeldelser er afgjort meget mere stillingtagende end High Fidelity's. Jeg er ikke altid enig i dét der skrives, men man forsøger da i det mindste at tage stilling til om produktet kan anbefales eller ej, så uden at jeg mener I er perfekte (det mener I sikkert heller ikke selv, jeg mener i hvert fald ikke selv at jeg er perfekt), så trækker I i den rigtige retning.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Linn Majik anmeldelsen var spot on. Hvem bekymrer sig om lyden fra et apparat der er håbløst at betjene?

Og så er det jo også et passende dementi af kritikken om at alle anmeldelser er skamrosende.
Personligt synes jeg gerne lydbeskrivelsen må være kortfattet. Man skal jo altid kontrollytte selv.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv ejer af en Linn DS, og hvis man køber en Itouch, og bruger Songbook samt twonky er Linn DS en af de mest betjenings vendlige steramere jeg har mødt.

Men min DS er udelukkende købt ud fra lyden, det er ligesom min pladespiller, det er da klart noget af det mest besværlige at betjene men lyden den er super.

Så er det ikke bare en anmeldelse hvor man ikke har set på alle mulighederne ?

Men er High Fidelity ikke også bare blevet gamle og ikke kan følge med al den nye vidunderlige teknik  håber I kan tåle lidt røg.

Mvh

JMJ

 



__________________
Det første kvinder bliver døve på er øjnene.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Jeg er godt nok ked af, at det er den opfattelse, der hersker om anmelderne på Hifi4all.dk. For med mindre at jeg fuldstændig misforstår, så er vi vel inkluderet i det "statement"?

Jeg har forsøgt mig før, men lige meget hvordan jeg forsøger at argumentere for, at vi rent faktisk skriver af interesse for produkterne, til læserne, så stilles der spørgsmålstegn ved det igen og igen.

Jeg ved efterhånden ikke hvorfor det forholder sig sådan. Vi forsøger at få så mange produkter som muligt til test her på siden, men vi er også "iskolde", hvis en forhandler ikke er tilfreds med udfaldet. Og tro mig, det sker oftere end I regner med!!!

Negative test? Prøv at læse om følgende: Chord Prima, Audio Research LS17 & CD5, Moon CD-1, Pathos Endorphin, Gamut Phi5, Audio Analogue Donizetti, Gallo Ref. 3.1. Hvis der ikke er negativt indhold i disse test, så kald mig bare Mads. Og det er kun de "værste" jeg har plukket ud her. Der findes flere, også fra andre anmeldere her på siden. Og jo, så er de andre produkter faktisk så gode, som vi skriver!!!

Mener I så stadig, at vi kun tænker på at tækkes branchen???

Mvh, Mikkel.

Uanset hvordan i bærer jer ad, vil der altid være de vanlige få kritiske røster. Sådan er det bare, men i har vel plads til dem i anmelder-kartoteket?



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 01 November 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Nå, men Harman Kardon 990 anmeldes i det nye nummer af HF, og den er også anmeldt her på HF4A.
Vil de af jer, der har læst begge anmeldelser, venligst komme med en samlet bedømmelse.



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Full_blow
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - KvK

Bruger siden: 22 September 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 01 November 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Til Mikkel Gige:
Jeg har lige læst de anmeldelser igennem, som du har valgt at5 fremhæve som "negative", og forstår dig simpelthen ikke. De er i mine øjne ikke ret negative. De er måske knap så positive som andre, men overvejende dog positive alligevel.

Jeg tror ikke der er ret mange der betvivler, at I anmeldere gør jeres "arbejde", fordi i synes det er sjovt, og ikke for at tjene penge på det.

Jeg kunne generelt godt tænke mig at bruge anmeldelser til at grovsortere når jeg eks skal købe en forstærker. Jeg gider ikke bruge 2 måneder på at lytte til 50 forskellige forstærkere, hvoraf der måske kun er 3 der er noget ved. Men det nytter ikke, når 99% af jeres anmeldelser er ovenud positive. Hvis jeg vil høre ukritisk ros, kan jeg kigge hos producenterne selv.

Forestil dig en mad-anmelder, der smager et MigMac meal og skriver en anmeldelse om at det er et fremragende måltid. Herefter en Wooper-meal, som han fortæller er en mindre revolution, en tur på KFC hvilket han fortæller decideret flytter hans grænser for finere madlavning.
Hvor seriøst vil du så tage det, når han rent faktisk rammer en dyr og lækker restaurant, og fortæller at det er et yderst velsmagende måltid de serverede??
Det du og dine kollegaer er i gang med, er at undergrave jeres egen skala for kvalitet.

Jeg tror simpelthen du har misforstået hele ideen i en anmelders rolle. Du spørger mig i privat besked, om jeg ønsker at du skal skrive en masse negative anmeldelser. NEJ! Det ønsker jeg ikke. Det jeg (Og sikkert mange andre) ønsker, er at du skriver nogle kritiske anmeldelser. Når du tester et produkt der ikke er noget særligt, så skal det fremgå tydeligt, at dette produkt ikke er noget ved. Det skal ikke pakkes ind for at please en importør. På den måde vil det nemlig også være til at tage seriøst, når du næste gang fortæller om et fantastisk produkt.

Ligesom så meget andet, skal fordelingen af produkternes kvalitet nok være normalfordelt, omkring et nulpunkt der svarer til gennemsnittet. Ellers må man formode, at din opfattelse af gennemsnitlig, er skudt ved siden af. http://da.wikipedia.org/wiki/Normalfordeling
Og skalaen skal ikke hedde:

  • Super god.
  • Super fantastisk god.
  • Super fantastisk gigant god.

Den skal på jævnt dansk gå, fra skidt til godt

Kigger man på de anmeldelser det pt ligger på hifi4all, er der meget få der ligger under gennemsnit. Hvordan forklarer du det??

For at komme tilbage til det jeg startede med, så tror jeg på at i gør dette arbejde fordi i synes det er sjovt. Men nogle gange er man nødt til at kigge indad, og se hvor god man egentlig selv er (Og ikke nægte at diskutere det, og kalde folk der påpeger dette for "udenfor pædagogisk rækkevidde" ).
Hvis i anmeldere begejstres over 99% af alt hvad i præsenteres for, kunne man fristes til at sige, at i nok ikke er de rette personer som anmeldere. Rollen kræver at man formår at være kritisk, og kan adskille godt og skidt. Sidder man i en marketingafdeling, er det til gengæld en god egenskab, at kunne skrive positivt om alt. Og det uanset om man synes det er sjovt at være anmelder.
En anmelder bliver af mange opfattet som en efraren person udi det område der anmeldes. Og så er det farligt når folk vægter jeres ord, og opfatter dem som en kritisk vurdering.

Til top Vis Full_blow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Full_blow
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 01 November 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Det er selvfølgelig et problem hvis anmelderen er for tæt knyttet til det han anmelder. High Fidelity anmelder det de kan lide på redaktionen og så må man tage den derfra. Jeg læser det normalt på bib i løbet af ½ - 1 time. Og det er et absolut OK blad, vel det eneste i DK på tryk.

Musikanmeldelser tjekker jeg normalt i aviserne, JP har ry for at være kritisk, men det synes jeg egentlig er fint. Når man har holdt avisen i mange år kender man efterhånden anmeldernes præferencer, så der læser jeg de fleste anmeldelser. Andre aviser kan søges på nettet.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Full_blow
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - KvK

Bruger siden: 22 September 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 01 November 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Det er selvfølgelig et problem hvis anmelderen er for tæt knyttet til det han anmelder. High Fidelity anmelder det de kan lide på redaktionen og så må man tage den derfra. Jeg læser det normalt på bib i løbet af ½ - 1 time. Og det er et absolut OK blad, vel det eneste i DK på tryk.

Musikanmeldelser tjekker jeg normalt i aviserne, JP har ry for at være kritisk, men det synes jeg egentlig er fint. Når man har holdt avisen i mange år kender man efterhånden anmeldernes præferencer, så der læser jeg de fleste anmeldelser. Andre aviser kan søges på nettet.

Jeg synes ikke detg handler så meget om forhold mellem anmelder og producent/importør. Det handler i langt højere grad om, om anmeldernen formår at være kritisk (positiv som negativ). Og det mener jeg ikke er tilfældet pt på hifi4all.

Til top Vis Full_blow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Full_blow
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes