Emne: Nordost Odin - Jorma Prime - ol. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Andre skrev:
|
For en gang skyld er jeg blevet målløs. Og bliver jeg spurgt om hvad jeg dog er målløs over, vil jeg blive det igen.
MVH
|
|
|
Så prøv lige at blive målløs igen og forklar |
|
|
250000 kr.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Andre skrev:
|
For en gang skyld er jeg blevet målløs. Og bliver jeg spurgt om hvad jeg dog er målløs over, vil jeg blive det igen.
MVH
|
|
|
|
|
250000 kr.
MVH |
|
|
Ja! det er gefundenes fressen til de par basører
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Andre skrev:
|
MVH
|
|
|
|
|
250000 kr.
MVH
|
|
|
Er der 24 karat guld i ? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Er der 24 karat guld i ? |
|
|
25 karat rumguld
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
[slettet /Zorglub]For debatforummet og chat gælder:
- at indlæg skal være i en god og ordentlig tone - også selv om du er uenig!
- at der ikke må udøves personhetz.
- at du holder dig til det oprettede emne (tråden) - hijacking accepteres ikke!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
.... og så lige et sidespring. Har det nye Synergistc Research TESLA højttalerkabel hjemme. I sammenligning med dem vi nævner her er det jo nærmest gratis. Men for alle dem der ikke har råd til Valhalla, Odin, Jorma, MIT, Transparent og hvad de nu ellers hedder, så er der et kabel til menneskepenge, som fungerer rigtigt godt - de 2 steder jeg nu har prøvet det. |
|
|
Er det noget vi kommer til at se en test artikel på Jan?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
janils skrev:
|
Jeg anvender Jorma Prime ... og ja, det er ALT for dyrt - men rigtigt godt!
Hørte også den obligatoriske "Lars" demo af det nye Odin kabel i München. Han fortalte at nu var frekvensområdet udvidet til 80 GHz ... hvad man så skal bruge det til. Men forskel var der i forhold til Valhalla. Om det så er de 16.000 US$ pr meter (signalkabel) værd er en helt anden sag. Prime koster 7.000 US$ pr. meter, så det er næsten ½ pris!
Generelt er mange kabler alt for dyre og man kan hente rigtigt meget ved selv at vikle og eksperimentere, men desværre har jeg ikke lige fundet "formlen" der overgår de 2 ovennævnte 
|
|
|
Hej Jan...
Så vidt jeg husker fra din test af Jorma Prime - sammenlignede du det med NLEs højttalerkabel, uden at der kunne konstateres nogen synderlig forskel på te to kabler?
Jeg mener endda at kunne erindre, at NLEs kabel (i følge testen) skulle være lidt mere homogent alt i alt...
Update??
Mvh.
Niels
|
|
|
Neeej, jeg tror du misforstår. Det jeg skrev var "Ser vi på Prime højttalerkablet i forhold til NLE sølvkablet, så var der via de anvendte højttalere nok lidt mere præcision i bredden af lydbilledet med sidstnævnte og en skarpere aftegning. Til gengæld var der så mere fokus på det rumlige og et større panorama bag højttalerne med Prime."
Ingen tvivl om, at NLE kablet er rigtigt godt og det har en speciel "fasthed" og styr på tingene - især i bredden. Men Prime har et større lyttevindue og den specielle 3-dimensionelle måde at præsentere oplevelsen på. Noget som Valhalla også magter, men alligevel på en anden måde. I og med at du får et større lydbillede, vil noget af præcisionen (punktformigheden) jo også forsvinde. Det hele bliver en tand mere diffust. Totalt set mener jeg Prime er et bedre kabel, men ikke ca. 10 gange bedre, som prisen indikerer det. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
janils skrev:
|
.... og så lige et sidespring. Har det nye Synergistc Research TESLA højttalerkabel hjemme. I sammenligning med dem vi nævner her er det jo nærmest gratis. Men for alle dem der ikke har råd til Valhalla, Odin, Jorma, MIT, Transparent og hvad de nu ellers hedder, så er der et kabel til menneskepenge, som fungerer rigtigt godt - de 2 steder jeg nu har prøvet det.
|
|
|
Er det noget vi kommer til at se en test artikel på Jan?
|
|
|
Ja! 
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan tilføje, at jeg netop har lånt et Synergistic Research Tesla Accelerator ht-kabel af en bekendt og er i gang med at sammenligne op mod NLE.
Det helt umiddelbare indtryk er, at det lukker mere op end NLE, og rumgengivelsen er også lidt bedre. Kablerne er noget forskellige i spillestil, og da ovennævnte er indtryk efter blot et par timers lytning, skal det tages med et gran salt. Om nogle dage, når "nyhedseffekten" har lagt sig, skal der lyttes indgående igen - og så skal der naturligvis byttes tilbage til NLE for at se, om indtrykkene holder __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Nilau skrev:
janils skrev:
|
Jeg anvender Jorma Prime ... og ja, det er ALT for dyrt - men rigtigt godt!
Hørte også den obligatoriske "Lars" demo af det nye Odin kabel i München. Han fortalte at nu var frekvensområdet udvidet til 80 GHz ... hvad man så skal bruge det til. Men forskel var der i forhold til Valhalla. Om det så er de 16.000 US$ pr meter (signalkabel) værd er en helt anden sag. Prime koster 7.000 US$ pr. meter, så det er næsten ½ pris!
Generelt er mange kabler alt for dyre og man kan hente rigtigt meget ved selv at vikle og eksperimentere, men desværre har jeg ikke lige fundet "formlen" der overgår de 2 ovennævnte 
|
|
|
Hej Jan...
Så vidt jeg husker fra din test af Jorma Prime - sammenlignede du det med NLEs højttalerkabel, uden at der kunne konstateres nogen synderlig forskel på te to kabler?
Jeg mener endda at kunne erindre, at NLEs kabel (i følge testen) skulle være lidt mere homogent alt i alt...
Update??
Mvh.
Niels
|
|
|
Neeej, jeg tror du misforstår. Det jeg skrev var "Ser vi på Prime højttalerkablet i forhold til NLE sølvkablet, så var der via de anvendte højttalere nok lidt mere præcision i bredden af lydbilledet med sidstnævnte og en skarpere aftegning. Til gengæld var der så mere fokus på det rumlige og et større panorama bag højttalerne med Prime."
Ingen tvivl om, at NLE kablet er rigtigt godt og det har en speciel "fasthed" og styr på tingene - især i bredden. Men Prime har et større lyttevindue og den specielle 3-dimensionelle måde at præsentere oplevelsen på. Noget som Valhalla også magter, men alligevel på en anden måde. I og med at du får et større lydbillede, vil noget af præcisionen (punktformigheden) jo også forsvinde. Det hele bliver en tand mere diffust. Totalt set mener jeg Prime er et bedre kabel, men ikke ca. 10 gange bedre, som prisen indikerer det.
|
|
|
Hej Jan...
Tak for din præcisering. Det er altså også længe siden, jeg læste testen af Jorma Prime. ;-) Det kunne være interessant at høre dette kabel...sometime... Jeg er dog vældig tilfreds med mine NLE, som gør det utroligt godt. Jeg har ihvertfald ikke "kabeltanker" når jeg bevæger mig ind i musikken. Ingen lurende utilfredshed. Heldigvis. (Det er nemlig sjældent helt billigt...).
Apropos tredimensionalitet...jeg sidder netop og hører albummet "Folk Singer" med Muddy Waters. Og så får jeg svært ved at forestille mig mere rum/dybde. Så bliver Mr. Waters da helt væk i 'akustikken'! (Det er næsten skræmmende!) Fremragende album i øvrigt...både på LP og på CD...
Hvorfor kan man ikke indspille på denne måde mere? Ak...og øv!
Med venlig hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Kurt fi-fanden da; du har SQ-da ikke meget tilovers for Nordost? 
De bruger et co-polymer, fordi de ikke syntes om Dupont. Og Dupont har vist ikke patent på luxus-plast?
Kobberet ekstruderes, renses med ultralyd, der ekstruderes sölv udover, renses med ultralyd og det hele häldes i "teflon". (og så glemmer vi lige et öjeblik alt det der med micro mono filament) Alt dette i en arbejdsgang! Og du kender nok også til OCC-afköling; kontrolleret langsomhed!
Hr. Teflon´s (R) udtalelser omkring FEP og rust, må stå for hans egen regning. Jeg har 15 år gamle Nordost og de fejler 10hver10fald ikke noget!
Og JO; en kvart penge for et sät kabler; det er edderfiseme halvdyrt.
PS: De laver også billigere kabler!
|
|
|
Kvk har en næsten beundringsværdig evne til at nedgøre og simplificere alle andre produkter end Vdh´s og Dali´s, men det er jo også en slags talent Det ændrer ikke en tøddel ved den møjsommelige proces omkring Odinkablet, hvor der ekstruderes ekstremt nøjagtigt, hvor dual-filament påføres nænsomt og det hele pakkes i den rette teflon på en sådan måde at lederne ikke berøres men har et særdeles konstant isolerende luftafsnit omkring sig. Alt dette i en langsommelig proces med øje for ekstrem præcision. Alligevel formår kvk at simplificere og forenkle , skønt han intet aner om detaljerne i hele processen omkring Odin-kablet, ligesom han intet overhovedet kender til hele udviklingsgrundlaget, møjsommelige beregninger og lyttetest´s på prototyper etc. Han formår at slynge om sig med generelle indsigtstermer, men en udviklingsingeniør fra NO eller en teknisk funderet journalist fra hifi+ ville uden problemer højrekrydse ham på under 45 sek . Men som bekendt er det betydeligt lettere at stå på sidelinien og komme med tilråb...
Gu´f..... er Odinkablet dyrt. Over 200k er voldsomt mange penge, men det er ej heller lavet for "dig og mig", men for dem som uden problemer har råd til det og vil ha det(bedste)... Hvis man har investeret i et sæt Martin Logan Statement til 1 mille, og har købt elektronik for 1 mille, er sølle 200k for et Odin-kabel småpenge... Og sidder du og får din vanlige galdesmag over NO-priser, så husk at Transparant´s topmodel koster noget mere end det dobbelte og MIT´s topmodel det dobbelte.
Fandt denne gamle prisliste over Transparant. Og de er ikke blevet billigere i mellemtiden:

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Kvk har en næsten beundringsværdig evne til at nedgøre og simplificere alle andre produkter end Vdh´s og Dali´s, men det er jo også en slags talent Det ændrer ikke en tøddel ved den møjsommelige proces omkring Odinkablet, hvor der ekstruderes ekstremt nøjagtigt, hvor dual-filament påføres nænsomt og det hele pakkes i den rette teflon på en sådan måde at lederne ikke berøres men har et særdeles konstant isolerende luftafsnit omkring sig. Alt dette i en langsommelig proces med øje for ekstrem præcision. Alligevel formår kvk at simplificere og forenkle , skønt han intet aner om detaljerne i hele processen omkring Odin-kablet, ligesom han intet overhovedet kender til hele udviklingsgrundlaget, møjsommelige beregninger og lyttetest´s på prototyper etc. Han formår at slynge om sig med generelle indsigtstermer, men en udviklingsingeniør fra NO eller en teknisk funderet journalist fra hifi+ ville uden problemer højrekrydse ham på under 45 sek . Men som bekendt er det betydeligt lettere at stå på sidelinien og komme med tilråb...
Gu´f..... er Odinkablet dyrt. Over 200k er voldsomt mange penge, men det er ej heller lavet for "dig og mig", men for dem som uden problemer har råd til det og vil ha det(bedste)... Hvis man har investeret i et sæt Martin Logan Statement til 1 mille, og har købt elektronik for 1 mille, er sølle 200k for et Odin-kabel småpenge... Og sidder du og får din vanlige galdesmag over NO-priser, så husk at Transparant´s topmodel koster noget mere end det dobbelte og MIT´s topmodel det dobbelte.
Fandt denne gamle prisliste over Transparant. Og de er ikke blevet billigere i mellemtiden:
|
|
|
Hælløwsa da i tråden her!  Nu må jeg da lige tilføje, at Transparents kabler er fuldt på omgangshøjde med NO´s når der måles på Erasmus Montanus logik. Men blot fordi andre gør noget tosset, legaliserer det overhovedet ikke at man selv gør det. Så jeg mener der så nogenlunde står 1-1 mellem Transparent og NO i at fortælle irrelevante tågehistorier om deres produkter. Hele historien om møjsommelighed og tests og den slags er alene skabt for at retfærdiggøre prisen, som for langt den største dels vedkommende er avancer og intet andet. Der skal være plads til at forære stribevis af dem væk, og markedsføringen skal heller ikke glemmes. Prøv at se på med fornuft, det koster tæt på intet at lave dem. Og nu er man oppe 80GHz igennem et pat NextGen stik??? Det er helt på linie med Briandæk på øsen. Jo bredere jo bedre  . Bare ærgerligt at man ikke kan køre storebæltsbroen til sidst. Kig på det her link, og se hvad du osse kan få for de penge og endda have noget til overs. http://www.vassagohifi.com/products/gryphon/gryphon_antileon _signature_stereo.htmlProduktionsprisen på sådan et bæst er vel pænt omkring 50-100 gange højere end Odin. Det er komplet til grin   Mht. VdH så ved jeg ikke hvor du har fra, at jeg skulle bifalde det han laver. Han har lidt af det hele inkl. gejl. Men prisen på hans kabler har aldrig bevæget sig op i lige så sindssyge lag, på trods af at der bruges mindst ligeså store resourcer på produktion og udvikling. De er klogt at se i øjnene, at selv NKT og Belden kan få eller allerede har fat i det reneste kobber på planeten, ligesom de kan købe alt det FEP de gider. De besidder tilmed langt større udviklingsresourcer end nogen kabelkøkkenbordssmed nogensinde kan komme i nærheden af. Og de bruger dem tilmed. De gider ikke selv lave audiokabler, lige på nær Furukawa Electric Company, så de laver dem på bestilling til alle andre. Tilmed kan samtlige elektriske og mekaniske parametre fastlægges uden forsøg, de beregnes i forvejen. Skal der gøres forsøg er det lytteforsøg, og så har du ihvert tilfælde sat de 80GHz overstyr, for de ligger en anelse over høregrænsen.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:
|
|
|
|
Hælløwsa da i tråden her!
Nu må jeg da lige tilføje, at Transparents kabler er fuldt på omgangshøjde med NO´s når der måles på Erasmus Montanus logik. Men blot fordi andre gør noget tosset, legaliserer det overhovedet ikke at man selv gør det. Så jeg mener der så nogenlunde står 1-1 mellem Transparent og NO i at fortælle irrelevante tågehistorier om deres produkter.
Hele historien om møjsommelighed og tests og den slags er alene skabt for at retfærdiggøre prisen, som for langt den største dels vedkommende er avancer og intet andet. Der skal være plads til at forære stribevis af dem væk, og markedsføringen skal heller ikke glemmes. Prøv at se på med fornuft, det koster tæt på intet at lave dem. Og nu er man oppe 80GHz igennem et pat NextGen stik??? Det er helt på linie med Briandæk på øsen. Jo bredere jo bedre . Bare ærgerligt at man ikke kan køre storebæltsbroen til sidst.
Kig på det her link, og se hvad du osse kan få for de penge og endda have noget til overs. http://www.vassagohifi.com/products/gryphon/gryphon_antileon _signature_stereo.html Produktionsprisen på sådan et bæst er vel pænt omkring 50-100 gange højere end Odin.
Det er komplet til grin 
Mht. VdH så ved jeg ikke hvor du har fra, at jeg skulle bifalde det han laver. Han har lidt af det hele inkl. gejl. Men prisen på hans kabler har aldrig bevæget sig op i lige så sindssyge lag, på trods af at der bruges mindst ligeså store resourcer på produktion og udvikling.
De er klogt at se i øjnene, at selv NKT og Belden kan få eller allerede har fat i det reneste kobber på planeten, ligesom de kan købe alt det FEP de gider. De besidder tilmed langt større udviklingsresourcer end nogen kabelkøkkenbordssmed nogensinde kan komme i nærheden af. Og de bruger dem tilmed. De gider ikke selv lave audiokabler, lige på nær Furukawa Electric Company, så de laver dem på bestilling til alle andre. Tilmed kan samtlige elektriske og mekaniske parametre fastlægges uden forsøg, de beregnes i forvejen. Skal der gøres forsøg er det lytteforsøg, og så har du ihvert tilfælde sat de 80GHz overstyr, for de ligger en anelse over høregrænsen.
|
|
|
Og sørme om ikke kvk tager endnu tår af "se & hør-potten" Problemet er blot at han stadig ikke ved en pind om hele udviklingsbaggrunden for ODINS komme. Må jeg minde om at der findes over 2000 teflon-udgaver, og hvilken NO bruger eller har udviklet, har kvk ingen indsigt i, men det er altid nemt at fremture med laveste fællesnævner. Ej heller har han den mindste indsigt i hele lederfremstillingen, som omfatter laser og ultralydsbehandling etc. Men ok, hvis man har en 3020 og en gang Clearwater som lyd og prisreference, så vil næsten alt nyt i denne hifi-verden fremkalde , dog ikke den bemeldte Gryphon forståes.
Har du mon nogensinde hørt den, (eller tager du for givet at en klasse A lever op til prisen)? Det har undertegnede, og du skal helt beregningsfrit få en kontant anmeldelse over PB.
Mht Vdh´s udvikling og produktionsforhold, kommer de op ingen måde tæt på NO, al den stun at ALT vdh´s materiale laves udenbys( læs: hvor det er billigst) Men det kan også høres...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Og sørme om ikke kvk tager endnu tår af "se & hør-potten" Problemet er blot at han stadig ikke ved en pind om hele udviklingsbaggrunden for ODINS komme. Må jeg minde om at der findes over 2000 teflon-udgaver, og hvilken NO bruger eller har udviklet            , har kvk Ej heller Gl. Spas ingen indsigt i, men det er altid nemt at fremture med laveste fællesnævner. Ej heller har han den mindste indsigt i hele lederfremstillingen, som omfatter laser og ultralydsbehandling etc. Men ok, hvis man har en 3020 og en gang Clearwater som lyd og prisreference, så vil næsten alt nyt i denne hifi-verden fremkalde , dog ikke den bemeldte Gryphon forståes.
Har du mon nogensinde hørt den, (eller tager du for givet at en klasse A lever op til prisen)? Det har undertegnede, og du skal helt beregningsfrit få en kontant anmeldelse over PB. Den har jeg faktisk hørt
Mht Vdh´s udvikling og produktionsforhold, kommer de op ingen måde tæt på NO, al den stun at ALT vdh´s materiale laves udenbys( læs: hvor det er billigst) Men det kan også høres... Det er vist ligeså udenbys som alle andres. Jeg har dog hørt at FEP høsten i USA er katastrofal disse år, pga. tørke. Så prisen er vist gået op.
|
|
|
Men ellers - så hvis du virkelig tror de kan noget rocket science hos NO, som de ikke kan allevegne, så ønsker jeg hermed tillykke. Belden omsætter for 1,5 mia $ årligt, de er kun de største i verden, hvis de er foran, og der er altså noget på spil her. Hvorfor skulle de lade NO løbe med al viden og alle de bedste ingeniører på planeten? Det er bare absurd. NO er i lighed med alle de andre, et firma der dyrker et marked, hvor folk er tossede nok til at hælde urimelige mængder penge efter et kabel der blot lyder anderledes. Det kan ikke lade sig gøre, at få nogen til at teste kablerne på ærlig vis - altså på en måde, hvor man isolerer deres påvirkning. Derfor råber alle kor, at det og det lyder bedst, hvilket dybest set er uinteressant. Hvad lyder af mindst, burde være målet der blev forfulgt. Men hvad stiller man op mod en sådan pengemaskine. 92% i avance og udviklingsarbejdet går på at få de til at se sejt ud
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ku sku egentligt være sjovt at se om Transparent ku slippe afsted med at fordoble priserne fra den ene dag til den anden evt med en lille historie til at gøre fordoblingen spiselig. På den anden side er salami-metoden da også ganske funktionel, eller gammel vin på nye flasker. Men man må da respektere de mange mennesker der er glade for de hersens kabler, så de virker jo som de skal må man konstatere. Jeg må se om jeg kan låne sådan et kabel engang og få lidt indsigt i hvad det drejer sig om...
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov
Det Opus MM er et fedt kabel, har solgt et engang før. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Men ellers - så hvis du virkelig tror de kan noget rocket science hos NO, som de ikke kan allevegne, så ønsker jeg hermed tillykke. Jeg tror intet og påstår intet i denne forbindelse, helt modsat dig...Belden omsætter for 1,5 mia $ årligt, de er kun de største i verden, hvis de er foran, og der er altså noget på spil her. Hvorfor skulle de lade NO løbe med al viden og alle de bedste ingeniører på planeten? Hvorfor skulle de ikke.? Iovrigt er der ingen der påstår sligt..Det er bare absurd. og mon ikke vi uden besvær kan hælde dine ikke vidende påstande i den sæk NO er i lighed med alle de andre, Incl VDH forståes et firma der dyrker et marked, hvor folk er tossede nok til at hælde urimelige mængder penge efter et kabel der blot lyder anderledes. Ikke kun anderledes. Læs du blot testen i hifi+ grundigt...Det kan ikke lade sig gøre, at få nogen til at teste kablerne på ærlig vis - altså på en måde, hvor man isolerer deres påvirkning. Derfor råber alle kor, at det og det lyder bedst, hvilket dybest set er uinteressant. Hvad lyder af mindst, burde være målet der blev forfulgt. Du plejer sandelig ikke holde dig tilbage med fordømmelser af "u-testede" produkter. Her menes især Valhalla!
Men hvad stiller man op mod en sådan pengemaskine.
92% i avance og udviklingsarbejdet går på at få de til at se sejt ud Igen de vanlig udokumenterede påstande, som beror på fuldkommen manglende indsigt, eller er det Vdh du hentyder til.? I så fald burde det være 95 % avance... [/QUOTE]
Se på bundlinien af denne dualog,( som vist minder om noget vi har oplevet før ), er der den forskel, at Kvk IKKE har hørt Odinkablet og derfor må nøjes med udokumenterede påstande om dette og hint. Egentligt ganske imponerende men måske en smule vidtløftigt. I hvert fald, er alle påstandende resultatet af en temmelig livlig fantasi, og når der tillige blandes med åbenlys mangelfuld indsigt, opstår fænomet "kvk-snik-snak". Jeg har lyttet på Kablet, senest i går, og må sige at det gør tingene rigtig godt. Kablet er intet mindre end imponerende og flår til hver en tid det tidligere overeksponeret kabel, Clearwater, i småstykker. Men det gør et billigt NO-kabel også... Om Odinkablet er pengene værd? Tja, hvis man har dem......
http://www.audiophile.no/Visnyhet.asp?Id=135
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Gl.Jas
Jeg skal lige tilføje, at jeg aldrig har udtalt mig om lyden af Odin kablet.
Det jeg har udtalt mig om er, at det består af gængse materialer, der ikke er særligt dyre. Og at mange af de ting de påstår at have opnået er komplet ligegyldige i audiosammenhæng.
En sludder for en sladder med ét eneste formål, nemlig at hype produktet.
Fremstillingsprisen og udviklingsomkostningerne er en brøkdel af det det koster, at fremstille og udvikle en rigtig god forstærker. Alligevel ende Odin med at koste en del mere end sådan én.
Avancerne er simpelthen "exiting" for forhanlerne og NO selv.
Og når nu der hele tiden bliver hentydet til andre fabrikater, så er her da et eksempel på noget der burde være dyrt. Allerede for 7-8 år siden nåede den gamle VdH 65GHz. Den teflon der bruges er møjsommeligt viklet på som tape. Lederne er af kobber der er mekanisk forsølvede.
Prisen for dette kabel, der jo naturligvis er 65/80 dele lige så godt som Odin, ud fra den samme "goddaw mand økseksaft" logik, som NO bruger, og som åbenbart har fundet indpas hos nørder.
Men så er der det med prisen - det er en flov historie godt nok, for billigt er det jo ikke 1.025 Euro for 2X 1m.
 |
MC - SILVER IT 65 G (PVC Free) |
| Click image for a larger version (26 kB) |
Specifications | Related Articles & Papers
Description:
For a lot of audio freaks, our MC - SILVER IT Mk II Coaxial is just a dream product but too expensive and not everywhere available for listening. To make life somewhat easier for our audio friends we have therefore introduced the MC - SILVER IT 65 G, a slimline version of our MC - SILVER IT Mk II Coaxial. The MC - SILVER IT 65 G is a 65 GHz. bandwidth cable with the same superior audio qualities as found with the MC - SILVER IT Mk II Coaxial, though at around half the price.
With the MC - SILVER IT 65 G all production handling is done with extreme care and maximum attention is paid to maintain a very constant characteristic impedance along the whole cable, as well as in the micro domain, to prevent signal reflections even up to very high frequencies.
The centre lead consists of 19 extreme high grade Matched Crystal (MC) extruded OFC strands with a very thick and dense extruded Matched Crystal (MC) purest silver coating applied in a mechanical processing step. The diameter of this centre conductor is: 1.4 mm. and the cross-section area is 1.17 mm². The centre lead resistance is a remarkably low: 1.43 Ohm/100 m.. The typical capacitance is: 83 pF/meter. The insulation between core and shielding is made of Teflon tape in several layers exhibiting a typically low relative dielectric constant of 1.4. The double shielding is made of a 96 x 0.10 mm. Matched Crystal (MC) OFC wire braiding with a very thick and dense coating of very pure silver with underneath a helically overlapping wound very pure 2.5 x 0.05 mm. silver ribbon. The external insulation is made of the special HULLIFLEX ® EHD material. This specific insulation material is too costly to be used in all our products.
MC - SILVER IT 65 G exhibits an extremely extended frequency range of 65 GigaHertz. Precautions must be taken to prevent bending around a very small radius. The minimum safe value of the bending radius is 58 mm. The external diameter of the MC - SILVER IT 65 G is: 5.8 mm.; a size that perfectly matches our 5.5 mm. RCA connector type C - 5.5 which is available in gold or white colour.
Gad egentlig nok vide hvem der bliver de første med et kabel, som er isoleret med diamant, som beviseligt vil sparke totalt røv på alle typer teflon og endda også luft. Bolden er i luften
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|