Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 05:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Min SA & Primare hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fabritius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 20 April 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har i en lang periode ikke været aktiv herinde, men nu er der begyndt at ske lidt nyt i anlægget, og så mener jeg at det er på plads at præsentere det for sidens kritiske brugere.

Selvom det er en hjemmebio prioriterer jeg oplevelsen i stereo højere, og jeg synes selv at det er lykkedes mig at få sat noget fornuftigt udstyr sammen, som giver det ønskede resultat.

Jeg invisterede for nogle år siden i et komplet sæt System Audio højttalere:

Front: 1280
Center: 70AV
Bag: 210

Det hele var i kirsebær og både spiller og ser rigtigt godt ud til prisen. Det jeg faldt for var den stramme kontante lyd, og den er jeg stadig facineret af. Samtidig synes jeg at der er fin fylde i 1280'ene så alt i alt lever de op til alt hvad jeg ønsker mig af et sæt højttalere.

Det blev på et tidspunkt suppleret med en System Audio SE100 sub, som har en lige så stram lyd, og på trods af sine små enheder formår at gå rimelig dybt. Den giver måske ikke jordskælvsfornemmelser, men falder naturligt ind i lydbilledet fra resten af mit setup.

Indtil for nyligt havde jeg på forstærkersiden en NAD T760 suppleret af en Acurus A250. Desværre stod centerkanalen på NAD'en af, og jeg blev enig med mig selv om, at tiden var inde til en opgradering. Min første indskydelse var at købe Harman Kardon, men pludselig gik det op for mig, at en Primare SPA20 var inden for rækkevidde, hvia jeg solgte A250'eren og brugte en smule mere end først budgetteret. Der gik ikke længe fra jeg fik ideen til A250'eren var solgt og jeg gik på jagt efter en Primare.

I påsken lykkedes det mig så at få fat i en Primare SPA20 i titaniumfinish, som ny pryder min stue. Den leverer noget helt andet end det jeg havde før. Endelig kan jeg udnytte mine højttalere til fulde. Der er kommet meget mere hul igennem, lydbilledet er blevet større og bedre defineret. Der er mere styr over det hele. Jeg kan faktisk ikke beskrive forskellen, men den har været hver en krone værd.

Som afspiller bruger jeg en NAD T550, men den bliver forhåbentlig skiftet med en Primae DVD26 en gang i den nærmeste fremtid.

TV'et er et gammelt 29" Sony, som der ikke kan råbes hurra for, men jeg må se om jeg en gang kan få det skiftet ud med noget fornuftigt i stedet.

elektronikken er samlet på et Aavik TT4 Low, hvor der er pillet en hylde ud for at få plads til forstærkeren. Bordet står på Pulsar Points, og jeg satser på at få indkøb et par sæt fødder mere, så mine højttalere kan komme til at stå lige så godt, og blive ordentligt afkoblet fra gulvet.

På kabelsiden er der ikke rigtigt noget der vækker den store opsigt. Jeg har lidt Tara Labs højttalerkabel og et sæt Phonokabler fra samme producent. de vil med tiden blive skiftet ud med noget bedre, når der er lidt penge i overskud til sjov.

Der er sket lidt på kabelsiden. JEg købte et sæt Nordost Super Flatline højttalerkabler og et sæt Nordost Blue Heaven signalkabler af en bruger her fra siden. Jeg har ikke rigtigt haft tid til at lytte på det endnu, men jeg er sikker på at det giver et lille løst, og om ikke andet, så ser det jo godt ud :)

Det må være på plads med et billede eller to, så de kommer her:






Kommentarer er mere end velkomne :)


__________________
Venlig hilsen
Claus Fabritius
Til top Vis Fabritius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fabritius Besøg Fabritius's Websted
 
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 786
Sendt: 20 April 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Ser jo godt ud
Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted
 
thomand3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 20 April 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Primare 
Ser meget bra ut. Virkelig flott anlegg


__________________
Rega RS5-Rega Elicit R-Rega DacR-Bluesound node2
Til top Vis thomand3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomand3 Besøg thomand3's Websted
 
Fabritius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 20 April 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Tak tak. Rart at der er andre end mig der kan lide mit setup :)

__________________
Venlig hilsen
Claus Fabritius
Til top Vis Fabritius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fabritius Besøg Fabritius's Websted
 
boelle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 20 April 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Enig .. rigtig flot setup og meget  og den SPA20 gør det rigtig godt. Den var også en af mine farvoritte da jeg var ude og købe sidst  

__________________
Best Regards

Bølle
Til top Vis boelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boelle Besøg boelle's Websted
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 20 April 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig lækkert ud

Se nu af få taget nogle billeder af baghøjttalerne også

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 20 April 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Det ser ganske fornuftigt ud.. men skærmen trænger vist til en udskiftning..

det kan du vist godt være tilfreds med..

sigaard



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
Fabritius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 21 April 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:
Det ser rigtig lækkert ud

Se nu af få taget nogle billeder af baghøjttalerne også

Jeg har skam også billeder af mine baghøjttalere, men de er desværre fra min gamle lejlighed. Det er lidt mere problematisk at få dem på plads i min nuværende, så pt. lever jeg med en midlertidig løsning. Selve højttaleren ser sådan ud, når den hænger under loftet:

Sigaard skrev:
Det ser ganske fornuftigt ud.. men skærmen trænger vist til en udskiftning..

det kan du vist godt være tilfreds med..

Jeg ved at der mangler et tv, og jeg håber da også at der bliver råd til noget ordentligt på et tidspunkt :)



__________________
Venlig hilsen
Claus Fabritius
Til top Vis Fabritius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fabritius Besøg Fabritius's Websted
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 22 April 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig lækkert ud

Sjovt at høre om din oplevelse med opgraderingen, det er nu rart når man kan høre forbedringen
Selvom NAD laver nogle ganske udemærkede produkter så skulle Primare jo gerne være i en lidt anden klasse og det lyder det også som om det er.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Fabritius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 28 April 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Det ser rigtig lækkert ud

Sjovt at høre om din oplevelse med opgraderingen, det er nu rart når man kan høre forbedringen
Selvom NAD laver nogle ganske udemærkede produkter så skulle Primare jo gerne være i en lidt anden klasse og det lyder det også som om det er.


Der er ingen tvivl om at Primare hører til i en helt anden klasse end det gamle NAD, men det afspejler prisen jo også.

Seneste opgradering er lidt kabler fra Nordost, og der kommer nogle billeder, når jeg finder nogle batterier til mit kamera :)


__________________
Venlig hilsen
Claus Fabritius
Til top Vis Fabritius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fabritius Besøg Fabritius's Websted
 
Fabritius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Så er der bestilt en Primare DVD26, så elektroniksiden kan komme på plads. Når den lander mangler jeg blot et tv, lidt kabler og noget afkobling. På afkoblingssiden regner jeg med at skulle have Pulsar Points. TV'et må meget gerne blive et 43" Pioneer og så skal jeg have mig noget Super Flatline til centeren, et fornuftigt digitalkabel og et andet subkabel. Så skulle der være styr på det et godt stykke tid uden presserende opgraderinger :)

__________________
Venlig hilsen
Claus Fabritius
Til top Vis Fabritius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fabritius Besøg Fabritius's Websted
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Ganaske nydeligt.. Jeg elsker Primare.. Dog er SystemAudio ikke min smag, men det er jo mit problem. Det ser enkelt og elegant ud.

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Fabritius skrev:

Kommentarer er mere end velkomne :)


Man drikker ikke whiskey i cognac-glas...
Men ellers et lækkert setup du har.


__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
Fabritius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:
Fabritius skrev:

Kommentarer er mere end velkomne :)


Man drikker ikke whiskey i cognac-glas...
Men ellers et lækkert setup du har.

Nej, men når nu man ikke har rigtige whiskyglas (Og jeg mener ikke de cylinderformede;)) så må man jo klare sig med det næst bedste, og det er et cognac-glas. det er så langt bedre end de cylinderformede "whiskyglas". Og tak for kommentaren :)


__________________
Venlig hilsen
Claus Fabritius
Til top Vis Fabritius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fabritius Besøg Fabritius's Websted
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup... er også som andre godt vild med Primare... super lækkert både at kigge på men bestemt også når der kommer lyd gennem... gode højttalere du har dig... de gør det bestemt også godt...

har du stadig Sub'en?? synes ikke den var på nogle af billederne nemlig

Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
Fabritius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

Lækkert setup... er også som andre godt vild med Primare... super lækkert både at kigge på men bestemt også når der kommer lyd gennem... gode højttalere du har dig... de gør det bestemt også godt...

har du stadig Sub'en?? synes ikke den var på nogle af billederne nemlig


Takker for kommentaren. Jeg kan jo kun være enig i at Primare både ser godt ud og spiller godt, og SA laver nogle rigtigt velspillende højttalere. Subben er der skam stadig. Der er bare ingen billeder af den.


__________________
Venlig hilsen
Claus Fabritius
Til top Vis Fabritius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fabritius Besøg Fabritius's Websted
 
Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 990
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej Claus,

Jeg kender jo allerede dit system fra HG... Men derfor er det jo stadigvæk et lækkert set-up... Glæder mig til at se det, den dag du får en flad op på væggen...:o)

Mvh Tim



__________________
Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk
 
Fabritius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Fabritius skrev:

Først lige en hurtig opremsning af hvad min lille bio består af. Derefter en lidt længere gennemgang.

Højttalere:
Front: System Audio 1280
Center: System Audio 70AV
Bag: System Audio 210
Sub: System Audio SE100

Elektronik:
Primare SPA 20
Primare DVD26
Sony 29" TV

De små detaljer:
Signalkabler: Nordost Blue Heaven
Højttalerkabler: Nordost Super Flatline
Møbel: Aavik TT4 Low
Fødder: Pulsar Points


Jeg har i en lang periode ikke været aktiv herinde, men nu er der begyndt at ske lidt nyt i anlægget, og så mener jeg at det er på plads at præsentere det for sidens kritiske brugere.

Selvom det er en hjemmebio prioriterer jeg oplevelsen i stereo højere, og jeg synes selv at det er lykkedes mig at få sat noget fornuftigt udstyr sammen, som giver det ønskede resultat.

Jeg invisterede for nogle år siden i et komplet sæt System Audio højttalere:

Front: 1280
Center: 70AV
Bag: 210

Det hele var i kirsebær og både spiller og ser rigtigt godt ud til prisen. Det jeg faldt for var den stramme kontante lyd, og den er jeg stadig facineret af. Samtidig synes jeg at der er fin fylde i 1280'ene så alt i alt lever de op til alt hvad jeg ønsker mig af et sæt højttalere.

Det blev på et tidspunkt suppleret med en System Audio SE100 sub, som har en lige så stram lyd, og på trods af sine små enheder formår at gå rimelig dybt. Den giver måske ikke jordskælvsfornemmelser, men falder naturligt ind i lydbilledet fra resten af mit setup.

Indtil for nyligt havde jeg på forstærkersiden en NAD T760 suppleret af en Acurus A250. Desværre stod centerkanalen på NAD'en af, og jeg blev enig med mig selv om, at tiden var inde til en opgradering. Min første indskydelse var at købe Harman Kardon, men pludselig gik det op for mig, at en Primare SPA20 var inden for rækkevidde, hvia jeg solgte A250'eren og brugte en smule mere end først budgetteret. Der gik ikke længe fra jeg fik ideen til A250'eren var solgt og jeg gik på jagt efter en Primare.

I påsken lykkedes det mig så at få fat i en Primare SPA20 i titaniumfinish, som ny pryder min stue. Den leverer noget helt andet end det jeg havde før. Endelig kan jeg udnytte mine højttalere til fulde. Der er kommet meget mere hul igennem, lydbilledet er blevet større og bedre defineret. Der er mere styr over det hele. Jeg kan faktisk ikke beskrive forskellen, men den har været hver en krone værd.

Tidligere brugte jeg en NAD T550 som afspiller, men den er blevet udskiftet med en Primare DVD26 Titanium. Endnu en gang er det hele blevet en tand mere klar og veldefineret, og nu går lydsiden efterhånden op i en højere enhed.

TV'et er et gammelt 29" Sony, som der ikke kan råbes hurra for, men jeg må se om jeg en gang kan få det skiftet ud med noget fornuftigt i stedet.

Elektronikken er samlet på et Aavik TT4 Low, hvor der er pillet en hylde ud for at få plads til forstærkeren. Bordet står på Pulsar Points, og jeg satser på at få indkøb et par sæt fødder mere, så mine højttalere kan komme til at stå lige så godt, og blive ordentligt afkoblet fra gulvet.

Der er sket lidt på kabelsiden. Jeg købte et sæt Nordost Super Flatline højttalerkabler og et sæt Nordost Blue Heaven signalkabler af en bruger her fra siden. Jeg har ikke rigtigt haft tid til at lytte på det endnu, men jeg er sikker på at det giver et lille løst, og om ikke andet, så ser det jo godt ud :)

Det må være på plads med et billede eller to, så de kommer her:








Kommentarer er mere end velkomne :)


__________________
Venlig hilsen
Claus Fabritius
Til top Vis Fabritius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fabritius Besøg Fabritius's Websted
 
Fabritius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Seneste skud på stammen er min nye Primare DVD26. Nu er projektet snart fuldendt :)

__________________
Venlig hilsen
Claus Fabritius
Til top Vis Fabritius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fabritius Besøg Fabritius's Websted
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Har du husket at fylde sand i dine 1280?? det gir jo lige det sidste
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes