Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 17:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Hios underdimensionerede blue-serie setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har stille og roligt samlet følgende anlæg gennem min studietid. Jeg købte receiver, cd-afspiller og fronterne omkring konfirmationstiden (hvilket valget også reflekterer). For et lille års tid siden, kom den længe ventede udbygning til 5.1. Surr, center og sub er alle købt brugt.

Receiveren er ubestridt systemets svageste punkt. Den har nogle dage på bagen, mangler effekt, og her kunne jeg med fordel investere noget mere ”tid”... Systemet er primært baseret på en Denon/Dali løsning med Dalis gamle blå serie:

Højttalere
Front:       Dali 909
Center:     Dali C1000
Surr:        Dali 104
Sub:         Dali S1.5 (Holfi modifikation)

A/V
Receiver:  Denon AVR 2400
CD:          Denon DCD 735
DVD:        Pioneer DV-585A
Fjernsyn:  Philips 32PW8620
Kabler:     Blandet... Tara Labs Phase 3, Prism 22, lakrids etc.

Først et oversigtsbillede, set ca ½-1 meter til venstre for sweetspot:

Sådan ser verden ud fra sweetspot. Desværre kan sengen og fjernsyn+center ikke placeres fornuftigt i forhold til midten af værelset. Der skal mellem 3 og 4db forskel på fronterne, før perspektivet er i fornuftigt:

I ved alle godt hvordan et std. Philips 32” CRT og en Dali C1000 ser ud, men hvis i skulle være i tvivl, så kan i ved selvsyn konstatere at mine ser ud ligesom alle de andre

Under centeren benytter jeg det sidste nye indenfor dæmpningsmaterialer – vidskelædder! Det er kun under fronten så højttaleren vinkles lidt mere mod øret. Jeg kan måske overtales til at indrømme at vidskelædderløsningen er midlertidig... Mustang’en fra Gone in 60 Seconds lyder i øvrigt ganske fremragende på dette setup:

Halvgammelt og nyere grej. Receiveren er fra AC-3’s barndom og jeg er derfor tvunget til at bruge 6ch-in og bruge DolbyD og DTS dekoderne i Pioneer’en. Det ville jo være for nemt, med et digitalt kabel...
Den fantastisk flotte hvide plade er der kun for at skabe en fast overflade. Der er monteret JJAZ-fødder under den, hvilket har afhjulet problemer med at cd’en hopper i afspilningen hvis man går/tramper på gulvet. Jeg har ikke kunnet høre forskel i form af mekanisk afkobling (men før jeg påstår at dét er voodoo, får højttalerene nok skylden).

Modsat de flestes opfattelse, kan jeg afsløre at Dali 104 skam er en væghøjttaler – ikke en gulvhøjttaler
Det er klart, at de hænger for tæt på bagvæggen, men det er bedste kompromis. Som det ses bag højre surround, var jeg den heldige vinder af et par nye, umalede vandrør til overboen, den anden dag  Og nej, jeg har ikke en stump maling til overs p.t.

De hjemmelavede ophæng. Der er skruet lidt op for brightness, for at korrigere for fotografen/kameraets manglende kompetence:

104’erne uden tøj på:

Venstre front + sub. Fronterne står på JJAZ fødder.

Højre front:

Venstre front+sub uden tøj:

Vi tager et lidt nærmere kig på subben:

Den skarpe læser bemærker her, at der, modsat en normal produktionsmodel af Dali S1.5, er hul i maven på dyret. Faktisk er der hul i begge sidder:

Som skrevet i oversigten over udstyr øverst på siden, er subben modificeret i henhold til specifikationer og materialer fra Holfi. Historien er som følger:

Jeg har købt subben brugt hos en sælger fra Hifiklubben gennem 15 år. Den pågældende sælger havde en Holfi/B&W opstilling med bl.a. N802 front og N805S surr. Han fortalte, at han havde haft en del forskellige subs i løbet af tiden, og da han ved et tilfælde, hos Holfi, hørte en sub magen til denne, bestemte han sig for at smide sin B&W ASW850 på porten. I følge ham, har Holfi været af den opfattelse, at Dalis standard S1.5 havde potentiale til mere. De har udført målinger og beregninger, hvilket har resulteret i 2 basrefleksporte, placeret overfor hinanden, samt udskiftning af det såkaldte nisseskæg (dæmpningsmaterialet fra Dali) til det, Holfi bruger i deres egne højttalere. Manden er god Holfi kunde, og får adgang til de data der ligger til grund for modificeringen. Han har derefter investeret i 2 stk S1.5 og modificeret dem.

Han satte dem til salg pga ”akut pladsmangel grundet uforudset flytning”. De var ½ år gamle på daværende tidspunkt (lidt over ½ år fra skrivende stund) og fremstå, udover modificeringen, som nye. Jeg havde en række samtaler med manden og det ender med, at min kammerat og jeg kører tværs over landet for at hente disse 2 banditter. Det var tydeligt, at han lige var flyttet ind, og der var intet ”mistænkeligt” over situationen. Efter adskillige lyt med og uden subs på Nautilus opstillingen, lusker vi derfra med 2 subs, dæmpningfødder og et par kabler.

At man modificerer et par subs og sætter dem til salg ½ år efter, giver selvfølgelig grund til at mistænke løsningen for at være mindre optimal. Jeg er dog overbevist om, at mandan havde rent mel i posen. Det hele forløb meget troværdigt, og jeg er meget glad for min sub i dag, omend resten af anlægget ikke står mål med dens præstationer.

Jeg skrev alt det her, fordi I plejer at være helt vilde med detaljer om DIY og lignende, der adskiller et anlæg fra det normale  Spørg endelig løs, hvis der er noget, der har vakt en interesse. Retfærdigvis skal det nævnes, at jeg faktisk ikke engang har hørt en standard S1.5 før købet. Beslutningen er taget på baggrund af inputs fra dette forum samt lyttetest under køb.

That's all for now.

Til top Vis Hio.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hio. Besøg Hio.'s Websted

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Fedt Setup! Havde ikke regnet med at skulle se 104 hænge på væggen. Der kan man bare se . Det kunne bare være så fedt med en ny receiver 
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Fedt Setup! Havde ikke regnet med at skulle se 104 hænge på væggen. Der kan man bare se . Det kunne bare være så fedt med en ny receiver 

Tak! Hehe, ja man opdager noget nyt hver dag

Du har fuldstændig ret. Jeg har overvejet stereo/monoblokke eller en helt ny receiver... Men det kræver jo at man har tid til overs, og nu har jeg levet med den så længe, at den snart har klaret sig igennem alle studieårene... Lige i øjeblikket er der i hvert fald dødvande, så der sker ikke noget foreløbigt
Til top Vis Hio.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hio. Besøg Hio.'s Websted

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Dejlige plakater på 1. billede ;).

Ellers er det et fint setup du har fået skrabet til dig. Lige én ting: Generer det ikke surroundoplevelsen, at fjernsynet ikke står midt imellem fronthøjttalerne?

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:

Jessica Alba har for nylig overtaget Angelina Jolies rolle i højre side... Der er 2 ting folk normalt bemærker, når de besøger mig første gang. Anlægget og "Kiss"-plakaten.

BlackWidow skrev:

Ellers er det et fint setup du har fået skrabet til dig. Lige én ting: Generer det ikke surroundoplevelsen, at fronthøjttalerne ikke står midt imellem fjernsynet?

Jo. Som jeg skriver i første post, skal der også justeres for dette drawback. Til film plejer centeren at være i nul-position, venstre front +2db (nogle gange +3db) og højre front -1db, højre surr. nul-position og venstre surr. +1db.

Men så er der heller ikke nogle nævneværdige problemer udover naboer + under/overboer.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:

Ellers er det et fint setup du har fået skrabet til dig. Lige én ting: Generer det ikke surroundoplevelsen, at fronthøjttalerne ikke står midt imellem fjernsynet?

Nej, højtalerne står ikke imellem fjernsynet, fjernsynet står imellem dem..

fedt anlæg du har der. den kan vel flytte noget luft den sub? tilykke med det

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
BlackWidow skrev:

Åhh....den er svær kan jeg godt se :). Jeg retter det lige.

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

banz skrev:

Jo de gør da så - nu skal du holde op med at kopulere med de fluer

banz skrev:

Tak! Jooh, det går udemærket - man bliver bare konstant mindet om, at det ikke er skide smart at bo i lejlighed... Man føler jo hele tiden, at man burde sidde i et 20+ m2 rum, uden nogen form for naboer eller lignende tilstødende elementer, for at få fuldt udbytte. Men såhn er livet jo som studerende.

Derudover får de 4x10" også sat et par luftbølger igang from time to time, selvom forstærkeren godt ku bruge nogle flere bøffer at holde dem i.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 April 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Flot setup, lækkert at se at jeg ikke er den eneste der er vanvittig nok til at hænge et par gulvhøjttalere op på bagvæggen hehe. De var sikkert til overs fra dit gamle anlæg ikke?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Flot setup, lækkert at se at jeg ikke er den eneste der er vanvittig nok til at hænge et par gulvhøjttalere op på bagvæggen hehe.

Tak - og lige over

Ascari skrev:
De var sikkert til overs fra dit gamle anlæg ikke?

Nej - de er faktisk købt brugt med det formål, at de skulle være baghøjttalere. De var dog ikke tiltænkt en placering på væggen, oprindeligt. De er iøvrigt købt, før jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Oka, jeg har også tænkt på at få fat i nogle 104'ere, de koster jo næsten ikke andet end lommeuld nu om dage, men jeg tror jeg holder mig i skindet, mine eltaxer gør det nu fint nok.

Kunne du ikke bruge mere effekt til dine fronter, jeg mener at have hørt de godt kan lide at der er noget power bag dem.

Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Oka, jeg har også tænkt på at få fat i nogle 104'ere, de koster jo næsten ikke andet end lommeuld nu om dage, men jeg tror jeg holder mig i skindet, mine eltaxer gør det nu fint nok.

De gør det også glimrende de gamle 104'ere - needless to say, specielt til prisen. Og der er jo et hav af dem derude, så de er altid til salg, hvis du skulle komme på andre tanker.

Ascari skrev:
Kunne du ikke bruge mere effekt til dine fronter, jeg mener at have hørt de godt kan lide at der er noget power bag dem.

Helt sikkert! Men som tidligere nævnt, mangler der "tid" til at få noget ordentligt på plads (mono/stereoblokke el. en ny receiver). Men der er ingen tvivl om, at AVR2400'eren er på kanten af, hvad der kan lade sig gøre her. Men then again - jeg leger også med tanken om at skifte fronterne til f.eks. Evidence 470... Som altid er der jo mange ting, man godt liiige ku bruge :)

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hehe, det er du ret i. Jeg glæder mig ihvertfald til at se hvad du finder ud af næste gang.

Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Hehe, det er du ret i. Jeg glæder mig ihvertfald til at se hvad du finder ud af næste gang.

Jamen lidt er der da faktisk sket, i forhold til den opstilling man kan se i starten af tråden. Jeg har leget med sten .

Det er sådan set et par uger siden, men det er jo for så vidt ligegyldigt. Først og fremmest fordi det kunne være sjovt at prøve at teste, og finde ud af, hvilke konsekvenser det har - også når ens højttalere ikke er af en kaliber, der gengiver de mest følsomme toner.

Derfor benyttede jeg chancen sidst gutterne var forbi med en vogn og drikke nogle bajere: En tur i Bauhaus og købe havefliser .

Som sagt - det kunne være skægt at prøve, efter at have læst en del tråde om emnet og set folks eksperimenter med kort, granit, diverse blød afkobling, spikes, unameit på kryds og tværs. Det er jo altid sjovt at se, om man kan ændre på akustikken i ens rum på den ene eller anden måde. Derudover havde jeg en ide om, at det ikke ville skade æstetisk med en fod/sokkel under 909'erne. De er trods alt ret boxy. I mine "unge" dage (sagde den 22-årige) eksperimenterede jeg med æggebakker og dets lige, uden at være i stand til at bedømme nogen som helst forskel (som jeg husker det). Det var med samme fronter men på noget ringe gulvtæppe, ovenpå cementgulv. Senere har jeg prøvet at skære korkpropper til og sætte under fronterne. Men det var i min tidligere lejlighed, hvor værelset var 11,5m2 , igen på gulvtæppe men denne gang med et meget dårligt lagt gulv nedenunder. Igen var det svært at bedømme noget som helst, og de udskårne korkstykker endte med en placering forrest, under fronterne, for at vinkle dem lidt op ad. Det gav en tydeligt anderledes spedning og fungerede nogenlunde, idet værelsets størrelse gav så mange begrænsninger i sig selv. Efter den oplevelse, forstår man lidt af fornuften i, at mange fraråder folk at købe for store HT'ere til for små rum (ja, jeg ved godt mine små 18m2 stadig er for lidt til 909'erne...).

Anyways - fremgangsmåden for dette projekt var efter devicen "én tung klods med masser af masse under hver højttaler" evt med en trepunktsopstilling under fliserne. Som tidligere nævnt står fronterne på JJAZ fødder og subben på SD feets (mener jeg, det er).

Det jeg håbede på at få ud af projektet var først og fremmest at få mindsket vibrationsoverførsel mellem højttalere og gulv. Både for at få en mere ren gengivelse i rummet, men bestemt også med henblik på at gøre livet lettere for mig selv og mine naboer samt under/overboer. Den største forskel er helt klart gengivelsen fra subben. Det er ubestridt der, man mærker og hører, at der er sket noget. Min roommate har værelse lige ved siden af, og han kunne melde om en kraftig forbedring i forplantning gennem gulvet. Fra en del svingninger til næsten ingen under actionscener i film med tryk på volumen. Det var jo glædeligt, eftersom jeg antager at denne forskel, i en vis grad, også vil gøre sig gældende hos naboerne. I rummet var det tydeligt at gengivelsen fra subben var mere "ren" og ikke så meget "hele gulvet og de ting der står tæt på subben spiller med". Det er tydeligt at der er sket noget, og i tråd med andre folks beretninger, kan jeg også bekræfte at der skal lidt flere dB til at give samme lydtryk som før. Men tingene og gulvet begynder ikke at spille med, af den grund (jo teoretisk, men...).

Flisen under subben er 50x50x5cm og vejer 27kg ifølge min personvægt. Dem under fronterne er 40x40x5cm og vejer "kun" 17kg. Ændringen på fronterne er meget mindre, end ved subben. De forplanter stadig en del vibrationer til gulvet. Jeg tror nogle flere kg ville være godt, men indtil videre kører jeg med setup'et sådan her.

Jeg havde på forhånd tænkt mig at male fliserne, for sådan et par grå fler-nuancerede havefliser er godt nok ikke jordens pæneste addon. Det viste sig faktisk at være rimelig nemt, på trods af gutternes spekulationer om problemer med dækningen. Jeg prøvede først at se, om de kunne ligge plant direkte på gulvet. Trægulv - glem det! Derfor er de nu udstyret med en 3-punktsopstilling bestående af filtpuder på ca 1,5cm/diameter. De ligger nu superstabilt.

Nårh! Vi skal da ha nogle billeder. Sub og venstre front med nye sko:

Der er mange skiftende nuancer i stenene. De har fået lov til at stå og tørre opad radiatoren i et par døgn, hvorefter de er rengjorte og har fået bearbejdet kanterne med dels en hammer, dels kreativitet og vægt og dels en dremmel. Lidt tættere på bliver nuancerne tydeligere:

Højre front:

Det er godt nok ikke særlig kønt! Men det er jo heller ikke derfor, de ligger der.

Det viste sig, at det godt kunne lade sig gøre, at spraymale dem med et nogenlunde resultat. De har kun fået 1 gang, da det er en begrænset del af overfladen der vil være synlig til daglig:

Så kom de malede fliser under! Det ser en del bedre ud end oprindeligt:

Man kan jo næsten tale om "spil" i overfladen

Jeg er meget tilfreds med resultatet set i forhold til den investerede arbejdsbyrde samt økonomi. Ingen af fliserne har kostet over 20,- stykket .

Jeg forstår ikke, hvorfor nogle har valgt at have ubehandlede havefliser i deres stue... Man kan gøre en del ved dem, hvis man maler dem. Specielt når man bruger sort - det skjuler jo det meste, når der ikke er skarpt lys på. Og når der så er skarpt lys på, får man lidt "spil" i overfladen, hvis man ellers fik dækket den ordentligt . Hvis jeg havde mere lys på, skulle fliserne under fronterne have en gang mere, for at få de sidste "helligdage" væk.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Ser ud til at I godt kan lide øl, det ligner det samme hos mig når der har været nogen på besøg

Ellers lækkert med de fliser, jeg synes slet ikke det ser så tosset ud igen. Jeg har selv sokler under mine 850'ere, og det gør bassen en del strammere, hvorimod før, var den mere blød og "tilbagelænet". Jeg synes også der kom en del flere detaljer og som du selv er inde på bliver lyden også renere.

Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Ser ud til at I godt kan lide øl, det ligner det samme hos mig når der har været nogen på besøg

Hvad kan man sige

Ascari skrev:

Ellers lækkert med de fliser, jeg synes slet ikke det ser så tosset ud igen. Jeg har selv sokler under mine 850'ere, og det gør bassen en del strammere, hvorimod før, var den mere blød og "tilbagelænet". Jeg synes også der kom en del flere detaljer og som du selv er inde på bliver lyden også renere.

Helt enig - jeg hælder faktisk også til, at mine 909'ere ser pænere ud, når de står på en form for base. Men jeg er godt nok glad for, at jeg gav dem en tur med spraydåsen. Men kommer det til æstetik vinder du vist både mht. HT og base . En af mine kammerat har 850'eren spændt foran noget Nad-udstyr. Det er en pæn og gedigen "gammel" kal du har dig.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jeg mener også mine 850 ser pænere ud på soklerne. Jeg er nu også glad for de sokler, godt den gamle ved hvordan man ordner sådan noget, ellers havde jeg ikke kunne lave dem så godt, han var en god hjælp hehe.  

Ja 850 er en gedigen karl, det må siges. Den kan både spille sindssygt højt, med en ordentlig omgang bas (jeg har ingen sub), behagelig og sprød mellemtone, og, med det rette grej (min Classic for eks. hehe) også en behagelig diskant og så er den også meget detaljeret, så dem er jeg glad for ...

Faktisk hvis man ser på det, så er der ikke den store forskel på specsne på 909 og 850. De vejer ca. det samme, spiller lige dybt, er på 500 watt og alt det der. 909 er bare fysik lidt større, og 850 vejer et kilogram eller to mere.

Jeg overvejede selv at købe 909 en gang, men endte med 850, og det har jeg ikke fortrudt, ikke at 909 er en dårlig ht, men 850 er ihvertfald god til prisen, ingen tvivl.

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 April 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Uha Ser sgu godt ud. Især efter du har fået sat fliser under. Du kan da ikke mangle bas med både subben, og så de fronter
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

Hio.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Jeg mener også mine 850 ser pænere ud på soklerne. Jeg er nu også glad for de sokler, godt den gamle ved hvordan man ordner sådan noget, ellers havde jeg ikke kunne lave dem så godt, han var en god hjælp hehe. 

Ja, de giver dem lige et løft. Og så er det jo bonus at det både er æstetisk såvel som lydmæssigt. Det er altid godt, når den gamle gir' en hånd med

Ascari skrev:

Ja 850 er en gedigen karl, det må siges. Den kan både spille sindssygt højt, med en ordentlig omgang bas (jeg har ingen sub), behagelig og sprød mellemtone, og, med det rette grej (min Classic for eks. hehe) også en behagelig diskant og så er den også meget detaljeret, så dem er jeg glad for ...

Faktisk hvis man ser på det, så er der ikke den store forskel på specsne på 909 og 850. De vejer ca. det samme, spiller lige dybt, er på 500 watt og alt det der. 909 er bare fysik lidt større, og 850 vejer et kilogram eller to mere.

Jeg overvejede selv at købe 909 en gang, men endte med 850, og det har jeg ikke fortrudt, ikke at 909 er en dårlig ht, men 850 er ihvertfald god til prisen, ingen tvivl.

Ja, jeg ville jo ønske, jeg havde overvejet en 850'er dengang jeg købte . På papiret ser de ret ens ud, men når man hører dem, bliver det tydeligt, hvorfor det er hhv rød og blå serie. 850'eren har jo så den fordel, at kunne følge med et langt stykke ad vejen, når man bevæger sig ind på 909'erens hjemmebane i form af rock, elektronisk og specielt trance-genrene. Sidstnævnte - det dur på blå serie . Hvis man hører Jazz eller klassisk er 850 jo også et udemærket bud, men her går man galt i byen med 909.

Nu kan jeg ikke huske det, men 850 havde vel trods alt en noget højere nypris i sin tid, ik?

Der hvor 909'eren halter er jo specielt i mellemtone og diskantområdet. Bassystemet kan jo levere noget nogenlunde fornuftigt, hvis man (modsat mig ) spænder noget seriøst foran... Som sagt går jeg så småt og overvejer lidt på Evidence 470. Det er ikke så tit, jeg har behov for at spille tingene ned af hylderne længere... Og det klarer subben nok alene, hvis jeg giver den lidt at leve af .

KennethB skrev:
Uha Ser sgu godt ud. Især efter du har fået sat fliser under.

Tak! Jeg er også glad for resultatet.

KennethB skrev:
Du kan da ikke mangle bas med både subben, og så de fronter

Hmmm... Nej

Systemet er - som det kan ses - heller ikke sammensat udfra en ren fornuftig tilgangsvinkel. 2x909, 2x104 og en S1.5 giver jo ingen mening på ca 18m2 ud fra et fornuftigt synspunkt . Men... Nogle gange er det bare sjovere at overreagere lidt. Man er jo kun ung en gang - har jeg hørt.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jo, en 850'ere kostede 3499 dkk dengang den udkom i 94 mener jeg det var. Den blå serie var billigere, ved dog ikke hvad et par 909'ere kostede dengang.

Jeg tror heller ikke du vil fortryde at købe et par E 470, de spiller, efter hvad jeg har hørt, rigtigt godt. Og selvom den er lidt mindre kan den sagtens spille højt, så jeg tror ikke det bliver problemet. Du vil nok få et chok over var fast bassen bliver med en mindre HT til din receiver. Så umiddelbart synes jeg det lyder fornuftigt.  

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes