|
Poul-erik skrev:
Skal lige kigge efter imorgen, jeg mener jeg har en test af den i et blad.
Lyder rigtig godt, har googlet lidt men ikke fundet det helt store...
Nrik:
Jeg glæder mig til at høre mine favoritter som Clapton, Lofgren, Saga mfl. på den. Jeg har en aftale (håber jeg)med en sælger af en sådan her på siten, jeg har faktisk "blind købt/reserveret" uden at ane meget om den men havde en ide om at jeg nok ikke var helt i skoven som jeg så har fået beskræftet...
Til John71: Det lyder godt, du har måske flere på hylden at trække på
Nogen erfaringer ellers, og hvordan med riaa'en jeg skal have støvet pladesamlingen af og på med ploven!!
Hej igen,
Her er lige lidt,
overskrift :: Radiorørene giver testens blødeste klang ::
Overalt i verden er denne forstærker blevet særdeles godt modtaget, Ikke uden grund, for luxman LV-105U har alt, hvad der skal til for at blive populær.
Først og fremmest har LV-105U meget at byde på, Faciliteterne er rigelige, og den mekaniske forarbejdning er flot.
Desuden kan du "snuse" til elektronikken - luxman har effektrinnets spændingsforstærkende radiorør på udstilling bag en glasrude i den sorte alu-front.
bortset fra rørene er LV-105U typisk for moderne japanske forstærkere med transistor-teknik. Den har tonekontroller, rød og grønfarvede lysindikatorer og adskillige indgange, som du sjældent får brug for.
deriblandt ind og udgange for video-signaler og lydprocessorer(elektronisk ekko og rumklang fx).
Der er endnu mere entusiast-lyd i Luxman end udseendet antyder. Den spiller forbløffende rart.
Musikken klinger letflydende og behageligt. Begreber som skingrende mellemtone og lyttetræthed er nærmest elimineret med rørene og fine MOS FET-transistorer i udgangen.
Stereoperspektivet er stort. Luxman bringer dig på god afstand af musikerne - uden at sløre de enkelte lydbidrag. Den åbne og varme klang er pragtfuld til opera, men ikke mindre anvendelig med helt moderne pop og rock.
Hvor Audiolab er streng og nøgtern er Luxman mere tilgivende og ørevenlig, groft sagt er der færre detaljer, men bedre nuancering end på Audiolab. Her må den enkeltes smag råde.
konklution ::
Luxman har testens mest ørevenlige gengivelse, Musikken klinger åbent og behageligt - bla. fordi der benyttes radiorør i effektforstærkningen.
den blev testet mod Audiolab til 8000,-, SAE 1102 til 6000,-, Akai AM 73 til 7000,-, Proton AP 1000 & D1150 til 8000,-, Musical fidelity A100-X til 8000,-.
Prisen var i marts 1989 ::: 7800,-
Den måler 96watt 8-ohm & 116watt 4-ohm.
Jeg mente jeg havde en større test end denne men det er nok LV-105 jeg tænkte på, ved ikke hvad det U betyder.
håber du kan bruge det til et eller andet.
Mvh. Poul-erik
|