| Forfatter |
|
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der gik mode i det engang i start 90'erne. Da kunne der ikke sælges en seriøs højttaler uden bi-wire terminaler.
Du har sikkert brugt det, men gør du det stadig?
Eller foretrækker du at køre singlewire, så er der jo også plads til dobbelt meter pris 
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Jeg har lige nu et Black Rhodium AST200 Biwire kabel, som jeg er rigtig glad for. Men desværre er det blevet lidt for kort efter jeg er flyttet, så skal snart investere i et Tara Labs Prime Biwire. Efter jeg skiftede fra singlewire til biwire oplevede jeg stor forskel, især efter jeg fik mine nye B&W. Jeg går aldrig fra biwire
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom mine Vienna Acoustics Beethoven har single-wire teminaler, har jeg alligevel sat begge 'snorene' fra mit TMC Gold Label Reference kabel på dem. Det giver mere kontrol over tingene og større ro.
At de så måske har lavet et mindre effektivt single-wire kabel hos TMC skal jeg lade stå usagt - anmeldeserne verden over taler for sig selv __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 03:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kommer an på højttaleren.... har hørt Dynaudios støj/intefrens argumentation, men mine så alm. øre kan ikke øre forskel....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at en af grundene til forskellen fra single til bi-wire er at man jo typisk fordobler arealet på kablerne.
Så som Dolkin gør køres der biwiring til single ended terminaler. Eller i realiteten, fordobler lederarealet. Det er hørbart!
Hvis de to kabler ikke er ens, bliver det mere komplekst.... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Dynaudio, der ikke anerkender bi-wiring!
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonus faber bruger heller ikke biwiring - har aldrig helt forstået hvorfor folk synes det er så vigtigt? Man kan selvfølgelig prøve at tweake sig til en bestemt lyd ved at bruge forskellige typer kabler, men hvofor ikke bare nøjes med ét godt kabel? Desuden ser det latterligt ud at have alle de slanger liggende.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
| Desuden ser det latterligt ud at have alle de slanger liggende. |
|
|
Den er god
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har til tri-wiring, men har kun råd til single-slange.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et termineret Bi Wire Højt.Kabel af et udskælt mærke, så mulighed for singelwire er ikke til stede. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
MaltheK skrev:
| Desuden ser det latterligt ud at have alle de slanger liggende.
|
|
|
Den er god  |
|
|
spoken as a true women 
Philips har nogle trådløse højttalere, kunne være det faldt bedre i fruens smag 
Personligt er jeg til hvad jeg synes giver den bedste overall lyd.. lige fortiden er det Biwire på singletermineringshøjttalere
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Har et termineret Bi Wire Højt.Kabel af et udskælt mærke, så mulighed for singelwire er ikke til stede. |
|
|
Det vil sige at du aldrig har hørt det som single? Er det ikke bare at parallelkoble lederne i begge ender?
Det burde da være almindelig nysgerrighed at sammenligne dobbelt-single wire med bi-wire for at analyserer forskellen? Eller er det bare mig  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove bestemt ikke, udover mine TMC som er langt bedre som biwire end single, har jeg os pt to sæt transparent single kabler, som er tilsvarende bedre som single end biwire.. ingen anden løsning end at prøve sig frem
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Har et termineret Bi Wire Højt.Kabel af et udskælt mærke, så mulighed for singelwire er ikke til stede. |
|
|
Det vil sige at du aldrig har hørt det som single? Er det ikke bare at parallelkoble lederne i begge ender?
Det burde da være almindelig nysgerrighed at sammenligne dobbelt-single wire med bi-wire for at analyserer forskellen? Eller er det bare mig 
|
|
|
Jooo, men det er lidt svært at få to sæt kabelsko i een terminal.Desuden ville det betyde at jeg skulle bruge de medfølgene metalskinder , så jeg har meget svært ved at se ideeen i det. En højtaller med Bi Wire terminaler bør køres med biwire højjtlere kabler elelr to singel kabler af samme slags . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Groove bestemt ikke, udover mine TMC som er langt bedre som biwire end single, har jeg os pt to sæt transparent single kabler, som er tilsvarende bedre som single end biwire.. ingen anden løsning end at prøve sig frem  |
|
|
Respekt for det  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om bi-wirring virker er en speget sag.... Og meget afhængig af hvordan man griber det an... og hvordan man anskuer det...
I mine øjne er fordelen ved bi-wirring, at stort set alle toneområder gengives marginalt bedre end single-wirring. MEN MEN.... sammenhængen i lydbilledet ødelægges, og de enkelte enheder lyder som om de spiller i hver deres rum.
Mit bud er, at droppe bi-wirring.
Og benytter man alle pengene på et ekstra godt single-wire kabel, ryger man op i en endnu bedre klasse, end hvis man skulle splitte beløbet i to. Og det ville jo være unfair at sammenligne et single-wire kabel til 100/m med to bi-wirring kabler til 100/m pr stk (altså dobbelt pris).
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langsom troede ik kabler skulle koster mere end 3 kr pr meter.. hvad blev der med de blind tests du var inviteret til ?
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali benytter sig af enten biwiring eller triwiring terminaler på Helicon og Euphonia, men alle de steder jeg har set disse højttalere opstillet, har man ganske enkelt ladet kablet gå til basterminalen og herfra have et kort kabel op til tweeterterminalen.
Med andre ord: Det er der for et syns skyld. Eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg benytter selv biwiring, og bilder mig ind at diskant/mellemtone spiller mere åbent...
Men nu til nogle facts man kan forholde sig til: Hvad sker der ved biwiring???
Jeg har den opfattelse at biwiring/single-wiring handler om hvor man vælger at afkoble den støj som induceres i kablet ved enhedernes tilbageslag (ved delefilteret eller ved forstærkeren). Er dette korrekt?
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|