Forfatter |
|
Jan Post Forum Bruger
Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 05 Marts 2024 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hi-Fi venner. En af mine venner har kig på disse her. Infinity Renaissance 90. Kræver de en stærk forstærker? Er de svære at trække? PÅ
forhånd tak.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger
Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6305
|
Sendt: 05 Marts 2024 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan......
Ja... de er forbistret tunge at trække (erfaring). __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Jan Post Forum Bruger
Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 06 Marts 2024 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boydk. Hvilken forstærker har du haft spændt for? Og hvad kan du anbefale?
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger
Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2289
|
Sendt: 06 Marts 2024 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan,
Jeg har også haft et par Rennaisanse 90, først med en 4-kanals Phonosophie forstærker. Det lød virkelig godt, men den gik i
protection når jeg spillede højt. Næste amp var en Audio Research VSi60, som på trods af 2x50 watt gjorde det rigtig
godt…….det lød sgu godt sammen, synes jeg
Men enig med Boydk, gerne en amp med stor strømforsyning, de kræver lidt for at lyde godt, men det kan de virkelig også!
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3119
|
Sendt: 06 Marts 2024 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde fornøjelsen af at sælge pågældende højttalere dengang.
Jeg benyttede samtidens Harman Kardon integrerede forstærkere på 100-150 W med dobbelt strømforsyning.
Og når højttalerne skulle støves af tændte jeg for forstærkersættet med Kenwood L-1000M.
Med dem har jeg aldrig været i problemer med at overbevise kunderne om højttalers fortræffeligheder.
Heller ikke den dag en kvinde henvendte sig med ønsket om nye højttalere.
Mine fordomme om kvinders ønske om højttalere som bedst kunne skjules.
Den dag trodsede jeg mine fordomme. Noget sagde mig hun ønskede god gengivelse som det vigtigste.
Et kvarter senere - ja, tak jeg vil gerne købe to af disse højttalere ....... ! Og de kom ikke retur .......
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger
Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
Sendt: 06 Marts 2024 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som alt hvad Arnie Nudell ( Infinity / Genesis ) konstruerede kræves der enorme mængder strøm . Jeg har hørt / set Denon monoblokke opgive ævret
med disse højtalere . Arnie havde en teori om at det var en fordel med store strømme i højtalerkablerne .
|
Til top |
|
|
gabetta Forum Bruger
Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 364
|
Sendt: 06 Marts 2024 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon monoblokkene var nu vist også kendt for ikke at være særligt laststabile.
__________________ Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre... Måske man skulle bekymre sig mindre om sin egen (s)tilstand end andres.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger
|
Sendt: 06 Marts 2024 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årsagen til at højttaleren trækker tænder ud på mange effekttrin er .....
..... at der er tale om en Infinity/Watkins dobbelt svingspole basenhed.
De to spoler er forbundet via det viste delefilter i den hensigt at udglatte impedansproblematikken.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger
|
Sendt: 06 Marts 2024 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bryde skrev:
Som alt hvad Arnie Nudell ( Infinity / Genesis ) konstruerede kræves der enorme mængder strøm .
Arnie havde en teori om at det var en fordel med store strømme i højtalerkablerne . |
|
|
Der er snarere tale om at de store strømme er konsekvensen af konstruktionen. Ikke målet i sig selv.
Man strejfes af tanken at denne særegne konstruktion er resultatet af - på en billigere måde - at komme i nærheden af hans IRS version med
servostyring af basenheden.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger
Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6305
|
Sendt: 06 Marts 2024 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Post skrev:
Hej Boydk. Hvilken forstærker har du haft spændt for? Og hvad kan du anbefale? |
|
|
Nu har jeg ikke haft dem selv, men 2 venner har "døjet" med dem i tidernes morgen.
Den ene klarede sig med LC´s Millennium XP, den anden valgte en Krell KSA-100.
Ingen tvivl om, at Krell´en klarede det LANGT bedst
Det skal siges, at LC´erne (monotrin) havde extension boards, samt kæmpe strømforsyning. Alligevel var der ikke rigtigt
"skub" i dem ved højere lydstyrke. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger
Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1943
|
Sendt: 06 Marts 2024 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft både R-90 og R-80 her i stuen for år tilbage. Og de ER strømkrævende som få. Men sjovt når de var opvarmet >5
timer med pæn "høj" lydstyrke, så ændrede de total karakter i bassen qua de opvarmede enheder, 70 grader og den sødlige
duft af varme spoler. Vil klart vælge en >200W meget strømstærk forstærker hvis man skal have deres fulde potentiale frem.
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger
Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1943
|
Sendt: 06 Marts 2024 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps. Mine R-90 og R-80 blev dengang trukket af en Thule PA350B uden problemer i en 45m2 stue, men havde helt klart valgt,
som Boydk nævner; Krell KSA-100! Den er som født til den opgave, og dem der er langt værre. Men det var vist noget med
økonomien både i indkøb og tilsluttet el-nettet ;-)
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger
Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 927
|
Sendt: 06 Marts 2024 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft Renaissance 90 af 3 omgange om det samme med Renaissance 80. Det kan godt være de er lidt
ekstra krævende men jeg har aldrig haft problemer med at drive dem med de forstærkere jeg har benyttet.
Nu kan jeg ikke huske alle de forstærkere jeg har haft på igennem tiderne, men dem som jeg husker som
værende bedst lydende var Xindak XA8800MNE. Jeg husker også at have brugt en Sunfire Cinema Grand
Signature II og en Emotiva XPA-2. De gjorde det også ganske fint uden at gå i knæ på noget tidspunkt.
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|