Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger
Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6338
|
Sendt: 07 Marts 2024 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Baudelaire skrev:
Jeg havde forventet at jeg havde brugt flere timer på messen, men det var kun få steder, hvor jeg blev siddende. Det kan være
udtryk for, at mange af boderne ikke havde interesse og/eller fangede mig.
|
|
|
Det kan jo også ses som et kvalitetstegn for det, du har hjemme i stuen __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger
Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2294
|
Sendt: 07 Marts 2024 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Soundsociety fremover rykket til Kbh? Eller var det bare i år, pga. ombygning på Hotel Royal i Aarhus
|
Til top |
|
|
Baudelaire Forum Bruger
Bruger siden: 28 Oktober 2023 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 07 Marts 2024 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Boydk: Det er jeg glad for du siger. Om end det er AN J-D og Sansui jeg kører derhjemme, så er jeg egentlig fint tilfreds. Jeg ved
ikke hvad eksempelvis AN-J HE SPE vil gøre af massiv forskel, men den står da på indkøbslisten... Eller rettere "ønskelisten"...
|
Til top |
|
|
Max.H Forum Bruger
Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 429
|
Sendt: 07 Marts 2024 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Baudelaire skrev:
@Boydk: Det er jeg glad for du siger. Om end det er AN J-D og Sansui jeg kører derhjemme, så er jeg egentlig fint
tilfreds. Jeg ved
ikke hvad eksempelvis AN-J HE SPE vil gøre af massiv forskel, men den står da på indkøbslisten... Eller rettere "ønskelisten"... |
|
|
Med fare for at blive betragtet som komplet idiot kunne jeg godt lide at vide hvad dine forkortelser " AN J-D og AN-J HE SPE" betyder ? __________________ Elsker ironi Og hader pral !
Det er sjældent at mænd bliver mindre stædige med alderen
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger
Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2294
|
Sendt: 07 Marts 2024 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vistnok forskellige Audio Note højttalere
|
Til top |
|
|
Max.H Forum Bruger
Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 429
|
Sendt: 07 Marts 2024 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Det er vistnok forskellige Audio Note højttalere |
|
|
tak __________________ Elsker ironi Og hader pral !
Det er sjældent at mænd bliver mindre stædige med alderen
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger
Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6338
|
Sendt: 07 Marts 2024 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Baudelaire skrev:
@Boydk: Det er jeg glad for du siger. Om end det er AN J-D og Sansui jeg kører derhjemme, så er jeg egentlig fint
tilfreds. Jeg ved
ikke hvad eksempelvis AN-J HE SPE vil gøre af massiv forskel, men den står da på indkøbslisten... Eller rettere "ønskelisten"... |
|
|
Careful, what you wish for
På et andet udenlands forum, jeg frekventerer i ny og næ, var der for ikke så længe siden nogle, der eksperimenterede med kloner
og originale enheder. Det viste sig faktisk, at størstedelen foretrak lyden fra deres alm. bas/mellemtoner fremfor dem
med hamp (hemp)-membran __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Baudelaire Forum Bruger
Bruger siden: 28 Oktober 2023 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 08 Marts 2024 kl. 05:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden skal efter min mening være organisk, naturlig og musikalsk. Især hvad angår klassisk og jazz; bastonerne efter min mening have en varm og blød fornemmelse samtidig med at have en afrundet dybde.
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum
Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 12 Marts 2024 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er både indtryk og billeder: https://nerds.dk/node/215
|
Til top |
|
|
Harald Forum Bruger
Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 15 Marts 2024 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Her er både indtryk og billeder:
https://nerds.dk/node/215 |
|
|
Tak for post.
Det er faktisk rigtig ærgerligt at udstillere ikke spillede
fra samme officielle playliste. Jeg kender kun alt for
godt at spille det som lyder godt derhjemme...
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3354
|
Sendt: 15 Marts 2024 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en utaknemmelig opgave at lave en playliste, som tilfredsstiller alle. Det gælder såvel udstillerne som tilhørerne.
Det handler i høj grad om hvad det enkelte menneske værdsætter som reference for valget af et muligt kommende anlæg eller dele deraf.
Jeg har lyttet til playlisten på Tidal, hvor enkelte tracks allerede findes i mine playlister, uden jeg vil karakterisere hele musikvalget som potentiel
kandidat til udvælgelse af fremtidigt udstyr.
|
Til top |
|
|
Tak og farvel!
|
Sendt: 15 Marts 2024 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men så har du fuldstændig misforstået opgaven... Opgaven er ikke at tilfredsstille alle så playlisten indeholder lige præcis hvad besøgende og udstiller elsker.
Opgaven er at skabe en reference som man kan bruge fra rum til rum. Jeg kender mange, mig selv inkl, som rent faktisk brugte tid på at lytte til den playlist på eget setup inden messen så vi havde en god fornemmelse af hvordan numrene lød derhjemme.
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4804
|
Sendt: 15 Marts 2024 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
+1 __________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger
|
Sendt: 16 Marts 2024 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Men så har du fuldstændig misforstået opgaven... Opgaven er ikke at tilfredsstille alle så playlisten indeholder
lige præcis hvad besøgende og udstiller elsker. |
|
|
Jeg har ikke misforstået opgaven. For den er naturligvis som du skriver - at kunne sammenligne gengivelsen hos de enkelte
udstillere. Men …… det kræver enighed og samme indstilling til hvad der er egnet til at vise den enkelte udstillers produkters
lydgengivelse på bedste måde. Stod jeg på en stand (hvilket jeg ved flere lejligheder har gjort) ville jeg sikre mig at mine
produkter fik de bedst mulige betingelser. Den musik og indspilningskvalitet som udstiller produkterne i det bedst mulige lys.
|
Til top |
|
|
Tak og farvel!
|
Sendt: 16 Marts 2024 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du blander to forskellige formål sammen. Enten er opgaven at sikre det bedst mulige sammenligningsgrundlag (som jeg er
fortaler for til en messe) eller opgaven er at hver udstiller skræddersyer egne sange for lige præcis at få dét ud af højttaleren
de gerne vil vise.
Og så er min holdning nok, at hvis man ikke kan vise sine højttalere fra deres bedste side med det musik på playlisten som
har stor variation af musikgenrer... Så bør man nok tænke en gang eller to om hvorvidt de højttalere man udstiller er gode
nok :)
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4804
|
Sendt: 16 Marts 2024 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis!
Jeg tjekkede også playlisten inden jeg tog til messen, og det er ret gode optagelser uanset om man kan lide genrene... __________________ Mvh, Mikkel
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger
|
Sendt: 16 Marts 2024 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Du blander to forskellige formål sammen. Enten er opgaven at sikre det bedst mulige sammenligningsgrundlag
(som jeg er fortaler for til en messe) eller opgaven er at hver udstiller skræddersyer egne sange for lige præcis at få dét ud af
højttaleren de gerne vil vise. |
|
|
Lige præcis. Med mindre DU får lov til at bestemme at alle spiller det samme musikstykke når DU går mellem rummene vil du
næppe nogensinde have noget at sammenligne blot to udstilleres højttalere eller hvad det måtte være du ønsker at lytte til.
Lægger vi så dertil de forskelle der er ved at bruge forskellige kombinationer af lydkilder og elektronik - indretning og placering i
lokalerne ofte af varierende størrelse - hvad har du så tilbage at lave en reel vurdering ud fra? Playliste eller ej?
|
Til top |
|
|
Tak og farvel!
|
Sendt: 16 Marts 2024 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu synes jeg du blander nye ting ind som ikke har noget med en kendt og konsistent playlist at gøre? Men ja, der er flere faktorer som spiller
ind når der sammenlignes, men det er da tosset at forkaste de muligheder man rent faktisk har kontrol over og som kan give bedste
forudsætninger for sammenligningsgrundlag. Tror ikke vi kommer videre ift. enighed, så du får lige mit sidste svar:
Lydkilder/elektronik: Det er en del af den samlede pakke der skal sammenlignes - så kan ikke se hvorfor du mener det er en udfordring at de
forskellige rum har forskellig elektronik.
Forskellige rum/placering: Enig i at det gør sammenligninger udfordrende - men det vil i høj grad være bassen. Over 500hz vil du primært
høre højttaleren og ikke rummet og der er masser af mulighed for en reel vurdering af klang/kvaliteter på de forskellige systemer.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger
Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 16 Marts 2024 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bedst om.
GATO
Allans rum
ATALANTE 4 de spillet godt.
Værste rum var MA 1200 og de små wilson, der måtte være noget galt med det setup.
|
Til top |
|
|