Forfatter |
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg kører pt, med MIT terminator 2 på mine systemaudio 3070, og har erstattet kortslutningsbøjlerne med kabel....
dog er det kabel (synthetic research sølvkabel) jeg bruger, ikke det mest optimale, og jeg ville høre om gode forslag, eller nogen der har rester liggende...
på forhånd tak
Mvh
Dennis Kristjansen
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker du på det lille stykke som erstatter kortslutningsbøjlerne?? I så fald vil jeg tillade mig at kalde det for flueknepperi!
Men OK... der skal nok være folk derude, som selv tror på, at de kan høre kæmpe forskel! Men disse folk burde have langt større problemer at slås med....
De kunne jo starte med at få samtlige lodninger i forstærker/CD/højtaler osv kigget igennem med røngtenudstyr. I samme stil som man gør med udstyr til rumindustrien. Jeg tvivler på, at ret mange lodninger i hifi-udstyr kan godkendes efter disse krav. Og i betragtning af hvor mange loddepunkter der er i et typisk anlæg, vil jeg mene at gevinsten her er MEGET større, end en lille stump kabel (hvor det kabel nuværende er ganske fin).
Dernæst kan man opbygge et komplet faraday-bur omkring hele ens lytterum, og forsyne anlægget fra egen præcisionsgenerator (husk at benytte my-metal hele vejen rundt!). På den måde kan selv de bedst mest kritiske lyttere ikke høre den forfærdelige påvirkning af lyden, når naboen tænder for lyset i badeværelset, ser TV eller lader mobiltelefonen op.
Måske lidt ironisk, men jeg mener helt seriøst der er tale om flueknepperi!!!
Og endnu en gang stiller jeg gerne op til en blindtest. Såfremt nogen kan udpege et bedre kabel gentagne gange, vil jeg tage min opfattelse op til overvejelse. De der ikke tør stille op til blindtest, burde efter min mening gøre det samme.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig : Tænker du på det lille stykke som erstatter kortslutningsbøjlerne??
I så fald vil jeg tillade mig at kalde det for flueknepperi!
Men OK... der skal nok være folk derude, som selv tror på, at de kan høre kæmpe forskel!
Men disse folk burde have langt større problemer at slås med....
Meget enig!!!! 
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe .. folk burde gøre noget ved akustikken i deres lytte rum istedet for at bruge alle deres penge på kabler ..
Langt bedre lyd til langt færre penge ...
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
ROLIG NU !
Jeg spurgte bare om nogen havde nogle rester af gode kabler liggende, så jeg kan prøve forskellen, da jeg faktisk nemt mener at kunne høre forskel....
jeg spurgte ikke om hvad i mente om det, eller hvad jeg skulle gøre istedet. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men... prøv dig dog lidt frem hvis du har lidst at vælge mellem!!!
Og som en bemærkning!!..
Næsten et hvert kabel brugt her er bedre end de "bøjler" der nogle gange følger med!!..
Disse er som regel blot lidt tyndt forgyldt messing!! ikke just det bedste... især ikke hvis terminalerne ellers er af rimelig kvalitet... men selv om der skulle være gjort noget ekstra ud af disse bøjler..?? så har signalet det helt sikkert bedst i et stykke kabel..
Hvor hørbart dette dog er?? især mellem bas og mid på et eks 2½ eller 3 vejs system har jeg dog mine tvivl om!!.... her tror jeg nu nok at det er ren indbildning ( psykoakustik!) hvis nogen mener at kunne høre en forskel..
Husk at signalet alligevel er i terminalerne fra spader / bananer og ind til delefiltret eller det / de kabler der internt går her til.. og et par cm. i næsten samme materiale fra eller til gør nok i langt de fleste tilfælde ikke den store hørbare forskel..
Men i et to vejs hvor der deles mellem diskant og mid/bas og der er biwiring.. kan det sikkert sagtens have en om end meget lille hørbar indflydelse.. ( næsten ALT!! kan jo have det her!) så for alle tilfældes skyld ville jeg nok erstatte bøjler her med nogle gode kvalitets kabel stumper..
Her bør man jo kunne have råd til praktisktaget det aller ypperste!! eller i hvert fal det samme som man bruger fra forstærker til højtaler..
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Knoxville
Jeg har som dig også evnen til at høre forskel på kortslutningsbøjlerne og en stump kabel, der er ingen tvivl om at alt andet lige så er en lille stump kabel bedre end de bøjler.
Jeg køre med Nirvana Audio S-L højttalerekabler i singleend version og til at starte med brugte jeg bøjlerne, derefter fandt lidt Kimber 4TC frem af gemmerne og der var en klar forbedring, nu er jeg nok lidt hysterisk med forskellige kabler i samme setup, så jeg kunne ikke leve med at jeg ikke også havde Nirvana mellem terminalerne, så der var kun et at gøre, jeg bestilte et sæt jumpere/bindere fra Nirvana Audio i New York, de kom med FedEx et par dage efter - og det var alt besværret værd, ja der er forskel mellem forskellige kabelstumper, der er for mig ingen tvivl om at man skal bruge det samme fabrikat hele vejen gennem setupet.
Jeg har iøvrigt kun Nirvana Audio S-L i hele svineriet -og det er og bliver KABLET "über dem alles"
Du kan godt få et par stumper Kimber 4TC af mig, send mig en PB.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Hej,
ROLIG NU !
Jeg spurgte bare om nogen havde nogle rester af gode kabler liggende, så jeg kan prøve forskellen, da jeg faktisk nemt mener at kunne høre forskel....
jeg spurgte ikke om hvad i mente om det, eller hvad jeg skulle gøre istedet.
|
|
|
Du siger du sagtens kan høre forskel ved udskiftning af kortslutningsbøjler.... Er du så sikker i din tro, at du tør stille op i en blindtest? Eller er der tale om at du tror du kn høre forskel, blot fordi duved der er lavet en lille ændring?
Jeg vil personligt gerne stille op til overværing af denne blindtest, og spiller 100kr på at du ikke kan udpege de forskellige kabler fremfor bøjlerne!
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man jo godt sige at de blinde har mange fordele......De kan ikke høre en skid forskel på noget som helst. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, glem det...
Jeg gider ærlig talt ikke høre på det der, for det er jo klart at det ved i meget bedre end jeg....
Finder svar andetsteds... tak for hjælpen   __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Knoxville
Du skal i lade dig skræmme af deres uvidenhed, de ved bare ikke bedre og de spiller sikkert på nogle skodkabler hvor de ikke kan høre en fis afligevel.
Som sagt så vil jeg gerne sende dig et par stumper Kimber 4TC hvis du er interesseret.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Okay, glem det...
Jeg gider ærlig talt ikke høre på det der, for det er jo klart at det ved i meget bedre end jeg....
Finder svar andetsteds... tak for hjælpen   |
|
|
 hehe, der skal ikke meget til at gøre
dig sur. Hver man sin smag hvis du syntes du kan høre forskel er det da
fint. Os t**ser som bare bruger tilfældige stykker cobber skal du ikke
lytte til, vi kan bare godt lide at drille de kloge
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
men så kan man jo være så fræk og spørge hvilke konkrete erfaringer de kritiske herrer har gjort sig?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imponerende!
Intet mindre.... endnu en gang har en lidt for entusiastisk lytter påstået, at han kan høre forskel på i mine øjne latterlige ting. Og endnu en gang har jeg foreslået en blindtest. Og endnu en gang bliver vedkommende sur, og vil ikke være med.
Der er ved at danne sig et mønster... og gad vide om ikke det skyldes, at det vitterligt ikke er muligt for det menneskelige øre at høre forskel. Ellers vil jeg endnu en gang tilbyde at overvære en 100% blindtest. Og jeg er heller ikke bleg for at doble min indsats til 200kr i et væddemål. Jeg vil sågar give 2-1 odds. Hvad siger du Knoxville?? Hvis du mener forskellen er så stor, så må det da være de lettest tjente 400 spir i lang tid. Dem kan du jo så bruge til ekstra gode kortslutningsbøjler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe tja erfaringer har jeg ikke så mange af da jeg er for nærig til at betale for kablet til at prøve
Hurtig:
Jeg kan kun give dig ret hvis folk mener de kan høre forskel hvorfor vil de så ikke tage en blindtest.
Det kan være det er fordi det så kommer til at lyde dårligere hvis det bliver bevist de ikke kan høre forskel
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle
Jeg vil lige, til alle jer der ikke kan høre forskel: KØB en gettoblaster også kan i selv kneppe fluerne.
Da jeg fik skiftet signalkabler imellem Preamp og Amp kunne min smukke kone høre forskel!!! og hun er ligeglad med god lyd.
haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Imponerende!
Intet mindre.... endnu en gang har en lidt for entusiastisk lytter påstået, at han kan høre forskel på i mine øjne latterlige ting. Og endnu en gang har jeg foreslået en blindtest. Og endnu en gang bliver vedkommende sur, og vil ikke være med.
Det er vel ikke så mærkeligt at Knoxville ikke gider fortsættet når der kommer indlæg af den karakter som du er leveringsdygtig i.
Manden spørger i en ordentlig tone og forventer naturligvis nogle fornuftige og seriøse svar som han evt. kan bruge, det eneste du har i posen er fordomme og en bedrevidenhed som mildest talt viker i den grad umoden.
Der er ved at danne sig et mønster... og gad vide om ikke det skyldes, at det vitterligt ikke er muligt for det menneskelige øre at høre forskel. Ellers vil jeg endnu en gang tilbyde at overvære en 100% blindtest. Og jeg er heller ikke bleg for at doble min indsats til 200kr i et væddemål. Jeg vil sågar give 2-1 odds. Hvad siger du Knoxville?? Hvis du mener forskellen er så stor, så må det da være de lettest tjente 400 spir i lang tid. Dem kan du jo så bruge til ekstra gode kortslutningsbøjler.
Det enest mønstre som jeg kan se er ved at danne sig, er at dit brugernavn ikke passer til din IQ, du bør faktisk kalde dig "Langsom"
Og hvis jeg nu skal være rigtig flik, så lad os da høre hvilke erfaringer du har og med hvilket grej ! |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
haldor skrev:
Hey alle
Jeg vil lige, til alle jer der ikke kan høre forskel: KØB en gettoblaster også kan i selv kneppe fluerne.
Da jeg fik skiftet signalkabler imellem Preamp og Amp kunne min smukke kone høre forskel!!! og hun er ligeglad med god lyd.
haldor
|
|
|
Ja ja... det er fint. Men er du villig til at stille op i en blindtest, hvor du skal udpege forskellige kabler, fremfor et par kortslutningsbøjler???
Problemet er nemlig, at de fleste har samme holdning som dig.... selvfølgelig kan de høre forskel... de er bare ikke til at drive op til en blindtest.
Jeg har vist skrevet det før, men gør det gerne igen. B&O hvor jeg i en tid arbejde med elektronikudvikling, har for år tilbage inviteret en håndfuld "kloge hoveder" fra hifi-branchen til en lyttetest. Det var som reaktion på, at B&O generelt blev "latterliggjort" grundet Deres mindre High End orienterede konstruktioner, hvor det ikke er muligt at benytte sig af dyre High End kabler.
Testen skulle derfor vise forskellen på de billige og dyre kabler. B&O tilbød at stille lokaler til rådighed, skaffe et referenceanlæg og betale hele gildet. Kravet var bare, at B&O ville lave testen som blindtest. Og så var det, at alle deltagerne pludselig meldte fra.
Sjovt ikke... Det må da være et klart tegn på, at den forskel man tror man kan høre, udelukkende skyldes ens egen overbevisning.
Og endnu en gang tilbyder jeg at lave en blindtest. Hvad siger I?? Tør I, eller kommer I med en hel masse undskyldninger for at lade være???
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Hurtig skrev:
Imponerende!
Det er vel ikke så mærkeligt at Knoxville ikke gider fortsættet når der kommer indlæg af den karakter som du er leveringsdygtig i.
Manden spørger i en ordentlig tone og forventer naturligvis nogle fornuftige og seriøse svar som han evt. kan bruge, det eneste du har i posen er fordomme og en bedrevidenhed som mildest talt viker i den grad umoden.
Det enest mønstre som jeg kan se er ved at danne sig, er at dit brugernavn ikke passer til din IQ, du bør faktisk kalde dig "Langsom"
Og hvis jeg nu skal være rigtig flik, så lad os da høre hvilke erfaringer du har og med hvilket grej !
|
|
|
|
|
|
Jamen OK... så lad det dog komme an på en prøve. Så er der jo ikke mere at diskutere. Er det ikke den bedste måde at afgøre, om man vitterligt kan høre forskel?? Det nytter jo ikke at diskutere det.
Eller er der en eller anden god grund til, a man ikke bør lave en sådan blindtest?? Eks at man kun kan høre hvilket kabel der lyder bedst, hvis man ved hvilket kabel man lytter til???
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Hurtig skrev:
Imponerende!
Og hvis jeg nu skal være rigtig flik, så lad os da høre hvilke erfaringer du har og med hvilket grej !
|
|
|
|
|
|
Jamen OK... så lad det dog komme an på en prøve. Så er der jo ikke mere at diskutere. Er det ikke den bedste måde at afgøre, om man vitterligt kan høre forskel?? Det nytter jo ikke at diskutere det.
Eller er der en eller anden god grund til, a man ikke bør lave en sådan blindtest?? Eks at man kun kan høre hvilket kabel der lyder bedst, hvis man ved hvilket kabel man lytter til???
|
|
|
Har du ikke mod på at komme med egne erfaringer på offentlig fora, eller er du en skab's-B&O-dreng som ikke er kommet ud af skabet ?
|
Til top |
|
|