Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 23:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: netbutik eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 21 August 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Jesper Juul skrev:
nemligja skrev:
NAD-nørd skrev:

Jeg vil da til enhver tid vælge nethandel, hvis jeg vel at mærke har set, hørt og rørt produktet i forvejen. Alle netbutikker har jo som minimum 14 dages returret, og har derfor ikke samme rettigheder som i butikkerne. Eks. hifiklubben som ikke (i hvert fald ikke i Herning) har nogen retturret. Du skal selvfølgelig lige sørge for at du ikke køber et produkt som er parallel importeret da du ved en garanti sag står med håret i postkassen. Ellers er det jo bare at se efter alle handelsmærkerne for at tjekke om stedet er OK.



Så du vil gå ned i en butik og evt bruge en masse tid af en sælgers tid og prøve det og få en masse at vide om apperatet og så gå hjem og bestille det over nettet??? Er det ikke at p***e op af den butik. (ved godt der nok er mange der gør det) hvilket det ikke gør det bedre.  


Hifiklubben har da 14 dages returret på deres varer, med mindre det er special bestillinger. [COLOR=#810081">http://hifiklubben.dk/information/netbuti k/r etur-_og_ombytni ngsret/[/COLOR">


Jep, når man bestiller over nettet, præcis som andre netbutikker.


Har de ikke i deres almindelige butikker???



Prøv at læse det link du selv sendte.


__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

NAD-nørd skrev:
nemligja skrev:
Jesper Juul skrev:
nemligja skrev:
NAD-nørd skrev:

Jeg vil da til enhver tid vælge nethandel, hvis jeg vel at mærke har set, hørt og rørt produktet i forvejen. Alle netbutikker har jo som minimum 14 dages returret, og har derfor ikke samme rettigheder som i butikkerne. Eks. hifiklubben som ikke (i hvert fald ikke i Herning) har nogen retturret. Du skal selvfølgelig lige sørge for at du ikke køber et produkt som er parallel importeret da du ved en garanti sag står med håret i postkassen. Ellers er det jo bare at se efter alle handelsmærkerne for at tjekke om stedet er OK.



Så du vil gå ned i en butik og evt bruge en masse tid af en sælgers tid og prøve det og få en masse at vide om apperatet og så gå hjem og bestille det over nettet??? Er det ikke at p***e op af den butik. (ved godt der nok er mange der gør det) hvilket det ikke gør det bedre.  


Hifiklubben har da 14 dages returret på deres varer, med mindre det er special bestillinger. [COLOR=#810081">http://hifiklubben.dk/information/netbuti k/r etur-_og_ombytni ngsret/[/COLOR">



Jep, når man bestiller over nettet, præcis som andre netbutikker.

Har de ikke i deres almindelige butikker???

Nej nemli nej, ikke da jeg sidst handlede der, de ville godt bytte, men ingen penge retur.

Og når vi så er igang med den evindelige diskussion om hvor vidt man p***er på butikken eller ej, hvis ikke man køber der hvor man har fået demonstreret produktet, vil jeg da gi' dig fuldstændig ret. Alle de mennesker som udnytter dette er nogle numsehuller, og det er jeg så også selv.

Men helt ærligt, hvor mange tror du, der ønsker at være politisk korrekte frem for at spare penge. IMO drejer det sig ikke om at ta' røven på folk, men hvis du eks. stod og skulle handle en splinterny mercer, og du kunne få den billigere i Tyskland, ville du så ikke selv overveje at trille forbi en mercerbutik i danmark for at se om du overhovedet bryder dig om varen? Der er jo ikke tale om tyveri, eller på anden måde noget ulovligt. Men hvis vi strammer den hårdt, aller aller højst en smule dårlig moral

Det er rigtigt at man naturligvis gerne vil spare nogle penge, men hvis alle, (ved godt det nok er en overdrivelse da ikke sker), kun købte på nettet og kun kiggede i butikkerne, hvor skulle man så gå hen og se på varerne udover på en hjemmeside. Der er mange der "udnytter" at man kan gå ned og kigge og evt røre ved varerne og så går hjem og bestiller over nettet. Fred være med det, for det er jo bestemt ikke ulovligt eller noget. Jeg har det bare at hvis man allerede har besluttet sig for at man vil købe på nettet, hvorfor så bruge en masse tid af en ekspedients tid i en butik. Så kan man lige så godt finde sin info på nettet.  



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
NAD-nørd skrev:
nemligja skrev:
Jesper Juul skrev:
nemligja skrev:
NAD-nørd skrev:

Jeg vil da til enhver tid vælge nethandel, hvis jeg vel at mærke har set, hørt og rørt produktet i forvejen. Alle netbutikker har jo som minimum 14 dages returret, og har derfor ikke samme rettigheder som i butikkerne. Eks. hifiklubben som ikke (i hvert fald ikke i Herning) har nogen retturret. Du skal selvfølgelig lige sørge for at du ikke køber et produkt som er parallel importeret da du ved en garanti sag står med håret i postkassen. Ellers er det jo bare at se efter alle handelsmærkerne for at tjekke om stedet er OK.



Så du vil gå ned i en butik og evt bruge en masse tid af en sælgers tid og prøve det og få en masse at vide om apperatet og så gå hjem og bestille det over nettet??? Er det ikke at p***e op af den butik. (ved godt der nok er mange der gør det) hvilket det ikke gør det bedre.  


Hifiklubben har da 14 dages returret på deres varer, med mindre det er special bestillinger. [COLOR=#810081">http://hifiklubben.dk/information/netbuti k/r etur-_og_ombytni ngsret/[/COLOR">



Jep, når man bestiller over nettet, præcis som andre netbutikker.

Har de ikke i deres almindelige butikker???

Nej nemli nej, ikke da jeg sidst handlede der, de ville godt bytte, men ingen penge retur.

Og når vi så er igang med den evindelige diskussion om hvor vidt man p***er på butikken eller ej, hvis ikke man køber der hvor man har fået demonstreret produktet, vil jeg da gi' dig fuldstændig ret. Alle de mennesker som udnytter dette er nogle numsehuller, og det er jeg så også selv.

Men helt ærligt, hvor mange tror du, der ønsker at være politisk korrekte frem for at spare penge. IMO drejer det sig ikke om at ta' røven på folk, men hvis du eks. stod og skulle handle en splinterny mercer, og du kunne få den billigere i Tyskland, ville du så ikke selv overveje at trille forbi en mercerbutik i danmark for at se om du overhovedet bryder dig om varen? Der er jo ikke tale om tyveri, eller på anden måde noget ulovligt. Men hvis vi strammer den hårdt, aller aller højst en smule dårlig moral

Det er rigtigt at man naturligvis gerne vil spare nogle penge, men hvis alle, (ved godt det nok er en overdrivelse da ikke sker), kun købte på nettet og kun kiggede i butikkerne, hvor skulle man så gå hen og se på varerne udover på en hjemmeside. Der er mange der "udnytter" at man kan gå ned og kigge og evt røre ved varerne og så går hjem og bestiller over nettet. Fred være med det, for det er jo bestemt ikke ulovligt eller noget. Jeg har det bare at hvis man allerede har besluttet sig for at man vil købe på nettet, hvorfor så bruge en masse tid af en ekspedients tid i en butik. Så kan man lige så godt finde sin info på nettet.  

Jeg er egentlig fuldstændig enig med dig. Info på nettet må være det første man bør gøre for at se om det ikke er nok, til syvende og sidst har man jo muligheden for at udnytte sin returret hvis ikke varen lever op til ens forventninger.

Peace!

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Fabritius
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 21 August 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Info på nettet er da på ingen måde fyldestgørende, når der er tale om TV eller hifi. Du kan ikke læse dig frem til hvordan et anlæg spiller ud fra specs, og specs på et TV giver lige så dårlig en idé om hvordan billedet ser ud.

__________________
Venlig hilsen
Claus Fabritius
Til top Vis Fabritius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fabritius Besøg Fabritius's Websted
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 22 August 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Fabritius skrev:
Info på nettet er da på ingen måde fyldestgørende, når der er tale om TV eller hifi. Du kan ikke læse dig frem til hvordan et anlæg spiller ud fra specs, og specs på et TV giver lige så dårlig en idé om hvordan billedet ser ud.

Nej men man må jo så vælge. Der er jo en grund til at det er billigere på nettet. Man kan ikke få lov at prøve og røre og høre produkterne som i en butik inden man køber.



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 919
Sendt: 22 August 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

Fabritius skrev:
Info på nettet er da på ingen måde fyldestgørende, når der er tale om TV eller hifi. Du kan ikke læse dig frem til hvordan et anlæg spiller ud fra specs, og specs på et TV giver lige så dårlig en idé om hvordan billedet ser ud.

Nej men man må jo så vælge. Der er jo en grund til at det er billigere på nettet. Man kan ikke få lov at prøve og røre og høre produkterne som i en butik inden man køber.

Og i en netbutik aner sælgerne ikke fordele og ulemper ved produkterne, det er jo bare en kasse som står på et lager, de skal sælge. De har nogle papirer foran sig med nogle specifikationer, som de måske ikke engang forstår helt, og dem remser de bare op.



__________________
Mvh Flemming
Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk
 
zaboom
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 22 August 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Sims-m skrev:

Forresten så skrev jeg også til dem at de gerne måtte gøre det muligt at følge med i track and trace da det ikke var muligt dengang, om der er sket noget med hensyn til det ved jeg ikke.

Stadig ingen track'n'trace - heller ingen adviseringer undervejs i forløbet, i form af emails eller andet.

Men de leverer varen og til rimelige priser (ikke på det hele, men generelt).



__________________
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top Vis zaboom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaboom Besøg zaboom's Websted
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 22 August 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:
[QUOTE=nemligja]

Og i en netbutik aner sælgerne ikke fordele og ulemper ved produkterne, det er jo bare en kasse som står på et lager, de skal sælge. De har nogle papirer foran sig med nogle specifikationer, som de måske ikke engang forstår helt, og dem remser de bare op.

Som sagt: står netbutikkerne og Fona ikke meget lige på det punkt?

Jeg synes også det er tvivlsom stil, hvis man bevidst bruger en ekspedients tid og får demonstrationer, hvis man ved man vil købe på nettet. Men det er jo ikke det samme som, at man påtager sig en moralsk forpligtelse i det sekund, man går ind i butikken? Man kan jo fx have en dårlig oplevelse med servicen og derefter gå et andet sted hen, eller man kan have set et produkt kort mens man shoppede efter andre ting, set det mens man ventede forgæves på betjening, eller at de ganske enkelt tager en urimelig pris...

Derfor ville jeg personligt skelne mellem blot at have set produktet kort, hvor jeg ikke ville have det skidt med bagefter at købe på nettet, og så en egentlig demonstration på et tidspunkt, hvor jeg mere eller mindre er klar til at købe produktet

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 919
Sendt: 22 August 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Som sagt: står netbutikkerne og Fona ikke meget lige på det punkt?

Det kommer selvfølgelig an på ekspedienten i Fona-butikken (entusiasme). Men det at de har mulighed for med kunden at stå 1:1 med produkterne, gi'r forhåbentlig med tiden en større indsigt.

Jeg savner nu de gode gamle dage, hvor man i enhver hifi-butik ku' gå ind og se et stort udvalg af elektronik. Det findes stadigvæk, men det er efterhånden sjældent. I de fleste er der blot nogle fladskærme og MP3-afspillere.



__________________
Mvh Flemming
Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes