Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 18:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Selvudnævnte Musik profeter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Golf 2 VR6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Golf 2 VR6 skrev:

Hælløwdi!
Den hedder Golf III VR6 og det er da en værre skøjte .

Ja nu har jeg jo ombygget en Golf 2 G60 til VR6, så det gør den ikke i mit tilfælde

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Golf 2 VR6 skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Golf 2 VR6 skrev:

Hælløwdi!

Ja nu har jeg jo ombygget en Golf 2 G60 til VR6, så det gør den ikke i mit tilfælde

Respekt respekt!
Dem er der jo ikke mange af i det ganske land.
Har kun set ét eneste eksemplar i mit liv. Den var viklet rundt om et platantræ, der stod ved vejsiden på en sydfransk bjergvej, så jeg skulle mene, at køreegenskaberne måske kunne blive bedre.
Glæder mig i øvrigt spedalsk til at ræse fra dig på motorvejen én af dagene.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Golf 2 VR6 skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Golf 2 VR6 skrev:

Hælløwdi!

FORHJULSTRUKKEN det er da for kvinder og bøsser ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Golf 2 VR6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

.....ja nu kører det her indlæg vist ud på et meget voldsomt sidespor!

Til Kurt von Kubik: Hvilken ose kører du i??

Til Jonas Bojer: Hvilken ose kører du i??

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har en golf lll GTI m 110 HK TDI masskine i total iorden stand og nylak til 85 Kkr. hvis der skulle være interesse.

mvh

Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Golf 2 VR6 skrev:

Ja det her er vist ny rekord i lynhurtigt retningsskifte .
Yderligere snak om biler og fremdrivningshjul må vist ud i de private beskedder nu, ellers begynder jeg bare at underholde om min Tomos med Arla kasse bagpå.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Golf 2 VR6 skrev:

BIL ???? har du ikke fulgt med ?

Jeg bruger alle mine penge på HIFI derfor har jeg ingen bil. Bil er da den dummeste investering i mine øjne og man kommer kun fra A til B det gør jeg jo med bus og tog så fint så fint.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Golf 2 VR6 skrev:

BIL ???? har du ikke fulgt med ?

Jeg bruger alle mine penge på HIFI derfor har jeg ingen bil. Bil er da den dummeste investering i mine øjne og man kommer kun fra A til B det gør jeg jo med bus og tog så fint så fint.

Men med en bil kan du selv transportere dit hi-fi grej.. Ej, jeg giver dig ret, en bil er en dårlig investering, men nogen har jo brug for een, jeg har bare ikke.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Ja og biler taber vildt i Pris, hvor HIFi holder noget bedre og er man dygtig taber man intet.

Jeg ser det helt matematisk som pris/antal fornøjelse timer. Min hifi koster som en bil men jeg bruger det min 10 timer om dagen. De folk jeg kender der har bil bruger den højst til og fra arbejde måske 1-1,5 timer dagligt.

Sælgere og taxa folk der forstår jeg bedre at de skal have bedre biler.

Men det er et andet forum og anden diskution.

Golf 2 VR6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Jeps Jonas, andet forum og anden diskussion!

P.S. bruger alt min fritid på at gøre bilen bedre, næste projekt, Turbo 300hk+!

Og det er fandeme dyrt både at interessere sig for biler og anlæg, når man læser   

Biler, Hi-Fi og damer så rykker vi, nå jo og bajere..........

P.P.S den sidste bil jeg havde blev bygget om for over 100.000kr., til Jer som kun interesserer Jer for Hi-Fi, prøv at tænk på alt det udstyr man ku' købe for det he he.........

Hygge.........

Att.: Jonas Bojer, har du oploaded dit anlæg til forummet? Vil gerne se det!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Golf 2 VR6 skrev:

Jeps Jonas, andet forum og anden diskussion!

P.S. bruger alt min fritid på at gøre bilen bedre, næste projekt, Turbo 300hk+!

Og det er fandeme dyrt både at interessere sig for biler og anlæg, når man læser   

Biler, Hi-Fi og damer så rykker vi, nå jo og bajere..........

P.P.S den sidste bil jeg havde blev bygget om for over 100.000kr., til Jer som kun interesserer Jer for Hi-Fi, prøv at tænk på alt det udstyr man ku' købe for det he he.........

Hygge.........

Att.: Jonas Bojer, har du oploaded dit anlæg til forummet? Vil gerne se det!

gå ind på min hjemmeside www.hifisamling.dk se under mit anlæg

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Ej vi må tilbage på sporet som jo egentligt startede som et frontal angreb på Densen. Sørgeligt må jeg sige. Budskabet som Thomas kommer med er jo rigtigt. Om hans produkter når i mål må den enkelte vurdere. Fakta er desværre at der ikke er sket meget med lydgengivelse de sidste 15 år.  Mine referencer er stadigt vinyl fra tiden før CD'en tog over. Gode CD'er og gode optagelser når et stykke, men aldrig helt i mål og i direkte sammenligning med god vinyl bliver de nærmest til grin.  Intet "High" end formår ikke at genskabe det tabte.  Jeg er slet ikke enig med kubikken om at musikalitet og hans  happy begreb hænger sammen. Man kan godt have fullrange extension uden at rytme og tempo lider og man kan godt have opløsnig og perspektiv uden at muskaliteten lider. Men man kan (og det er snarere reglen) også have detaljer, dynamik og persepektiv uden at det er musikalsk engagerende (min oplevelse med Icepower). Ice power må jo falde ind under kategorien at dyrke en patenteret teknologi og så forsøge at få den til at yde så godt som det er muligt. (målbare parametre THD effektivitet mm) men hvor er de spefiktionerner som siger noget musikalitet og engagement.      
Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Yepper enig Miib jeg ser musikalitet som den "3-akse" man kan gode have en liniær højtaler som er umusikalsk og en anden liniær som er musikalsk.

Jeg har testet sætte ind metoden og fælles for denne er at musikalitet er KUN noget man kan miste men klang er noget man kan farve frem og tilbage.

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Jeg har testet sætte ind metoden og fælles for denne er at musikalitet er KUN noget man kan miste.

Når optagelsen gengives korrekt er man i stand til at høre, at studieteknikkeren ikke altid er lige heldig med at få mikset en CD sammen...

Så på et anlæg hvor dette nemt høres vil disse optagelser ikke være musikalske.

Hvis man har et anlæg som "skjuler" fejlene vil det lyde mere musikalsk på mange plader.

Derfor vil jeg i princippet give ret i at det kun er 2 microfonsoptagelser som kan bruges.

men klang er noget man kan farve frem og tilbage.

Man kan kun lave simple farvninger, og disse vil jo blive opdaget ved brugen af forskelslytning.

Men jeg vil nu også hårdnakket påstå at man ikke kan farve til noget bedre. F.eks. kan man ikke få et mere præcist stereoperspektiv ved at farve.

Jeg kan ikke helt forstå "Happy hifi" folkene mener at alle inspilningerne er musikalske ?? de er vel ofte lige så farvede musikalske, som de er "Hifimæssigt" eller har jeg helt misforstået det ??

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hvis en inspilning er umusikalsk, hvor vil den så være mest umusikalsk på et musikalsk anlæg, eller et hifi anlæg ??  

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Ja og biler taber vildt i Pris, hvor HIFi holder noget bedre og er man dygtig taber man intet.

Jeg ser det helt matematisk som pris/antal fornøjelse timer. Min hifi koster som en bil men jeg bruger det min 10 timer om dagen. De folk jeg kender der har bil bruger den højst til og fra arbejde måske 1-1,5 timer dagligt.

Seriøst min. 10 timer hver dag?

Ser din dag således ud: arbejde 08.00-16.00 hjemme 16.30 musik til 02.30, i seng 02.45, sex 02.46-02.47.30, op kl. 07.00. Generelt være aktiv på hifi4all 24 timer i døgnet. Eller hvordan hænger det sammen?

Mvh.

Frederik

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
Jonas bojer skrev:

Seriøst min. 10 timer hver dag?

Ser din dag således ud: arbejde 08.00-16.00 hjemme 16.30 musik til 02.30, i seng 02.45, sex 02.46-02.47.30, op kl. 07.00. Generelt være aktiv på hifi4all 24 timer i døgnet. Eller hvordan hænger det sammen?

Mvh.

Frederik

Tjaa anlægget køre fra jeg kommer hjem til jeg går i seng normalt ved 24.00 tiden men i weekenden trækkes gennemsnittet meget op. Men oki jeg sider jo ikke i sweetspot hele tiden. Låne den bærbar computer fra firmaet og sidder foran anlægget og skrive er da det bedste

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Hej LGrau og MiiB!

Til MiiB!
Egentlig skriver du præcist det jeg også skriver.
Når skidtet er i orden, så kører det helt af sig selv, og skal absolut ikke hjælpes på vej af forcerede enkeltområder.
Det bliver ganske enkelt kvalmende i længden.
At målbart næsten perfekt udstyr ikke nødvendigvis lyder godt, har i mange år været en kendt sag.
Happy og musikalitet hører faktisk sammen i ordenes oprindelige forstand. Ofte blev ordet "musikalsk" brugt om hifi, som man egentlig ikke kunne sige noget godt om. det blev så kaldt musikalsk og begrebet var absolut negativt. Det samme er Happy HIFI. Det er begge 2 ord der omfatter hifi, som er rundt og ikke for udstrakt, ligesom enkelte foretrukne elementer er understreget, f.eks. rytme, varme eller lign.
Meget ofte bliver der dog i farten glemt en del information. ligesom dynamikken nok ikke skræmmer gamle moster Olga helt fra vid og sans.

Til LGrau
Jamen hvor er det rigtigt.
Det der er på skiverne er for det mestes vedkommende klasket sammen af en lydtekniker, når du kan høre hvad han har gjort ved det, så er du nået ret langt.
2 mikrofonoptagelser uden miksning er det eneste udgangspunkt der kan bruges.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:
Hvis en inspilning er umusikalsk, hvor vil den så være mest umusikalsk på et musikalsk anlæg, eller et hifi anlæg ??  

Interssante spørgsmål.

Jeg har testet meget og har lyttet meget hos folk som har andre fremgangsmåder end mig selv.

En af mine konklusioner er at man KUN kan miste musikalitet og musikalske kvaliteter ned gennem anlægget. Dette høres let ved sætte ind metoden eller blot lytte forskel på forskellige plader.

Problemet for mange efter min mening er at de tænker for meget liniaritet og Tror at musikalitet kommer af en bestemt "frekvenskurve" og dette er slet ikke min erfaring. Men selvbyggere og "HIFI" folk kan jo SKRUE på frekvenskurven og ændre lyden og derfor tror de logisk nok at dette er det er en af eneste faktore som har betydning for lyden (som Mike-j , men de ved ikke "bedre"). Liniaritet er jo et "mål" man kan nå ved selvbyg men hvordan kender man målet musikalitet ? har skal man prøve sig frem og prøve igen og pludselig er den der. Erfaring gør mester.

Så svaret på dit spørgsmål er hvis pladen er umusikalsk , altså ligesom hvis det er mig der har lavet den så vil det anlæg som slipper mest musikalitet igennem være det som kan vise størst forskelle i musikalitet og derfor spille nærmere den musikalitet som faktisk er på pladen.

Musikalitet er for mig den "3.-akse" 

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hej LGrau og MiiB!

2 mikrofonoptagelser uden miksning er det eneste udgangspunkt der kan bruges.

f**kKKKK 2 microfonoptagelserne selv microfoner og optager udstyr farver så du ikke ved hvad der præcist er på pladen alligevel.

Lyt hellere forskelle i microfon placeringerne det kan jeg forstå.

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes