Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 14:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Selvudnævnte Musik profeter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

225hz

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
SATMIT skrev:

Hørte bemeldte viduesglas... og ja.... det er svært at få en støvsuger med defekt udstødning til at hænge sammen. Men ok AR er vidst selv klar over problemet.

Hvad angår Eben så hoonkhoonk ... af en færdig højttaler så er de tæt på! Men ok hvis man kan li Poul krebs ... så er det vel fint nok. Så synger alle som ham!

SATMIT

Hej Satmit!
Undrer du dig ikke over, hvordan man kan lave sådan en tingest som Eben og så synes om den?
Har du læst ham englænderens test af den?
Hvordan i alverden kan det lade sig gøre, at skrive det han gør?
Monstro han slet ikke har hørt højttaleren.
Jeg undrer mig ihvert tilfælde til stadighed over hvad der kortsluttede, da de kom til verden.
Næsten hver gang der forefindes disse materialer i membranerne, så sker det på ét eller andet niveau. Prøv også Dynaudio Special Twentyfive. Den gør det også ved en i mine ører lidt højere frekvens.

Dynaudio lyder lidt som DYYYYYYYYYYYYYT!
Hvor Eben slår sig løs i et mageløst flot BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT!
Den dybeste ryst stammer fra Peak, hør Emperess - TRUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT!

Her må jeg give dig ret, jeg har netop lige lyttet på disse Eben højtaler på udstillingen i går og de er ret godt til at sige BÅÅÅÅT.

Jeg gik ud efter 10 min.så kunne mine øre ikke mere,det havde ikke meget med musik at gøre efter min mening.Ydermere kobler man dem så også til Nordost kabler som i forvejen er lyse i klangen + dyre netkabler fra Nordost, det kunne ikke blive værre for mine stakkels øre.

Det viser desværre også bare hvor lidt forstand udstillerne har til sammensætning af udstyret.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Slips...

Ja det dyreste på anlægget var vel kablerne .... og hvem ville i øvrigt spille med Cyrus .... i et anlæg i denne prisklasse. Cyrus er fint ... har selv deres små højttalere på knægtens værelse.

Men der er jo slet ingen sammenhæng uhauha.

Hvad faldt i øvrigt i din smag på messen Slips!

SATMIT

Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Her må jeg give dig ret, jeg har netop lige lyttet på disse Eben højtaler på udstillingen i går og de er ret godt til at sige BÅÅÅÅT.

Jeg gik ud efter 10 min.så kunne mine øre ikke mere,det havde ikke meget med musik at gøre efter min mening.Ydermere kobler man dem så også til Nordost kabler som i forvejen er lyse i klangen + dyre netkabler fra Nordost, det kunne ikke blive værre for mine stakkels øre.

Det viser desværre også bare hvor lidt forstand udstillerne har til sammensætning af udstyret.

Hmmm flere og flere kan høre dette måske der er noget om sagen alligevel ? hehe jeg har en plade hvor der spilles på en bass guitar og når en bestemt tone rammes siger det Båååtttt og det kan vises mangen gange alle de gange man orker at lytte det, det var forresten på X-4

Måske Konstruktøren har lættere nedsat hørsel i dette område siden de ikke selv kan høre det ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

AR-glasplader

Delefrekvensen på 225hz var efter alt at dømme for lav. Der manglede niveau i lavere mellemtone/øvre bas.

Men ok Peter har selv erkendt det ikke hang sammen ... hatten af for det.

SATMIT 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Hej Slips!
Velkommen i klubben!
Skal vi ikke kalde den "The Royal Båthorns association"
Er det ikke underligt, at man kalder det high-end det der kommer ud af de Ebenesere?
Du skal vide, at det er komplet ligegyldigt hvilket udstyr du sætter på dem, de båtter og trutter lystigt hele tiden, måske hvis du fandt noget helt udynamisk elektronik og kombinerede det med en stribe CD skiver kun med kontrabas, så måske du kom uden om båtteriet.

Jeg har nu hørt trutteriet med Rotel amps og CD, med NAD, Tact, med Gryphon og med noget Norsk øhhh! Adyton eller lign.
Den er der bare altid.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

jeg mener bestemt Gryphon benytter papmembraner. kan de båtte

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

jeg mener bestemt Gryphon benytter papmembraner. kan de båtte

MVH

Det tror jeg bestemt ikke de kan, men nu var det også HTén der båttede så højt, at alle skyndte sig hen til vinduerne for at vinke til passagererne på det krydstogtskib de kunne høre. Nu er vandstanden dog ret lav i Hørningområdet, så nogen undrede sig højlydt, andre vinkede bare 
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Taler du om cantata´en eller kun om EBEN

MVH

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Gl.jas hvor er duu ? Du har Jo X-3 ikke rigtigt ? kan du høre båttet ? hvad har du at sige flere og flere er jo enigen om dette nu ? Eller kan dit udstyr kompencere for båttet ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Kunne du så ikke hjælpe Peter lidt?
Ser ud som han har lidt problemer.

Peter ligger som han har redt!

Jeg tror vi har været flere der gerne havde stillet vores viden og erfaringer til rådighed, men istedet for imødekommenhed blev vi mødt med beskyldninger om at have stjålet de (iøvrigt hemmeligholdte) epokegørende ideer.

I det hele taget er Peter ikke ked af det mht. at påtage sig æren for dette og hint (noget der i den grad tænder mig af):

Peter-AR skrev:
Hej Eriek,

Som du sagde, så er det underlig, hvorfor bånd er så hot lige i øjeblikket.

Men lad os tænke en ekstra gang og blive bedre til det vi skriver...... (skulle komme fra mig )

Godt Nytår igen,
Peter

Sorry, men jeg skulle lige have det ud af systemet.

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Kunne du så ikke hjælpe Peter lidt?
Ser ud som han har lidt problemer.

Peter ligger som han har redt!

Jeg tror vi har været flere der gerne havde stillet vores viden og erfaringer til rådighed, men istedet for imødekommenhed blev vi mødt med beskyldninger om at have stjålet de (iøvrigt hemmeligholdte) epokegørende ideer.

I det hele taget er Peter ikke ked af det mht. at påtage sig æren for dette og hint (noget der i den grad tænder mig af):

Peter-AR skrev:
Hej Eriek,

Som du sagde, så er det underlig, hvorfor bånd er så hot lige i øjeblikket.

Men lad os tænke en ekstra gang og blive bedre til det vi skriver...... (skulle komme fra mig )

Godt Nytår igen,
Peter

Sorry, men jeg skulle lige have det ud af systemet.

LOL bånd er blot på mode det er noget klimte klamte som lige lyder af noget nyt lige som NO kablerne ;O) Dejligt at Peter selv ved dette og kun har langseret disse bånd fordi det er på mode lige nu.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Hej Slips!
Velkommen i klubben!
Skal vi ikke kalde den "The Royal Båthorns association"
Er det ikke underligt, at man kalder det high-end det der kommer ud af de Ebenesere?
Du skal vide, at det er komplet ligegyldigt hvilket udstyr du sætter på dem, de båtter og trutter lystigt hele tiden, måske hvis du fandt noget helt udynamisk elektronik og kombinerede det med en stribe CD skiver kun med kontrabas, så måske du kom uden om båtteriet.

Jeg har nu hørt trutteriet med Rotel amps og CD, med NAD, Tact, med Gryphon og med noget Norsk øhhh! Adyton eller lign.
Den er der bare altid.

Hvem kalder Eben for high-end??? 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
  Taler du om cantata´en eller kun om EBEN
MVH

Det var en Gryphon effektforstærker.
Cantataen har jeg aldrig hørt.
Men den tror jeg ikke siger BÅT.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Hvem kalder Eben for high-end??? 

Læs engang her!
http://www.eben.dk/news-reviews/index-news-reviews.htm

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Slips...

Ja det dyreste på anlægget var vel kablerne .... og hvem ville i øvrigt spille med Cyrus .... i et anlæg i denne prisklasse. Cyrus er fint ... har selv deres små højttalere på knægtens værelse.

Men der er jo slet ingen sammenhæng uhauha.

Hvad faldt i øvrigt i din smag på messen Slips!

SATMIT

Hej Satmit, jeg skriver lidt om mine oplevelser inde i tråden om messen om lidt.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hmmm ... Bånd ikke Bånd

Jeg er ikke enig i at bånd altid lyder dårligt. Men det er pr. erfaring meget vanskeligt, at integrere bånd og dynamiske højttalere, idet der jo er tale om to forskellige "typer" af lyd - der hver har deres kvaliteter.

Nu spørger folk sikkert ... hvilke bånd lyder godt. Ok ... eksemplerne er ikke mange ... men jeg vil efter et kort lyt sige at Wisdom audio har ramt noget rigtigt med deres store system.

SATMIT

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Hmmm ... Bånd ikke Bånd

Jeg er ikke enig i at bånd altid lyder dårligt. Men det er pr. erfaring meget vanskeligt, at integrere bånd og dynamiske højttalere, idet der jo er tale om to forskellige "typer" af lyd - der hver har deres kvaliteter.

Nu spørger folk sikkert ... hvilke bånd lyder godt. Ok ... eksemplerne er ikke mange ... men jeg vil efter et kort lyt sige at Wisdom audio har ramt noget rigtigt med deres store system.

SATMIT

Det der efter min mening gør at duer er at de er lukkede (i sidderne) og

de IKKE er dipole. Har jeg ikke skrevet det før  

MVH

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
LOL bånd er blot på mode det er noget klimte klamte som lige lyder af noget nyt lige som NO kablerne ;O)

Bånd kontra ikke bånd - fristende lokkemad, men jeg hopper ikke ombord Jonas.

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

Jonas bojer skrev:
LOL bånd er blot på mode det er noget klimte klamte som lige lyder af noget nyt lige som NO kablerne ;O)

Bånd kontra ikke bånd - fristende lokkemad, men jeg hopper ikke ombord Jonas.

Først lige til Jonas, har du aldrig hørt om kommaer , , , , , , , det letter sjovt nok på meningen af det du skriver, om du gør dig den ulejlighed at bruge dem.

Hov, hov ikke et ondt ord om bånd, jeg spiller selv på bånd og jeg har da hørt flere båndhøjtalere der fungerede, hvis de ikke fungere er der jo andre fejlmuligheder end båndet, måske kontruktøren, ingen nævnt ingen glemt

Jeg har dog meget svært at se hvor det nye og revultionerende ved Peter A.R.'s bånd er, det er i hvert tilfælde ikke lyden. Og så at dele ved 250 Hz  det kan sgu' da kun give problemer, det gør det da også, Peter A.R. har altså alligevel ikke fundet en hemmelig recept på at sætte naturlovene ud af kraft.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

<< Forrige Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes