Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2024 | 08:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Arthur´s NAD/Dali hi-fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Arthur Dent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 04 August 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hey...

Det er få uger siden at jeg var ude at investere i mit første rigtige hi-fi system og i forhold til hvad jeg kom fra, spiller mit nye anlæg helt fantastisk, selvom der stadig mangler et par ting før anlæggets potentiale kan blive udnyttet fuldt ud.

Jeg har valgt at satse på nogen komponenter som jeg synes spiller godt til en rimelig pris.

Mit grej:

Forstærker: NAD C352 integreret forstærker

Cd-afspiller: NAD C542

Højttalere: Dali blue 6006

Plov: Denon DP29F

DVD/konsol: Playstation 2

Trådløst Av-link. Det er lækkert at kunne se parabol på sit eget værelse, især når man kan bruge fjernbetjeningen på mit værelse.

Tv-møbel: Et billigt møbel fra IKEA, en del inspireret af en anden bruger af dette forum, men det er vel også meningen at man skal give hinanden nye ideer. Sådan vælger jeg i hvert fald at retfærdiggøre det .

Extreme NT højttalerkabel, et udmærket kabel som jeg endda fik billigere.

Jeg bruger stadig det med fulgte signalkabel, og ja, jeg ved godt at det er vildt dårligt, men Rom blev jo heller ikke bygget på en dag. Det bliver snart udskiftet.

Valgte faldt på NAD, dels pga. den altid gode omtale fra magasiner, forumindlæg osv. Og dels fordi at man hos NAD ikke koncentrer sig så meget om designet, men mere om de ting der skal give en god lyd. Selvom designet har været det samme i 25 år og det er en smule nedprioriteret synes jeg det er fedt.

Højttalerne var jeg lidt mere i tvivl om, men jeg valgte Dali, hvilket jeg på ingen måde har fortrudt. Og idet at hi-fi klubben er eneforhandler, hvilket betyder at der ikke er nogen mellemmand, bilder jeg mig selv ind at man får mere højttaler for pengene.

Ploven er mit seneste indkøb. Jeg valgte den pga. prisen, den indbyggede RIAA-del og mine behov. Det er fedt en gang i mellem at sætte en af sine forældres gamle Ralph McTell (e. lign.) plader på. 60/70´er musik holder stadig, især på vinyl.

Mit setup, set forfra (ja ik!?)

Endnu et oversigtsbilled

Min forstærker og CD-afspiler.

Min PS2 og ja en elendig DVD-afspiller, men fin nok.

Min plov, fin til pengene.

Mit AV-link, nyttig lille fyr...

Ja ja, trods alt mit første rigtige anlæg .

Kommentare modtages gerne.

Mvh. Arthur

Til top Vis Arthur Dent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arthur Dent
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2288
Sendt: 04 August 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud Arthur.....fornuftigt at købe få, men gode ting ad gangen......så får man noget ordentligt man blir glad for....

Og et pænt møbel også....det ser godt ud....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 04 August 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Fint!, Fint!, Fint!

Ikke dårligt, det virker bestemt som om at du har sat dig godt ind i tingene og som Dumbo siger: "...fornuftigt at købe få, men gode ting ad gangen..."

Ikke så ydmyg! Det har du ingen grund til, prøv lige at tænke på hvad hr. og fru dk generelt har stående derhjemme af l*rt. Mon ikke der masser af "nybegyndere" herinde der netop leder efter/drømmer om et anlæg som dit? - og ja ja man kan da altid få noget der er dyrere, større og...?

Smart med av-linket forresten!

MVH KRIKSTAR

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 04 August 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

hvordan spiller 542? jeg har ikke rigtigt kunne finde ngen anmeldelser af den der er noget værd.....

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Arthur Dent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 04 August 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at den spiller superfedt....

Overvejede at købe BEE cd-afspilleren, men den gengiver ikke nær så mange detaljer.

En anden fed feature er at den understøtter HDCD. Så hvis man går op i om det er en god indspilling og evt HDCD er det den rigtige CD-afspiller, i hvert fald i denne her prisklasse.

Har dog også hørt nogen sige at det er svært at finde en afspiller til under 10K der slår den, men ved ikke om det er rigtigt.

Til top Vis Arthur Dent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arthur Dent
 
Cr4Sh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 04 August 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

rigtig fint anlæg, fik mine øjne op da jeg så overskriften "nad/dali"

er selv helt vild med nad og dali. er misundelig på din cd afspiller!



__________________
Mit Hi-Fi
Min DVD samling
Til top Vis Cr4Sh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cr4Sh Besøg Cr4Sh's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes