Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juli 2024 | 00:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Amerikansk plus en tysker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 04 August 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Så er billederne kommet  og det nye setup er komplet !! eneste der mangler er posten med lidt feets til højttalerne, at få kablerne gemt og en smule roomtreatments

Og så er det tilbage til musik indkøbene  (indtil næste gang der skal skiftes)

og ja den nederste hylde er tom  men skal vi nok få lavet om på

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2288
Sendt: 04 August 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem, de ser fine ud......

Håber du blir glad for dette setup.....det ser godt ud i hvert fald...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 04 August 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at din "nedgradering" er endt i et misundelsesværdigt lækkert system, tillykke med det.

Nu bør du bare udskifte din avatar....

Lokalitet: Midtjylland står der. Hmm, måske jeg kunne få lov at få nogle timer fri og lægge vejen indenfor, næste gang vi besøger svigerfamilien i Ans og Funder...

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 04 August 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Thumbs up! Det er sgu' et stilet setup. Men jævnfør den anden tråd med opbevaring af vinyler vil jeg nu nok anbefale at du får dem fjernet fra deres nuværende position. Jeg kan selvfølgelig godt regne ud at du ikke bruger din radiator her i den forsinkede danske sommer (der åbenbart endelig er vågnet op til dåd), men det er nu alligevel et farligt spot. Skulle der ved et uheld komme varme på, så risikerer dine vinyler i hvert tilfælde at blive ødelagt.

Men endnu engang tillykke med sit nye isenkram!

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 04 August 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Dumbo: tror ik det kan gøres meget bedre i dette rum, men det er det bedste kompromis jeg kunne finde for et trods alt begrænset budget..

Boye: skulle ha været østjylland, men jeg er af den overbevisning at silkeborg hører til midtjylland !!   og da funder ligger lige uden for silkeborg skal du være meget velkommen !!

Tøffe: jep er os derhenne og tjekke jævnligt  og den er skruet helt ned, og kæresten har fået strenge regler om at hun ikke må skrue op sålænge de står der !! ville være bittert, men leder os efter et ordentligt rack til dem..

og tak for de pæne ord  er os meget tilfreds med det..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 04 August 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Howdi

 Det ser absolut "nice" ud..

Håber du er veltilpas med byttet..Hvordan med formidlingen.? Klarer de gode beethoven det efter kunstens regler, eller skal de have lidt motion før de yder optimalt.........?

Fortsat rigtig god fornøjelse.

PS. jeg er lidt misundelig på din kære Pathos



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 04 August 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

gl.jas

Ja må jo nok os indrømme at jeg har kigget lidt mere på designet end ved mit sidtste setup..

Pt synes jeg de har en god bund, der passer perfekt herind til, er sluppet af med alle resonanserne fra strauss  men ingen tvivl om de skal have nogle flere timer før de spiller optimalt !!

men ændrer lige lidt på det, synes ikke beethoven spiller optimalt med pathos, savner min ML.. men håber det ændrer sig når de har fået flere timer..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 04 August 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Skal du så tilbage til ML, eller er det noget andet, der skal overtage Pathos'ens plads?
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2288
Sendt: 04 August 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Det var ikke længe den Pathos holdt.....kan forstå den ikke lever op til dine krav?

Hvad har du planer om at skulle have fat i så......??? Man er jo lidt nysgerrig...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 04 August 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

En ML/ Audio research kombination kunne nemt komme på tale, det samme med rouge og mcIntosh.. he he muligheder er der nok af  men ikke noget der sker i denne måned.. og pathos gør det bestemt ok, men til min musiksmag er pathos og beethoven ikke en god kombination
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 04 August 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa live21

Hvor mange timer har den gode Beethoven været på podiet..?  Måske den har brug for lidt langstrakt og pågående motion, før den er veltrimmet..

Pathos`en frister.  En meget elegant formidler, med styr på hele spektret.  Den "stikker" ikke så dybt som ML, så måske det er dette aspekt du savner.  Omvendt er den stærk på diskant og mellemtoneområdet , og man kan spille højt længe, uden at blive træt .. ( gælder næppe naboen )......

Desuden en flot forstærker, med tilpas power.....

 



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 04 August 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej Live21

Din tråd burde hedde "Back in black" - hva' laver du  - jeg ser at rørne er til salg ? Hva' er nu det ?

Du savner ML og Audio Research ... hmmmm .. har du givet Beethoven og rørne en chance på så kort tid ? - ja, jeg er rystet  - jeg håber du kommer "Back in the light"

Husk nu på at du ikke bliver helt gak-gak og kravler på væggene, det er der store chancer for når man er faldet af sporet.

PS. Jeg fandt mine vise sten med et PS Audio HCA-2 og PCA-2 sæt, det har afløst no.28 og no.27 - og jeg savner det overhovedet ikke. PS er klasser bedre !

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 04 August 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Live,

Hvad er det for nogle ht. kabler du bruger?

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 04 August 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Alex: he he, det jeg godt kunne lide ved pathos var at den styrede strauss langt bedre herinde end ML og ar, de virkede mindre.. hvilket er et kæmpe plus med strauss på så lidt plads.. desværre har den os lidt samme evne med beethoven, faktisk mindre end jeg kan lide..

men jeg kan lide et stort lydbillede og hårdt og kontant tryk, så jeg føler jeg står ved koncerten.. dette kunne ML men for pathos kniber det lidt.. den spiller smukt osv, men den er ikke velegnet til den lidt hårde rock på samme måde som jeg er vandt til.. men det haster bestemt ikke, og hvis den ik bliver solgt så har den så mange andre dyder som os er vigtige (nok mere end det jeg vil have) så om den står her et år eller to kan jeg nemt leve med..

ved jeg er på rette vej, mangler bare lige en lidt mere dynamisk forstærker som virkelig kan tæske igennem, samtidig med den beholder detaljerne.. Pathos spiller for fint til mig

Karsten: det er de samme som du hørte, transparent 100, solgte mine nye TMC, så skal ha bestilt endnu et sæt

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 04 August 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Karsten: det er de samme som du hørte, transparent 100, solgte mine nye TMC, så skal ha bestilt endnu et sæt

Hvad er nu det for noget selvpineri Har du solgt dine Fona Monsterkabler

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 04 August 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

LOL, njahh måtte jo nok indrømme at lytteglæden forsvandt  selvom de faktisk havde evner så var der simpelthen ik hul nok igennem.. men ingen tvivl om at transparent ik er perfekt, eneste evne det har er at gengive stemmer

men no worries jeg har dem endnu.. hvad siger du.. 300 kr pr meter ? det må da være en fair pris for sådan en gammel klassiker

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 04 August 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg hæfter mig bare ved den meget korte periode som du har brugt på at lære det nye grej at kende .... pas nu på ! - det kan meget let bliver et marridt du indlader dig på.

Det er bare et venligt råd

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 04 August 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

LOL, njahh måtte jo nok indrømme at lytteglæden forsvandt  selvom de faktisk havde evner så var der simpelthen ik hul nok igennem.. men ingen tvivl om at transparent ik er perfekt, eneste evne det har er at gengive stemmer

Diplomatisk sagt, så lever det ikke rigtigt op til sit navn, andet end måske ironisk

men no worries jeg har dem endnu.. hvad siger du.. 300 kr pr meter ? det må da være en fair pris for sådan en gammel klassiker

Det er desværre for tykt til at blive brugt på ringeklokken her...

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 04 August 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Alex: du har som altid helt ret.. og Pathos får os chancen indtil beethoven er 100 % tilspillet, men umiddelbart spiller den mere korrekt end jeg kan lide, er nok mest til den "Amerikanske" lidt oppustede lyd, der tilgengæld giver en imponerede fylde..

Karsten: nu skal du ik være ond, jeg har haft mit fona kabel siden min konfirmation  (ik sikker på om det blev smidt ud da vi flyttede)

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 752
Sendt: 04 August 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis.

Det må da være hvad man kalder et 'elektronisk gennemtræk' du har i dit hjem hva'!?

Jeg har også tænkt på hvad der fik dig til at købe rør, med den musik du hører. Det viser sig jo også at det ikke holder for dig, og så må du jo videre.

To ting: Jeg har hørt at PU'en kan finde på at 'springe' op af rillen og 'danse' henover pladen, hvis man spiller med låget lukket! Jeg ved ikke om det er en 'and', men måske der kan dannes statisk elektricitet, som derved skaber dette 'fænomen' - måske andre kan oplyse om rigtigheden af dette udsagn. I hvert fald ville jeg passe på indtil 'myten' er aflivet!

Den anden er selvfølgelig solens indvirken på dine - iøvrigt fantastisk smukke, harmoniske, vellydende.... - højttaleres finér - men det er du vel opmærksom på!?

Hvad skete der med dine TMC kabler?? Hvad gør at du sælger?

Skal du have en RIAA fra Gram Slee??

Må også sige at jeg synes du skifter lige vel hurtigt ud sammenlignet med den tid du bruger til at lytte. Har du regnet på hvor mange timer tingene har spillet, før du beslutter dig for at skifte det ud?

Held og lykke med den videre 'jagt'. Indtil nu ser det rigtig lækkert ud!!!!

__________________
MvH. Dolkin.
Til top Vis Dolkin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolkin
 

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes