| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langendorf skrev:
mn1974 skrev:
Efter nærmest at have skiftet hele setuppet inden for kort tid er det
vist tid til at genopfriske hvad mit setup egentlig består af.Forforstærker er stadig min meget vellydende pre/ dac der hedder MERIDIAN 562.Effektforstærker er musklen NAKAMICHI PA5 MKllSONOS/ IPOD TOUCH er nutidens cdafspiller.Højttalere: AA = Anonyme Audio/ hjemmekrøl, men et ret så vellydende et af slagsen!HøjttalerKabler; TANNOY til mellemtone og top, Quad til bunden.Signalkabel: VDH the nameKabel mellem pre og effekt: Blue Jeans.har
sat højttalere på granit og et par låne sd fødder, synes at det har
givet yderligere et løft i lyden. Er i hvert fald temmelig positiv over
lyden her i casa del mn1974.Et lille oversigtsbillede:
|
|
|
Jeg har slet ikke fået med at du har købt en pa5 mk2. Er det sket efter artsound? Har en pa5 mk1 på vej. Det kunne da være meget sjovt, at sammenligne dem dag  |
|
|
Hej michael, jo det skete efter Artsound. Fik et bud på mit Meridian og kunne ikke helt glemme den der store klods fra nakamichi, omend det var en stasis Pa 7E mkl. Faldt over den jeg har investeret i altså pa5 mkll og det er nok en af de bedste, hvis ikke den bedste forstærker der har stået her! Den bliver forhåbentlig meget meget længe  Jeg er klar på en sammenligning, har kaffe og en øl, hvis du gider slæbe din til Lystrup?  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Langendorf skrev:
mn1974 skrev:
vist tid til at genopfriske hvad mit setup egentlig består af.Forforstærker er stadig min meget vellydende pre/ dac der hedder MERIDIAN 562.Effektforstærker er musklen NAKAMICHI PA5 MKllSONOS/ IPOD TOUCH er nutidens cdafspiller.Højttalere: AA = Anonyme Audio/ hjemmekrøl, men et ret så vellydende et af slagsen!HøjttalerKabler; TANNOY til mellemtone og top, Quad til bunden.Signalkabel: VDH the nameKabel mellem pre og effekt: Blue Jeans.har
|
|
|
Jeg har slet ikke fået med at du har købt en pa5 mk2. Er det sket efter artsound? Har en pa5 mk1 på vej. Det kunne da være meget sjovt, at sammenligne dem dag  |
|
|
Hej michael,jo det skete efter Artsound. Fik et bud på mit Meridian og kunne ikke helt glemme den der store klods fra nakamichi, omend det var en stasis Pa 7E mkl. Faldt over den jeg har investeret i altså pa5 mkll og det er nok en af de bedste, hvis ikke den bedste forstærker der har stået her! Den bliver forhåbentlig meget meget længe Jeg er klar på en sammenligning, har kaffe og en øl, hvis du gider slæbe din til Lystrup? |
|
|
Det kan vi godt finde ud af. Den er faktisk ikke så tung, den skulle veje lige knap 19kg med dobbelt kasse  Men håber ikke du bor for langt fra stoppestedet
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langendorf skrev:
mn1974 skrev:
Langendorf skrev:
mn1974 skrev:
|
|
|
|
|
Hej michael,jo det skete efter Artsound. Fik et bud på mit Meridian og kunne ikke helt glemme den der store klods fra nakamichi, omend det var en stasis Pa 7E mkl. Faldt over den jeg har investeret i altså pa5 mkll og det er nok en af de bedste, hvis ikke den bedste forstærker der har stået her! Den bliver forhåbentlig meget meget længe Jeg er klar på en sammenligning, har kaffe og en øl, hvis du gider slæbe din til Lystrup? |
|
|
Det kan vi godt finde ud af. Den er faktisk ikke så tung, den skulle veje lige knap 19kg med dobbelt kasse Men håber ikke du bor for langt fra stoppestedet  |
|
|
Super, så er det bare at finde en dato, jo! Det lyder rigtig hyggeligt, så er det bare at finde en dato;-) __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2011 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ved at være længe siden at jeg har begået mig herinde, men det er ikke det samme som atd er ikke sker lidt;-)
Nuvværende setup:
Xindak XA 6950 Sonos Zp 90/ cr 200 Audio Note Dac Zero DIY ala Gamut
På kabelsiden leges der pt med højttalerkabler. Som digital kabel benyttes pt et diy kabel. Imellem dac og forstærker benyttes Argento silver.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 18 Juni 2011 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ikke da ikke dårligt Morten..... 
Noget nyt ang. de BKS 175?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2011 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Det lyder ikke da ikke dårligt Morten..... 
Noget nyt ang. de BKS 175? |
|
|
Hej Brian, takker  troede egentlig at jeg havde lavet en aftale med sælger. Men tilsyneladende har han fortrudt. I hvert fald reagerer han ikke på mail... desværre!?! Så tolker det sådan!?! Kan du så lige få smidt et enkelt billede op af dit nye setup;-) Hvor langt hen i verden er du flyttet?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2011 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå for fanden, det var sgu da træls.....  Så ja, det kunne det da godt tyde på.....desværre.....
Jamen det må lige vente, til den der italiener lander næste uge. Eneste ændringer pt er anden cd, og sort møbel istedet for gråt. Spiller pt stadig på Sony'en og mine Von Masoch.......men det skal nok komme, når Logos lander...... 
Og er skam ikke flyttet så langt væk, bor i Århus C nu..... 
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2011 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2011 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser nu rigtig lækkert ud Morten......
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2011 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Det ser nu rigtig lækkert ud Morten......  |
|
|
Takker  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 18 Juni 2011 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten Rart at se dig igen herinde. Har dog set dig et par gange på KSB, så var godt klar over du ikke var stået helt af  Du kan se nederst hvad jeg spiller på nu. Jeg tror jeg har købt dine "gamle" SOTA'er. Jeg købte dem af en englænder her i Esbjerg i februar måned. De lyder afsindigt godt i mit setup: Kæmpe lydbillede, gennemsigtighed og klarhed, detaljer, dyb bas og vigtigst af alt - suveræn gengivelse af stemmer. Og DOXA'en, ja den spiller s.. bare, den gamle fætter og det samme gør DAC-1. Jeg har aldrig rigtigt forstået hvorfor den er så upopulær, som jeg har indtryk af den er herinde. Den lader jo bare signalet passere, så det man hører, er jo bare de øvrige komponenter. Jeg hører musik, musik og atter musik, men er alligevel nysgerrig når der er noget spændende på KSB, og det er egentlig lidt træls  , når jeg har et setup der bare spiller så englene synger. Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 18 Juni 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knapt har jeg skrevet mit indlæg, før du er på banen på KSB
 Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2011 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Knapt har jeg skrevet mit indlæg, før du er på banen på KSB

Med venlig hilsen
|
|
|
hej beta, den annonce jeg har genindrykket havde stået fra 20. juni eller noget i den stil  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Hej Morten
Rart at se dig igen herinde. Har dog set dig et par gange på KSB, så var godt klar over du ikke var stået helt af 
Du kan se nederst hvad jeg spiller på nu. Jeg tror jeg har købt dine "gamle" SOTA'er. Jeg købte dem af en englænder her i Esbjerg i februar måned. De lyder afsindigt godt i mit setup: Kæmpe lydbillede, gennemsigtighed og klarhed, detaljer, dyb bas og vigtigst af alt - suveræn gengivelse af stemmer.
Og DOXA'en, ja den spiller s.. bare, den gamle fætter og det samme gør DAC-1. Jeg har aldrig rigtigt forstået hvorfor den er så upopulær, som jeg har indtryk af den er herinde. Den lader jo bare signalet passere, så det man hører, er jo bare de øvrige komponenter.
Jeg hører musik, musik og atter musik, men er alligevel nysgerrig når der er noget spændende på KSB, og det er egentlig lidt træls , når jeg har et setup der bare spiller så englene synger.
Med venlig hilsen
|
|
|
Ja det er vist mine gamle Sotaer. De spiller helt vildt lækkert og er et fantastisk "møbel" i sig selv. Jeg synes i hvert fald at de er skideflotte. Rart at høre at Doxa gør jobbet. benchmark gad jeg rigtig godt prøve engang... du er velkommen til at trille forbi til en lytter en dag iøvrigt  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ikke. De står lidt tæt på vægge/hjørner. Det er en god ide, at C5 står tilpas fri af sidevægge. En ½ meter til bagvæg, er godt at starte med og eksperimentere derfra.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Ja ikke. De står lidt tæt på vægge/hjørner. Det er en god ide, at C5 står tilpas fri af sidevægge. En ½
meter til bagvæg, er godt at starte med og eksperimentere derfra.  |
|
|
Synes som ikke at det lyder så forfærdeligt som de er opstillet trods afstand til sidevæg;-)
De står 60 cm fra bagvæg
Målt fra bagside af højttaler! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser rigtigt godt ud
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
allanowich skrev:
Ja ikke. De står lidt tæt på vægge/hjørner. Det er en god ide, at C5 står tilpas fri af sidevægge. En ½ meter til bagvæg, er godt at starte med og eksperimentere derfra.  |
|
|
Synes som ikke at det lyder så forfærdeligt som de er opstillet trods afstand til sidevæg;-) De står 60 cm fra bagvæg Målt fra bagside af højttaler! |
|
|
Ok. Det er sådan lige at bedømme ud fra billedet, men ok, de er jo en ½ meter dybe kun 10cm mindre end mine er brede.  Men den ene, altså den højre den står ret tæt op ad væggen. De har jo en rimelig spredning, trods måden D'appolito opstillingen er lavet på. Så du får lidt rod i perspektivet, men det jo muligt du ikke prioriterer lige denne parameter, så gør det ikke så meget. De Snell C/V har en stor rund og varm klang med masser af krop og fylde.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2012 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|