| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej heller ikke det dan.... men er nu også sikker på der er kæmpe lydportietiale i dem.... nu vi snakkede hiraga før har du så læst annoncen inde på kbs med det audionote sæt til 13 k... det lokker......også
spiller jo vildt godt audionote, tror lige jeg vil maile om nogle billeder.....
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
nej heller ikke det dan.... men er nu også sikker på der er kæmpe lydportietiale i dem.... nu vi snakkede hiraga før har du så læst annoncen inde på kbs med det audionote sæt til 13 k... det lokker......også
spiller jo vildt godt audionote, tror lige jeg vil maile om nogle billeder.....
mvh |
|
|
har aldrig hørt Audio Note, så ved faktisk ikke hvad man skal forvente, men spændende. Du snakkede også meget om en rør-pre og transistor-eff kombo, var det ikke noget med en gamel Nakamichi PA 5 mkII, efter min mening stadig en fin eff til rigtig billige penge og så smide alle pengene i en top rør-pre ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo men bliver det ikke lidt overkill... tænker her på watt mine HT'er er jo vildt nemme at trække 97 eller 98 db i drifteffekt..
kender godt den naka og især 5 spiller rigtig godt...
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
jo men bliver det ikke lidt overkill... tænker her på watt mine HT'er er jo vildt nemme at trække 97 eller 98 db i drifteffekt..
kender godt den naka og især 5 spiller rigtig godt...
mvh |
|
|
Man kan da aldrig have for mange muskler at rykke med  ,Fordelen ved lige netop denne eff. er at den prismessigt ligger meget stabilt og den er rimelig kendt, dvs. at hvis du en dag syntes den skal vider så kan du sælge den uden det store tab og samtidig få den afsat rimelig hurtig. Da prislejet på sådan en fætter ligger omkrig de 3K, så må det give et spilrum i økonomien til et finde en super pre  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er selvfølgelig rigtig nok dan... havde bare den tanker at jeg skulle finde en forstærker med få watt da jeg ikke behøver 150watt som naka 5'er har... men du har da ret dan.. ja og prisen ligger på 3-3.5 og det er jo billig nok...
uhaaa dan du sætter griller i hoved på mig.. ...
er det ikke noget med at 5'eren spiller blødere og varmere end 7eren ???
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
det er selvfølgelig rigtig nok dan... havde bare den tanker at jeg skulle finde en forstærker med få watt da jeg ikke behøver 150watt som naka 5'er har... men du har da ret dan.. ja og prisen ligger på 3-3.5 og det er jo billig nok...
uhaaa dan du sætter griller i hoved på mig.. ...
er det ikke noget med at 5'eren spiller blødere og varmere end 7eren ???
mvh |
|
|
Jo, men det er vist den helt gamle mkI udgave, i mk II udgaven lyder de vist mere ens. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå okay... har lige siddet og kigget effekttrin.... der er jo også et par audio analouge tilsalg for 5200,- men i KBH desværre men de skulle også lyde godt siger folk... men personlig kender jeg ikke meget til det, tror kun jeg har hørt det alt i et sæt.. og det var jeg ikke imponeret af...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
nå okay... har lige siddet og kigget effekttrin.... der er jo også et par audio analouge tilsalg for 5200,- men i KBH desværre men de skulle også lyde godt siger folk... men personlig kender jeg ikke meget til det, tror kun jeg har hørt det alt i et sæt.. og det var jeg ikke imponeret af...
|
|
|
Har kun hørt de to største int.forst. fra Audio Analouge, meeeen de var nu ikke værst  . Morten unskyld vi optager spalteplads i din tråd __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja sorry morten
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var hurtigt
Audiovector ud 
Et par Vienna haydn søges på standere jo, jo __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Det var hurtigt
Audiovector ud 
Et par Vienna haydn søges på standere jo, jo |
|
|
Nu må vi se, savner vienna lyden og skåret ind til benet er det nok sådan et par der ville passe bedst i mit lytterum i forhold til størrelse osv. Men mine AVere spiller nu ikke helt tosset, faktisk spiller de rigtig fedt, så hvis ikke at der er en derude der kunne tænke sig at bytte, går min verden ikke under  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er da glad for at jeg lige nåede at lytte til de gamle AV5'er  . Morten kan et sæt bach grand eller et sæt mozart grand ikke være mere spændende i din stue ? ved godt at du nok skal af med lidt extra penge, men måske det så får en lændervarig opholdstilladelse  . Kan se du også har sat din rotel til salg, hvad kunne du tænke dig i stedet for ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Jeg er da glad for at jeg lige nåede at lytte til de gamle AV5'er . Morten kan et sæt bach grand eller et sæt mozart grand ikke være mere spændende i din stue ? ved godt at du nok skal af med lidt extra penge, men måske det så får en lændervarig opholdstilladelse . Kan se du også har sat din rotel til salg, hvad kunne du tænke dig i stedet for ? |
|
|
Tjo kan godt være at Bach Grand kunne være en ide, kender Haydn ret godt, har haft tre sæt hmmm... Hvis rotellen ryger, kommer der noget Meridian ind istedet. gammelt, men med nye lytter!?! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil jo stadig mene, at du ikke bør købe standerht uden at have hørt Amor-i først! 
Jeg ved ikke om de stadig har dem i Varde - de er ikke i tilbudsavisen lige nu. Men det er bestemt turen værd hvis de har, vil jeg mene. Omend ikke andet, så har du jo hørt dem...
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med dine tidligere udtalelser om afhængigheden af tyngde og dybde i bassen når Rammstein spiller på tromme tror jeg også at en af de større VA´er er en mere langtidsholdbar investering. Endda en baby grand ville absolut være gode til dit rum tror jeg. Du må spare lidt flere skillinger sammen MN __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Med dine tidligere udtalelser om afhængigheden af tyngde og dybde i bassen når Rammstein spiller på tromme tror jeg også at en af de større VA´er er en mere langtidsholdbar investering. Endda en baby grand ville absolut være gode til dit rum tror jeg. Du må spare lidt flere skillinger sammen MN |
|
|
Trykker lige på enig-knappen her. Hvor mange standerhøjttalere har du efterhånden skippet afsted fordi du manglede bund. Og nej, en sub løser heller ikke problemet denne gang.... gider du virkelig en gang til  __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Music4life skrev:
Med dine tidligere udtalelser om afhængigheden af tyngde og dybde i bassen når Rammstein spiller på tromme tror jeg også at en af de større VA´er er en mere langtidsholdbar investering. Endda en baby grand ville absolut være gode til dit rum tror jeg. Du må spare lidt flere skillinger sammen MN |
|
|
Trykker lige på enig-knappen her.
Hvor mange standerhøjttalere har du efterhånden skippet afsted fordi du manglede bund. Og nej, en sub løser heller ikke problemet denne gang.... gider du virkelig en gang til 
|
|
|
Bare lidt synd at VA aldrig rigtigt kommer til at kunne spille komplekst hård rock, med det overblik der kræves for at lydbilledet ikke klapper sammen  Spøg til side. Der er dejlige nok de Vienna'er, men i mine øjne bliver det aldrig rigtigt nogen god allrounder  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv Vienna og må give Floe ret! Bortset fra at de godt kan komme til at spille komplekst hård rock (de skal bare ha' illuminator)... 
Denne mener jeg til gengæld er en god allrounder:

og den er født med illuminator! 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 06 September 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|