| Forfatter |
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jeg giver selv karakterer, men hvis jeg intet kender til produktet og dermed ingen reference at sammenligne med, og derfor må man bedømme ud fra hvor meget tekst og hvor detaljeret der er lyttet. et kort stykke tekst giver derfor næsten automatisk en lav karakter da man intet får ud af det. men det er måske bare mig.
|
|
|
ENIG! - Det er anmeldelsens kvalitet der skal bedømmes. Længde, argumenter og forklaringer - hvordan produktet præsenteres for læserne. Altså anmeldelsen "seriøsitet", validitet...
Måske der skulle (er der?) mulighed for at sende forfatteren en grundigere forklaring, hvis man synes noget er rigtigt godt eller skidt... __________________
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
kim olsen skrev:
jeg giver selv karakterer, men hvis jeg intet kender til produktet og dermed ingen reference at sammenligne med, og derfor må man bedømme ud fra hvor meget tekst og hvor detaljeret der er lyttet. et kort stykke tekst giver derfor næsten automatisk en lav karakter da man intet får ud af det. men det er måske bare mig.
|
|
|
ENIG! - Det er anmeldelsens kvalitet der skal bedømmes. Længde, argumenter og forklaringer - hvordan produktet præsenteres for læserne. Altså anmeldelsen "seriøsitet", validitet...
Måske der skulle (er der?) mulighed for at sende forfatteren en grundigere forklaring, hvis man synes noget er rigtigt godt eller skidt...
|
|
|
Det er der næsten, især hvis skribenten har en annonce på brugtmarkedet.. men ellers er det vel bare en mindre udvidelse, funktionen der 'mangler' er jo på netop brugtmarkedet, hvor man kan skrive en mail til sælger uden at have emailadressen.
Jeg regner ikke med at lave så voldsomt mange anmeldelser, men skulle der komme noget til mine anmeldelser (også musikanm.) så skal I da være meget velkommen til at skrive en mail. Min email er synlig inde på brugtmarkedet, det samme er mit tlf nr, men lad være med at ringe, med mindre jeg har noget i vil købe. 
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
for at sende forfatteren en grundigere forklaring, hvis man synes noget er rigtigt godt eller skidt... |
|
|
Det bliver muligt at sende beskeder via en formular, meget lig Køb Salg Bytte... Kommer inden så længe, indtil da kan e-mail jo altid bruges, men er adresse skjult (som man nu kan) er det ikke meget at gøre, før ovenstående funktion kommer på banen!
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 20 Juni 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ikke sagt det før, men det er ski super ini med den Brugeranmeldelses ting i har
Har selv gået og bagt på en anmeldelse, men må lige vente nogle dage/uger før jeg er helt færdig med den
Dog har jeg lige et par ting:
1) ville være rart hvis man kunne begrunde sin bedømmelse af anmeldelsen. Lidt ala fra edbpriser, dog så den oprindelige anmeldelse står som primærtekst.
2) Skal i aldrig have den store blinkefa.... væk fra forsiden? Den er godt nok ubehagelig at se på, måske noget mindre kunne gøre det?
Ellers super job her og mange  fra min side af- __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst "anmeldelsen" af Beovision 3 af Kim Østergård, magen til venstrehånds arbejde skal man sgu' godt nok lede længe efter, hvis folk kun kan finde på at skrive om fakta og så at "det skisme bare er godt" så burde redaktionen nok prøve at trække en streg i sandet og afvise slige udgydelser. Hvis jeg skulle anmelde mit nu 7 år gamle Sony fjernsyn så ville det meste passe, dog er surround dekoderen med i prisen på Sony'en.
Informations værdien er 0 og underholdningesværdien -10.
Jeg synes generelt at brugeranmelderserne er en god ide men måske burde man som "anmelder" tænke lidt over hvad man vil fortælle andre med sin anmeldelse, hvis det kun er for at "hype" sit nye "hvad-som-helst" så opret da en tråd under "Mit HiFi / Surround anlæg"
Måske er det bare mig der er blevet træt og sur men jeg synes at man bør bruge mere tid og større tankevirksomhed på en anmeldelse, end på at skrive et indlæg som f.eks. dette.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Har lige læst "anmeldelsen" af Beovision 3 af Kim Østergård, magen til venstrehånds arbejde skal man sgu' godt nok lede længe efter, hvis folk kun kan finde på at skrive om fakta og så at "det skisme bare er godt" så burde redaktionen nok prøve at trække en streg i sandet og afvise slige udgydelser. Hvis jeg skulle anmelde mit nu 7 år gamle Sony fjernsyn så ville det meste passe, dog er surround dekoderen med i prisen på Sony'en.
Informations værdien er 0 og underholdningesværdien -10.
Jeg synes generelt at brugeranmelderserne er en god ide men måske burde man som "anmelder" tænke lidt over hvad man vil fortælle andre med sin anmeldelse, hvis det kun er for at "hype" sit nye "hvad-som-helst" så opret da en tråd under "Mit HiFi / Surround anlæg"
Måske er det bare mig der er blevet træt og sur men jeg synes at man bør bruge mere tid og større tankevirksomhed på en anmeldelse, end på at skrive et indlæg som f.eks. dette.
|
|
|
Enig - den er tynd... men vi balancerer - som altid - på kanten af at "overformynderiske" på bekostning af kvaliteten.....
Vi kunne måske lave en guide over, hvad en anmeldelse som minimum skal indeholde - gør den ikke det, har vi en god grund til at undlade publicering.
Hvad siger I til det ?
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Redaktør
Ja det ville være en rigtig god ide, et af punkterne kunne være "hvilke selvstændige meninger har du dannet dig om produktet under den grundig test fase, udover at det er "godt""
Mange gange (de fleste) er et givet produkt jo blevet indkøbt som en opgradering af eksisterende udstyr, så kunne man jo f.eks. skrive hvad man havde før og så tage udgangspunkt i hvad det nye udstyr gør anderledes og evt. bedre end det gamle, det ville da være en start. Og så også lige (tror andre har skrevet det samme) hvilket andet udstyr er pågældende apperat testet sammen med.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
En guide ville være rigtig godt.. Det kan være svært for nye anmeldere at huske at få alle de vigtige ting med. Sådan havde jeg det i starten, med musikanmeldelserne
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
| En guide ville være rigtig godt.. Det kan være svært for nye anmeldere at huske at få alle de vigtige ting med. Sådan havde jeg det i starten, med musikanmeldelserne |
|
|
En miniguide er på vej!
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen nu rykker det virkelig for jer , selv om man ikke er erfaren ud i anmelderiet (hedder det det ?) kan man da sikkert med lidt vejledning skrive en hæderlig anmeldelse der kan bibringe andre en fornemmelse af hvad vi har med at gøre, er det noget der kunne være interessant for mig eller skal jeg hurtigt bladre videre. 
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi er så godt igang, så mangler jeg kategorien DA konvetere. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Nu vi er så godt igang, så mangler jeg kategorien DA konvetere. |
|
|
Hm hvad er en DA dansk anlog ?
j
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at i ændrede den blinkende bjælke __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Bedøm anmeldelse:
Hvad skal det være godt for ? det virke da lidt ? .
|
|

|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
|
Bedøm anmeldelse:
|
|

|
|
|
|
det er for at du kan bedømme hvor god du synes anmeldelsen er.. og så kan man håbe, at hvis en anmeldelse har fået lav karakter, at anmelderen vil gøre det bedre til næste gang.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må alle de positive tilbagemeldinger på brugeranmeldelserne gerne give sig udslag i at I spidser tastaturerne og gi'r den gas.

|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
jensen skrev:
|
|
Bedøm anmeldelse:
|
|

|
|
|
|
det er for at du kan bedømme hvor god du synes anmeldelsen er.. og så kan man håbe, at hvis en anmeldelse har fået lav karakter, at anmelderen vil gøre det bedre til næste gang.
|
|
|
hm
Man kan vel selv bedømme det , det skal der vel ikke andre til ?
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm - kunne man forestille sig at der er gået lidt 'lampefeber' i den??
Jeg er i hvert fald selv blevet lidt valen, med al den snak om kvalitet, objektivitet og andre dyder..... __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 27 Juni 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så kunne man jo tilføje: 'Den som tier samtykker'
Måske vi skulle have en snak om, hvad det er der gør det svært at komme igang med at skrive!?
En slags workshop med kvikke og pædagogiske indlæg fra 'drengene' i redaktionen.
Hvad er der brug for.....? Eller er det bare mig der har svært ved at komme igang, og jer andre der bare har besluttet at lade være - ikke fordi det er svært eller noget....... __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne måske være en ide med mulighed for mere end et billede ?
|
| Til top |
|
| |