Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian...
Næ du, den sidste ordre er givet på grej... jeg vil leve med den lyd jeg nu får de næste 10 år mindst... - det næste bliver et nyt lytterum (hus på landet) - og så selvfølgelig nye CD'er og LP'er
- netkabler... tja måske på Holfi-grejet, men jeg er af den overbevisning, at når jeg kører med JORD på anlæget, samt at anlæget har sin helt egen el-gruppe så bliver det ikke hørtbart bedre...
Center og sub kommer slet ikke på tale, så længe jeg bor her i min lille 2V'er ..
TRO MIG JEG STOPPER NU - OG GLÆDER MIG OVER AT JEG FIK MULIGHEDEN FOR AT FÅ DET SOM JEG HAR - OG FÅR
mvh. Jan
|
|
|
Forståeligt, Jan.
Du har også et rigtig, rigtig fedt system. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Jo tak du, jeg er også rigtigt godt tilfreds og taknemmelig... - men for fanden det er svært at vente på det sidste...!
- og jeg glæder mig meget til på onsdag, når jeg skal besøge Holfi med min Pre NB1 (de har en sort alu-front) - så kan jeg nyde 'verdens bedste riaa' - det glæder jeg mig til
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2057
|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Når du har en dato, skal jeg nok spørge Munken også. Så må vi om han har tid til at tage turen.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Præst...
Når Tara Labs Air 2 højttalerkablet er kommet, så syntes jeg det ville være fedt med lidt 'åndeligt' feed-back fra en Munk og en Præst... - og det hele 'taget' af en kanonfotograf som Jesper
mvh. Jan
P.S. - Jeg skal nok sørge for noget humle og sådan... __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian...
Jo tak du, jeg er også rigtigt godt tilfreds og taknemmelig... - men for fanden det er svært at vente på det sidste...!
- og jeg glæder mig meget til på onsdag, når jeg skal besøge Holfi med min Pre NB1 (de har en sort alu-front) - så kan jeg nyde 'verdens bedste riaa' - det glæder jeg mig til
mvh. Jan
|
|
|
Nå får du din sorte alufront? Der var du da vist heldig. Får du så ampen med hjem samme dag? Og ændrer de riaaen til MM? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Ja, jeg aflevere Pre'en onsdag morgen kl. 9.00.... kører ud i det blå og får en hyggelig brunch - og henter den lidt senere... Riaa'en bliver ændret så den passer til min REGA Exact pick-up
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian...
Ja, jeg aflevere Pre'en onsdag morgen kl. 9.00.... kører ud i det blå og får en hyggelig brunch - og henter den lidt senere... Riaa'en bliver ændret så den passer til min REGA Exact pick-up
mvh. Jan
|
|
|
Sikke et liv, at spise brunch i det her vejr, mens man venter på sin nye forstærker. Bare du dog kan holde til det  __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
hifijan skrev:
Hej Brian...
mvh. Jan
|
|
|
Sikke et liv, at spise brunch i det her vejr, mens man venter på sin nye forstærker. Bare du dog kan holde til det 
|
|
|
Ja det må være hårdt med sådanne et gude-anlæg 
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Nej, den er ikke med RIAA, men jeg har heller ingen plov, så jeg overlever nok.... 
Men glæder mig da for vildt.... 
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Ja det er sku' ikke nemt at være konge ... men når jeg normalt arbejder 6 dage om ugen à 10 timer ad gangen, så er det vel okay at jeg holder onsdag fri og spiser brunch på et eller andet hyggeligt sted ... mens jeg venter på at Holfi tryller med min Pre...
Hej dumbo, ja jeg kan da godt forstå du glæder dig, nu kender jeg ikke Pre NB2, men den er sikkert meget lig med NB1 - og så har du mange fede musiktimer at vente
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen rødder...
Da jeg indenfor overskuelig fremtid får lidt grej til overs, nemlig Arcam Delta 280 tuner & Arcam Delta 270 CD samt 2 sæt Tara Labs Prims 300 (fra surround) signalkabler, så er planen at jeg ville købe en lille brugt int.forstærker max. kr. 3.000,- samt et brugt sæt højttalere også til max. kr. 3.000,- og så forære min kæreste dette 'mini' anlæg til erstatning for hendes 20 år gamle 'alt i et' plastik-anlæg... - som forstærker har jeg kigget lidt på NAD C352 & Primare I20 - og højttalere kunne være Dali 450 / 5005 / 6006 eller...? - hvad syntes i drenge...? - Højttalerne skal være gulvhøjttalere og de kommer til at stå på et tykt gulvtæppe, så her spikes vel nødvendigt eller hva'...?
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej igen rødder...
Da jeg indenfor overskuelig fremtid får lidt grej til overs, nemlig Arcam Delta 280 tuner & Arcam Delta 270 CD samt 2 sæt Tara Labs Prims 300 (fra surround) signalkabler, så er planen at jeg ville købe en lille brugt int.forstærker max. kr. 3.000,- samt et brugt sæt højttalere også til max. kr. 3.000,- og så forære min kæreste dette 'mini' anlæg til erstatning for hendes 20 år gamle 'alt i et' plastik-anlæg... - som forstærker har jeg kigget lidt på NAD C352 & Primare I20 - og højttalere kunne være Dali 450 / 5005 / 6006 eller...? - hvad syntes i drenge...? - Højttalerne skal være gulvhøjttalere og de kommer til at stå på et tykt gulvtæppe, så her spikes vel nødvendigt eller hva'...?
mvh. Jan
|
|
|
Af de to forstærkere ville jeg uden tvivl vælge Primare I20. Men den tror jeg bestemt ikke, at du finder for 3000. Så vil det blive den gamle A20. Og den skulle efter sigende ikke være helt så god. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Du har ret ..igen - lad det nu ikke blive en vane jeg havde kigget lidt skævt på brugtsiderne, her var NAD C352 til 2500 og Primare I20 til 4500... og jeg er lidt lun på den Primare, også set i forhold til en ny NAD C352 som koster 4000.. Jeg er ikke så vild med det billige plastik design som NAD har, og her tænker jeg mere på WAF værdi'en end på lyden - (som også kæresten gør) - i mit eget anlæg kommer lyden helt klart på 1. pladsen og designet på en 3. eller 4. plads - men du har selv en Primare I20, fortæl lidt om den.. please
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej Brian...
Du har ret ..igen - lad det nu ikke blive en vane jeg havde kigget lidt skævt på brugtsiderne, her var NAD C352 til 2500 og Primare I20 til 4500... og jeg er lidt lun på den Primare, også set i forhold til en ny NAD C352 som koster 4000.. Jeg er ikke så vild med det billige plastik design som NAD har, og her tænker jeg mere på WAF værdi'en end på lyden - (som også kæresten gør) - i mit eget anlæg kommer lyden helt klart på 1. pladsen og designet på en 3. eller 4. plads - men du har selv en Primare I20, fortæl lidt om den.. please
mvh. Jan
|
|
|
Primare I20 er en i mine øjne god og ærlig forstærker. Den er efter manges mening for analytisk. Jeg er ikke enig. Den skal bare ikke parres med for lystklingende højttalere og kabler. Men ellers. Tjaa... Den har gode kræfter og en god fast bund og mange detaljer. Og så er der jo designet. Det er noget for sig selv. Jeg tror at man enten hader eller elsker det. Og jeg. Ja jeg overvejer alvorligt at anskaffe noget større Primare.
Spørg endelig mere, hvis der er noget du vil vide. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian... m.fl...
Så har jeg sku' købt nye højttalere og ny forstærker
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Okay... det er selvfølgelig ikke mit Holfi forstærkersæt og mine Helicon'er som er udskiftet, men lidt guf til kæresten... det endte med en REGA Brio 2000 intg. forstærker på 2 x 40 watt/8 ohm med indb. riaa, samt 2 Dali 5005 LE /4 ohm - LE udgaven er opgraderet med nyt delefilter, samt den bedre diskant fra Suite-serien og jeg får det først hjem når min Holfi Xandra MP1 kommer, for før er det jo ikke aktuelt, da min gamle Arcam CD og tuner skal indgå i hendes nye anlæg.. men jeg må sige ar den lille REGA Brio spiller godt, og jeg vil da også lige prøve den i mit anlæg når den kommer, og se om den kan spille mine Helicon'er op
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen hifi-rødder...
Nå, så har jeg da fået noget af min restordre hjem, nemlig Thule DAB'en samt eet stk. Tara Labs Air 1 signalkabel (Pre/effekt) & eet stk. Tara Labs Air 2 signalkabel (Pre/CD)... så kommer et af de 'gamle' Tara Labs Axiom til Pre/DAB og det andet Axiom til surrond-tilbygningen... Desværre er der endnu ikke en leveringsdato for Tara Labs Air 2 højttalerkablet endnu.. og slet ikke Holfi Xandra MP1
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej igen hifi-rødder...
Nå, så har jeg da fået noget af min restordre hjem, nemlig Thule DAB'en samt eet stk. Tara Labs Air 1 signalkabel (Pre/effekt) & eet stk. Tara Labs Air 2 signalkabel (Pre/CD)... så kommer et af de 'gamle' Tara Labs Axiom til Pre/DAB og det andet Axiom til surrond-tilbygningen... Desværre er der endnu ikke en leveringsdato for Tara Labs Air 2 højttalerkablet endnu.. og slet ikke Holfi Xandra MP1
mvh. Jan
|
|
|
Og så er det så i dag, Jan at du skulle til Holfi med din pre?!?
Jeg håber virkelig for dig, at du har bedre vejr til din brunch i det grønne, end vi andre har her i Jylland.
Vi glæder os til at høre nærmere om din forstærker, når Holfi har haft fingre i den.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Ja, jeg er lige kommet ind af døren... efter en ret hyggelig formiddag i det nordsjællandske desværre skal Pre'en gøre turen en gang til, den skal ha' nye batterier, og Holfi var lige løbet tør for den slags igår men det er næppe hørtbart, den blev skønnet til at yde ca. 90% af sit bedste...
Men det var ret fedt at side ude i solskinnet på gågaden i Helsingør, få en lækker brunch, og se på de smukke kvinder som valsede forbi ... nu ligger jeg lige og slapper lidt af i varmen.. inden jeg skal i gang med at montere anlæget..
Senere i dag skulle jeg få min lille 'hyggefætter' leveret her på adressen, kæresten's Rega Brio
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Ja, jeg skal vist til Holfi igen i dag.. jeg fik vist brandt den ene kanal af i CD-indgangen i går.. - så lige nu spiller jeg på kæresten's Rega Brio og den gamle Arcam Delta 270 CD over mine Dali Helicon 400... og det lyder sku' ganske godt.. samttidigt driller opsætningen af DAB-antennen, så det var ikke lige min dag i går
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |