| Forfatter |
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et ret sjovt billede;o)
Oppe hele natten og hvad er den umiddelbare konklussion?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:
|
Et ret sjovt billede;o)
Oppe hele natten og hvad er den umiddelbare konklussion?
|
|
|
Der vil komme en lille udførlig beskrivelse af ZU samt en ZU vs. Avalon samligning en af de nærmeste dage  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Dem skal du da købe Pierre, Så kommer jeg en af dagene og henter dine Avalon højtalere, det skal du ik tænke på..
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Dem skal du da købe Pierre, Så kommer jeg en af dagene og henter dine Avalon højtalere, det skal du ik tænke på.. |
|
|
Hov hov, du har lige fået nyt. Hva tror du det er JUL eller ligende  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at se det med størreslerne, jeg troede det var omvendt
Måske har du fundet en god og billig vej frem der, glæder mig til indlægget om deres kvaliteter, gad vide om der skal sub på dem? __________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal vi jo også huske at Pierre kan have en mening og andre en anden, så det kunne være rart om der var flere der kom fordi til en lytter, så alt ikke hviler på Pierres skuldre.
Sub - det tror jeg bestemt ikke der er nødvendigt.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har siddet oppe hele natten. Hmm var det bare for at kigge på dem 
Du må have nogle gode og forstående naboer i den opgang siden du kan spille musik all the night
Synes det er noget overraskende med størrelsen . Avalon er i mine øjne langt smukkere. Ingen tvivl der. Vil dog ikke udtale mig om lyden da jeg aldrig har hørt dem. De er nye på det danske marked og der er nu en masse hype om dem. Men hvordan performer de med den diskant ? Er den nøgtern og præcis eller har den tendens til at skrige
Kunne du ikke smide mig en PB for et lyt som du skrev til mig. Er fandens nysgerrig. Så skal jeg nok tage noget værktøj med. En hammer og en mejsel og en førende hånd så er den i vinkel til de P(i)S kabler __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4Life: Du er osse velkommen til og låne min 36 V Bosch-hammer med mejsel, hvis det er
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Music4Life: Du er osse velkommen til og låne min 36 V Bosch-hammer med mejsel, hvis det er  |
|
|
Så så, det er altså ikke hele muren som skal væltes 
Claus: Der er ingen skinger diskant eller andre misfornøjet lyde i disse højtalere.
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
|
Måske har du fundet en god og billig vej frem der, glæder mig til indlægget om deres kvaliteter, gad vide om der skal sub på dem?
|
|
|
Nu har jeg aldrig haft det godt med en sub i et stereo setup. Så det vil jeg på ingen måde anbefale  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dumbo skrev:
Music4Life: Du er osse velkommen til og låne min 36 V Bosch-hammer med mejsel, hvis det er  |
|
|
Så så, det er altså ikke hele muren som skal væltes 

Claus: Der er ingen skinger diskant eller andre misfornøjet lyde i disse højtalere.
|
|
|
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fair nok Pierre.....osse bare et forslag
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Gbemi skrev:
|
Hvad er prisen på Avalon kontra ZU egentlig? Så hvis de spiller ligeså godt er det vel ikke så skidt endda.
|
|
|
Ascendant koster ca. det dobbelte af Zu'erne. 
|
|
|
Det ikke altid pris og kvalitet følges Avalon er waaaayyy overpriced hvis du spørger mig! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må ærligt indrømme at jeg synes zu SKAL spille på rør. På trasistor synes jeg det bliver for kantet.
Men det nu ret sjovt Pierre. At overveje og hoppe fra Avalon til ZU. De så mile vidt fra hinanden  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Old_school skrev:
|
Måske har du fundet en god og billig vej frem der, glæder mig til indlægget om deres kvaliteter, gad vide om der skal sub på dem?
|
|
|
Nu har jeg aldrig haft det godt med en sub i et stereo setup. Så det vil jeg på ingen måde anbefale 
|
|
|
2 subs naturligvis, men spørgsmålet er jo om det er nødvendigt, eller om de kan rykke helt ned når man ser film mv. __________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
ZU Audio, Essence 
Dan A. og mig var lige forbi HiFi4Real idag og lytte til dem og da de det spillede ganske godt i hans kælder, spurgte han om jeg ville låne dem med hjem til en lille demo. Gigtig fin gestus 
Så han kørte dem hjem til mig, med det samme og hjalp med at slæbe dem op på 2. sal.
Disse demo modeller er i en eller anden hård lak. Ikke den køndeste farve eller finish. Men dem han havde stående i højglans finish, de var satnme flotte.
De er sat op nøjagtig samme sted som mine Avalon`s, bare med en del toe in. Så nu skal der lyttes musik de næste par dage.
|
|
|
Ja kønne er de sgu ikke.
Har du egentlig ikke rykket rundt i stuen? Synes ikke clic reolen stod mellem højttalerne før. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Pierre skrev:
|
ZU Audio, Essence 
Dan A. og mig var lige forbi HiFi4Real idag og lytte til dem og da de det spillede ganske godt i hans kælder, spurgte han om jeg ville låne dem med hjem til en lille demo. Gigtig fin gestus 
Så han kørte dem hjem til mig, med det samme og hjalp med at slæbe dem op på 2. sal.
Disse demo modeller er i en eller anden hård lak. Ikke den køndeste farve eller finish. Men dem han havde stående i højglans finish, de var satnme flotte.
De er sat op nøjagtig samme sted som mine Avalon`s, bare med en del toe in. Så nu skal der lyttes musik de næste par dage.
|
|
|
Ja kønne er de sgu ikke.
Har du egentlig ikke rykket rundt i stuen? Synes ikke clic reolen stod mellem højttalerne før.
|
|
|
Det er ved at være lang tid siden jeg flyttede rundt. det blev gjort samtidig med at jeg fik DAAD basstraps. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Pierre skrev:
|
ZU Audio, Essence 
|
|
|
Ja kønne er de sgu ikke.
Har du egentlig ikke rykket rundt i stuen? Synes ikke clic reolen stod mellem højttalerne før. |
|
|
Ja, den er jo ikke ligge frem skøn i denne farve, men i en af de andre farver eller i en af piano lak farverne, så er de halt ok at se på. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan
Ja ellers kan du jo selv bestemme farven. Der var en gut fra USA der fik dem malet i samme farve som hans første BMW 2002i (tror jeg den hed) - konen kunne jo også bare blive spurgt, selvfølgelig med risiko for at ende op med en kæmpe lyserød ting på gulvet*2
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|